Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2001, 10:06
Mabo
Mabo is offline
Ierse muziek is erg mooi en er zit ontzettend veel mystiek in.
Achter de prachtige melodien schuilen hele boeiende verhaallijnen.
Ik ben groot bewonderaar van deze muziek. Wat vinden jullie ervan?

Oud 17-12-2001, 10:35
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Enya is geweeeeeeeeeeeeeldig!

Heb al haar nummers op mijn pc staan!

Groetjes
Ben(die ook celtic myst nummers heeft en clanned etc.
Oud 17-12-2001, 12:04
lady of the dark
lady of the dark is offline
Jawel, ik luister wel naar loreena mckennit en naar clanned, enya vind ik iets minder. Mijn moeder luistert altijd naar de dubliners, die gaan op den duur wel irriteren.
Oud 17-12-2001, 13:30
amiga
amiga is offline
Ik vind Ierse muziek heeeeeel erg mooi. Nou ja niet alles, je hebt natuurlijk verschillende soorten ierse muziek. ik hou niet van die "bier liedje" om het zo maar te noemen. Ik hou heel erg van die sprookjesachtige dromerige muziek. Zoals enya, clanned, Era, Loreena mckennit en celtic mist. Maar ook daarin zijn weer verschillende nummers waarvan ik sommige geweldig vind en andere echt niks. Het ligt ook heel erg aan mijn stemming waneer ik van wat voor muziek houd
Oud 17-12-2001, 14:10
wicce
wicce is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Enya is geweeeeeeeeeeeeeldig!

Heb al haar nummers op mijn pc staan!

Groetjes
Ben(die ook celtic myst nummers heeft en clanned etc.

enya is idd heel erg mooi!
heb 2 cd's van haar.
Oud 17-12-2001, 14:15
Saraï_h
Saraï_h is offline
enya en loreena mc kenneth is idd prachtig ja

maar bedoel je met ierse muziek niet dat vrolijke uh.. bier drinkende mannen muziek? ik hoorde namelijk vrijdag van die muziek, nou dat werd me Iets te vrolijk
Oud 17-12-2001, 14:29
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:

maar bedoel je met ierse muziek niet dat vrolijke uh.. bier drinkende mannen muziek? ik hoorde namelijk vrijdag van die muziek, nou dat werd me Iets te vrolijk

Das nou juist het leuke!
Oud 17-12-2001, 14:50
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
enya en loreena mc kenneth is idd prachtig ja

haha inderdaad...voor even is het leuk, een hele avond is mij ook iets te veel. Maar wordt dat hier bedoeld of gaat het hier om de "Celtic Mists" achtige muziek?

Oud 18-12-2001, 09:01
Mabo
Mabo is offline
Ben zelf ook groot bewonderaar van Enya, Clannad, het vroege werk van The Corrs en andere Ierse bands als The Chieftains, Mary Black etc.

Niet alle Ierse muziek is vrolijke biermuziek, maar ook niet alles is treurig. De muziek kan zowel een heel treurig als een heel uitbundig verhaal vertellen of een combinatie ervan. Dat maakt het juist mooi.
Oud 18-12-2001, 19:11
mystic girl
mystic girl is offline
enya is zeer mooi en clannad trouwens ook, en celtic mist, ze zijn vind ik soms zo rustgevend. je kunt bij zo'n soort muziek er gewoon ff voor gaan zitten en dan wegdromen, maarja dat zal wel bij iedereen anders liggen. in ieder geval enya en celtic mist die zijn gewoon mooi.
Oud 20-12-2001, 11:15
Mabo
Mabo is offline
Yeppez... Een nummer waarbij je echt heerlijk kunt wegdromen en in trance raken is Erin Shore/Forgiven Not Forgotten van de eerste cd van The Corrs...Tenminste bij mij dan...Dat is echt een supermooi nummer, dan ben je echt even van de wereld.
Oud 20-12-2001, 13:04
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Yeppez... Een nummer waarbij je echt heerlijk kunt wegdromen en in trance raken is Erin Shore/Forgiven Not Forgotten van de eerste cd van The Corrs...Tenminste bij mij dan...Dat is echt een supermooi nummer, dan ben je echt even van de wereld.
gaan we afdwalen?

liebesspel van lacrimosa

Oud 20-12-2001, 21:20
gna
gna is offline
enya heel mooi.... hmmm, soms,

ik luister t niet vaak want ik vind het wat saai... maar voor meditatie e.d. is het wel erg geschikt.

mijn Celtic Collection van de blokker (3 voor f10 ) vinnik ook saai maar dr zitten wel mooie nummers bij, sommige roepen fijne herinneringen bij mij op...
maar dat zou dan weer bij liefde&relatie moeten staan
Oud 23-12-2001, 23:27
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Ierse Folk muziek spreekt mij erg aan.
Het is erg dromerig, mooi....maar echte mystiek, nee dat gaat me iets te ver...
Oud 24-12-2001, 01:05
Undeclinable
Undeclinable is offline
Dropkick Murphys ..
Oud 27-12-2001, 15:45
Mabo
Mabo is offline
Die Celtic Colletcion van een 10-tje heb ik ook, van kruidvat, die is best wel nep, maare staan wel leuke stukken op, geef mij toch maar celtic myst dan, 4 mooie samenstellingen met keltische en schotse muziek
Oud 03-01-2002, 19:25
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Ierse muziek is erg mooi en er zit ontzettend veel mystiek in.
Achter de prachtige melodien schuilen hele boeiende verhaallijnen.
Ik ben groot bewonderaar van deze muziek. Wat vinden jullie ervan?

YOU SAID IT BEST BROTHER!!!!
Normaal gesproken hou ik alleen van punk/gringe enz..Maa een Ierse riedel....Man dan kom ik helemaal los!

* haalt te tappschoentjes tevoorschijn*
Oud 05-01-2002, 18:55
Mabo
Mabo is offline
Ben een tijdje terug naar Celtic Night geweest, diverse artiesten uit Ierland en Schotland in diverse theaterzalen, was erg top! Kan ik iedereen aanraden
Oud 05-01-2002, 19:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ierse folk is mooi, enya is mooi...

Ben zelf ook weg van Riverdance, lord of the dance feet of flames etc.. maar weet niet precies waar dat onder valt, alleen dat t owk ierse muziek is..

anyway.. IRISH MUSIC RULEZ!!
Oud 06-01-2002, 18:55
McCaine
McCaine is offline
Waarom staat dit niet op Muziek?
Oud 07-01-2002, 07:43
Mabo
Mabo is offline
Had ook gekund. Maar Ierse muziek is erg mystiek, dus ook een topic voor het mystiek-forum. En Ierse muziek roeleert enrom!
Oud 27-01-2002, 19:27
Woodstock
Woodstock is offline
wat dachten jullie van Christy Moore en Luka Bloom, de muzikale broers uit Ierland met ieder een prachtig solo-repertoire?
en overigens ben ik van mening dat in Ierse muziek zo ontzettend veel Ruimte zit. je zíet die vlakten gewoon voor je als je de muziek hoort.
Oud 28-01-2002, 11:54
Wendy7
Wendy7 is offline
Ik vind enya ook mooi ik heb twee cds ervan.
Oud 01-02-2002, 21:43
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
wat dacht je van celtic mist???
hehehee (jaja dat t ff duidelijk is dat dat leuk is...)

[Dit bericht is aangepast door crazygirlsacha (01-02-2002).]
Oud 02-02-2002, 00:11
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Had ook gekund. Maar Ierse muziek is erg mystiek, dus ook een topic voor het mystiek-forum. En Ierse muziek roeleert enrom!
Volgens mij is hier sprake van 'definitie-inflatie'. De betekenis van het woord 'mystiek' begitn te verwateren... dus nee, ierse muziek is wel mooi en wel new age, maar niet mystiek.
Oud 03-02-2002, 17:02
Hannibal
Hannibal is offline
Jethro Tull!
Oud 06-02-2002, 16:02
Stier17
Stier17 is offline
Iers is idd mooi, maar Schots ook!!!

Wij hebben een tinwhistle thuis en zo'n instrument klinkt heel mooi en apart. Een doedelzak is ook heel apart en dan violen enzo PRACHTIG
Oud 09-02-2002, 14:08
Mey
Mey is offline
is dit niet meer iets voor Muziek?
Oud 09-02-2002, 18:18
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Jethro Tull!

Die naam komt me heel bekend voor, maar wie het nou precies is wil me niet te binnen schieten.....

Oud 28-02-2002, 09:07
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Wendy7 schreef:
Ik vind enya ook mooi ik heb twee cds ervan.
Ik heb er thuis ook veel muziek van. Het zeer zeker erg mooi. Daarom vondt ik de laatste cd met net iets meer dan een half uurtje ook wat aan de krappe kant. Ik had zoiets: nog meer van deze mooie, sfeervolle muziek graag!
Oud 28-02-2002, 09:09
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef:
[B]wat dacht je van celtic mist???
hehehee (jaja dat t ff duidelijk is dat dat leuk is...)
B]
Op Celtic Myst staan hele mooie nummers. En het leuke ervan is de variatie. Veel artiesten die niet uit Ierland komen, maar wel Iers aandoende nummers gemaakt hebben staan ook op de cd. Zo krijg je een geheel aan sfeervolle muziek uit allerlei stijlen en da's eigenlijk heel mooi en grappig.
Oud 28-02-2002, 09:11
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Stier17 schreef:
Iers is idd mooi, maar Schots ook!!!

Wij hebben een tinwhistle thuis en zo'n instrument klinkt heel mooi en apart. Een doedelzak is ook heel apart en dan violen enzo PRACHTIG
De Tin Whistle is een prachtig instrument. Andrea Corr maakt bij The Corrs hier veelvuldig gebruik van, vooral op de eerdere cd's. Een instrument met een uniek geluid. Het instrument geeft zoveel gevoel, diepte, meerwaarde en emotie aan het intens prachtige "Forgiven not Forgotten" dat je daar keer op keer weer in een heftige trance van kan raken. Evenals het vioolspel van Sharon Corr in dit nummer, want die mogen er ook wezen.

[Dit bericht is aangepast door Mabo (28-02-2002).]
Oud 28-02-2002, 09:13
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Volgens mij is hier sprake van 'definitie-inflatie'. De betekenis van het woord 'mystiek' begitn te verwateren... dus nee, ierse muziek is wel mooi en wel new age, maar niet mystiek.

Ik vind Ierse muziek in veel gevallen wel iets mystieks, iets mysterieus hebben, evanals de Schotse muziek. De combinate van violen, tin whiste of doedelzak met de emotie van de muzikanten uit regenachtige landschappen in een mysterieus land dragen bij aan de mustieke sfeer van deze zo bijzondere songs.

Oud 28-02-2002, 09:30
PrackaH
PrackaH is offline
Ja, tis mooie muziek, maar ik houd er niet van. Niet dat ik niet van die mooie verhallijnen houd ofzow, maar die muziek doet me nix...net zoals dat muziek van Jantje Smit me nix (nog veeeeel minder eigenlijk) doet...
Oud 28-02-2002, 09:34
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Ja, tis mooie muziek, maar ik houd er niet van. Niet dat ik niet van die mooie verhallijnen houd ofzow, maar die muziek doet me nix...net zoals dat muziek van Jantje Smit me nix (nog veeeeel minder eigenlijk) doet...

Okee..Het is allebei volksmuziek. Maar de vergelijkin Jantje Smit met de Ierse muziek is toch wel wrang...Helaas hebben wij in Nederland volksmuziek om ons dood voor te schamen, namen wil ik niet eens noemen, want dan ga ik al helemaal over mn nek...En dat terwijl we ook in Nederland genoeg bands hebben op het niveau waarop veel bands en artiesten, die ook in dit topic genoemd zijn, actief zijn.
Oud 03-03-2002, 12:51
Wendy7
Wendy7 is offline
Sinds kort heb ik ook de cd van era die vind ik heel mooi.
Wat vinden jullie van raindance is dat ook ierse muziek of niet. Er staan veel mooie nummers op. En ook van era maar dan regen geluiden door de muziek heen.
Oud 05-03-2002, 10:31
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Wendy7 schreef:
Sinds kort heb ik ook de cd van era die vind ik heel mooi.
Wat vinden jullie van raindance is dat ook ierse muziek of niet. Er staan veel mooie nummers op. En ook van era maar dan regen geluiden door de muziek heen.
Raindance bevat zeker Ierse invloeden, ook erg mooi. Era is ook erg apart. Era is niet zozeer Iers maar bevat hier wel invloeden van. Het is meer een soort middeleeuwse muziek met invloeden van folk (het ierse component in Era) en dance. Zoals ook bij de Franse groep Manu (La Tribu de Dana) het geval was. Ook een beetje middeleeuwse troubadours muziek gemixt met eigentijdse geluiden.

Wel leuk die sfeerfolle geluiden gemixt met regen geluiden, dat versterkt de trieste sfeer van het regenachtige Ierland dat toch al vaak in de songs tot uitdrukking komt.

Regels voor berichten