![]() |
|
Cannabis op doktersrecept
Ernstig zieke patiënten kunnen sinds vandaag via hun arts en apotheek legaal medicinale cannabis aanvragen. Door een wijziging in de Opiumwet mogen artsen en apothekers vanaf vandaag een recept voor medicinale cannabis verstrekken. Er zijn geschikte telers gevonden, maar het middel is pas in september 2003 bij apotheken te krijgen. Cannabis heeft een gunstig effect op ernstig zieke patiënten. Zo kan het de eetlustvermindering tegengaan bij aids en kanker. Ook bestrijdt cannabis misselijkheid bij chemotherapie en bestraling. Medicinale cannabis moet aan dezelfde wettelijke eisen voldoen als andere geneesmiddelen. Het Bureau voor Medicinale Cannabis (BMC), ondergebracht bij het ministerie van VWS, controleert de kwaliteit van de cannabis en organiseert de distributie. (bron: www.minvws.nl) ![]() ![]() eindelijk hebben ze door dat blowe ook grote voordelen met zich mee draagt!! Dit had ik trouwens niet van het huidige kabinet verwacht!
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, de wiet uit de coffeeshop is vaak van mindere kwaliteit en de mensen moeten de beste kwaliteit hebben. Je neemt ook niet genoegen met een mindere kwaliteit 'regulier' medicijn. Bovendien, mensen die medicinaal cannabis gebruiken krijgen dat vergoed van hun ziektekostenverzekering (tenminste dat neem ik aan, als het nu een officiele medicatievorm is). Dus het argument dat de shop goedkoper is gaat hier ook niet opl. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had persoonlijk geopt voor de mogelijkheid om een bepaalde hoeveelheid wiet per tijdseenheid te kunnen declareren, mits ziekte aantoonbaar is. Dan kan er aanvullend advies gegeven worden door officiele instanties m.b.t. de beste kwaliteit e.d.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ahja, alleen VVD stemmers voelen zich te verheven om een coffeeshop binnen te stappen. Doe niet zo achterlijk zeg, ik krijg ook geen angstzweet als ik een potje dadels moet gaan halen bij de turkse supermarkt op de hoek. Wat is het verschil tussen asperines halen bij de etos en een joint bij de coffeeshop? Ik weet dat die 2 in ieder geval in Den Bosch nog geen 500 meter van elkaar lopen zijn. En allemaal in een prima buurt. Mensen in Arnhem hebben dan maar even pech. Als ze niet naar de coffeeshop durven moeten ze vooral binnen blijven wegsippen of Ome Harrie de straat op sturen.
Daar heb ik het dus écht niet op hè. Een straatbeeld creëer je zélf. Als je te bang bent om een blokje om te lopen in je eigen weik, ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen zeg. get a backbone en neem een beetje verantwoordelijkheid voor je omgeving.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat denk jij nou, dat iemand met reuma of MS of een hernia warm gaat stomen om enkele keren per week 5 gram te halen (het maximum)??? En nee, niet overal in Nederland staat op elke hoek van de straat een coffeeshop en dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de shop (remember: mediwiet)
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|