Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 21:27
honey
honey is offline
Toen ik in groep 2 en 3 van de bassisschool zat ben ik, samen met een heleboel anderen, door een jongen van groep 8 misbruikt. Ik weet niet wat hij allemaal deed, maar hij heeft onder dwang alles vertelt en 5 jaar in een psychologische inrichting gezeten. Een vriendin van mij heeft buiten dit nog veel meer ellendige dingen meegemaakt, maar bij haar heeft dit wel een rolletje gespeeld bij haar seksleven.

Ik was heel erg preuts bij mn ex en in eerste instantie dacht ik dat dat ook wat kwam doordat mn ouders te beschermend waren(lees andere verhaaltje van mij) Maar zou het kunnen dat dit ook een rol speelde?

Ik weet het niet want ik herinner me er niks van, alleen het lichamelijk onderzoek achteraf. Ik tekende wel een half jaar lang mijn handen die dan zijn handen moesten voorstellen.
Maar verder, heb ik er nooit bij stil gestaan. Pas na dat het ook uit was toen ik van vrienden hoorden dat zij ook door de zefde persoon waren misbruikt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 22:10
Verwijderd
bij 9 van de 10 gevallen speelt dat een rol ja, want er wordt toch een belangrijk deel van je afgenomen of kapot gemaakt, dat niet meteen geheelt kan worden(hangt natuurlijk af van geestelijke sterkte, of je echt bikkel hard bent, maar dat zijn er echt weinig)

Maar t is over t algemeen echt zo dat je er heel lang veel moeite mee hebt hoor, misschien is t bij jou omdat je ouders je beschermend hebben opgevoed en je iets hebt meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 09:06
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik denk dat dit topic beter op Psychologie past dan hier.

Seksualiteit-->Psychologie
Oud 04-02-2003, 09:54
Verwijderd
Ik heb hier ook een topic over staan, niet echt hetzelfde, maar over misbruik en verkrachting op 12jarige leeftijd. Ik begrijp dat jij veel jonger was en het allemaal niet meer zo goed weet, maar ik weet zeker dat zoiets nog een rol kan spelen. Uit een topic op Seksualiteit lees ik dat je zelf wat preuts - noem het verlegen - bent als het gaat om seks. Natuurlijk is dat normaal, in principe heeft iedereen dat wel in het begin.. omdat het iets nieuws is. Maar als je van jezelf het gevoel hebt dat het meer dan 'normaal verlegen' is zou het best wel eens daarmee te maken kunnen hebben.
Ik heb een keer een verhaal gehoord van een meisje dat op haar 2de door twee jongens in een park werd verkracht, na onderzoek etc besloten haar ouders en nooit over te beginnen, zodat ze het zou vergeten. Toen ze 27 was, merkte ze dat ze heel raar naar mannen keek en naar seks, anders dan leeftijdsgenoten. Ze is daarvoor naar een psycholoog gegaan en samen kwamen ze eruit dat ze vroeger iets heeft meegemaakt op seksueel gebied waardoor ze zich daarvoor heeft afgeschermd. Ze wist het dus onbewust nog steeds, hoewel ze toen pas twee was speelde het een grote rol in haar seksleven.

Zelf ben ik dus 5 jaar geleden langdurig misbruikt en verkracht door dezelfde persoon, dat bepaald zeer zeker erg - bewust - mijn seksleven maar ook mijn dagelijksleven.
Misschien kan je vertellen hoe je je voelt tijdens seks, als je dat wil in ieder geval...

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 11:38.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:19
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
hey rebby,

idd het heeft denk ik voor de meeste mensen zeker gevolgen voor hun sexleven, het maakt niet uit hoe klein en onbenullig die misbruiking wel kan lijken vergeleken met wat je op tv hoort en zo, maar het raakt je gewoon.
tuurlijk ga je dan niet zo makkelijk met een jongen naar bed, ik vond het in het begin best eng, ik durfde niet meteen uit de kleren omdat ik me dan kwetsbaar voelde en alles weer naar bovenkwam zeg maar...en nu heb ik dat soms nog wel es dat ik het gewoon echt niet wil omdat het me te veel aan vroeger doet denken.

Grtz, KG
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:06
Gothic
Gothic is offline
Zoiets wordt steeds minder. In het begin had ik het moeilijk met elke vorm van aanraking. Nu heb ik af en toe nog wel een schrikreactie, ookal weet ik dat ik mijn vriend kan vertrouwen. Het heeft wel lang geduurd en ik vond het soms doodeng, maar zoiets wordt minder. Maar mocht ik ooit een nieuwe vriend krijgen, denk ik dat het weer opnieuw begint. Ik vind het ook nog steeds niet fijn om naakt te zijn, in het licht, in donker vind ik het niet erg meer...
Oud 06-02-2003, 14:52
honey
honey is offline
Citaat:
kaatje in da house schreef:
hey rebby,

idd het heeft denk ik voor de meeste mensen zeker gevolgen voor hun sexleven, het maakt niet uit hoe klein en onbenullig die misbruiking wel kan lijken vergeleken met wat je op tv hoort en zo, maar het raakt je gewoon.
tuurlijk ga je dan niet zo makkelijk met een jongen naar bed, ik vond het in het begin best eng, ik durfde niet meteen uit de kleren omdat ik me dan kwetsbaar voelde en alles weer naar bovenkwam zeg maar...en nu heb ik dat soms nog wel es dat ik het gewoon echt niet wil omdat het me te veel aan vroeger doet denken.

Grtz, KG
maar kun jij je er dan nog wat van herrineren? Ik weet alleen het onderzoek achteraf. Ik durf mij lichaam ook niet echt te tonen terwijl ik me er niet voor schaam. Ik ben erg angstig om bij hem wat te doen, misschien omdat ik die jongen toen heb afgetrokken, maar volgens mijn moeder zat hij alleen aan ons. Oke, dan valt dat al af, maar niet het feit dat ik mn lichaam verborgen houd
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:15
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Dat komt zeker daardoor...
Nouja, niet 100% zeker ofzo, maar zulk soort dingen hebben meer effect op je dan je zelf eerst denkt
Oud 09-02-2003, 19:23
Verwijderd
bij mij wel...
heel erg veel effect op mijn sexleven
dan komt alles boven en zie ik beelden enzo..
klote..

*liesje
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:46
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ja zeker weten,

toen ik zeven jaar was heeft mijn oom mij sexueel misbruikt. En nu 11 jaar later ben ik helemaal verrot en is mijn seksleven alles behalve genieten.

zo hatelijk he. die gestoorde 'lievelingsoom' kon niet van mij afblijven en daarom ben ik nu geworden wat ik ben.

ik schaam me voor wie ik nu ben. IK wou dat het nooit gebeurd was, maar goed daar schiet je niks mee op he.

Het gaat er niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee om gaat.
Oud 10-02-2003, 19:32
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Citaat:
Rebby schreef:
maar kun jij je er dan nog wat van herrineren? Ik weet alleen het onderzoek achteraf. Ik durf mij lichaam ook niet echt te tonen terwijl ik me er niet voor schaam. Ik ben erg angstig om bij hem wat te doen, misschien omdat ik die jongen toen heb afgetrokken, maar volgens mijn moeder zat hij alleen aan ons. Oke, dan valt dat al af, maar niet het feit dat ik mn lichaam verborgen houd
hoi rebby,

ik herinner me nog meer dan me lief is, maar dat komt omdat het bij mij ook op iets latere leeftijd was.
bij jou speelt het gewoon door in je onderbewuste, veel herinneringen ben je gewoon kwijt, maar ze zijn er nog wel.
net zoals dat je elke nacht wel een of meer dromen hebt, maar er vaak geen een of slechts fragmenten herinnert.
bij mij is dat ook zo, schaam me niet echt voor mn lichaam, maar op een of andere manier voel ik me dan te kwetsbaar en dat wil ik niet. het is vooral een gevoelskwestie.
dat je bang bent om bij hem wat te doen is denk ik omdat je onbewust toch weet dat zo'n lichaam om het zo maar te zeggen, jou nare dingen heeft aangedaan. bijv als je gebeten bent door een hond durf je daarna ook geen enkele hond meer te aaien, terwijl heus niet elke hond je zal bijten, snap je?
ik leg het misschien een beetje vaag uit, maar als je iets niet begrijpt moet je het maar zeggen!

grtz, K.G
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:52
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
me liesje schreef:
bij mij wel...
klote..

bij mij ook....alleen niet altijd...de ene keer wel de andere keer niet.....
Oud 11-02-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Iotje schreef:
bij mij ook....alleen niet altijd...de ene keer wel de andere keer niet.....
kun je dat niet dwingen er niet aan te denken ofzo? en als je zoiets hebt voel je je dan op dat moment bedreigt?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 08:01
honey
honey is offline
Citaat:
kaatje in da house schreef:
hoi rebby,

ik herinner me nog meer dan me lief is, maar dat komt omdat het bij mij ook op iets latere leeftijd was.
bij jou speelt het gewoon door in je onderbewuste, veel herinneringen ben je gewoon kwijt, maar ze zijn er nog wel.
net zoals dat je elke nacht wel een of meer dromen hebt, maar er vaak geen een of slechts fragmenten herinnert.
bij mij is dat ook zo, schaam me niet echt voor mn lichaam, maar op een of andere manier voel ik me dan te kwetsbaar en dat wil ik niet. het is vooral een gevoelskwestie.
dat je bang bent om bij hem wat te doen is denk ik omdat je onbewust toch weet dat zo'n lichaam om het zo maar te zeggen, jou nare dingen heeft aangedaan. bijv als je gebeten bent door een hond durf je daarna ook geen enkele hond meer te aaien, terwijl heus niet elke hond je zal bijten, snap je?
ik leg het misschien een beetje vaag uit, maar als je iets niet begrijpt moet je het maar zeggen!

grtz, K.G
ik begrijp precies wat je bedoeld. Zo iets dacht ik zelf ook al. Het is alleen niet echt bewezen hoe sterk het onder bewustzijn is. Bij de ene persoon zou dat misschien sterk zijn (bij mij misschien) en bij de ander minder sterk. En idd het kwetsbaar voelen, volgens mij is dat eigenlijk het goede woord (maar weet het niet helemaal zeker, weet bijna niks zeker op dit punt )

Aan de ene kant ben ik blij dat ik me niet zo veel herinner en ik vind het ook vervelend voor jou en de anderen die dat nog wel weten. Ik zou zelf niet weten hoe je daarmee om zou moeten gaan

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:38
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
kun je dat niet dwingen er niet aan te denken ofzo? en als je zoiets hebt voel je je dan op dat moment bedreigt?
Het is meer the mood ofzow: De ene keer is er niks aan de hand en ga ik echt uit mezelf me alleen op het fijne gevoel enz. , de andere keer is het gewoon iets als een geur, een beeld een beweging die alles in een keer naar boven haalt. Mezelf "dwingen" om er niet aan te denken werkt niet want daar bereik ik juist het tegenovergestelde mee...

Wat er ook een beetje mee te maken heb is of ik net nachtmerries heb gehad of niet...

Als ik me zo voel kan dat zijn dat ik gewoon een angst en idd bedreigings gevoel heb. Dan raak ik in paniek en ga ik trillen enzow, kan geen woord uitbrengen en dan speelt alles zich weer af in me hoofd en dan voel ik alles weer zoals het was. 't is echt alsof ik dna in de tijd teruggegooid word en alles overnieuw gebeurt.
Oud 12-02-2003, 15:07
Verwijderd
Ik bedacht me gisteren dat ik veel dingen die toen zijn gebeurd nog erg bewust meemaak wanneer ik aan seks gerelateerde zaken denk of er mee bezig ben. Ik krijg altijd naderhand een soort van klap in mijn gezicht vol herinneringen die ik kwijt wil, of op z'n minst een plaats wil geven. Maar niet alleen die bewuste dingen spelen een rol, denk ik, ook onbewust.. Hoewel dat natuurlijk moeilijk te zeggen is.. Ik denk dat ik anders zou zijn geweest wanneer het niet was gebeurd, minder terughoudend - en niet alleen op seksueel gebied.. Maar daarnaast heeft het me wel gevormd tot de persoon die ik nu ben, met mijn negatieve en positieve punten... Mja, soms wil ik dat ik iemand anders ben, gewoon iemand die leeft en doet, zonder ergens lang stil bij te staan of zich ergens druk om te maken... Maar ja, dat ben ik dus niet...

Het is heel tegenstrijdig voor mij, aan de ene kant wil ik graag seks omdat ik.. tja.. het fijn vind, maar aan de andere kant kan ik er eigenlijk helemaal niet goed van genieten.. heb ik het idee dat ik mezelf dwing het fijn te vinden.. Later voelt het dan heel erg alsof ik mezelf bedrieg ofzo, moeilijk uit te leggen.. Ik wil dat het weggaat

*wil er weer eens over praten met iemand*
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:53
Noortje_S
Noortje_S is offline
Hei meid

ja dit speelt zeker een rol op je verdere sexleven. Er zijn bij mij ook dingen die ik absoluut (nog) niet kan doen bij mijn vriend.
Hoe jammer ik dit ook vind! Het enige dat je kan doen is praten, praten en nog eens praten. Je mag me steeds mailen op onderstaant adres angelbabeke16@hotmail.com

Heel veel kusjes
Oud 02-03-2003, 14:47
Fluffy puff
Fluffy puff is offline
Toen ik een jaar of 6 was ben ik ook seksueel misbruikt. Ik herinner me slechts enkele beelden, maar ik weet wel excact waar en zelfs waar diegene woont of woonde als ie niet meer bij zijn moeder woont... Ik weet hem niet aan te wijzen, hij lijkt namelijk erg op zijn twee broers.
Ik denk dat ik door dat geval moeite heb met praten over seks en het hebben van seks zelf. Wanneer in lekker bezig ben met mijn vriend en ik moet om de een of andere reden opeens weer aan de mibruik moet denken verlaten alle seksuele lusten in mijn lichaam en heb ik nergens meer zin in. Ik vind dat dan wel gemeen voor hem om ineens te stoppen, maar hij begrijpt t gelukkig (Als ik vertel dat ik er weer een denken moet) en respecteert t in de zin van dat hij niet probeert door te gaan.
Het ersgste ervan is dat gewoon niemand ervan weet behalve mijn vriend. Ik heb vreselijke moeite gehad om het hem te vertellen en soms wou ik dat ik het hem niet heb verteld. Ik heb het wel eens geprobeerd aan heel goede vriendinnen te vertellen omdat het me dwars zat, maar wist niet hoe en weet niet of ze me geloven zouden. Natuurlijk zouden ze me wel geloven, zoiets verzin je niet. Maar ze zouden wel twijfelen, omdat verder niemand kan bewijzen dat t zo is. Mijn ouders weten het ook niet, en ik wil ook niet dat ze het weten, omdat het me dan nog meer dwars gaat ziten. Dat spijt me wel, maar ik kan niet anders. (Voor de vriendinnen van me die dit lezen, liever niet op school met me over hebben. Misschien een ker privé.)
Oud 03-03-2003, 14:14
honey
honey is offline
Citaat:
Fluffy puff schreef:

Het ersgste ervan is dat gewoon niemand ervan weet behalve mijn vriend. Ik heb vreselijke moeite gehad om het hem te vertellen en soms wou ik dat ik het hem niet heb verteld. Ik heb het wel eens geprobeerd aan heel goede vriendinnen te vertellen omdat het me dwars zat, maar wist niet hoe en weet niet of ze me geloven zouden. Natuurlijk zouden ze me wel geloven, zoiets verzin je niet. Maar ze zouden wel twijfelen, omdat verder niemand kan bewijzen dat t zo is. Mijn ouders weten het ook niet, en ik wil ook niet dat ze het weten, omdat het me dan nog meer dwars gaat ziten. Dat spijt me wel, maar ik kan niet anders. (Voor de vriendinnen van me die dit lezen, liever niet op school met me over hebben. Misschien een ker privé.)
Waarom zou niemand je geloven omdat het niet te bewijzen is? De meeste dingen met dit zijn niet te bewijzen. Er zijn geval waarbij het gaat over iemand die massaal kinderen misbruikt, maar dit is bij lange na bijna nooit het geval. Het zou wat zijn, dan is het wekelijks nieuws ofzo.
Dat je dit hier op het forum zet is in elk geval al een stap in de richting. Het zal echt helpen als je er voor uit komt. En het is zeker goed dat je vriend het weet en dat die er rekening mee houd. Misschien is heb je hier wel goed aan gedaan om je verhaal hier neer te zetten, omdat hier ook vriendinnen van je komen. Zij weten er dan al wat van en vanzelf sprekend zal die gene er wel een keertje over beginnen als jij daar te bang voor bent. Dan komt het gesprek vanzelf en als je haar goed vertrouwd dan kun je haar in elk geval al wat dingen vertellen. Waarschijnlijk nog niet gelijk alles, maar dat komt dan vanzelf wel, mits je diegene goed genoeg vertrouwd.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 16:38
miss x
miss x is offline
Ja het kan idd een rol spelen in je sexleven meestal wel, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo is als je er niks meer van herinnert denk ik niet dat het er echt een rol in zal spelen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Fluffy puff schreef:
Toen ik een jaar of 6 was ben ik ook seksueel misbruikt. Ik herinner me slechts enkele beelden, maar ik weet wel excact waar en zelfs waar diegene woont of woonde als ie niet meer bij zijn moeder woont... Ik weet hem niet aan te wijzen, hij lijkt namelijk erg op zijn twee broers.
Ik denk dat ik door dat geval moeite heb met praten over seks en het hebben van seks zelf. Wanneer in lekker bezig ben met mijn vriend en ik moet om de een of andere reden opeens weer aan de mibruik moet denken verlaten alle seksuele lusten in mijn lichaam en heb ik nergens meer zin in. Ik vind dat dan wel gemeen voor hem om ineens te stoppen, maar hij begrijpt t gelukkig (Als ik vertel dat ik er weer een denken moet) en respecteert t in de zin van dat hij niet probeert door te gaan.
Hoi lieve,
Zoals Rebby al zei, en je zelf al zei: waarom zouden we je niet geloven? Natuurlijk geloven we je, ik in elk geval. twijfelen zou ik ook niet. Ik vroeg me eigenlijk al een beetje af wat er was met je 'preutsheid' terwijl je toch eigenlijk juist wel aanrakerig bent, moet er nog even over nadenken of ik het geruststellend vind om het antwoord nu te hebben of juist niet.
Goed dat je het er over hebt gehad met je vriend. Zoals ik al zei, hij is echt goed voor jou. Voor zo ver ik heb begrepen van jouw posts en zijn posts op het forum, geeft hij je wat meer zelfvertrouwen en alles, ook op dit gebied.
Dat je het er niet met je ouders over wilt hebben, begrijp ik wel denk ik, jouw ouders zijn niet helemaal de personen voor dit soort gesprekken. Ik zal er op school niets over zeggen.
*geeft, afgezien van haar sig, nog een kopje en knuffelt terug* *voegt daar een aaitje aan toe*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:20
Fantôme
Fantôme is offline
mm, ik had het in het begin ook... nu niet meer, ben nu 9 mnd met mn vriend samen en vertrouw hem helemaal, niet dat ik hem eerst niet vertrouwde... maar we kennen elkaar echt door en door, (niet opschepperig bedoeld) hij weet ook dat het is gebeurd en zeker in het begin was hij heel voorzichtig met me. hij zei ook van; 'als je vind dat ik te ver ga moet je dat gewoon zeggen' hij respecteerd het zeg maar...
maarja, weer ff ontopic, bij mij heeft het zeker gevolgen gehad... volgens mij bij veel mensen wel!!
xxxxxxxxx
Oud 17-03-2003, 09:02
RoelMasselink
RoelMasselink is offline
Citaat:
me liesje schreef op 09-02-2003 @ 20:23:
bij mij wel...
klote..

*liesje
Ikke ben ook sexueel mishandeld, door dezelfde persoon als Rebby, maar vreemd genoeg heb ik er juist helemaal geen last van! Het is gebeurd toen ik een jaar of euh.. 9 was was ofzo. Ik kan me er niet zo veel meer van herinneren, want volgens dat geval die mij (en zo'n euh.. paar honderd meer) mishandeld heeft, heeft ie bij mij nog wel veel meer gedaan als dat ik kan herinneren! Misschien heb ik het wel versrukt ofzo, maar ik heb helemaal geen problemen met intimiteit of sex of wat dan ook!
Reageren

Regels voor berichten