Ik heb bij een vriend van me een E-tech router aangesloten voor ADSL (geen ISDN). De router maakte met geen mogelijkheid verbinding. Wat bleek: het modem was kapot.
Nu er een nieuw modem is, heb ik het zwikje weer aangesloten. Het vreemde is echter dat de verbinding niet snel wordt aangemaakt. Het volgende bijvoorbeeld: de router en modem wordt aangezet, evenals de PC. Normaliter zou je verwachten dat de verbinding er na 1 minuut wel zou moeten zijn. Maar na 5 minuten is er nog steeds geen verbinding. Ga je naa 192.168.1.1, dan zie je dat ie verder goed geconfigureerd is (volgens de handleiding E-Tech ADSL MxStream). Er is een tabblad, ik weet het zo niet uit m'n hoofd maar het is volgens mij "Connection", waarbij je handmatig verbinding kunt maken. Dat dan maar gedaan, en na een halve minuut is er verbinding.
Ik heb ze aangeraden het router en modem gewoon niet uit te zetten, zodra de verbinding in stand blijft.
Een dag later kreeg ik een smsje, dat de verbinding alweer weggevallen was. De verbinding wordt dus slecht tot niet aangemaakt, en valt dus ook weg.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Router is zoals gezegd goed geconfigureerd (volgens de handleiding), Connection staat op "Always on" en niet op "Connection on demand".
Alvast bedankt.