Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 09:00
Verwijderd
Ik heb bij een vriend van me een E-tech router aangesloten voor ADSL (geen ISDN). De router maakte met geen mogelijkheid verbinding. Wat bleek: het modem was kapot.

Nu er een nieuw modem is, heb ik het zwikje weer aangesloten. Het vreemde is echter dat de verbinding niet snel wordt aangemaakt. Het volgende bijvoorbeeld: de router en modem wordt aangezet, evenals de PC. Normaliter zou je verwachten dat de verbinding er na 1 minuut wel zou moeten zijn. Maar na 5 minuten is er nog steeds geen verbinding. Ga je naa 192.168.1.1, dan zie je dat ie verder goed geconfigureerd is (volgens de handleiding E-Tech ADSL MxStream). Er is een tabblad, ik weet het zo niet uit m'n hoofd maar het is volgens mij "Connection", waarbij je handmatig verbinding kunt maken. Dat dan maar gedaan, en na een halve minuut is er verbinding.
Ik heb ze aangeraden het router en modem gewoon niet uit te zetten, zodra de verbinding in stand blijft.
Een dag later kreeg ik een smsje, dat de verbinding alweer weggevallen was. De verbinding wordt dus slecht tot niet aangemaakt, en valt dus ook weg.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Router is zoals gezegd goed geconfigureerd (volgens de handleiding), Connection staat op "Always on" en niet op "Connection on demand".

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 11:02
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Lijkt mij toch een fout in de router. Zou nogmaals een andere halen (garantie) en werkt deze ook zo dramatisch dan zou ik een ander merk eisen.
Werk zelf al een tijdje met een Edimax BR 6104 en ik moet zeggen dat die het erg goed doet. De Edimax bied zeker waar voor zijn geld. Ik betaalde €. 89,00 maar weet dat ze hier en daar al goedkoper worden aangeboden.
Een Draytek is helemaal perfect maar die is gelijk een stuk duurder.
Oud 06-03-2003, 16:44
Puta
Puta is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Lijkt mij toch een fout in de router. Zou nogmaals een andere halen (garantie) en werkt deze ook zo dramatisch dan zou ik een ander merk eisen.
Werk zelf al een tijdje met een Edimax BR 6104 en ik moet zeggen dat die het erg goed doet. De Edimax bied zeker waar voor zijn geld. Ik betaalde €. 89,00 maar weet dat ze hier en daar al goedkoper worden aangeboden.
Een Draytek is helemaal perfect maar die is gelijk een stuk duurder.
wij hebben een speedtoucth best leuk leuk en werkt perfet
Oud 10-03-2003, 00:40
Verwijderd
Jah dat heb ik ook, nog geen remedie voor gevonden. Als je het modem weer aan zet en je krijgt nog steeds geen verbinding moet je 'm tussen je router vandaan halen en direct op het telefoonnet aansluiten, wachten totdat ie helemaal verbonden is en daarna de oude situatie herstellen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten