Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat ga je 11 maart stemmen?
CDA 4 5.71%
PvdA 9 12.86%
VVD 10 14.29%
GroenLinks 11 15.71%
D66 7 10.00%
SP 12 17.14%
Lijst Pim Fortuyn 5 7.14%
ChristenUnie 3 4.29%
SGP 1 1.43%
Iets anders, nl ... 8 11.43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 19:15
Verwijderd
Als 'vervolg' op Anneee's topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 19:32
Verwijderd
mag nog nit
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:37
naam onbekend
naam onbekend is offline
Vooropgesteld dat ik zou mogen stemmen (ik ben net twee weken te jong ), dan zou ik SP stemmen, want ook op provinciaal niveau komen ze overeen met mijn ideeën.

Verder is het ook van belang voor het nog te formeren kabinet dat de Eerste Kamer zo links mogelijk is.
Oud 10-03-2003, 19:37
DEChengst
DEChengst is offline
VVD. Lekker tegenwichtig bieden in de 1ste kamer tegen een CDA-PvdA coalitie
Oud 10-03-2003, 19:41
rene-gn
rene-gn is offline
Christenunie: een Christelijk geluid, ook in de provincie.
Oud 10-03-2003, 19:42
Gatara
Gatara is offline
Amsterdam Anders
Oud 10-03-2003, 20:11
Anne
Anne is offline
GroenLinks.

Ik heb vandaag foldertjes uitgedeeld bij toeval...
Oud 10-03-2003, 20:16
Anne
Anne is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 10-03-2003 @ 20:37:
Verder is het ook van belang voor het nog te formeren kabinet dat de Eerste Kamer zo links mogelijk is.
Oud 10-03-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 10-03-2003 @ 21:11:
GroenLinks.

Op de Uithof toevallig? Was Wouter Bos ook, heb nog een flyer van em gekregen

Ik stem ook GroenLinks trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-03-2003 @ 22:02:
Op de Uithof toevallig? Was Wouter Bos ook, heb nog een flyer van em gekregen

Ik stem ook GroenLinks trouwens.

Was net op TV...

En Bos was bij MTV
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 10-03-2003 @ 22:29:
Was net op TV...

Wtf?! Welke zender?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:39
BiL@L
BiL@L is offline
Femke Halsema de meest bewuste partij leidster die ik de afgelopen verkiezingen heb gezien. Hulde!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Anneee schreef op 10-03-2003 @ 21:11:
GroenLinks.

Koel ik ook, voor SP. Bij mij thuis hebben ze geen GL folder gebracht in andere delen van de wijk wel.. naja ik had zelf ook te weinig folders. ik stem SP.
Oud 10-03-2003, 21:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 10-03-2003 @ 22:39:
Femke Halsema de meest bewuste partij leidster die ik de afgelopen verkiezingen heb gezien. Hulde!
Dus; beter dan Rosenmoller volgens jou? (Zo ja: waarom vind je dat?). Ben benieuwd of GLers Rosenmoller niet als prominent GL kandidaat en naar hun mening over de ontwikkelingen @ GL

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
dystopia schreef op 10-03-2003 @ 22:45:
Koel ik ook, voor SP. Bij mij thuis hebben ze geen GL folder gebracht in andere delen van de wijk wel.. naja ik had zelf ook te weinig folders. ik stem SP.
Wat een hoop folderaars hier! Ik heb zelf toevallig vanmiddag ook gefolderd, voor de SP. Hopen dat dat twijfelaars alsnog over de streep trekt om te gaan stemmen...
Oud 10-03-2003, 21:58
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
dystopia schreef op 10-03-2003 @ 22:45:
Dus; beter dan Rosenmoller volgens jou? (Zo ja: waarom vind je dat?). Ben benieuwd of GLers Rosenmoller niet als prominent GL kandidaat en naar hun mening over de ontwikkelingen @ GL
Ehm, ik vind dat ze nog te weinig tijd heeft gehad om zich als partijleidster te doen evenaren aan Rosenmuller. Ik denk wel dat zij de potentie beschikt om hem zelfs te overschrijden, de toekomst zal het uitwijzen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 22:55
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ga niet stemmen, en wel om twee redenen:
  1. Er is niets interessants om op te stemmen.
    Bij de 2e kamerverkiezingen was er iets interessants aan de hand. Afgelopen maart ook met de gemeenteverkiezingen (Leefbaar Rotterdam heeft toen mijn stem gekregen - en daar heb ik geen minuut spijt van gehad...ze doen erg goed werk hier).
    Bij de provinciale staten mis ik iets vernieuwends. Het is allemaal meer van hetzelfde.
  2. De provinciale staten zijn achterhaald. Het provinciestelsel stamt nog uit de tijd dat Nederland was opgedeeld in aparte staatjes. De bestuurlijke tussenlaag is hoogst inefficient geworden. Door niet te stemmen hoop ik de opkomst te verlagen waardoor politici in Den Haag eens gaan nadenken over het nut van de provinciale staten en mogelijk gaan hervormen.
Oud 10-03-2003, 23:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-03-2003 @ 22:37:
Wtf?! Welke zender?
Geen idee, dacht Ned 2 ofzo :/
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 06:42
WolterB
WolterB is offline
ik ga SP stemmen, dat komt omdat zij samen met D66 de enige partijen zijn in de provincie waar ik me in hun ideeën kan vinden en dan ligt SP toch iets dichter bij dan D66
*gaat stemmen op Marisca van Ommen*
Oud 11-03-2003, 07:35
Gatara
Gatara is offline
shit moet stemmen, maar geen idee waar ik mijn paspoort gelegd heb......
grrrr
kaartje heb ik gevonden... dan maar proberen zonder paspoort..... mm
Oud 11-03-2003, 07:41
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-03-2003 @ 08:35:
shit moet stemmen, maar geen idee waar ik mijn paspoort gelegd heb......
grrrr
kaartje heb ik gevonden... dan maar proberen zonder paspoort..... mm
dat is weer 1 stem minder voor extreem-links
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 07:48
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 10-03-2003 @ 20:37:
VVD. Lekker tegenwichtig bieden in de 1ste kamer tegen een CDA-PvdA coalitie
hehe idd
Oud 11-03-2003, 08:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 11-03-2003 @ 08:48:
hehe idd

Dus niet omdat je achter hun standpunten staat?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:05
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik stem D66 al ondersteun ik in principe de ideeën van de Onafhankelijke Partij Drenthe op provinciaal niveau meer. Ik vind alleen dat ik als D66-er een bepaalde plicht tegenover de partij heb. Bovendien vind ik het prima als D66 sterk vertegenwoordigd is in de Eerste Kamer. De stem voor de Eerste Kamer gaat verloren door op een provinciale partij te stemmen.

Overigens ben ik op landelijk niveau tegen GroenLinks, maar provinciaal kwamen er erg nuttige dingen uit hun lijsttrekker. Tegen de magneetzweeftrein etc.

Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:10
Insane Juggalo
Citaat:
Unexplained schreef op 10-03-2003 @ 23:55:

De provinciale staten zijn achterhaald. Het provinciestelsel stamt nog uit de tijd dat Nederland was opgedeeld in aparte staatjes. De bestuurlijke tussenlaag is hoogst inefficient geworden. Door niet te stemmen hoop ik de opkomst te verlagen waardoor politici in Den Haag eens gaan nadenken over het nut van de provinciale staten en mogelijk gaan hervormen.
Hoe had je dat in gedachten meneer Wiegel? Ik zelf ben er een voorstander van om Nederland op te delen in 4 landsdeelbesturen. Noord-Holland - Zuid-Holland - Utrecht, Groningen - Friesland - Drenthe, Gelderland - Overijsse l-Flevoland en Zeeland - Noord-Brabant - Limburg. Met alleen landelijke en gemeentelijke partijen lukt het naar mijn idee niet. Er is een bepaalde tussenlaag nodig, omdat landelijk voor sommige dingen te groot is en gemeentelijk te klein.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 10:16
Ciao Che
Ciao Che is offline
Groenlinks

maar ik mag nog niet stemmen
Oud 11-03-2003, 10:17
peaceflower
peaceflower is offline
Ik moet zo ook stemmen en ben nog een beetje zwevend.
Of ik stem SP of de NCPN (oftewel de Communisten)...
Oud 11-03-2003, 10:21
Insane Juggalo
Citaat:
peaceflower schreef op 11-03-2003 @ 11:17:
Ik moet zo ook stemmen en ben nog een beetje zwevend.
Of ik stem SP of de NCPN (oftewel de Communisten)...
Waarom communisten? Vind je die niet een beetje eng? Ik ken de NCPN namelijk van een foldertje die bij mij meteen argwaan heeft gewekt tegen alles links van de PVDA. Ondernemers werden in die folder afgeschilderd als criminelen. Volgens mij staan die mensen een beetje ver buiten de maatschappij. Wat zij namelijk niet zien is dat ondernemers vaak keihard werken voor hun geld. Hard werken is dat crimineel?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 10:34
peaceflower
peaceflower is offline
Communisten hebben misschien extreme standpunten... maar hun idee dat iedereen totaal gelijk zou moeten zijn staat me wel aan
Oud 11-03-2003, 10:35
peaceflower
peaceflower is offline
Teminste.. als iedereen elkaar eens gaat respecteren en niet zo egoistisch is... dat bedoel ik eigelijk
Oud 11-03-2003, 11:01
idioot.1986.
idioot.1986. is offline
gaat er iemand stemmen dan? hoor egt helemaal niemand over de verkiezingen zelfs balkenende niet.
Oud 11-03-2003, 11:18
Insane Juggalo
Citaat:
peaceflower schreef op 11-03-2003 @ 11:35:
Teminste.. als iedereen elkaar eens gaat respecteren en niet zo egoistisch is... dat bedoel ik eigelijk
Laat hun dan ook eens respect hebben voor de hardwerkende ondernemer die zijn personeel goed betaald en goede arbeidsomstandigheden biedt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:19
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 11-03-2003 @ 11:10:
Hoe had je dat in gedachten meneer Wiegel? Ik zelf ben er een voorstander van om Nederland op te delen in 4 landsdeelbesturen. Noord-Holland - Zuid-Holland - Utrecht, Groningen - Friesland - Drenthe, Gelderland - Overijsse l-Flevoland en Zeeland - Noord-Brabant - Limburg. Met alleen landelijke en gemeentelijke partijen lukt het naar mijn idee niet. Er is een bepaalde tussenlaag nodig, omdat landelijk voor sommige dingen te groot is en gemeentelijk te klein.
Juist, mijnheer Wiegel kwam al jaren geleden met dat plan. En ik ben het er mee eens.

De bestuurlijke middenlaag moet hervormd worden. De huidige indeling is, ook gezien de lage verkiezingsopkomst en gebrek aan herkenbaarheid, volledig passé. Dat er een tussenlaag nodig is, kan ik mij nog in vinden. Er zijn nou eenmaal problemen die de gemeentegrenzen overschreiden en waar Den Haag niet goed zicht op heeft (zoals ruimtelijke ordening in Groningen, om maar iets te noemen).

Mijn voorstel is om over te stappen op een regio-indeling met een viertal regio's: randstad (Noord- en Zuid-Holland en Utrecht), Noord (Friesland, Groningen, Drente), Midden/Oost (Flevoland, Overijssel, Gelderland) en Zuid (Zeeland, Brabant en Limburg).

Citaat:
peaceflower schreef op 11-03-2003 @ 11:34:
Communisten hebben misschien extreme standpunten... maar hun idee dat iedereen totaal gelijk zou moeten zijn staat me wel aan
Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk. Ieder mens heeft andere aspiraties en kwaliteiten.
Maar niet gelijk hoeft niet te betekenen dat ze niet gelijkwaardig behandeld dienen te worden.

Daarnaast slaat het communisme de plank volledig mis als het gaat om marktwerking binnen de huidige wereldeconomie, waarbij het kapitalisme duidelijk domineert. Nederland zal ontzettend verpoveren, ik vind dat persoonlijk niet zo'n mooi toekomstperspectief.
Oud 11-03-2003, 11:23
Insane Juggalo
Citaat:
Unexplained schreef op 11-03-2003 @ 12:19:
Juist, mijnheer Wiegel kwam al jaren geleden met dat plan. En ik ben het er mee eens.

De bestuurlijke middenlaag moet hervormd worden. De huidige indeling is, ook gezien de lage verkiezingsopkomst en gebrek aan herkenbaarheid, volledig passé. Dat er een tussenlaag nodig is, kan ik mij nog in vinden. Er zijn nou eenmaal problemen die de gemeentegrenzen overschreiden en waar Den Haag niet goed zicht op heeft (zoals ruimtelijke ordening in Groningen, om maar iets te noemen).

Mijn voorstel is om over te stappen op een regio-indeling met een viertal regio's: randstad (Noord- en Zuid-Holland en Utrecht), Noord (Friesland, Groningen, Drente), Midden/Oost (Flevoland, Overijssel, Gelderland) en Zuid (Zeeland, Brabant en Limburg).
Dan zijn wij het wat dat betreft volledig met elkaar eens. Ik heb wel een andere vraag. Moet er in zo'n systeem volgens jou nog een bepaald provinciebestuur zijn, die ze besluiten van het landsdeel uitvoert en desnoods corrigeert (soort uitgeklede provinviale staten)? Volgens mij namelijk wel. Zo'n bestuur staat toch iets dichter bij bepaalde problematiek, maar het kan wat mij betreft beter een afvaardiging van het landsdeel zijn, dan door de burger gekozen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:47
Verwijderd
sp...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 11:47
Boogie
Boogie is offline
Sp
Oud 11-03-2003, 12:13
Joël
Joël is offline
Blanco, ofzo...
Oud 11-03-2003, 12:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Boogie schreef op 11-03-2003 @ 12:47:
Sp
Van je PvdA geloof gevallen?!

Ik laat voor mij GL stemmen, aangezien ik nu in Nijmegen zit, en daar pas over een paar weken sta ingeschreven (nu nog kiesgerechtigd in Noord Holland) en ik geen zin heb om even heen en weer te gaan. Dus leve de machtiging
Oud 11-03-2003, 12:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 11-03-2003 @ 11:10:
Wat hebben Zeeland en Limburg met elkaar gemeen?
NIKS.
Oud 11-03-2003, 12:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
idioot.1986. schreef op 11-03-2003 @ 12:01:
gaat er iemand stemmen dan? hoor egt helemaal niemand over de verkiezingen zelfs balkenende niet.
Dat vind ik best wel triest.
Want de provinciale verkiezingen zijn niet niks, vind ik.

Daar mocht best wat meer aandacht aan besteed worden.
Oud 11-03-2003, 12:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 11-03-2003 @ 08:41:
dat is weer 1 stem minder voor extreem-links

ik heb een zonder geprobeerd en ze vroegen er niet eens om
Oud 11-03-2003, 13:14
Anne
Anne is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 10-03-2003 @ 22:39:
Maar Femke Halsema staat niet op de lijst voor de Provinciale Staten.

Ik heb geen folders uitgedeeld in De Uithof, ik had de bus gemist en mij werd toen een folder aangeboden. Ik zei dat ik al lid was en ik kreeg meteen een stapel folders in mijn handen gedrukt, of ik even mee wilde helpen.
Oud 11-03-2003, 13:17
Maurice
Maurice is offline
boer veldhoen
Oud 11-03-2003, 13:33
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
rene-gn schreef op 10-03-2003 @ 20:41:
Christenunie: een Christelijk geluid, ook in de provincie.
ja!

ChristenUnie!
Oud 11-03-2003, 13:51
tacidvs
tacidvs is offline
Ik heb GL even langszij SP gebracht.
Oud 11-03-2003, 14:11
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-03-2003 @ 13:19:

ik heb een zonder geprobeerd en ze vroegen er niet eens om
Dat was zeker nadat je had gezegd op welke partij je ging stemmen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:31
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Nederland zal ontzettend verpoveren, ik vind dat persoonlijk niet zo'n mooi toekomstperspectief.
Liever verpoveren dan dat alles alleen maar draait om GELD! Bah, dankzij het kapitalisme draait het hele land alleen nog maar om geld en luxe...
Oud 11-03-2003, 14:35
BARON
BARON is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 11-03-2003 @ 15:31:
Liever verpoveren dan dat alles alleen maar draait om GELD! Bah, dankzij het kapitalisme draait het hele land alleen nog maar om geld en luxe...
waar jij ook flink van profiteerd...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:43
tacidvs
tacidvs is offline
We kunnen in ieder geval constateren dat we niet op onderwijs moeten bezuinigen...
Oud 11-03-2003, 14:44
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
waar jij ook flink van profiteerd...
Heb ik een keus dan?!
(behalve stemmen op de communisten )
Reageren

Regels voor berichten