Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2003, 09:07
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wat is Knoppix
http://www.knoppix.net

Citaat:
KNOPPIX is een GNU/Linux distributie die volledig vanaf CDROM werkt en daarbij automatisch hardware zoals grafische kaarten, geluidskaarten, SCSI-apparaten en veel andere apparatuur ondersteund. KNOPPIX kan worden gebruikt als Linux demonstatie, scholings CD, rescue system of ook in aangepaste vorm als platform voor commercieële software produktdemos. Er is in het geheel geen installatie op harddisks nodig. Op de CD kan d.m.v. transparante decompressie tot 2 Gigabyte aan kant-en-klare software staan (op deze CD-rom staat ongeveer 1700 Mb).
Systeemeisen:
Intel compatibele CPU (vanf i486),
20 MB RAM voor alleen tekst gebruik, tenminste 82MB RAM voor gebruik van grafische desktop met KDE, 128 MB wordt aanbevolen als U office pakketten wilt gebruiken.
CD-Rom waarvan U kunt booten, als alternatief een Bootfloppy en standaard CD-Rom (IDE/ATAPI of SCSI),
standaard SVGA-compatibele grafische kaart,
serieëele of PS/2 standaard muis, of ook IMPS/2-compatibele USB-muis.

Screenshots

Bootscreen

Auto configuratie

KDE 3.0 desktop

Konquerer web browser

Kspread

Ik heb Knoppix gedownload, en het gebrand op een CD, ben er erg tevreden over, dmv. deze CD kun je een beetje wegwijs worden met Linux, ik moet zeggen dat ik tot nu toe er al veel van geleerd heb. Dus als je eens met Linux wil beginnen raad ik je aan, hier eens naar te kijken.
Je boot je PC gewoon vanaf de CD-ROM, en al je data blijft verder intact. Als het goed is werkt ook gelijk alles, dus het geluid, je harde schijven (partities) worden gemounted, etc.

Het is niet zozeer dat je na Knoppix een Linux guru bent, maar je raakt zeker wel bekend met de "look 'n feel" van Linux, Knoppix is natuurlijk maar een heel kleine demo van alle mogelijkheden.
Je raakt zo een beetje bekend, en zul je ook minder problemen hebben met grotere distrubuties.

Je kunt dus zonder problemen Knoppix in je CD lade douwen, en eens lekker uitproberen, als het goed is start je PC daarna gewoon weer op met Windows (of een ander OS wat je geinstalleerd hebt).

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 21:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2003, 09:13
Cryptic Winterstorm
Wat ik jammer vind is dat alle passwoorden gelocked zijn.

Dmv. het programma "kpackage" (start een shell op, en type "kpackage") waarmee je programma's kunt installeren, dat werkt prima, maar als je wilt beginnen met een installatie, vraagt kpackage om het root password, en die zijn dus gelocked, dus zo ver ik weet kun je niks installeren.
Oud 28-02-2003, 09:49
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Wat ik jammer vind is dat alle passwoorden gelocked zijn.

Dmv. het programma "kpackage" (start een shell op, en type "kpackage") waarmee je programma's kunt installeren, dat werkt prima, maar als je wilt beginnen met een installatie, vraagt kpackage om het root password, en die zijn dus gelocked, dus zo ver ik weet kun je niks installeren.
het is dan ook een demo, en hoe wou jij software op een cdrom instaleren?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 09:52
Cryptic Winterstorm
Nee, dat kan niet, maar Knoppix maakt wel een RAMdisk aan, dus hij installeerd dan alles op een RAMdisk, waar denk je dan dat bijv. je internet-cache blijft?
En je kunt ook gewoon dingen downloaden.
Oud 28-02-2003, 10:19
Verwijderd
Ik vind het niet perfect werken,
om een of andere redern kan ik niet schrijven op m'n schijven (dat rijmt).

Maar het idee is zeer goed en echt makkelijk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 10:28
Cryptic Winterstorm
Ik vind het niet "the real thing" maar je kunt ook niks verneuken als je alleen vanaf CD-ROM kan werken.

Maar ik zou toch wel willen dat ze root hadden enabled. Dan kon je wat meer.

Commands zijn hier:
Open Shell
Type "su" voor superuser
Type "passwd" voor password in te voeren

Maar wat dit precies doet ben ik nog niet achter, volgens mij werkt dat niet, vanwege password lock.
Oud 28-02-2003, 15:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
McLaren schreef:

Waarschijnlijk NTFS? Dat werkt nog niet op Linux, volgens mij. Alleen read-access.

Maar verder vind ik Knoppix trouwens wel cool. Heb het nog niet extensief gebruikt ofzo, maar het is wel nuttig als je Windows weer eens gecrasht is en je moet snel ff op internet enzo.

Was de normale Debian maar zo makkelijk te installeren.
Oud 28-02-2003, 16:03
niemand
niemand is offline
Citaat:
McLaren schreef:

klopt, zelfs als je FAT hebt mount ie ze read-only
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 21:31
dystopia
dystopia is offline
Leuk dat je met Linux bent begonnen. De screenshots zijn jammergenoeg wat onduidelijk. Knoppix is btw op Debian gebaseerd.

http://www.debianplanet.org/ staat ook nog wel 'ns Knoppix nieuws. Misschien het kijken waard voor je.
Oud 28-02-2003, 21:46
Cryptic Winterstorm
Ik heb de screenshots aangepast.
Dat Knoppix gebasseerd is op Debian was me al duidelijk, er zit nml. ook een wallpaper van Debian in het pakket.

Ik heb trouwens ook geprobeerd Debian te installeren, maar dat viel nog niet mee.
Ik vind de installatie nogal gebruiksonvriendelijk, het is niet grafisch, ik vind het iig. niet practisch.

Ik krijg geen IP adres, maar dat heet ook te maken met mijn router, denk ik, moet ik nog even naar kijken.
Op mijn werk werkte Knoppix trouwens prima, op een Pentium IV 1.8 ghz, 256 MB RAM, 20 GB HIDSK.

Thuis op mijn knutsel PC heb ik dus troubles met het verkrijgen van een IP adres via DHCP. (Celeron 433@550, Asus P3B-F, 640 MB RAM, RLTK netwerk kaart, Geforce 2TI.)
Maar ook op een wat langzamer systeem draait het prima.

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:01
Cryptic Winterstorm
Ik heb nu Linux Mandrake geinstalleerd, en dat werkt echt heel erg goed, de installatie is makkelijk, en je kunt een hoop programma's installeren, en eigenlijk werkt alles meteen.
Ik heb het nu ook voor elkaar om mijn Windows Shares te kunnen benaderen (via Samba), alleen nu wil ik dan no Linux vanuit Windows kunnen benaderen.

Alleen dit gaat dus niet over Knoppix, maar als je een PCtje over hebt, kan ik je ook zeker aan raden om Mandrake te installeren!

http://www.mandrakelinux.com/nl/
Oud 04-03-2003, 15:20
LB06
LB06 is offline
Knoppix is ideaal voor demonstraties. Bij Informatica moesten we een presentatie houden over een pc-related onderwerp, en hoe kun je GNU/Linux nou beter presenteren dan met het OS zelf! Ook toen we een website moesten maken gebruikte ik Knoppix om wat HTML en javascript etc. uit te spugen. Ik kon mbv Samba ook gewoon op het schoolnetwerk om mn resultaten op te slaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:45
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Waarschijnlijk NTFS? Dat werkt nog niet op Linux, volgens mij. Alleen read-access.

Maar verder vind ik Knoppix trouwens wel cool. Heb het nog niet extensief gebruikt ofzo, maar het is wel nuttig als je Windows weer eens gecrasht is en je moet snel ff op internet enzo.

Was de normale Debian maar zo makkelijk te installeren.
NTFS schrijven werkt wél op GNU/Linux. Tot een tijd terug was het nog erg onstabiel, maar nu is het al veel meer mogelijk. Zie http://linux-ntfs.sf.net voor de modules e.d.
Je kan het dus wel niet op Knoppix laten werken, tenzij je natuurlijk je eigen knoppix samen stelt met zelf gecompileerd kernel e.d. (wat op zich niet zo moeilijk is lijkt me)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:47
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Ik heb nu Linux Mandrake geinstalleerd, en dat werkt echt heel erg goed, de installatie is makkelijk, en je kunt een hoop programma's installeren, en eigenlijk werkt alles meteen.
Ik heb het nu ook voor elkaar om mijn Windows Shares te kunnen benaderen (via Samba), alleen nu wil ik dan no Linux vanuit Windows kunnen benaderen.

Alleen dit gaat dus niet over Knoppix, maar als je een PCtje over hebt, kan ik je ook zeker aan raden om Mandrake te installeren!

http://www.mandrakelinux.com/nl/
mdk is goed om te beginnen, maar na een tijdje zul je wel merken dat het nogal buggy is. Ik raad SuSE aan (suse.com), dat is ook zéér gebruiksvriendelijk, maar heeft het voordeel dat alles ook werkt. (en SuSE valt wél te downloaden, dus aub niet daarover komen zeiken zoals meestal het geval is als ik iets over SuSE zeg)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 20:28
LB06
LB06 is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
mdk is goed om te beginnen, maar na een tijdje zul je wel merken dat het nogal buggy is. Ik raad SuSE aan (suse.com), dat is ook zéér gebruiksvriendelijk, maar heeft het voordeel dat alles ook werkt. (en SuSE valt wél te downloaden, dus aub niet daarover komen zeiken zoals meestal het geval is als ik iets over SuSE zeg)
Hmm, zeker nooit Gnome gedraaid in Suse... En zo'n ftp-install is toch net iets moeilijker en minder uitnodigend voor de beginnende GNU/Linux user.

Wat is er btw zo buggy aan MDK? Ik heb hier geen last gehad van bugs(MDK8.1, 8.2 & 9.0). (Ze zullen er ongetwijfeld in zitten, maar voor mij zijn ze dus niet merkbaar)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:12
niemand
niemand is offline
ik denk eigenlijk dat het weinig zin heeft om hier te gaan roepen: "die distro moet je hebben", om wat voor reden dan ook
welke distro je wil verschilt per persoon, dus discussie over wat het beste is heeft weinig zin
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 03:46
CryptapiX
CryptapiX is offline
knoppix draait hier perfect
alleen na install op hdd wil jhet niet meer booten
vanaf cd blijft geen punt
Oud 05-03-2003, 08:51
LB06
LB06 is offline
Het is eigenlijk ook niet bedoeld om van je HD te draaien
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:13
unpopular
unpopular is offline
Ik moet zeggen dat knoppix wel makkelijk is maar ik gebruik het alleen als een computer plat is en ik moet ff backuppen verder vinf ik knoppix niet super.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:13
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Hmm, zeker nooit Gnome gedraaid in Suse... En zo'n ftp-install is toch net iets moeilijker en minder uitnodigend voor de beginnende GNU/Linux user.

Wat is er btw zo buggy aan MDK? Ik heb hier geen last gehad van bugs(MDK8.1, 8.2 & 9.0). (Ze zullen er ongetwijfeld in zitten, maar voor mij zijn ze dus niet merkbaar)
ik gebruik idd meestal geen Gnome. ik weet wel dat hun ondersteuning van Gnome zeer miniem is, dat moet ik toegeven. het is ook een v/d weinige dingen die er over op te merken zijn denk ik.

een FTP-install is idd wel iets moeilijker dan een gewone, maar echt moeilijk is het niet. ik veronderstel dat er documentatie is voor de FTP-installatie, dan kan het toch niet zo moeiljk zijn?

ik heb mdk 8.0 & 8.1 veel gebruikt, en ik herinner mij veel problemen. bijvoorbeeld
fonts installeren met drakfont of zoiets ging niet (alleen windows fonts), dan waren er nog al de andere problemen met de drakes... bijvoorbeeld na het herconfigureren van lilo was de hele harde schijf gewist. het is een tijd terug dat ik het gebruikt heb, maar ik herinner mij dat er veeeeel problemen waren. ook veel crashes. ennuh die rpm-installeerder liep constant vast en werkte niet compleet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:18
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
niemand schreef:
ik denk eigenlijk dat het weinig zin heeft om hier te gaan roepen: "die distro moet je hebben", om wat voor reden dan ook
welke distro je wil verschilt per persoon, dus discussie over wat het beste is heeft weinig zin
idd, voor de 'meer gevorderden' kan je niet beslissen, maar voor de newbies die nog veel moeten leren kan je wel beslissen vind ik. het moet werken en eenvoudig zijn.
SuSE & mdk zijn duidelijk gemaakt voor newbies, en zijn allemaal erg eenvoudig. het voordeel dat SuSE over mdk heeft, is dat het ook helemaal werkt. ik heb redelijk wat ervaring met beide distros (alhoewel ik nu geeneen v/d twee zelf gebruik), en mijn ervaring is toch dat bij SuSE altijd alles werkte en bij mdk niet.
in het begin is mdk goed, maar na een tijdje als je iets complexere dingen wil gaan doen vraag je je af of je het verkeerd doet of of mdk gewoon b0rked is. in mijn ervaring was het toch meestal mdk die buggy is.
voor newbies kan je dus wel uitmaken welke distro het meest geschikt is imho.
maar dan heb je er natuurlijk ook die beginnen met LFS
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:15
niemand
niemand is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
idd, voor de 'meer gevorderden' kan je niet beslissen, maar voor de newbies die nog veel moeten leren kan je wel beslissen vind ik. het moet werken en eenvoudig zijn.
SuSE & mdk zijn duidelijk gemaakt voor newbies, en zijn allemaal erg eenvoudig. het voordeel dat SuSE over mdk heeft, is dat het ook helemaal werkt. ik heb redelijk wat ervaring met beide distros (alhoewel ik nu geeneen v/d twee zelf gebruik), en mijn ervaring is toch dat bij SuSE altijd alles werkte en bij mdk niet.
in het begin is mdk goed, maar na een tijdje als je iets complexere dingen wil gaan doen vraag je je af of je het verkeerd doet of of mdk gewoon b0rked is. in mijn ervaring was het toch meestal mdk die buggy is.
voor newbies kan je dus wel uitmaken welke distro het meest geschikt is imho.
maar dan heb je er natuurlijk ook die beginnen met LFS
redhat is ook best geschikt voor newbies
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:29
LB06
LB06 is offline
Citaat:
ik heb mdk 8.0 & 8.1 veel gebruikt, en ik herinner mij veel problemen. bijvoorbeeld
fonts installeren met drakfont of zoiets ging niet (alleen windows fonts), dan waren er nog al de andere problemen met de drakes... bijvoorbeeld na het herconfigureren van lilo was de hele harde schijf gewist. het is een tijd terug dat ik het gebruikt heb, maar ik herinner mij dat er veeeeel problemen waren. ook veel crashes. ennuh die rpm-installeerder liep constant vast en werkte niet compleet

Toen was er nog niet de urpmi van nu. Als je de juiste sources hebt ingesteld (MDK main, contrib, evt. non-free, plf, andere 3rd party) werkt het net zo goed als het APT van Debian (draai ik op mijn server en een sloom workstation). Mandrake is m.i. heel erg gegroeid in kwaliteit de laatste tijd. De vragen en krijgen veel input van users. Denk bijvoorbeeld aan Mandrakeforum en het RPM voting system.

Niet dat ik iets tegen Suse heb. Ik heb zelf Suse 8.0 ook gedraaid en was er zeer tevreden over. Ik mis bij Suse alleen Gnome support, user involvement en urpmi. En aangezien ik alleen Gnome 2.2.0.1 en E17 gebruik, kan houd ik het liever bij MDK.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:23
dystopia
dystopia is offline
Hey ik denk dat we dit topic beter over Knoppix kunnen houden en dan een apart topic over 'vergelijkingen tussen distros' anders kunnen we elk topic waar een distro wordt besproken wel naar een distro-war topic herleiden. Dus please weer ontopic, de andere discussie mag best zolang het netjes gehouden wordt; maar dan in een nieuw, algemeen Linux-distro topic.
Oud 05-03-2003, 17:37
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
niemand schreef:
redhat is ook best geschikt voor newbies
mja maar het is tegen mijn principes RH aan te raden na wat ze met KDE gedaan hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 17:39
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ik mis bij Suse alleen Gnome support, user involvement en urpmi. En aangezien ik alleen Gnome 2.2.0.1 en E17 gebruik, kan houd ik het liever bij MDK. [/B]
Wat dat van Gnome betreft kan ik je niet ongelijk geven.
Wat urpmi betreft heeft SuSE een alternatief: YOU. YaST Online Update - een module van YaST2. ik vind 't zeer goed, alleen een beetje onduidelijk ze moeten wat aan de interface van YOU werken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:40
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hey ik denk dat we dit topic beter over Knoppix kunnen houden en dan een apart topic over 'vergelijkingen tussen distros' anders kunnen we elk topic waar een distro wordt besproken wel naar een distro-war topic herleiden. Dus please weer ontopic, de andere discussie mag best zolang het netjes gehouden wordt; maar dan in een nieuw, algemeen Linux-distro topic.
het is toch totaal geen distro-war hier, gewoon voor- & nadelen bespreken... veel valt er over knoppix toch niet te zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 17:43
Vinzz
Vinzz is offline
ff vraagje tussendoor: is het al mogelijk om adobe photoshop 7/dreamweaver op een of andere manier op een linux distro werkend te krijgen?

en internet delen gaat dat makkelijk....

het is lang geleden dat ik linux es heb geprobeerd hehe
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 18:10
Cryptic Winterstorm
Voor Photoshop is er een mooi (en gratis!) alternatief: The Gimp.
GNU Image Manipulation Program (zoiets was het).

Of er Photoshop voor Linux is, weet ik niet, misschien dat het werkt via de Emulator WINE (Wine Is Not an Emulator, beetje vaag dus).

En voor Dreamweaver is er ook vast een (gratis) alternatief.
Oud 05-03-2003, 18:11
Cryptic Winterstorm
Anders misschien een topic change naar
Het "grote" n00b Linux topic?

Alhoewel de beginpost geheel aan Knoppix gewijd is...
Oud 05-03-2003, 19:07
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Alkahol!K schreef:
ff vraagje tussendoor: is het al mogelijk om adobe photoshop 7/dreamweaver op een of andere manier op een linux distro werkend te krijgen?

en internet delen gaat dat makkelijk....

het is lang geleden dat ik linux es heb geprobeerd hehe
adobe: misschien via wine, maar ik twijfel er aan.
dreamweaver: via codeweavers wine
met vmware (vmware.com) kan je sowieso al je windows progjes draaien als je dual boot

internet delen: bwa redelijk... er bestaat een redelijke howto voor, maar je moet wel al wat van GNU/Linux kennen om het goed te begrijpen. onder GNU/Linux noemt internet delen trouwens IP Masquerading. als je er hulp voor nodig hebt kan je me altijd mailen, ik heb 't een weekje terug gedaan.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:18
zazzie
zazzie is offline
Citaat:
Voor Photoshop is er een mooi (en gratis!) alternatief: The Gimp.
GNU Image Manipulation Program (zoiets was het).

Of er Photoshop voor Linux is, weet ik niet, misschien dat het werkt via de Emulator WINE (Wine Is Not an Emulator, beetje vaag dus).

En voor Dreamweaver is er ook vast een (gratis) alternatief.
wine is ook geen emulator maar een simulator...het probeerd de win32 structuur te simuleren namelijk...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:31
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Anders misschien een topic change naar
Het "grote" n00b Linux topic?

Alhoewel de beginpost geheel aan Knoppix gewijd is...
Done.
Oud 05-03-2003, 21:05
LB06
LB06 is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
Wat dat van Gnome betreft kan ik je niet ongelijk geven.
Wat urpmi betreft heeft SuSE een alternatief: YOU. YaST Online Update - een module van YaST2. ik vind 't zeer goed, alleen een beetje onduidelijk ze moeten wat aan de interface van YOU werken.
Is deze tool niet alleen voor online security updates, zoals de naam suggereert?. Met URPM van MDK heb je een heel software management gebeuren waarmee je met een GUI of middels een regeltje in de CLI heel simpel software kunt installeren.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:21
Cryptic Winterstorm
Citaat:
dystopia schreef:
Done.
Thanx, ik ben al druk bezig met Mandrake!

Ik heb zelfs een boek gekocht "Linux in een notendop", 700 pagina's, maar het is een naslag werk, beetje onbegrijpelijk dus nog.
Oud 05-03-2003, 21:24
Cryptic Winterstorm
Citaat:
zazzie schreef:
wine is ook geen emulator maar een simulator...het probeerd de win32 structuur te simuleren namelijk...
En in Knoppix zit dat al lekker ingebakken, kun je dus naar hartelust mee uitproberen!

Tot nu toe heb ik alleen notepad aan de gang gekregen, maar goed.
Oud 05-03-2003, 21:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
k heb dit allemaal niet gelezen,maar als ik het goed snap is dit dus gewoon een full-linux versie maar dan op cd, jehebt dus geen extra harde schijf ruimte nodig??
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 21:29
Cryptic Winterstorm
Klopt, het is heel simpel.
Je brand de ISO op CD (die je kunt downloaden op www.knoppix.net), en je duwt hem in je PC, en je start hem op, de rest gaat vanzelf.

Als het goed is word al je hardware herkent (tenzij je echt exotisch spul hebt), en je kunt eigenlijk meteen alles, want de populairste software is al voorgeinstalleerd.

Verder zijn je harde schijven tegen schrijven beveiligd, dus je kunt niet per ongeluk iets wissen.
Oud 05-03-2003, 21:37
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Klopt, het is heel simpel.
Je brand de ISO op CD (die je kunt downloaden op www.knoppix.net), en je duwt hem in je PC, en je start hem op, de rest gaat vanzelf.

Als het goed is word al je hardware herkent (tenzij je echt exotisch spul hebt), en je kunt eigenlijk meteen alles, want de populairste software is al voorgeinstalleerd.

Verder zijn je harde schijven tegen schrijven beveiligd, dus je kunt niet per ongeluk iets wissen.
danke maar k bestel m liever voor €5, mn internet is niet zo snel (dual isdn), basic abonement van @home
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:50
zazzie
zazzie is offline
Citaat:

als je een linux native partitie aanmaakt (ext2/3 e.d.) dan kan je wel gewoon naar je harde schijf schrijven meen ik...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:09
Verwijderd
Ik heb Mandrake 9.0 geïnstalleerd en na een dag er alweer afgegooid...'tis me gewoon teveel werk om alles goed te krijgen en ik heb er het geduld niet voor. Bovendien is zo traag als dikke stront door een rietje op m'n ouwe Celeron 550 met 128Mb. Of dat normaal is weet ik niet, maar voor mij wel een reden om er niet meer mee door te gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:25
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb Mandrake 9.0 geïnstalleerd en na een dag er alweer afgegooid...'tis me gewoon teveel werk om alles goed te krijgen en ik heb er het geduld niet voor. Bovendien is zo traag als dikke stront door een rietje op m'n ouwe Celeron 550 met 128Mb. Of dat normaal is weet ik niet, maar voor mij wel een reden om er niet meer mee door te gaan.
Uiteraard is Mdk rete traag , wat had je anders verwacht van bloatware.

/me geeft Nare Man een bootable debian diskje met Emacs erop. als init
Oud 06-03-2003, 12:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
Uiteraard is Mdk rete traag , wat had je anders verwacht van bloatware.

/me geeft Nare Man een bootable debian diskje met Emacs erop. als init
debain heeft tog geen GUI?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:18
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
debain heeft tog geen GUI?
als een distro iets niet heeft en jij wil dat, dan download je het gewoon
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:33
LB06
LB06 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hierzo is Mandrake 9.1rc2 (en 8.2 en 9.0 ook) toch echt stukken sneller dan Debian Woody RC1 en Debian SID op dezelfde pc. Vensters verschijnen eerder op het scherm en OO.org en Mozilla etc starten bijna anderhalf keer zo snel op. En als ik met dezelfde services boot als in Debian, is MDK ook sneller in het opstarten. In glxgears is Mandrake zo'n 1000FPS sneller dan Debian SID.

Note:
No offense. Ikzelf gebruik ook Debian op mijn kleine personal server.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:34
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
niemand schreef:
als een distro iets niet heeft en jij wil dat, dan download je het gewoon
en nu menselijke taal k snap er geen bal van wat moet je downen??
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:40
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
Je kunt op zowat elke distro een GUI draaien (als je de geschikte hardware hebt uiteraard). Je moet gewoon X downloaden en een WM/DE. (Compileren), installeren & configureren en klaar is Kees. Werkt altijd

edit:typo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 13:40
niemand
niemand is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
nou, wat wil je?
de meest gebruikte GUI is x window
dus je gaat naar www.xfree86.org en dan zoek je een manual, die staat er vast
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:50
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb vandaag mijn dag doorgebracht met Gentoo installeren... Was interessant dagje, wel. Install van Gentoo is wel neukend goed gedocumenteerd, zoiets was ik voor Debian nog niet tegengekomen.

Zie ook mijn weblog.
Oud 07-03-2003, 00:12
Spacey
Spacey is offline
Citaat:

Commands zijn hier:
Open Shell
Type "su" voor superuser
Type "passwd" voor password in te voeren

Maar wat dit precies doet ben ik nog niet achter, volgens mij werkt dat niet, vanwege password lock.

meen je neit, leer eerst maar eens met een gewone distro werken.
niet zo'n shit, leuk voor opreis door windows land maar dan heb je het wel gehad.
Reageren

Regels voor berichten