Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
2. Kledingstijl zegt ook wel wat over innerlijk. Ik vind ook dat je op innerlijk moet beoordelen, maar aan kledingstijl te zien ga je toch eerder om met mensen die er hetzelfde uitzien. Bij iedere kledingstijl hoort wel een gemiddelde gedachtengang/karakter. Als iemand kei arrogant rondloopt en mij echt het idee geeft dat zij/hij zichzelf veel beter vind dan de rest, is dat toch uiterlijk maar ga ik liever niet met die persoon om. 3. mee eens Ik denk dat je van iemand een eerste indruk krijgt door zijn uiterlijk en zijn uitstraling. Je uitstraling is toch vaak het beeld wat je van jezelf hebt (of wilt hebben) en zegt dus wat over je innerlijk. Dit is lang niet altijd kloppend. Maar uiteindelijk moet je toch op innerlijk beoordelen vind ik. |
![]() |
|
Beoordelen op innerlijk... Ik vind t gewoon fout als iemand ergens bij afgewezen zou worden omdat hij/zij er niet goed genoeg uitziet. Was is mooi? Dat verschilt per mens, ieder heeft zijn eigen mening hierover. Je kunt iemand knap vinden, terwijl een ander die persoon juist lelijk vind. Uiterlijk is mooi meegenomen, maar daar heb je t dan ook mee gehad. En om terug te komen op de verkoop; knappe mensen verkopen niet meer, als je eerlijk overkomt, (innerlijk) dan pas verkoop je meer. Dus, ethisch gezien, een ander niet beoordelen op uiterlijke schoonheid, maar innerlijke beschaving.
|||
Citaat:
Citaat:
Over het algemeen willen mensen liever omgaan/omgeven zijn met een aantrekkelijk iemand. Even voor de duidelijkheid Mooi uiterlijk is DIRECT zichtbaar Mooi innerlijk is een stuk minder direct merkbaar en moeilijker over te brengen. Mooie mensen hebben daardoor altijd het voordeel ookal schijnen heel veel mensen het etisch fout te vinden. Toch krijgen mooie mensen altijd meer klanten als ze even vriendelijk zijn als een minder aantrekkelijke collega. (en worden ze ook beter betaalt) ik heb hier nog een interessante tekst over, was als examenoefenproefwerk voor nederlands. Ik ga em denk ik eens inscannen voor de diegene die het wat boeid. Ging over "Schoonheid" . Waarde daarvan voornamelijk.
|
Balans van de schoonheid of beschaving is enigste wat realistisch is.
Innerlijk vind ik persoonlijk belangrijker. Ik hoop dat we allemaal wat slimmer worden en dat we niet meer bevooroordeeld raken door iemand met een mooi uiterlijk. Mooie mensen worden eerder positief bevooroordeeld Minder aantrekkelijke mensen eerder negatief. Dat is gewoon zo. ik vind het dom. Maar het is wel zo. Sommige hebben de neiging om heen mening van innerlijk is belangrijker kracht bij te zetten door het om te draaien, wat ook niet goed is. Mooie mensen zijn dommer of eerder arrogant Alsof minder aantrekkelijke mensen dat niet net zo goed zijn. Ik vind gewoon dat hoe dan ook onbevooroordeeld moet zijn tegenover mensen die je niet kent. (ik weet niet hoe je dat doet maar toch)
|
Verwijderd
|
Je mag zeggen wat je wilt, maar het is jammergenoeg nog altijd zo dat mensen teveel naar het uiterlijke kijken. Ikzelf betrap me er ook regelmatig op.
Tuurlijk is het innerlijke belangrijker, maar dit is niet zichtbaar. Ik denk wel dat het op lange termijn echt wel uitkomt. Je kan misschien een (vriendschaps)relatie opbouwen omwille van iemands uiterlijk, maar uiteindelijk zal je het toch moeten doen met het innerlijke van deze persoon. Ik heb ook eens een artikel gelezen over uiterlijk. Er stond in dat lelijke mensen veel minder kans hebben om een job te vinden en dat vele denken dat die mensen slecht zijn of zo. Dit komt denkt men doordat de boze wolf en de heks en zo uit sprookjes er ook afzichtelijk uitzagen, je zou het dus vanuit uw kinderjaren meegekregen hebben. Dus het innerlijk is véél belangrijker, maar het uiterlijk blijft jammergenoeg in de eerste plaats een belangrijke plek innemen. Ik vind wel dat je op bepaalde vlakken iemand een beetje kan beoordelen op zijn uiterlijk. Als die persoon heel deftig gekleed is, zal hij waarschijnlijk wel een deftig (of tenminste welgesteld) iemand zijn, als iemand hippiekleren aanheeft, zal hij wel van die gedachtenwereld houden...zo'n dingen. Correct me if I'm wrong... ![]() |
![]() |
|
(Bijna?) iedereen is het erover eens dat innerlijk 'belangrijker' (ethisch gezien) is dan uiterlijk, maar waarom? Niemand geeft echt argumenten voor zijn of haar mening, behalve dat het eerlijker is of klopt (in het geval van de verkoper). Ik ben benieuwd naar de redenen waarom jullie vinden dat innerlijk de voorkeur (zou moeten hebben) heeft boven uiterlijk... heeft iemand echt een duidelijk argument? Ik ben overigens zelf ook van mening dat innerlijke beschaving bijna altijd boven uiterlijke schoonheid gaat, maar ik kan het niet precies motiveren. Misschien is het eerlijker, maar waarom? Mensen kunnen mismaakt geboren worden en daar niets aan doen en daarom moeten ze beoordeeld worden op hun innerlijk, maar andersom kan het ook: iemand is knap maar onvriendelijk, is het ethisch gezien rechtvaardig dat hij dan op zijn innerlijk beoordeeld wordt? Moet er gewoon niet naar zijn 'meest positieve' kant gekeken worden, in dit geval zijn uiterlijk? Dilemma...
P.S. //ItsJustMe\\, ik ben geďnteresseerd in je tekst ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je iemands kledingstijl niet leuk vindt, dan komt dat waarschijnlijk omdat je die stijl ergens mee associeert (bijv. gabber = aggresief), dan beoordeel je dus toch eigenlijk op innerlijk, je zou het weleenswaar fout kunnen hebben, maar daar gaat het toch om. Nu ik dit aan het schrijven ben bedenk ik eigenlijk dat dit misschien ook wel in zekere mate geld voor aangeboren schoonheidsfoutjes. Ik denk dat mensen bijna altijd naar het uiterlijk kijken om het innerlijk snel te beoordelen. Er zijn natuurlijk situaties die je kunt bedenken waarbij dit wat minder het geval is, maar ik denk dat het over het algemeen toch zo is. Daarom moet je iemand dus vind ik op zijn innerlijk beoordelen. De reden dat mensen vaak op het uiterlijk beoordelen is dat ze denken dat je daar al aan kunt zien hoe iemand is. Dit is niet zo, want schijn kan bedriegen en als je iemand als persoon echt wilt beoordelen, zul je naar zijn innerlijk moeten kijken, omdat dát is wat iemand zichzelf maakt. Met andere woorden: je bent je innerlijk en je uiterlijk is slechts een hoes. Was waarschijnlijk een beetje een vaag verhaal, maar ik hoop dat de hoofdboodschap toch te begrijpen was. Om nog even op Veenbes te reageren en een argument te geven vóór beoordeling op innerlijk: Met je uiterlijk wordt je geboren, je kunt er best wel wat aan (laten) doen, maar in grote lijnen zit je er toch aan vast. Je innerlijk vormt zich door de jaren heen en je kunt zelf voor een groot deel sturen hoe het zich ontwikkeld. Minder duidelijk argument: Uiterlijk is in principe maar 1 aspect. Je kunt het vast wel onderverdelen in: mooie ogen, lekker kontje etc. maar uiteindelijk blijft het vrij beperkt. Innerlijk daarentegen heeft veel meer: Je kunt aardig, lief, sociaal, behulpzaam, slim, enz zijn. Hier zitten wel wezenlijke verschillen in. Je zou de aspecten van de mens dus ook in twee delen kunnen opdelen: het kleine uiterlijk en het veeel grotere innerlijk. Je zou mensen dan ook evenredig aan de grotes van deze delen moeten beoordelen. Sorry, ik ben vaag, hoop dat je er toch iets aan hebt.
|||
Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is dat je uiterlijk voor een deel vast ligt maar het ook voor een deel is wat jij er van maakt, dat is dan weer een stukje van je innerlijk. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus Donny must die | 117 | 24-01-2005 21:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Pharaoh Rafiq | 192 | 06-07-2004 20:59 | |
Flora & Fauna |
'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!' Dark Psycho | 89 | 18-04-2004 21:05 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |