Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 20:09
Diddl'tje
Diddl'tje is offline
Namens een vriendin een vraag:

Zij heeft samen met een aantal vrienden een theatergroep opgericht, ongeveer een jaar geleden. Met hun (zelfgeschreven) voorstelling hebben ze behoorlijk wat succes gehad in buurthuizen en enkele cafes. Nu de vraag: Hoe verder en zijn daar voorwaarden aan verbonden?

En om het dan even algemeen te maken:

Waar moet je aan denken en wat moet je vooral wel en niet doen als je een eigen theaterstuk op wilt voeren?
Oud 01-03-2003, 02:29
Tampert
Tampert is offline
je moet er vooral aan denken dat je financiëel stabiel bent. Ik bedoel hiermee dat je niet een heel theater moet gaan lopen afhuren als je er niet volledig op vertrouwt dat je genoeg mensen in de zaal krijgt om de huur terug te betalen...

Ik weet niet precies hoe het zit met theaters huren eigenlijl.
Oud 04-03-2003, 17:04
Siena
Siena is offline
Even geen antwoord op je vraag, maar...
Ik vind erg knap van je vriendin, om zoiets op touw te zetten en redelijk succes ermee te hebben...Hoe heet de theatergroep? Hebben ze een website?
Liefs, Siena
Oud 22-03-2003, 15:19
metzondernix
metzondernix is offline
Avé! Ik heb, samen met een vriend van me, die 36 is, ook een theatergroep opgericht (Theater Tast). Wij zijn begonnen met een verhaal dat ik geschreven heb.

Wat ik ervan heb gemerkt is dat je hulp moet hebben. Dit kun je echt NIET in je eentje. Zorg in elk geval dat je weet wat je wil gaan doen, zorg voor een verhaal of een idee waar je mee aan de slag kan. Zorg voor een goede repetitieruimte. Zorg voor een goede regisseur. Praat met professionele acteurs over rol-invulling! Begin op tijd met geld verzamelen (geloof me, dat heb je nodig). Maak goede afspraken. RESERVEER OP TIJD een ruimte waar je wil spelen, begin niet al te groot. MAAK RECLAME (je kunt in de uitkrant altijd wel een berichtje kwijt, of in het CJP-magazine)...

Dit zijn de dingen waar wij vooral op hebben gelet en dat werkt. Volgend jaar speelt ons stuk in Theater Het Klein in Eindhoven.

Wens je vriendin veel succes!

Regels voor berichten