Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 19:13
Type
Type is offline
Stelling: als je naar een concert gaat, ga je in feite voor het voorprogramma. Of in ieder geval: dan heb je meer aan het voorprogramma dan aan de main-act.

Ik leg uit: De band waar je voor komt ken je nml al. Je hebt waarschijnlijk een cd van ze, of meerdere, je weet wat voor muziek het is, kan meestal ook wel een nummertje meebleren.

Dus dat is leuk en aardig dat je ze nu IRL ziet, maar het is niet nodig eigenlijk.

Waar je veel meer aan hebt, is aan het voorprogramma. Nieuwe bands die je misschien/waarschijnlijk nog niet kent, je leert weer wat kennen, je krijgt weer wat extra muziek mee, je krijgt weer wat extra ervaringen mee. Hell, misschien vind je ze zelfs wel goed, en krijg je er een nieuwe richting mee in je muziek collectie.

Dus ik stel dat je, als je naar een concert gaat, in eerste instantie gaat voor de main act, maar dat je meer hebt aan het voorprogramma.

Eens of oneens?
Oud 12-03-2003, 19:19
PieterB
PieterB is offline
oneens
voorprogramma is mooi meegenomen... maar ik wil die hardcoreshit live zien en hard!
Oud 12-03-2003, 19:21
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Nee, ik ging naar Satyricon in Oss, puur voor Sauron, een lokale band in het voorprogramma
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:22
Verwijderd
onzin, als ik naar nofx ga is het omdat dat WÉL nodig is, een geil voorprogramma als frenzal rhomb is dan mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:26
Type
Type is offline
Citaat:
Ufke schreef op 12-03-2003 @ 20:22:
onzin, als ik naar nofx ga is het omdat dat WÉL nodig is, een geil voorprogramma als frenzal rhomb is dan mooi meegenomen
kende je frenzal rhomb al voordat je naar dat concert ging?

En kende je NOFX al voordat je naar het concert ging?
Oud 12-03-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 20:26:
kende je frenzal rhomb al voordat je naar dat concert ging?

En kende je NOFX al voordat je naar het concert ging?
ik had ze allebei al gezien
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:31
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
27 april The Haunted in Metropool, en Mastodon in voorprogramma. Allebei lekker, maar Mastodon het lekkerst
Oud 12-03-2003, 19:35
Type
Type is offline
Citaat:
Ufke schreef op 12-03-2003 @ 20:30:
ik had ze allebei al gezien
Dan gaat mijn verhaal dus totaal niet op. Ik had het dus over bands waar je naartoe gaat, maar waarvan je het voorprogramma nog niet kent.
Oud 12-03-2003, 19:51
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Doe ik wel soms:

Favez in het voorprogramma van Chokebore o.a.
Oud 12-03-2003, 19:52
Verwijderd
Meestal ga ik niet voor het voorprogramma, dan wil ik de hoofdband zien ja, omdat ik ze goed vind. En dan haat ik het echt dat er nog een v.p. is, die rekken tijd en daardoor mis ik veel van het concert doordat ik bijv. een trein moet halen.

Als het v.p. koel is, dan vind ik het minder erg dat ik iets van de hoofdband mis, maar het blijft zonde.

Soms ga ik wel voor het v.p., zoals bij favez, of midtown. Toen ging ik voor die bands, niet voor de hoofdband. Soms gaan we ook weleens weg na het v.p..

Maar meestal ga ik gewoon voor de hoofdband, of soms voor allebei, maar ik ben het er niet mee eens dat je eigenlijk naar het concert gaat voor het v.p, je besluit meestal dat je naar een concert gaat van een band, en vaak wordt het v.p. pas later bekend gemaakt, en dat is meegenomen, nog een bandje zien, maar niet de reden waarom ik ga.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:52
Jules
Jules is offline
Neh.

Als ik een band per se live wil zien, dan ga ik voor díe band en uiteraard niet naar het voorprogramma.

Dan zou ik net zo goed niet kunnen gaan; gewoon ff kijken welke bands er in het voorprogramma van welke-leuke-band spelen, en die downloaden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 20:35:
Dan gaat mijn verhaal dus totaal niet op. Ik had het dus over bands waar je naartoe gaat, maar waarvan je het voorprogramma nog niet kent.
nou, bij less than jake kende ik het voorprogramma (the stereo) niet, ik ging voor less than jake omdat ik die een keer live moest zien van mezelf... wie the stereo was en wat voor muziek ze maakte boeide me niet zo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:06
DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 20:35:
dan ook niet.
ik weet niet of jij wel 's bij een concert ben geweest, maar een band, die je dus al kent, aanschouwen te midden van andere fans, met het geluid uberhard en lekker springen/pogoen/bangen is heel wat anders dan diezelfde cd thuis op je stereo draaien.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 20:11
testement
testement is offline
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 20:13:
Stelling: als je naar een concert gaat, ga je in feite voor het voorprogramma. Of in ieder geval: dan heb je meer aan het voorprogramma dan aan de main-act.
ligt eraan voor welke band je gaat. Maar in de meeste gevallen heb je betaal voor de hoofdact. dus dat is alvast bullshit

Citaat:
Ik leg uit: De band waar je voor komt ken je nml al. Je hebt waarschijnlijk een cd van ze, of meerdere, je weet wat voor muziek het is, kan meestal ook wel een nummertje meebleren.

Dus dat is leuk en aardig dat je ze nu IRL ziet, maar het is niet nodig eigenlijk.
als je betaald hebt voor die band, ga je er heen met het gevoel dat je die graag wilt zien dus is dat WEL nodig

Citaat:
Waar je veel meer aan hebt, is aan het voorprogramma. Nieuwe bands die je misschien/waarschijnlijk nog niet kent, je leert weer wat kennen, je krijgt weer wat extra muziek mee, je krijgt weer wat extra ervaringen mee. Hell, misschien vind je ze zelfs wel goed, en krijg je er een nieuwe richting mee in je muziek collectie.
Meer heb je er niet aan, maar je kunt er idd wel wat aan hebben ja

Citaat:
Dus ik stel dat je, als je naar een concert gaat, in eerste instantie gaat voor de main act, maar dat je meer hebt aan het voorprogramma.
Ik ga ook wel eens naar bands die ik nauwelijks tot niet ken hoor
Oud 12-03-2003, 20:15
Type
Type is offline
Citaat:
DaKonium schreef op 12-03-2003 @ 21:06:
dan ook niet.
ik weet niet of jij wel 's bij een concert ben geweest, maar een band, die je dus al kent, aanschouwen te midden van andere fans, met het geluid uberhard en lekker springen/pogoen/bangen is heel wat anders dan diezelfde cd thuis op je stereo draaien.
True, en ja, ik ben al 'wel eens' naar een concert geweest hoor

Maar dat het anders klinkt, dat zegt niet dat je meteen weer verrijkt wordt door de muziek.

Bij een band die je voor het eerst hoort heb je dat wel. Je krijgt er dus extra ervaringen door, totaal nieuwe ervaringen. Dus heeft de band (mits je deze niet kent) in het voorprogramma veel meer functie voor je als luisteraar: je leert weer iets nieuws.
Oud 12-03-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 21:15:
Maar dat het anders klinkt, dat zegt niet dat je meteen weer verrijkt wordt door de muziek.

Bij een band die je voor het eerst hoort heb je dat wel. Je krijgt er dus extra ervaringen door, totaal nieuwe ervaringen.
toen ik de get up kids voor de 3e keer zag was dat wel de beste keer, beter dan de eerste. Ik ben er ook door verrijkt, ben nog gekker op ze geworden dan ik al was. En het voorprogramma de 3e keer was ruk en speelde te lang en heb er de helft van de get up kids door moeten missen, dus ik had er weer eens geen hol aan.

Maar het gaat toch meer om persoonlijke ervaringen? soms is een voorprogramma een verrijking, als je een cool bandje leert kennen, andere keren gewoon totaal overbodig en je hebt er niks aan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:02
Verwijderd
Dit is echt bullshit, ik ga niet naar een concert van een favo band om nieuwe muziek te ontdekken, maar om van die band te genieten. Bij Anathema had ik meer aan die fantastische ervaring Anathema live te horen, dan naar de tieten van de zangeres van Autumn te staren terwijl ik wat geinige metalriffjes op de achtergrond hoorde.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 09:14
Blair Witch
Blair Witch is offline
In december ging ik voor het voorprogramma naar het concert.
De hoofdact was weer mooi meegenomen
Oud 13-03-2003, 09:37
86dagreed
86dagreed is offline
ik ging naar het concert van crazy town met als voorprogramma boy hits car. Lijkt me duidelijk voor wie ik ging.

Maar die stelling is echt de meest bij elkaar geraapte onzin van de week. Als je naar een concert gaat, wil je je favoriete nummers, die je op cd heb staan, ook live zien. Zodat je kan genieten van het live-aspect. hoe doen ze het live? misschien doen ze wel andere uitvoeringen van nummers waardoor ze nog beter tot hun recht komen.

Live wordt er ook een sfeer gecre-eerd die op cd minder voelbaar en echt is, terwijl je live ziet wat een energie en beleving een band heeft.

Ik ben benieuwd, meneer Type, hoe vaak u naar een concert ben geweest.

Vaak vind ik voorprogramma's ook te lang of te veel poep, zoals bij Dillinger, waar Icarus Line en Shat wel heel slecht waren.
Oud 13-03-2003, 09:45
timmeh
timmeh is offline
oneens,

ik ga naar concerten omdat ik die band gewoon live wil ervaren. Als er dan een leuk voor programma is is dat alleen maar een bonus.
Oud 13-03-2003, 10:19
Kazanka
Kazanka is offline
vind 't een idiote stelling

als rotting christ in baroeg speelt ga ik daar vast wel heen omdat ze een voorprogramma hebben met bands die ik niet ken

zou leuk zijn als de bands oowk beetjuh hun weg op gitaar en drums kennen, maar ik kom duz voor rotting christ

Na concert: Zoveel mogelijk muziek van RC gekocht/gedownload
namen van bands in het voorprogramma vergeten....oowk al waren ze niet echt slecht, maar Rc waz veel betur

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:24
DeadNation
DeadNation is offline
Ach in hardcore is t meestal zo dat t voorprogramma ook wel te pruimen is dus ja. Daarbij is bijv de entree voor American Nightmare in de GVH zo'n 9 euro. En daar kreeg je dan bands als Know Your Enemy, Fairfight(laatste show) en Born From Pain bij.....niet mis dus hehe. BFP was etenstijd want dat vind ik dus niks. Ik ging dus voor bijna alle bands, maar uiteindelijk voor AN.
Oud 13-03-2003, 10:27
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 13-03-2003 @ 11:19:
vind 't een idiote stelling

als rotting christ in baroeg speelt ga ik daar vast wel heen omdat ze een voorprogramma hebben met bands die ik niet ken

zou leuk zijn als de bands oowk beetjuh hun weg op gitaar en drums kennen, maar ik kom duz voor rotting christ

Na concert: Zoveel mogelijk muziek van RC gekocht/gedownload
namen van bands in het voorprogramma vergeten....oowk al waren ze niet echt slecht, maar Rc waz veel betur
ik kon toen niet rc is vet ... toen ik in athene was bij gastgezin heb ik dat constant geluisterd... die gasten daar zijn echt geflipt haha, heerlijke muziek... khronos blijft een van mijn favo's

en btw... ik ga binnenkort naar stratovarius voor het "voorprogramma" --> symphony x ... 10 keer beter dan strato ... gaan daar nog meer mensen heen of is dat te blij ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:29
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 12-03-2003 @ 20:21:
Nee, ik ging naar Satyricon in Oss, puur voor Sauron, een lokale band in het voorprogramma
ik had sauron daar ook gezien, ik vond er geen zak aan khold en satyricon vond ik beiden beter... de set van satyricon viel me kei mee, hoewel me door wat noorse vrienden werd verteld dat ze live meestal zuigen mja whatever
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:41
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 11:27:
ik kon toen niet rc is vet ... toen ik in athene was bij gastgezin heb ik dat constant geluisterd... die gasten daar zijn echt geflipt haha, heerlijke muziek... khronos blijft een van mijn favo's
luisterde dat hele gezin naar rc?

met ze alle bij het zwembad zitten fijn griekse black metal luisteren

concert waz egt super, hopen dat ze snel nog een keer komen...
Oud 13-03-2003, 10:43
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 13-03-2003 @ 11:41:
luisterde dat hele gezin naar rc?

met ze alle bij het zwembad zitten fijn griekse black metal luisteren

concert waz egt super, hopen dat ze snel nog een keer komen...
lol nee alleen de zonen ze konden het allemaal meekrijsen haha... ja dat hoop ik ook man.. of ik ga weer eens terug naar athene whaha ... ga jij trouwens naar sx ? nee zeker ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:46
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-03-2003 @ 11:43:
lol nee alleen de zonen ze konden het allemaal meekrijsen haha... ja dat hoop ik ook man.. of ik ga weer eens terug naar athene whaha ... ga jij trouwens naar sx ? nee zeker ?
denk 't niet...voorlopig zit alleen Fields of Rock in de planning en waarschijnlijk lowlands...moet eerst gelddonateurs zoeken voor andere concerten
Oud 13-03-2003, 10:55
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
Type schreef op 12-03-2003 @ 20:13:

Eens of oneens?
WHAT EEN FUCKING BULLSHIT

maand terug die ouwe band ten years after. was ik heen. krijg je zo een voorprogramma van een stel homo's. iedereen begint boeehhhhh te roepen. en bent blij als ze eenmaal zijn opgeropt

maar soms is een band het voorprogramma wat eigenlijk de hoofd act moet zijn, zoals bij cruachan bietje jammer was t thyrfin,
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:57
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 13-03-2003 @ 11:46:
denk 't niet...voorlopig zit alleen Fields of Rock in de planning en waarschijnlijk lowlands...moet eerst gelddonateurs zoeken voor andere concerten
hehe oki, kweenie of ik naar for ga... beetje duur
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:59
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik ben wel eens voor het voorprogramma geweest..
Jaya the Cat bij Flogging Molly..
Een leuke (heel erg leuke) hoofdact was dus Flogging Molly..

Laatst was ik ook bij The Used..
En daar was dus echt My Chemical Romance in het voorprogramma beter..

Bij Linkin Park stond in het voorprogramma Lost Prophets..
Lost Prophets waren veel beter als Linkin Park..

De hoofdact is niet altijd het beste..
Van die illusie ben ik gelukkig af..
Oud 13-03-2003, 11:10
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Bruce schreef op 13-03-2003 @ 11:59:
Ik ben wel eens voor het voorprogramma geweest..
Jaya the Cat bij Flogging Molly..
Een leuke (heel erg leuke) hoofdact was dus Flogging Molly..

Laatst was ik ook bij The Used..
En daar was dus echt My Chemical Romance in het voorprogramma beter..

De hoofdact is niet altijd het beste..
Van die illusie ben ik gelukkig af..

ik ging naar lost prophets omdat face tomorrow speelden en een vriend en ik wouden Face tomorrow gewoon nog een keer zien.

En lost prophets was het slechste concert van 2002.
Oud 13-03-2003, 12:18
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
large professor speelt binnekort in paradiso, en als ik er al heen zou gaan, zou dat alleen voor het voorprogramma zijn...

little brother...
Oud 13-03-2003, 12:19
Verwijderd
Avril Lavigne
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:42
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 13-03-2003 @ 12:10:
ik ging naar lost prophets omdat face tomorrow speelden en een vriend en ik wouden Face tomorrow gewoon nog een keer zien.

En lost prophets was het slechste concert van 2002.
Tsjah ligt er ook net aan waar je muzikale voorkeuren liggen..
Kan begrijpen waarom mensen Lost Prophets niet leuk vinden..
Maja ik vind ze zelf beter als Face Tomorrow..
Toevallig was ik niet bij dat concert van LP..
De zanger had me wel gevraagd om te komen ..
Maja ik had ze toch al 3x eerder gezien..
Oud 13-03-2003, 14:39
Ska-nne
Ska-nne is offline
Je gaat eigenlijk voor de main act, maar het voorprogramma kan ook heel cool zijn.

Bij L7 zat DeeDee Ramone in het voorprogramma, dan vraag je je af wat de main act is
Oud 13-03-2003, 16:47
Insatiable
Insatiable is offline
met een groot deel ben ik het eens:

ga voor de hoofdact..leuke vooract is meegenomen..
ook leuke manier om weer wat anders te leren kennen...
maar voor het algemeen kende ik steeds de voor act al....
Oud 14-03-2003, 09:05
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Pas geleden:

High on Fire, voorprogramma: Mastodon.

Ik GING voor Mastodon, en die waren superstrak, maar High on Fire zuigden echt! Wat een saaie mukband!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 13-03-2003 @ 13:19:
Avril Lavigne
jep. voor OLP.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:57
Tsasil
Tsasil is offline
Eens, maar om een andere reden. Soms heb ik nogal wat moeite om mij de hoofdact nog te herinneren na het bewuste concert, dus dan had ik meer aan de support

Maar wanneer ik alle bands bewust meemaak heb ik duidelijk meer aan de hoofdact (als ik de support niet of slecht ken). Het is gewoon veel vetter om een band die je van CD kent live te zien spelen dan een band die je niet kent.
Oud 14-03-2003, 12:21
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
En soms ontdek ik ook vaak goeie bands die in het voorprogramma spelen en nog niet kende.

Sophya bijvoorbeeld. (bij COX)
Oud 14-03-2003, 14:07
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 14-03-2003 @ 12:57:
Eens, maar om een andere reden. Soms heb ik nogal wat moeite om mij de hoofdact nog te herinneren na het bewuste concert, dus dan had ik meer aan de support

Maar wanneer ik alle bands bewust meemaak heb ik duidelijk meer aan de hoofdact (als ik de support niet of slecht ken). Het is gewoon veel vetter om een band die je van CD kent live te zien spelen dan een band die je niet kent.
niet altijd... ik kende madder mortem voorheen amper maar van dat concert heb ik genoten, autumn daarentegen, wat ik wel eens heb gehoord bij mensen, was oersaai.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:11
Carn
Carn is offline
Kittie in de effenaar, Flaw in het voorprogramma...

Flaw dat was een partij goed man.
Oud 14-03-2003, 17:20
Type
Type is offline
Citaat:
Bruce schreef op 13-03-2003 @ 11:59:
HEEL erg mee eens. Ja, ik was er ook, en door dat concert heb ik nu hun cd gekocht. Heeeeerlijk.

En natuurlijk ook leuk dat die VEEL te bezopen zanger van Psychofly tot 3 keer toe van het podium flikkerde, pretenderend dat hij ging stagediven... Alsof'ie dat met zijn zatte kop nog had gekund...
Oud 14-03-2003, 21:41
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
bij de queens in 013 speelde millionaire in het voorprogramma

okay, de queens zijn uiteraard 20x beter, maar millionaire was toch ook mooi meegenomen

en bij de foo fighters supergrass als voorprogramma, was toch ook erg leuk!

maar soms kunnen voorprogramma's wel zo zoooouuuut zijn, dan zit iedereen met een lang gezicht te wachten op de main act en dat is suf, het voorprogramma moet ook leuk zijn, dan kom je alvast een beetje in de stemming. Of als het voorprogramma vreselijk slecht is lijkt de main act wel beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten