Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 12:44
DaaF
DaaF is offline
Damn.. echt zo irritant...

Herkenbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 12:47
lct
lct is offline
jaaa... ik moet nu ook eigenlijk leren...
Oud 18-03-2003, 12:48
wissie
wissie is offline
Ja, vooral bij het leren van woorden Nederlands-Duits
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:51
Gothic
Gothic is offline
yep, ik moet ook leren... het is gewoon te mooi weer en niet leuk dingen letterlijk uit je hoofd te moeten leren
Oud 18-03-2003, 13:20
Miracle
Miracle is offline
goh, zit iedereen in z'n toetsweek ofzow...
ik heb morgen ook nog 2 toetsen, allebei niet zo moeilijk, dus ik hoef er nu nog niet mee bezig.
Discipline heet dan (dus dat je jezelf wel kunt dwingen)
Oud 18-03-2003, 13:24
Verwijderd
In het begin van de toetsweek (afgelopen woensdag) had ik dat probleem niet zo. Had toen nog genoeg discipline

Maar ja..dan is het weekend geweest..En dan lijkt alle informatie zo je hoofd weer uit te lopen.. Pff, irritant. Morgen de laatste dag. Wiskunde dan, niet zo veel leren..Alleen snappen. En dan zit het er weer op. Joepie..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:31
Verwijderd
Mjah. Als iets 'moet' lijkt het bij voorbaat al niet te lukken. Daarom doe ik ook aan schriftelijke opleidingen. Ik leer wanneer ik zin er in heb, anders lukt het niet :/
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:33
Yolcu
Yolcu is offline
Ja, heel erg herkenbaar. Vorige week 8 tentamens gehad, gisteren 1tje en morgen nog 1tje en ik kan de motivatie totaal niet meer opbrengen om te gaan leren.

Vorige week had ik daar ook last van, toen heb ik voor dinsdag Frans geleerd (woordjes en grammatica), voor woensdag Spaans (veel woordjes en beetje grammatica), voor donderdag Engels (veel woordjes en veel grammatica) en voor vrijdag weer Frans (moest weer opnieuw beginnen: de andere talen zaten in m'n hoofd en ik moest een ander gedeelte erbij leren). Zaterdag zat ik dus met drie talen door elkaar in m'n hoofd.. vooral omdat het bij alledrie de talen ongeveer dezelfde woordjes zijn..

Maar nu moet ik topografie leren en een hoop informatie over Geografie. Het kan erger, ik vind dit zelfs leuk, maar ik kan me niet concentreren..
Oud 18-03-2003, 13:52
Boogie
Boogie is offline
Heel herkenbaar :/

---> School & Studie
Oud 18-03-2003, 14:38
WolterB
WolterB is offline
ik ken het; heb momenteel ook toetsweek en t is heel moeilijk om je ertoe aan te zetten om te gaan leren. gelukkig morgen een dag vrij
Oud 18-03-2003, 14:41
Iduna
Iduna is offline
Ken t ook, maar nu hoef ik even niks te leren maar wel veel dingen maken en dat wil ook niet zo lukken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:51
Dorrit
Dorrit is offline
ja moet ook leren maar ging toch maar even op internet...

Nu ik lees dat iedereen toetsweek heeft: is het normaal om een toetsweek te hebben van 3,5 dagen, en dan ook nog de eerste 3 dagen 3 toetsen per dag?! dat is toch niet te doen, of wordt het later (na 4vwo) alleen maar zwaarder?
Donderdag heb ik vanaf 11uur gewoon weer les.

ik heb morgen nederlands, duits en herkansing scheikunde. hoe is dat op andere scholen?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Dorrit schreef op 18-03-2003 @ 15:51:
ik heb morgen nederlands, duits en herkansing scheikunde. hoe is dat op andere scholen?
Bij ons begint de toetsweek op woensdag. Dan heb ik 3 proefwerken, donderdag en vrijdag maar één, maandag ook en dinsdag twee.
En deze keer:
Woensdag hebben we gewoon les, donderdag studiedag van het personeel --> vrij dus, vrijdag goede vrijdag... naja... maandag is het pasen, dinsdag les en woensdag en donderdag ook. Vrijdag elfstedentochtdag ingelast en dan heb ik meivakantie.
In 2 weken dus 4 dagen les terwijl ze wel als 2 volle weken meetellen...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:15
sportbabe
sportbabe is offline
Ik had vorige week repetitieweek. Het begon op maandag en het eindigde op vrijdag. (is bij ons altijd zo) En het ligt aan het pakket hoeveel vakken je per dag hebt. Dat kan variëren van 0 tot 3....

En geen zin om te leren.. Ik ken het direct, vooral als je voor een Latijn rep zit of een Natuurkunde rep.. Maar vakken als kunstbeschouwing lees ik twee keer door voor de tv en ik heb een voldoende.. (hetzelfde voor Frans en Duits)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:44
Basia
Basia is offline
huiswerk moeten maken / leren

maar de verleiding om te msnen is zooooo grooooot
Oud 18-03-2003, 16:43
Balance
Balance is offline
kmoest voor vandaag 420 franse woorden leren. Al in de vakantie mee begonnen, veel geleerd. Gisteren heel de middag, heel de avond en ik kende het gewoon echt niet.

In dat soort gevallen kan ik vrij kwaad worden
Dóe ik d'r 'ns veel aan...
Oud 18-03-2003, 17:02
love is life
love is life is offline
Ja heel herkenbaar en je weet dat je iets moet leren dan kom je thuis en doe je de pc aan en je denkt van ik zal dat straks wel doen dan wordt het avond en denk je straks voor dat ik ga slapen en dan ga je slapen zeg je morgenvroeg en uiteindelijk ben je op je toets en heb je het nog steeds niet geleerd ...
Oud 18-03-2003, 18:59
NN
NN is offline
Ik hoef lekker even een tijdje niet meer (heb tentamens achter de rug en alle puntjes gehaald).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:23
WolterB
WolterB is offline
bij ons is de toetsweek over 2 weken uitgespreid, waar in de eerste week 4 dagen maximaal 2 toetsen zijn en 1 dag maximaal 3
in de tweede week zijn er op maandag maximaal 2 toetsen en dinsdag 1.
de daarop volgende dagen worden enkel gebruikt voor mondelingen.
ikzelf had maandag 1 toets, dinsdag 2, woensdag (vandaag) vrij, donderdag 2, vrijdag 1 en de week erna op donderdag mn mondling

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 09:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten