Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 17:28
Ieke
Ieke is offline
Het is nog maar een schets, moet nog worden uitgwerkt, maar ik wil graag commentaar voor ik verder ga.
Oud 25-02-2003, 17:33
Verwijderd
D'r nek is wat lang, haar linker arm (vooral de onderarm) lijkt wat langer dan haar rechter (voor de 'kijkers' omgedraaid dus)...en het is wat 'houterig' (vooral de jurk). Hoop commentaar...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:34
nogmaals
nogmaals is offline
de tekening vind ik niet heel er gelijkig...maar ik zou eerder het eindresultaat willen zien ... het zegt me nu nog niet heel erg veel...
Oud 25-02-2003, 18:10
Rocksaan
Rocksaan is offline
als iedereen nou eerst een cursus anatomie volgt grapje
ze heeft veel veel te lange bovenbenen (als je de schuinen lijnen van dr onderbenen door trekt tot haar jurk)
dr nek te lang, en iets te breedt, of mischien dr hoofd juist ietsie te klein
dr armen zijn te lang, en niet gelijk
maarja elven (?) zijn geen mensen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 18:59
[trm]
[trm] is offline
Anatomisch klopt de tekening inderdaad niet; het commentaar is hierboven al gegeven. Teken eens mensen na van foto's, liefst waar ze strakke of weinig kleren aan hebben, om grip te krijgen op hoe die lichamen in elkaar zitten.

Verder ben ik erg benieuwd wat je ermee gaat doen. Het idee vind ik namelijk niet, eh, superorigineel. Er hangt veel van de uitwerking af.
Oud 25-02-2003, 20:51
Ieke
Ieke is offline
Ja, die armen lijken ongelijk, maar zodra ik er een lineaal langs leg is de lengte wel gelijk. Het is vreemt.

En de nek is zeker te lang, ik gad get eerst andersm naar uitgegumt.
Iig bedankt voor het commentaar
Oud 26-02-2003, 07:43
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Ja, die armen lijken ongelijk, maar zodra ik er een lineaal langs leg is de lengte wel gelijk. Het is vreemt.
Op het beeldscherm scheelt het een paar milimeter... En bij die langere onderarm is de bovenarm korter (en omgekeerd dus).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 08:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Op het beeldscherm scheelt het een paar milimeter... En bij die langere onderarm is de bovenarm korter (en omgekeerd dus).
Ik zal het iig nog een beetje aanpassen, ik had iig wel wat problemen met de scanner en het verkleinen van de tekening. Het ging allemaal een beete moeilijk.
Oud 28-02-2003, 19:39
Majesteit
Majesteit is offline
.Ik vind het minder geweldig, deze tekening. Haar gezicht is wat nietszeggend en haar haren hebben geen power, maar misschien is dat een kwestie van smaak of zo. Wel leuke vonkjes.
Op de plek waar zij staat is geen vuur, ga je daar nog iets mee doen? Laat het vuur maar tegen haar opklimmen of zo. Doet me overigens denken aan de vrienden van Daniel die het vuur in moesten van de koning .
De jurk klopt niet. Hij staat stijf wijd uit, maar dat kan niet. Misschien dat je daar iets aan kan doen.
Hoop commentaar

Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 23:38
Droyd
Droyd is offline
Het is meer een "hier ben ik met de thee" - vrouw ofzo...

Nogal een flets meisje
Oud 07-03-2003, 07:09
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Het is meer een "hier ben ik met de thee" - vrouw ofzo...

Nogal een flets meisje
Nog staats is hij nog lang niet af, ik heb wel een half gekleurde maar die is helemaal niet mooi. Ik ga het straks eens met verf proberen.
Oud 07-03-2003, 07:56
Black Bird
Black Bird is offline
De onderkant van de jurk is heel..recht en stijf. Zeg maar. Het ziet er niet natuurlijk uit en volgens mij zou de jurk door het vuur omhoog gaan. Een beetje. (Maar dat is misschien niet de bedoeling.)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 12:31
Verwijderd
best een grappige tekening alleen vind de vlammen niet echt 'vlammig'..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 19:42
Ieke
Ieke is offline
En nu in kleur: Ik heb plakkaatverf gebruikt. Verder zijn de ogen niet gelijk.

Commentaar?
Oud 08-03-2003, 19:45
Droyd
Droyd is offline
Het is op die manier al een stukje krachtiger nu hij gekleurd is...Maar ze ziet er te braafjes uit als vuurvrouw...Misschien haar jurk een geheel moet zijn met de vlammen? (Verneuk nu aub je tekening niet )
Oud 08-03-2003, 19:46
Vlooienband
Vlooienband is offline
Koel, alleen: beetje grote borsen, gave achtergrond!, de vlammen zijn ruig, maar het gezicht is er minder op geworden.
De blauwige eindes van die 'sjaal' zijn mooi
Oud 08-03-2003, 19:50
Avelon
Avelon is offline
het haar is beetje plat. dat stoort me het meest
Oud 08-03-2003, 20:07
Ieke
Ieke is offline
Ik ben ook absoluut niet tevreden met haar gezicht.
Verder durf ik niet heel veel met die vlammen te doen, omdat ik bang ben dat het niets wordt.
Oud 08-03-2003, 20:47
Majesteit
Majesteit is offline
Vlammen en achtergrond zijn buitengewoon geweldig, echt goed! De vonkjes zijn nog beter dan de schets. Heel erg gaaf.
Het haar vind ik ook wat plat. En dat sliertje is niet zo leuk, maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Het gezicht valt wel mee, vind ik. Ze heeft wel een wat vreemd lachje. Ik zou niet weten hoe je die anders krijgt.
Misschien is het grappig om het blauw van de sjaal in de ogen terug te laten komen? En een donkere lijn langs de wang, denk ik. In het midden van de wang moet de donkere lijn dan wat dikker, zodat ze een smaller gezicht krijgt.
Ehm... Meer schaduw onder de ogen, zou dat leuker zijn? Verlaagt de jukbeenderen misschien.
Dat was het wel weer . Het is echt een goede tekening geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:20
Ieke
Ieke is offline
Ik ben wel aan het klooien geweest met tinten in het gezicht, maar dat was geen succes..
Hoe zou ik de kleuren dan terug moeten laten komen?
Oud 12-03-2003, 10:28
Verwijderd
Wat is het probleem met een ietwat slordigere wijze van werken? Je bezit wel de capaciteiten om iets moois neer te zetten maar jouw subtiele streepjes en strookjes pakken wat minder uit. Je hoeft niet bang te zijn om een verkeerde streep of strook te zetten, en helemaal niet met schetsen. Dat geeft jouw tekening of schilderij echt niet minder waarde.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:55
EggeD
EggeD is offline
er is geen contrast tussen de jurk en de vlammen, waardoor die niet opvalt... zo is het meest opvallende nog de blauwe sjaal die ze draagt... dat is niet de bedoeling neem ik aan.. probeer ook niet dingen stuk voor stuk in te kleuren -dan krijg je van die vlakjes- maar het in één kleur op te zetten en dat dan weer verder uit werken. de voorstelling is wel toppie
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef op 09-03-2003 @ 21:20:
Ik ben wel aan het klooien geweest met tinten in het gezicht, maar dat was geen succes..
Hoe zou ik de kleuren dan terug moeten laten komen?
The complementary colour eerst doen (sorry weet het nederlands ff niet) goed een gezicht bekijken en de schaduwen met de tegenovergestelde kleur doen. (so that would be the complimentary colour of her skin colour) daarna met de huidskleur die je wilt erover heen gaan en meer detail. Is een hele goede manier om de schaduw en diepte goed te krijgen.
Klink ingewikkeld ohja en sorry voor m'n engels.
Als-t-u-het-snapt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:17
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-03-2003 @ 12:32:
The complementary colour eerst doen (sorry weet het nederlands ff niet) goed een gezicht bekijken en de schaduwen met de tegenovergestelde kleur doen. (so that would be the complimentary colour of her skin colour) daarna met de huidskleur die je wilt erover heen gaan en meer detail. Is een hele goede manier om de schaduw en diepte goed te krijgen.
Klink ingewikkeld ohja en sorry voor m'n engels.
Als-t-u-het-snapt
gewoon complementaire kleur... groening in het gezicht misschien ghehe
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Avelon schreef op 08-03-2003 @ 20:50:
het haar is beetje plat. dat stoort me het meest
De vorm van het hoofd klopt ook niet helemaal, 't moet iets ronder zijn. Ze is een beetje statisch...misschien iets 'speelser'? De vlammen en achtergrond zijn idd mooi, daar moet je ook niks meer aan doen, denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 21:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 15:27:
De vorm van het hoofd klopt ook niet helemaal, 't moet iets ronder zijn. Ze is een beetje statisch...misschien iets 'speelser'? De vlammen en achtergrond zijn idd mooi, daar moet je ook niks meer aan doen, denk ik.
Weet ik, ik was uitgeschoten met het zwart. Heb het zoveel mogelijk nog beperkt. Ben het helemaal met je eens.
Als ik zin en tijd heb dit weekend ga ik er maar eens wat mee klooien.
Oud 14-03-2003, 22:08
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 15:27:
eerlijk gezegd vind ik dat de vlammen wel wat "vlammiger" kunnen... laat het een beetje om zich heen slaan, maak van de stipjes die je erboven heb gezet meer kronkels... op deze manier lijken het net tja grote kaarsen ofzo... *tis maar een idee*
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:09
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
EggeD schreef op 14-03-2003 @ 23:08:
eerlijk gezegd vind ik dat de vlammen wel wat "vlammiger" kunnen... laat het een beetje om zich heen slaan, maak van de stipjes die je erboven heb gezet meer kronkels... op deze manier lijken het net tja grote kaarsen ofzo... *tis maar een idee*
of doe de vlammen roder dan de jurk, dat heeft ook al meteen wat dreigends... ach ja, zie maar haha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten