Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 19:13
Martijngr
Martijngr is offline
Hey

Ik wil graag een website voor mn netwerk, waarbij alleen de netwerkgebruikers op kunnen (dus intranet) Maar wil geen ip's gebruiken en ook geen wachtwoorden e.d. Voorbeeld: Als ik in de adresbalk "Thuis" intyp dat ik dan naar het intranet ga en dat dan die pagina open..

Wie weet hoe ik zoiets op kan zetten?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 19:14
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
IIS, makkelijk en simpel, of anders apache
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:20
Martin
Martin is offline
Download PHPTriad
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:22
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
dan moet je toch (in get geval van apache - ik ken niks van IIS en wil het ook niet kennen) de IPs e.d. v/h lokale netwerk aangeven? de OP zei dat die dat niet wou... maar afaik kan het niet anders om alleen interne comps toe te laten, nee?
wat betreft in de werkbalk 'thuis' typen gaat niet, dan moet je de broncode van je browser wijzigen. je moet dan naar http://192.168.0.X gaan. kweet t wel totaal niet zeker, nooit mee bezig gehouden maar lijkt me wel interessant...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:22
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Martin schreef:
Download PHPTriad
is dat niet gewoon een progje om PHP bestanden uit te voeren zonder een webserver te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:23
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
IIS, makkelijk en simpel, of anders apache
KLheb al n apche draaien alleen draaid alleen lokaal En werkt met ip...Wil met n naam..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:26
Martin
Martin is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
is dat niet gewoon een progje om PHP bestanden uit te voeren zonder een webserver te gebruiken?
nope, het installeert apache+mysql zonder dat je zelf instellingen hoeft te wijzigen of moeilijk moet doen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:29
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
dan moet je toch (in get geval van apache - ik ken niks van IIS en wil het ook niet kennen) de IPs e.d. v/h lokale netwerk aangeven? de OP zei dat die dat niet wou... maar afaik kan het niet anders om alleen interne comps toe te laten, nee?
wat betreft in de werkbalk 'thuis' typen gaat niet, dan moet je de broncode van je browser wijzigen. je moet dan naar http://192.168.0.X gaan. kweet t wel totaal niet zeker, nooit mee bezig gehouden maar lijkt me wel interessant...
Als wij opschool "leo" (=leeromgeving) intypen gaan wij t intranet op, en word dr een aparte site geladen...Dus is wel mogelijk...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:02
TIGEK
TIGEK is offline
Gebruik de computer naam van de server dus. als 192.168.0.1 TI-gek als COMP heeft moet je TI-gek in de brouweser toetsen (probeer maar)
Oud 05-03-2003, 20:11
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
TIGEK schreef:
Gebruik de computer naam van de server dus. als 192.168.0.1 TI-gek als COMP heeft moet je TI-gek in de brouweser toetsen (probeer maar)
Ik heb dus op 1 pc apache draaien. Lokaal werkt hij wel hij ik de computernaam intik. Maar als ik op n andere pc die computernaam intik werkt het niet...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:23
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
hardstyle_rulez schreef:
Als wij opschool "leo" (=leeromgeving) intypen gaan wij t intranet op, en word dr een aparte site geladen...Dus is wel mogelijk...
hmm dan vergis ik mij blijkbaar compleet
misschien met aliases ergens op te zetten in een config bestand?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:24
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
hardstyle_rulez schreef:
Ik heb dus op 1 pc apache draaien. Lokaal werkt hij wel hij ik de computernaam intik. Maar als ik op n andere pc die computernaam intik werkt het niet...
pure veronderstelling:
wijzig /etc/hosts opdat die een naam associeert met een IP (ik veronderstel dat je GNU/Linux o.i.d. gebruikt?)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 20:40
Wasp
Wasp is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
pure veronderstelling:
wijzig /etc/hosts opdat die een naam associeert met een IP (ik veronderstel dat je GNU/Linux o.i.d. gebruikt?)
Apache draait ook onder Windows.
Maar dat maakt geen verschil, Windows kent ook een hosts file.
Oud 05-03-2003, 20:41
Martijngr
Martijngr is offline
Citaat:
* ^_^ * schreef:
pure veronderstelling:
Uhmz gewoon apache op windows ME Of bedoel je dat niet...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 09:54
zazzie
zazzie is offline
om het niet van buitenaf toegankelijk te maken, zal ik als ik jou was apache op een andere poort laten draaien, en die dicht gooien in je firewall...

op die manier zou je netwerk er nog wel bij moeten kunnen komen...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 17:56
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Apache draait ook onder Windows.
mja ik weet 't, maar ik zou niet weten waar je dat in windows verandert.

blijkbaar draait die 't op winME dus... hmm zou niet bij me opkomen om daar een webserver op te draaien, zelfs niet voor intern gebruik.
maar 't zou dan ook niet in me opkomen om gewoon windows te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 17:58
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
zazzie schreef:
om het niet van buitenaf toegankelijk te maken, zal ik als ik jou was apache op een andere poort laten draaien, en die dicht gooien in je firewall...

op die manier zou je netwerk er nog wel bij moeten kunnen komen...
dan kan je 't ook gewoon op poort 80 laten draaien en je gateway/firewall poort 80 laten sluiten. maar z'n apache werkt dus, hij moet gewoon de hosts file wijzigen (afaik). ik zou echter niet weten waar je dat vindt op windows... misschien is in de map C:\windows zoeken naar een bestand 'hosts'?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:17
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Als je poort 80 gewoon alleen toegankelijk maakt voor bepaalde ip-rangen is het toch ook geen probleem. Als je je firewall instelt dat hij alles wat buiten 192.168.0.x valt buiten houd, heb je je probleem ook opgelost
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:52
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
ter herhaling voor iedereen:

Citaat:
hardstyle_rulez schreef:
KLheb al n apche draaien alleen draaid alleen lokaal En werkt met ip...Wil met n naam..
z'n apache werkt dus perfect, iemand moet gewoon ff zeggen waar de windows-versie van hosts.conf staat (denk ik).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 11:54
Wasp
Wasp is offline
Met Windows ME zit dat hosts bestandje als het goed is gewoon in C:\WINDOWS\
Oud 08-03-2003, 22:33
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Met Windows ME zit dat hosts bestandje als het goed is gewoon in C:\WINDOWS\

Voor NT: C:\WINNT\system32\drivers\etc
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:37
Martijngr
Martijngr is offline
Ik gebruik win 98. Ik heb wel een bestandje hosts.sam gevonden, maar geen hosts.conf. Gewoon ff bestadje kopieeren en de extensie wijzigen in.conf ofzo..?<--- Heb ik gedaan, maar werkt nog steeds niet

Thx overigens voor alle reacties

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:03
Verwijderd
volgens mij zit dat neit in Windows voor ME
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:49
* ^_^ *
* ^_^ * is offline
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 09-03-2003 @ 17:37:
Ik gebruik win 98. Ik heb wel een bestandje hosts.sam gevonden, maar geen hosts.conf. Gewoon ff bestadje kopieeren en de extensie wijzigen in.conf ofzo..?<--- Heb ik gedaan, maar werkt nog steeds niet
win98? je zei toch ME?
Citaat:
hardstyle_rulez schreef op 05-03-2003 @ 21:41:
Uhmz gewoon apache op windows ME
de extensie veranderen zal iig niet helpen. heb je nergens een bestandje dat gewoon 'hosts' noemt op je C:-schijf (of waar je win98 ook op staat)?

Ik heb 't nooit gebruikt, maar misschien staat zo'n shit op http://support.microsoft.com/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten