Advertentie | |
|
![]() |
|
Aan de ene kant vind ik het wel oké... Vrijheid maakt de mens lui, een beetje controle moet kunnen. Aan de andere kant...
"Hé, jij daar, laat je ID maar eens zien" - "Ja maar, ik ben pas 11!" "Oh? Bewijs dat maar eens" - "Ja maar, dat kan niet, want ik hoef nog geen ID bij te hebben" Beetje vreemd.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik ben tegen.
|
Doet me een beetje denken aan de periode '40-'45
![]() Deze wet klinkt nogal extreem, maar zal niet zo toegepast worden, denk ik. Het gaat er hier inderdaad om om controle op illegalen en beroepscriminelen te houden. Er worden vast geen razzia's bij het metrostation gehouden om maar zoveel mogelijk mensen en kinderen op te pakken die geen id bij zich hebben...
|
Je krijgt echt geen boete als je toevalig een keer je ID vergeet. Dan komt er net zo'n regeling als met een rijbewijs, dat je op het bureau je ID moet komen laten zien. Die boete is er voor mensen die weigeren hun ID te tonen.
|
Dat is nu nog geen plan. Maar wie weet wat een regering over 15 jaar gaat besluiten? Iedereen draagt toch al zo'n kaartje, "dan is het toch niet zoveel gevraagd om er een chip op telatenzetetten voor de veiligheid van het land en de bestrijding van de criminaliteit"?
Je opent de deur voor dergelijke maatregelen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Het is een feit dat agenten elke maand een streefnorm hebben met betrekking tot het aantal bekeuringen dat ze "moeten" uitdelen. Daarom gaan veel agenten aan de eind van de maand brommer controles etc uitvoeren, om zo hun norm te halen. Als het genoemd eplan doorgaat, zul je aan het eind van elk emaand waarschijnlijk agenten hebben die gewoon jan en alleman naar hun ID's gaan vragen....
Ziek eigeinljk dat het een misdaad wordt om een pasje niet bij je te hebben... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Duyvel: "Als je zelf geen kwaad in de zin heb heb je ook niets te vrezen"..."de balans slaat door in het voordeel van de criminelen, juist nu moeten we zijn allen een klein offer doen omzo de veilgheid van ons allen te vergtoten en criminelen oniddelijk opte sporen."
Ik denk dat genoeg mensen een dergelijk plan (nl. radarchip) "goed" zouden vinden... Nederland zal heus niet zomaar in een totalitaire staat veranderen (hoewel die kans aanmerkelijk groter wordt als jouw visie op democratie (het volk is toch dom) praktijk wordt ![]() En oh, dit is seb, ik post ff onder de account van mijn Zus. |
![]() |
|
Ik ben het er niet mee eens eigenlijk, het idee dat ik zomaar gecontrolleerd kan worden op elke hoek van de straat zit me gewoon niet lekker.
En die boete/straf vind ik al helemaal belachelijk zeg. Als je het nou vergeet ben je meteen de lul.
|
![]() |
Of stel hij is verlopen. En wat kreeg ik vrijdag in de bus? Of ik even naar het gemeentehuis wilde komen voor nieuwe ID kaart, deze verloopt binnenkort. Moet je dan nog voor gaan betalen ook! Dus het kost je altijd geld ook al ga je niet naar het buitenland zoals het vroeger ging. Nou lig ik niet te huilen om omgerekend eens in de 50 jaar 60 of 100 gulden.. het gaat hier om het principe. Plus dat je nu altijd een portemonee bij je moet hebben. Leuk voor op de Albert Kuip... als ik daar heen ga is er 1 ding dat ik absoluut niet meeneem.
Maar goed dit is al een tijdje bekend. Stond eind 2002 op indymedia.nl en andere sites. Gevoel van veiligheid is op zich niet zo belangrijk. Het gaat namelijk niet om gevoel, daar win je niks mee. Het gaat hier om keiharde feiten mbt veiligheid en zelfs dat is moeilijk te beoordelen aangezien dat ook weer barst van de waardeoordelen. Stel na 11 september. Veel Amerikanen voelden zich toen niet veilig maar was het ook minder veilig? (niet om gevoelsmensen te bashen, btw).
|
Een van de verklaringen van politici om het in te voeren is dat het het gevoel van veiligheid zou vergroten. Dat vind ik dus onzin. Hoe kan je je daar nu veiliger door voelen?
Je moet je paspoort om de 5 jaar vernieuwen. Dat duurt een week en dan moet je nog zo'n 80 gulden betalen (verschilt per gemeente dacht ik zelfs nog) Ik ben niet van plan om altijd met mijn paspoort op zak te gaan lopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik neem mijn ID nooit mee (heb wel een kopie (gescanned) in mijn portemonnee), omdat hier in Amsterdam de kans dat je zak wordt gerold behoorlijk groot is en ik geen zin heb om het risico te lopen om weer eens E 35, 55 (exl. pasfoto's) te betalen om mijn paspoort te laten maken met die hele rompslomp erom heen.
||
Citaat:
Dan draaien ze deze maatregeling zo terug ![]() Jezus.... gevangenisstraf krijg je door een criminele actie. Ik zie geen ID op zak hebben meer als een overtreding (zoals geen licht op je fiets). En ondertussen kun je een hond doodschoppen zonder in de gevangenis te belanden ![]()
|
![]() |
Gewoon zorgen dus dat je en idkaart bij je hebt. Maakt mij niets uit, ik stop hem gewoon in mn portemonnee bij de andere pasjes. Die 2 gram zwaarder maakt me ook niets uit. EN je wordt echt niet ineens op elke hoek van de straat gevraagd om controle. Waarschijnlijk merk je er niet eens wat van.. net als in de trein; je moet wel een kaartje hebben, maar ze komen zelden controleren
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En daarnaast is dat ding me veel te duur om zomaar op straat mee te lopen met de grote kans dat ie gejat wordt.
|
![]() |
Ik vind niet dat de boete in de goede verhouding met de overtreding staat. Te hoog
![]() Maar als deze regel wordt doorgevoerd, zal er wel een (lichtere) straf op moeten staan. *Laat even haar mening over de identificatieplicht achterwege.*
|
Lijkt mij een goede maatregel, zoals al eerder gezegd: wat maakt het uit als je gewoon als automatisme een pasje bij je moet hebben, net zoals je 's ochtends je portemonnee bij je steekt. Daarnaast is het vaak ook zo dat als je zoiets niet bij je hebt, je je binnen x uur je op het bureau mag identificeren, je krijgt echt niet meteen een boete van 2000 euro. Wanneer het goed wordt uitgevoerd en zolang het kan helpen de criminaliteit te verminderen, mag het van mij doorgevoerd worden.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me eigenlijk of het de criminaliteit wel zal verkleinen. Je maakt de weg om identiteitsbewijzen te stelen en vervalsen alleen maar groter toch?
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Jongens, en meisjes, deze maatregel wordt weer volledig uit het verband gehaald.
Het is nu zo dat de politie soms dagenlang bezig is met het achterhalen van de identiteit van een crimineel. Het is namelijk zo dat je als verdachte niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Dit wetsvoorstel is bedoeld om dat soort zaken tegen te gaan. Het is niet zo dat je op straat willekeurig wordt gecontroleerd op je ID. Om tegen te gaan dat de politie nog dagen tijd verspilt aan criminelen die hun identiteit verborgen houden, krijgen deze mensen een extra boete van 2250 Euro of 2 maanden extra cel bovenop de straf die ze 'verdienen' door het dellict dat ze gepleegd hebben.
||
Citaat:
ach ja... als je verscaht wordt mogen ze er nu ook al naar varegen
Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 14:59. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het zo was zoals jij voorschoteld dan hadden ze het op die manier of in die strekking moeten verwoorden; dat gebeurd niet. Ik heb nergens gelezen dat het alleen geldt voor verdachten of veroordeelden. Het geldt voor iedereen vanaf 12 jaar, puntje uit. Niks mooie woordjes.. zachte heelmeesters....
|
![]() |
als ze iedereen nou zo'n chip in t lichaam pleuren
waarmee je gelijk kan 8erhaald worden waar je bent binnen EU en omstreken alle informatie die ze binnenkrijgen binnen 2 weken wissen natuurlijk, behalve voor misdreiven natuurlijk... Een moordzaak zou heeeel makkelijk op te lossen zijn. je zoekt wie op t tijdstip bij persoon nummer 3196532 is en je kijkt waar hij nu is. de politie heeft overigens een scanner bij zich om de chip de "checken" als ID als de overheid er goed mee omgaat kan t geen probleem zijn denk ik, behalve als je ouders je zoeken en je ligt toevallig met je vriendin in bed ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|