Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 18:25
apekop123
apekop123 is offline
Welke drugs kun je het best vermijden en dan bedoel ik niet wat is slecht voor je want dan moet je helemaal geen drugs nemen.

Ik bedoel meer drugs waarbij je door fout gebruik gek kan worden of dood kan gaan

1 middel waarvan ik vind dat op de zwarte lijst mag is doornappel. Dat is gewoon te gevaarlijk om ff een keer te proberen
Oud 06-03-2003, 18:34
Mafheid
Mafheid is offline
Speed.

Hoewel t wel een populair middel is, en ik t vast wel een keer zal nemen, ben ik er erg huiverig naar.
Langdurig gebruik leidt tot psychose, waanzin en paranoia e.d., tis psychisch zwaar verslavend en t sloopt je. Ken weinig mensen die t bij een enkele keer houden, en de meeste mensen die t gebruiken raden t zelf ook niet aan.
Oud 06-03-2003, 19:18
Zezette
Zezette is offline
Heroïne!!
Heb van heel dicht gezien hoe het afloopt...nie mooi om te zien en zeker nie gemakkelijk om ervan te afkicken
goeie raad,begin er gewoon nie aan
Oud 06-03-2003, 19:42
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Speed.

Hoewel t wel een populair middel is, en ik t vast wel een keer zal nemen, ben ik er erg huiverig naar.
Langdurig gebruik leidt tot psychose, waanzin en paranoia e.d., tis psychisch zwaar verslavend en t sloopt je. Ken weinig mensen die t bij een enkele keer houden, en de meeste mensen die t gebruiken raden t zelf ook niet aan.
speed is rommel, kort effect, verhoogt je hartslag en erna voel je je gaar. en omdat het goedkoop is gaan mensen het al snel vaker doen. een keer proberen kan niet zoveel kwaad maar het is geen aanrader.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:55
ESCO
ESCO is offline
Speed
Crack
lsd
Heroine
lym
doornappel
Oud 06-03-2003, 22:13
*×*M!§T€€Q*×*
*×*M!§T€€Q*×* is offline
Citaat:
ESCO schreef:

doornappel
=?
Oud 06-03-2003, 23:07
Copeland
Copeland is offline
gebruik de search nou es
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 23:40
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
Speed
Crack
lsd
Heroine
lym
doornappel
LSD hoort niet in dat rijtje thuis....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 01:02
Beta-ark
Beta-ark is offline
Speed, hier werd ik echt snel gek van in mijn koppie. Je wordt gewoon ram para, gaat teveel denken, en na 4 5 uur krijg je een heel depressief gevoel en vraag je je af wat er nu zo vet was enzo. Ook is het gewoon TE verslavend, je wilt steeds meer en meer. TOT HET FOUT GAAT.
Oud 07-03-2003, 09:37
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Speed
Crack
lsd
Heroine
lym
doornappel
Speed is niet zo lief, maar ik zou het niet bovenaan de lijst zetten..
Crack is wel klotespul voor zover ik weet. Kennis van me heeft amper tanden meer van dat spul.. en gek in zn hoofd.
Lsd heb ik ook slechte dingen over gehoord, maar aan de andere kant ook een hoop goeie.
Heroine lijkt me duidelijk, bah..

En lijm snuiven mag er ook nog wel bij..
Oud 07-03-2003, 16:54
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
LSD hoort niet in dat rijtje thuis....
Als je vriend uit het raam springt omdat hij denkt dat tie kan vliegen of een bad trip krijg van 8 tot 12 uur.
Okee als je dit leuk vindt.
Oud 07-03-2003, 17:25
Locke
Locke is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Speed
Crack
lsd
Heroine
lym
doornappel
Ben het niet met lsd en doornappel eens ok doornappel is echt een zware trip maar das tog wel iets wat ik wel eens wil ervaren

de rest is zooi jah plus PCP
Oud 07-03-2003, 17:26
Locke
Locke is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Als je vriend uit het raam springt omdat hij denkt dat tie kan vliegen of een bad trip krijg van 8 tot 12 uur.
Als je zo denkt kan je ketamine mescaline dmt etc er ook bij zetten ..
Oud 07-03-2003, 18:54
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Locke schreef:
Als je zo denkt kan je ketamine mescaline dmt etc er ook bij zetten ..
en paddos, salvia (ja, die drugs die je gewoon in de smartshop kan kopen).
Oud 07-03-2003, 19:01
Mafheid
Mafheid is offline
Dergelijke ongelukkige verloop van omstandigheden worden voornamelijk veroorzaakt door onverantwoord gebruik van deze middelen. Als je een beetje weet wat je neemt, spring je niet zo snel t raam uit met LSD of andere middelen. Dergelijke dingen komen trouwens ook zelden voor (opgeblazen mediahypes).
En een bad trip hoeft nog niet zo bad te zijn, achteraf. Tenzij je er in blijft hangen, en tja, das t risico van LSD idd, maar geen rede (voor mij iig) om t op 'de zwarte lijst' te zetten, want je kan net zo goed een trauma oplopen door een ongeluk of zo waardoor je in een psychose beland..
En nogmaals, bij deze drugs wordt t risico voornamelijk bepaald door hoe verantwoordelijk je er mee om gaat.
Oud 07-03-2003, 19:37
coco
coco is offline
GHB in combinatie met sterke drank!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 08:41
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
ik heb zeker zo'n 20/25 keer speed gebruikt en het toch heel anders ervaren als jullie het doen voorkomen. dat het troep is ben ik het wel mee eens maar er is best makkelijk van af te blijven vind ik (neem het niet meer). soms is het gewoon wel makkelijk om een hele nacht op een feest door te komen en zolang je het niet in combinatie met veel alcohol neemt, valt het allemaal best mee. daarom vind ik de nominatie voor een plaats op een zwarte lijst onterecht
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 09:19
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Mafheid schreef:
Tenzij je er in blijft hangen, en tja, das t risico van LSD idd, maar geen rede (voor mij iig) om t op 'de zwarte lijst' te zetten, want je kan net zo goed een trauma oplopen door een ongeluk of zo waardoor je in een psychose beland..
Die vergelijking slaat echt als een tang op een varken.. want ongelukken zijn ook niet echt de dingen die de gemiddelde mens wil meemaken..
Je hebt wel gelijk met die mediahype, waardoor de huismoeders hun kinderen waarschuwen voor 'de dealer die bij het schoolplein staat en kinderen lsd voert totdat ze verslaafd zijn' en 'ik las pas in de krant dat er een man cocaine had gebruikt en die was van een flat gesprongen omdat hij dacht dattie kon vliegen', pas maar op kinders, alle drugs is slecht, alle drugs is verslavend, en van alle drugs ga je trippen.

Maar ik heb toch wel vervelende dingen gehoord van mensen die lsd gebruikt hadden.. er zit hier vlakbij een kliniek, waar ook mensen zitten die compleet doorgeslagen zijn na dergelijk drugsgebruik. Dat schrikt me wel af..
Oud 08-03-2003, 10:01
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
en paddos, salvia (ja, die drugs die je gewoon in de smartshop kan kopen
Daar ga je dus niet van zwaar trippen anders zouden ze het ook niet verkopen.
Oud 08-03-2003, 10:51
Mir-idiotA
Citaat:
ESCO schreef:
pardon ?!?!?!
Salvia extract, en óf je daar zwaar van gaat trippen!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 12:03
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef:
pardon ?!?!?!
Salvia extract, en óf je daar zwaar van gaat trippen!
idd , maar paddo's ook (als je er maar genoeg van eet)
Oud 08-03-2003, 12:07
Mir-idiotA
Citaat:
Drexz schreef:
idd , maar paddo's ook (als je er maar genoeg van eet)
paddo's heb ik dus nog nooit gehad
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 13:02
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Die vergelijking slaat echt als een tang op een varken.. want ongelukken zijn ook niet echt de dingen die de gemiddelde mens wil meemaken..
Je hebt wel gelijk met die mediahype, waardoor de huismoeders hun kinderen waarschuwen voor 'de dealer die bij het schoolplein staat en kinderen lsd voert totdat ze verslaafd zijn' en 'ik las pas in de krant dat er een man cocaine had gebruikt en die was van een flat gesprongen omdat hij dacht dattie kon vliegen', pas maar op kinders, alle drugs is slecht, alle drugs is verslavend, en van alle drugs ga je trippen.

Maar ik heb toch wel vervelende dingen gehoord van mensen die lsd gebruikt hadden.. er zit hier vlakbij een kliniek, waar ook mensen zitten die compleet doorgeslagen zijn na dergelijk drugsgebruik. Dat schrikt me wel af..
Twas meer een kansvergelijking.
Zeg maar, de kans dat je in een trip blijft hangen is net zo groot als dat je een verschrikkelijk ongeluk meemaakt..

En nog aan t andere persoontje, ik heb gevaarlijkere dingen gedaan op paddos dan op lsd, tot nu toe..
Oud 08-03-2003, 13:04
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Twas meer een kansvergelijking.
Zeg maar, de kans dat je in een trip blijft hangen is net zo groot als dat je door iets anders in een psychose of zo raakt..

En nog aan t andere persoontje, ik heb gevaarlijkere dingen gedaan op paddos dan op lsd, tot nu toe..
Oud 08-03-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
Dude jij weet blijkbaar niet waar je over praat hé?

Ik stel je eens voor om 2 (2 sterke porties) gram hawaainse te eten, en eens lekker een egodeathje mee te maken, en dan nog kijken of je het geen hard spacen vind ? mmmkaay?

Of hit in 1x een halve zakje salvia 10x weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 14:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ESCO schreef:
dat het geen chemische rotzooi is betekent nog niet dat je er niet heftig van de wereld mee raakt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:13
psilo
psilo is offline
Citaat:
ESCO schreef:
dat ligt meer aan die maat van je
Oud 08-03-2003, 14:15
psilo
psilo is offline
PCP
Heroine
Crack
Oud 08-03-2003, 14:46
Mir-idiotA
Citaat:
dmtdmt schreef:

Of hit in 1x een halve zakje salvia 10x weg.
Poeh, met één gram x10 kan je al supervaak van de wereld zijn
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:47
Isa
Isa is offline
Drugs zijn allemaal gevaarlijk. Alles is gevaarlijk.
Het ligt vooral aan de persoonlijkheid van de gebruiker, en de problemen waar hij in zit op dat moment.
Je moet zelf beslissen wat je wilt gebruiken en wat niet. Ik vind alleen dat je het goed voorbereid moet doen wanneer je je niet slecht voelt.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:27
ESCO
ESCO is offline
Van paddo's ga je geen vissen zien die zwemmen door je eigen huiskamer heen.

Van paddo's ga je niet trippen zo dat een persoon uit een poster er uit komt.

Paddo's hangt ook van de persoon af hoe zwaar die gaat trippen.

Waarvoor dacht je dat LSD een stuk moelijker is aan te komen dan pillen of coke.

De meeste mensen kunnen zich nog geen eens voorstellen wat een postzegeltje met je kan doen.
Oud 09-03-2003, 13:30
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
Speed is erg grote troep.
GHB is ook troep als je niet goed doseert en dat is erg moeilijk er bij dus uitkijken er mee! NOOIT met alcohol combineren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:35
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
ESCO schreef:

Waarvoor dacht je dat LSD een stuk moelijker is aan te komen dan pillen of coke.

De meeste mensen kunnen zich nog geen eens voorstellen wat een postzegeltje met je kan doen.
Geloof me als je teveel paddo's eet kan je er echt wel helemaal op weg zijn. Zo ver dat je niet meer weet wat je doet. En dan heb ik het echt over mensen die 3 portie's in 1 keer naar binnen werken.
Oud 09-03-2003, 15:41
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Geloof me als je teveel paddo's eet kan je er echt wel helemaal op weg zijn. Zo ver dat je niet meer weet wat je doet. En dan heb ik het echt over mensen die 3 portie's in 1 keer naar binnen werken.
agree
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:51
makita
makita is offline
drugs die je van vreemde mensen als kadootje krijgt! Jaa logisch dat je dat niet aanneemt misschien maar als je behoorlijk dronken bent denk je niet meer zo moeilijk ( ik niet tenminste). Je weet niet wat voor troep dat is. (klink net als mijn moeder )
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:

jewel dat kan allemaal met paddos, vooral op level 4/level 5
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:

Ik weet niet hoor, ik heb laatst Simpsons in mijn trip door de woonkamer zien gaan ja!(misschien komt dit omdat ik al mijn hele leven een rijke fantasie heb)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:57
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
Citaat:
-ZoNe- schreef:
Speed is erg grote troep.
GHB is ook troep als je niet goed doseert en dat is erg moeilijk er bij dus uitkijken er mee! NOOIT met alcohol combineren.
verder Methamfetamine (Ice), Heroine uiteraard allemaal kut drugs.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:58
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef:
Ik weet niet hoor, ik heb laatst Simpsons in mijn trip door de woonkamer zien gaan ja!(misschien komt dit omdat ik al mijn hele leven een rijke fantasie heb)
hehehehe

Onder m'n 1e trip leek het alsof m'n badkamertje (zit aan m'n kamer vast met een aparte deur) 10 meter hoger lag dan me kamer. Als je over de drempel stapte voelde je echt dat je 10 meter hoger zat (de drempel is 5 CM ofzow)
Oud 10-03-2003, 16:34
Mir-idiotA
Citaat:
Drexz schreef:
hehehehe

Onder m'n 1e trip leek het alsof m'n badkamertje (zit aan m'n kamer vast met een aparte deur) 10 meter hoger lag dan me kamer. Als je over de drempel stapte voelde je echt dat je 10 meter hoger zat (de drempel is 5 CM ofzow)
haha dat zijn dus leuke dingen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef:
hehehehe

dat was echt vet Die badkamer was in de wolken, zoooo hoog en dat was zooo chill
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef op 10-03-2003 @ 16:58:
hehehehe

Cool, ik stond tijdens me eerste trip te pissen(pis zag er paars uit ) en toen vroeg ik aan de vriend die in dat huis woonde:"vindt je het erg als je plafon kapot gaat?" hij natuurlijk vet geschrokken:"waarom?waarom?" ik:"omdat het plafonaan het wegzweven is en ik sta nog te pissen dus ik kan hem niet vastgrijpen anders zit de vloer onder de pis, en dat wil je ook niet!" Hilariteit alom
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:01
Günther
Günther is offline
alle harddrugs (bahalve gedroogde paddo's) voor de rest heeft iedereen eigen grenzen denk ik.... wiet/hasj/paddo's en that's it for me
Oud 11-03-2003, 17:04
Mir-idiotA
Citaat:
black angel schreef op 11-03-2003 @ 18:01:
alle harddrugs (bahalve gedroogde paddo's) voor de rest heeft iedereen eigen grenzen denk ik.... wiet/hasj/paddo's en that's it for me
Ik vind dat je dit veel te overhaast neerzet. Er zijn zoveel verschillende harddrugs, hoeft niet allemaal van de zwarte lijst te zijn!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:21
Günther
Günther is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 11-03-2003 @ 18:04:
Ik vind dat je dit veel te overhaast neerzet. Er zijn zoveel verschillende harddrugs, hoeft niet allemaal van de zwarte lijst te zijn!
over het algemeen dan, want spacecake e.d. is no prob

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:44
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
verder Methamfetamine (Ice),
Ice is speed [amfetamine] als je amfetamine maakt lijkt het op ijs.
Daarvoor noemen de amerikanen het ice.
Kan je aan de namen van ICE Cube en Ice T zien, het zijn schuil namen.

Het zelfde als Crack genoemd wordt in het oosten van de V.S, Rock wordt genoemd.
Oud 12-03-2003, 09:32
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
black angel schreef op 11-03-2003 @ 19:21:
over het algemeen dan, want spacecake e.d. is no prob
spacecake is geen harddrug..
Oud 12-03-2003, 09:47
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
ESCO schreef op 11-03-2003 @ 19:44:
Ice is speed [amfetamine] als je amfetamine maakt lijkt het op ijs.
Daarvoor noemen de amerikanen het ice.
Kan je aan de namen van ICE Cube en Ice T zien, het zijn schuil namen.

Het zelfde als Crack genoemd wordt in het oosten van de V.S, Rock wordt genoemd.
Ice is gekristaliseerde speed. Ice lost op in water in breekt in kleinere stukjes. Ice is a power drug, het werkt 24 uur, daarna 24 uur down. Ice is zeer verslavend en is te vergelijken met crack of base.

http://yojax.lunaticsworld.com/site/...eed/index.html
Oud 12-03-2003, 10:00
Mafheid
Mafheid is offline
En over meth-amphetamine:

'"Meth" is meth-amphetamine, which is a type of amphetamine. The "meth" from Meth-amphetamine comes from the chemical name "methyl". The chemical Methamphetamine is composed of an amphetamine molecule with an additional methyl group attached to its nitrogen (amine group). A methyl is one of the simplest atomic groups which can be added to a molecule: it is a single carbon atom with a set of (usually) 3 hydrogens.

Take a look at Chem Compare. If you look on the far right end on these images, you can see that there is a "NH-CH3" on the Methamphetamine where there is a "NH2" on the amphetamine. For many of the known psychoactives, adding a methyl group slightly alters the effects, duration, and/or potency. As you start to pay attention to other chemical names, you'll see "meth" show up in many names and this will almost always indicate that there is a methyl group on the molecule somewhere. For Methamphetamine, the methyl allows it a little better fat solubility and thus better penetration into the brain.

http://www.erowid.org/ask/ask.cgi?ID=2846

Niet veel anders dan amphetamine dus.

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:28
O-Overdrive
O-Overdrive is offline
Ik vind dat zowiezo bij veel harddrugs als ze het gedoogd zouden maken de risico's een stuk lager waren. Want de meeste harddrugs kun je als je het wilt nemen toch wel krijgen...

Maja, da's ook weer een punt waar je uren over door kunt lullen

Dingen die wel echt op de "zwarte lijst" horen:

- Crack
- Heroine

Van de bekendere drugs dan.... er zijn vast nog wel minder populaire drugs die er op moeten.

Van de populaire drugs kun je jezelf met de rest wel goed in de hand houden (ik tenminste). Maar dat is ook weer voor iedereen anders
Reageren

Regels voor berichten