Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 19:54
karamba
karamba is offline
Okey Mensen!!! Ik denk dat ik hier goed ben met mijn probleem en hoop dat jullie een oplossing hebben. Ik komt het verhaal dan. Anderhalve week had ik in een weekend helemaal geen verplichtingen en toen was ik doodmoe met alles wat ik deed.
Eerder had ik al de ziekte van pfeiffer gehad en mijn moeder dacht dat ik het een tweede keer zou krijgen. Ik ben dat weekend dus echt heel veel gaan slapen en dus ook veel overdag. Op dat moment raakte ik mijn ritme van het slapen kwijt. Nu slaap ik nog steeds meer overdag dan 's avonds. Ik lig er nu PAS om vijf uur of zes uur in de avond op. Maar toch... hoe kan ik mijn oude ritme terugkrijgen zodat ik pas weer om 9 of 10 uur in de avond zal slapen???
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:56
rodina
rodina is offline
Pfeiffer kan je toch maar 1 keer krijgen

Regelmatig eten, drinken, gewoon je wekker op tijd zetten, bed uit stappen, en op normale tijden slapen..
Oud 13-03-2003, 19:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Steeds een uurtje of een half uurtje per dag opschuiven kan helpen of ineens overschakelen, je bent dan een paar dagen heel moe maar daarna zal je goed slapen omdat je je oude ritme weer terug hebt. In het weekend slaap ik namelijk vaak heel lang uit en dan ga ik 's avonds ook laat naar bed en dan moet ik op zondagavond weer een beetje op tijd naar bed en dan kan ik echt niet slapen maar als ik op zondagochtend niet uitslaap en dus om negen uur uit bed kom ofzo dan ben ik op dat moment heel moe maar dan slaap ik 's avonds beter en ben ik dus ook maandag beter uitgeslapen. Misschien werkt zoiets bij jou.
Verwijderd
gewoon een regelmatig ritme aanhouden en overdag neit slapen en s avonds pas na bep tijdstip.. ja in het begijn ben je misschien doodmoe maar dit is beste manier om je ritme terug te krijgen
Met citaat reageren
Verwijderd
niet uitslapen, gewoon je wekker zetten op de tijd dat je wakker wilt worden ('t beste ergens tussen 6 en 8) en gaan slapen om 9/10 uur... dan ben je die laatste paar uur wel moe, maar dan val je wél lekker gauw in slaap als je er eenmaal in ligt en na een tijdje zit je er vanzelf weer in...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:00
Multilot
Multilot is offline
Idd, gezond eten en drinken enzo, en ik bed gaan liggen als je wilt slapen. (de gewone tijden dus) dan de hele tijd tegen jezelf zeggen ikwilslapenikwilslapenikwilslapenikwilslapenikwilslapen (ja dat helpt echt... Bij mij dan he... ) en dan wekker op normale tijd zetten. Na een week zit je weer in je gewone ritme...
slaap lekker!!!
Oud 13-03-2003, 20:01
vago
vago is offline
heet douchen voordat je savonds VROEG naar bed gaat
Oud 13-03-2003, 20:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
vago schreef op 13-03-2003 @ 21:01:
heet douchen voordat je savonds VROEG naar bed gaat
Ja of de hele dag super actief buiten bezig zijn, en savonds naast een warme kachel
Oud 13-03-2003, 20:04
karamba
karamba is offline
En het stomme is dat ik gewoon heel veel slaap nodig heb. Normaal gesproken ook al. Ik ben soms echt heel hard toe aan mijn bedje. Maar nu ik uit mijn ritme ben zit ik zomaar 's nachts boterhammen te eten. Dan ben ik soms klaarwakker, omdat ik overdag al zoveel heb geslapen. Ik zal proberen zo lang mogelijk op te blijven maar in deze tijden vallen mijn ogen om half zeven soms al dicht als ik tv kijk. In het begin keken ze thuis errug raar op, maar nu ben ik ook weer klaarwakker omdat ik vanmiddag al 4 uur heb gemaakt... Bedankt voor tips alvast, ik hoop dat er nog velen zullen volgen!!!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:13
Multilot
Multilot is offline
koffie/red bull gaan drinken als je je moe begint te voelen 's middags.
Voordat je je bed in wil, een of ander warme melk/honing drankje maken (DAS VIES!!! )
succes!!!
Oud 14-03-2003, 19:20
karamba
karamba is offline
Citaat:
rodina schreef op 13-03-2003 @ 21:04:
Ja of de hele dag super actief buiten bezig zijn, en savonds naast een warme kachel
Sorry. Actief zijn lukt niet. Ik kap overal alweer mee naar een paar minuten en in van die diepgaande gepsrekken heb ik deze dagen al helemaal geen zin. Ohhhhhh... is echt zoooooooo vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 21:38
poesiefox
poesiefox is offline
Overdag dus echt NIET gaan slapen. Dan ben je 's avonds zo moe, dat je als een blok in slaap valt.
Oud 15-03-2003, 03:03
Verwijderd
slaapritme?
Die ben ik nou ook even kwijt...ik heb honger, zo maar een ontbijdje maken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten