Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2002, 22:43
Oen
Oen is offline
Normaal kom ik hier niet op dit forum, ik hou me liever bezig met de exacte vakken, wat computer en wat dansen op papier, maar toch moet ik wat kwijt.
Het is mijn mening maar, ik denk dat er hier heel veel wordt gefantaseerd, als je je een beetje verdiept in hoe de hersenen werken kom je er snel achter dat er heel veel complete onzin wordt bedacht, om verschijdene redenen, spoken, aliens, brandende handen, je vader als satanaanbidder zien, denken dat je vroeger meerdere malen bent verkracht allemaal dat soort dingen krijg je doordat je niet gezond omgaat met je geest, het gebeurt heel snel, en je gedachten je herinneringen zijn heel gemakkelijk omver te halen. Stop met fantaseren, ik weet dan wel dat ik alleen maar feiten wil, maar ik heb het ook gezien met eigen ogen wat er kan gebeuren, hoe je je hele leven kan verneuken door slecht gedrag, door slecht te leven, te veel computeren slechte tv kijken, moorden, verhalen, en vooral het zelf verhalen maken met mensen onderling mensen die je kent, pas in godsnaam op met waar je mee bezig bent, want ik zeg nu (en dat is wetenschappelijk bewezen) dat jij je waarschijnlijk meer inbeeld dan dat er in werkelijkheid is.

Dit is waarschijnlijk lastig te lezen voor iemand die er heilig in gelooft dat hij weet wat er in zijn lichaam gebeurt, dat jij wel voelt wat er waar in je lichaam gebeurt. Een korte anekdote, een tijdje geleden heb ik me sterk verdiept in hoe je met problemen om moet gaan, daar was ook een man en die had eens een sessie gedaan (met een hele moeilijke naam) en daarin werd hij onder hypnose gebracht, hij ging terug in de tijd en hij zag zichzelf in een kamer, hij werd gemarteld, en voor deze man was dit de waarheid zo was het gegaan, en op de plaats van waar ze hem martelde in zijn rug, kreeg hij later een lichamelijke aandoening, hij noemde het zelf een zonnevlecht. En doktoren keken ernaar en vonden niks maar hij was in grote pijn,
Dit doet de geest met je. En Ik weet ook hoe gemakkelijk je die kan beinvloeden. Dus kijk eens en sta eens stil.
Ik wens jullie allemaal veel succes.
Advertentie
Oud 16-02-2002, 23:53
Digger3
Digger3 is offline
Hmmmm, ik zelf heb niet zoveel problemen en sta zelfs positief in het leven. Van waar dan mijn 'waanbeelden'? Omdat ik dat zo ervaren heb. Ik schrijf ook vrolijk computer programma's en gebruik linux, dus aan exact en logisch nadenken zal het niet liggen. Ik heb gewoon zelf wat experimenten gedaan zo van: Als er morgen dit en dat aan de hand is, dan is er voor mij zekerheid. En die dingen zijn ook gebeurt, dat heeft de twijfel bij mij weggenomen. Dingen dus buiten mijzelf en die dus niet alleen maar in me kop zitten.

Ik moet je wel toegeven dat ik hier ook wel een aantal posts lees soms van mensen die de meest normale dingen al als iets heel vaags of mystieks willen bestemmpelen, daar ben ik het ook niet mee eens. Niet dat ik ze ongelijk wil geven, maar ik ga niet achter ALLES iets zoeken. Zo werkt het gewoon niet.

Maar goed, de kern is, ik geloof niet alles, maar laat wel iedereen in z'n waarde. Zoek gewoon in eerste instantie naar de simpelste verklaring, voldoet deze niet ga dan pas verder zoeken tot je iets vind, waarbij je niet alleen maar ervaringen hebt, maar dus ook bewijs voor jezelf dat het zo is. Dus experimenteer gerust. Maar negeer niet de risico's die er mogelijk aan verbonden zijn.
Oud 17-02-2002, 18:38
Oen
Oen is offline
Digger3 ik ben het volledig met je eens, maar het is nooit mijn bedoeling geweest om een de waarheid te verkondigen. En ik heb ook nooit ontkent dat wat hier op dit forum staat allemaal onzin is, want ik ben er van overtuigd dat er zeker wat is wat ik niet snap, maar mijn bedoeling was gewoon om duidelijk te maken hoe iets kan lopen, en misschien op een hele simpele manier duidelijk te maken hoe de hersenen werken, en zelf ben ik ook geschrokken door wat ik te weten ben gekomen door het kijken van documentaires over dit onderwerp (en dit is niet een docu op sbs 6 ofzo maar meer die van discovery en ned 2)en het lezen van goede wetenschappelijke tijdschriften. Ik wil namelijk wel dat iedereen weet wat er kan gebeuren, en dit moet je helemaal niet zien als een of andere aanval.

Oh en iemand die SP666 heet en een hotmail adres heeft waar de woorden "sperma" en "poep" in voorkomen en die zomaar iets ongegronds zegt, sorry daar heb ik geen boodschap aan.
Oud 17-02-2002, 22:19
Euforian
Euforian is offline
Citaat:
Oen schreef:
[B]Digger3 ik ben het volledig met je eens, maar het is nooit mijn bedoeling geweest om een de waarheid te verkondigen. En ik heb ook nooit ontkent dat wat hier op dit forum staat allemaal onzin is, want ik ben er van overtuigd dat er zeker wat is wat ik niet snap.
B]
hmm.. in de zin van.. ?
wat snap je niet ?
Oud 18-02-2002, 11:16
Saraï_h
Saraï_h is offline
ach op zich heb je wel een beetje gelijk, maar ik denk dat iedereen zijn eigen werkelijkheid schept, en het is alleen verstandig om te kijken of datgene wat je doet goed is voor jezelf en je omgeving. thats it.. ik maak me er allemaal niet meer zo druk om.
Maar ik weet wel dat de wetenschap niet alle antwoorden heeft, alles kan wel verklaard worden op die manier, maar er is gewoon meer.. alleen word het voor sommigen nogal een obsessie heb ik het idee..
Oud 18-02-2002, 11:41
legatus
legatus is offline
Het onverklaarbare is ook meestal moeder natuur die weer iets aparts doet.

Onverklaarbaar is meestal dan ook nog niet verklaarbaar.
Oud 18-02-2002, 20:20
intelli-worst
intelli-worst is offline
mja, dit is dus de getollereerde "afkraak topic" oftewel een topic waar je onbeperkt je mening voor en tegen kunt uitspreken?

bij deze:
ik denk dat er toch wel 3 groepen zijn:
- een aantal zitten die een b-tje boekjes lezen, denken dat ze er veel van af weten en daarom hier beginnen te bralen en zeggen dat ze er allles van af weten en dat ze alles al ooit een keer gedaan zouden hebben, of de vrienden van kennissen en daar weer de achtertante van ... (veel)
- een aantal die er ECHT iets van baken in het echte leven (weinig)
- een aantal die er gewoon in geinteresseerd zijn en alleen bij de topics die ze aanspreekt iets nuttigs neergooien (de rest)

maja, dat is mijn mening....
Oud 18-02-2002, 20:48
Oen
Oen is offline
Citaat:
Euforian schreef:
hmm.. in de zin van.. ?
wat snap je niet ?
Ik ook niet
Oud 05-03-2002, 20:02
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ikzelf zit ergens tussen de 1e en de 3e groep, maar zeker niet in de tweede. (snappen jullie het nog???)

omdat ik het errug interessant vind en omdat ik denk dat ik veel van ieders ervaringen kan leren, ik interesseer me der gewoon TE veel voor
kissssssss sacha

[Dit bericht is aangepast door crazygirlsacha (05-03-2002).]
Oud 05-03-2002, 21:38
legatus
legatus is offline
In welke pas jij Intelli-worst?
Oud 06-03-2002, 11:56
The Chameleon
The Chameleon is offline
Waar haalt de westerse mens die laffe arrogantie vandaan dat ze alles weten over de wereld en alles eromheen? Waarom kunnen mensen niet accepteren dat ze niet alles weten? Sp666 heeft gelijk, alles is enkel interpretatie.
Oud 06-03-2002, 12:28
Genesis
Genesis is offline
Iedereen leeft in zijn of haar eigen belevingswereld. Iedereen heeft zn eigen geloof. Zijn eigen waarheid en eigen gedachten.

het hangt slechts af van je EIGEN waarheid of je de wetenschap wilt betitelen als DE waarheid.

Er zit wel een good point in wat je zegt, maar een gebrek aan mensenkennis laat je na te bedenken dat dit misschien wel kwetsend over kan komen op een forum waar het gros van de mensen leeft in een extreme waarheid.

Wat voor jou fantasie is, is voor een ander de waarheid, en wat voor jou de waarheid is, klinkt hier in meer of mindere mate als onzin.
Ookal zou het fantasie zijn, overtuig je van het feit dat anderen dat niet zo hoeven te zien, en er logischerwijs niet zo op hoeven te reageren.

Genesis
Oud 06-03-2002, 14:04
triple666
triple666 is offline
Ben het nogal heel erg eens met Genesis!!!!

Regels voor berichten