Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 08:08
distillerpunk
distillerpunk is offline
Een goede vriendin van mij heeft om iets van 8 maanden terug een beetje moeite met mij. Alles zit haar tegen, alles gaat mis, en volgens mij draait ze een beetje door in haar hoofd.
Ik wil haar helpen, maar ik weet niet hoe. Ze wil niet met me praten en als ze dat wel doet, druipt de arrogantie ervan af, alsof ze denkt dat ze gruwelijk wijs is, alleen omdat ze zo depressief is. Alsof ik niet weet hoe dat voelt! Het lijkt wel alsof ze het cool vindt dat ze zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 08:13
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
distillerpunk schreef op 12-03-2003 @ 09:08:
Een goede vriendin van mij heeft om iets van 8 maanden terug een beetje moeite met mij. Alles zit haar tegen, alles gaat mis, en volgens mij draait ze een beetje door in haar hoofd.
Ik wil haar helpen, maar ik weet niet hoe. Ze wil niet met me praten en als ze dat wel doet, druipt de arrogantie ervan af, alsof ze denkt dat ze gruwelijk wijs is, alleen omdat ze zo depressief is. Alsof ik niet weet hoe dat voelt! Het lijkt wel alsof ze het cool vindt dat ze zo is.
op het moment dat je depressief bent ga je vaak een soort masker dragen. het kan heel goed zijn dat zij dat op die manier doet. Jij hebt dat vast ook wel eens, als je heel erg onzeker bent, dat je doet alsof je alles ziet zitten, en alles onder controle hebt. Bij een depressie zit je een beetje in een gat. Je wil er graag uit, maar aan de andere kant ook weer niet
Oud 12-03-2003, 11:48
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 12-03-2003 @ 09:13:
op het moment dat je depressief bent ga je vaak een soort masker dragen. het kan heel goed zijn dat zij dat op die manier doet. Jij hebt dat vast ook wel eens, als je heel erg onzeker bent, dat je doet alsof je alles ziet zitten, en alles onder controle hebt. Bij een depressie zit je een beetje in een gat. Je wil er graag uit, maar aan de andere kant ook weer niet
Ik sluit me hier wel bij aan.
Ik denk dat het voor haar een soort overlevingstechniek is.
Herken het wel een beetje.
Als ik depressief ben, dan ga ik ook verdedigen, wijs doen,
om mezelf te overleven, er boven te blijven staan..
Misschien kan je er eens met haar over praten.

Sterkte

Oud 12-03-2003, 12:23
framboosje
framboosje is offline
ik herken het wel een beetje.... toen ik me ook zo vreselijk voelde, dan was ik er eigenlijk ook een beetje trots op... en ik ben dat eigenlijk nog steeds...
het is idd een soort van overlevingstechniek (voor mij iig toch), dus ik denk ook dat dat bij jou vriendin zo is...
ik zou gewoon met haar proberen te praten....

succes
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:50
light fighter
light fighter is offline
het is denk ik gewoon een bescherming van haar zelf. en ja daar kun jij verder ook niks aan doen behalve dan haar te laten merken wat er achter dat masker zit
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:10
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
distillerpunk schreef:

Ik wil haar helpen, maar ik weet niet hoe.
Als je ziet dat het ècht niet gaat,
(erger dan normaal..), probeer dan eens met haar te praten..
Denk dat ze dan sneller zal praten dan wanneer
het 'goed' gaat, dan zal ze zichzelf sneller beschermen..
Probeer te laten merken dat jij er voor haar bent..
(zal ze vast wel weten.. maar toch)
En laat jezelf er niet in meesleuren. Neem af en toe wat afstand..

Citaat:
distillerpunk schreef:
Ze wil niet met me praten en als ze dat wel doet, druipt de arrogantie ervan af, alsof ze denkt dat ze gruwelijk wijs is, alleen omdat ze zo depressief is. Alsof ik niet weet hoe dat voelt! Het lijkt wel alsof ze het cool vindt dat ze zo is.
Lijkt me idd een soort van bescherming..
Denk dat ze ws wel weet dat het niet goed gaat..
Maar 't is moeilijk om dat tegen jezelf toe te geven,
laat staan tegen over anderen..
Weet wel zeker dat ze 't niet cool vind..
Oud 12-03-2003, 17:30
Verwijderd
theres a comfort in being sad..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:23
distillerpunk
distillerpunk is offline
ik wil haar heel graag helpen, maar het probleem is dus gewoon dat ze niks van me wil weten. Ze zegt dat ze me niet haat, maar als ik probeer aardig te doen kijkt ze me aan alsof ik een stuk stront ben. HELP HELP HELP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten