![]() |
|
Irak is veel sterker dan ik dacht,
We hebben toevallig Al Jazeera, begrijp er niks van ![]() Net zag ik 2 vliegtuigen neerstorten(neergehaald natuurlijk) en de piloten zitten in een meer, er werd op hun geschoten., ze zijn nog steeds zoek. Over een paar uur zie je de krijgsgevangen van IRAK, dus de amerikaanse soldaten die gepakt zijn. Kijk naar de steden van Umm QAsr. Word hevig gevochten. Iran meldde nog dat er honderden pantser auto's van IRak met duizenden elite soldaten naar Umm Qasr gaan. De zogenaamde ongelukken zijn PROPAGANDA! "De Iraakse televisie meldde overigens dat de Amerikanen op de vlucht waren geslagen na het treffen. Een Amerikaanse legerwoordvoerder in Koeweit wilde geen commentaar geven op de berichten. " bron: http://www.msn.nl/nieuws/achtergrond/irak/ Dus hiermee wil ik zeggen dat Amerika niet zo sterk als ze lijkt, maybe is rusland veel sterker dan Amerika. Nogmaals niet denken dat Amerika de sterkste leger heeft, KIJK wat voor wapens ze hebben en nog winnen ze niet met gemak. Laat staan als NEDERLAND vocht tegen IRAK, lol, bloedbad voor de nederlanderse soldaten.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nee ik wil niet beweren dat Irak sterker is, maar kwa man tegen man gevechten zeker wel, check eens http://www.telegraaf.nl/irak/teksten...merikanen.html
Daar zie je de resultaat van Operation Iraqi Freedom. Hoe denk je dat de familie van die slachtoffers gaan reageren? Eerst dachten ze dat ze superieur zijn komen ze een pak slaag krijgen. En over die BUDGET, dat slaat echt nergens op... Rusland heeft ANDERHALF keer zoveel atoombommen dan de V.S. ( check maar na, als je de koude oorlog hebt meegemaakt ) Over op de knop drukken.... WOW dat is moedig, als je echt moedig bent moet je met zwaarden man tegen man gaan vechten. Hoe zou jij het vinden dat een kleine jongetje van 6 jaar op de RODE knop drukt en 15 atoombommen richting Europa gaan. dan zeg je ook zeker, dat ie de sterkste is. sure droom maar lekker verder... Check maar naar de 2e Wereld Oorlog, dat waren pas mannen gevechten.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
oh. Dat wou ik zeggen. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je maakt m'n dag weer goed! Als je daadwerkelijk denkt dat de Amerikanen aan het verliezen zijn van de Irakezen heb je een totaal verkeerd beeld. Enkele verliezen in de vorm van materieel (vliegtuigen e.d.) en enkele manschappen is ingecalculeerd en als acceptabel risico bevonden. Mensen gaan nou eenmaal dood in een oorlog. Heel triest, maar het hoort erbij.
|||
Citaat:
En nu zou dat anders zijn? Citaat:
Radiograaf en officieren omleggen. Probleem opgelost ![]() Ik baseerde me btw op een recente vertrouwelijke bron. Kan niet zomaar in details treden hier. Maar het komt van een erg hoge (militaire) piet ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
oei....iraakse pantserwagens op weg naar umm Qasr, eng hoor
![]() ![]() er waren net op CNN beelden van een 'neergehaalde' apache, tenminste, neergehaald volgens die irakezen die erbij staan, helemaal eromheen rennen als een stel debielen ik heb die apache is goed zitten bekijken, sorry, ik kan geen enkele beschadiging vinden (op wat schade van de klap op de grond na) , oftewel, het lijkt meer op motorpech, maarja dat moet je natuurluk niet zegge, want neej, je heb em natuurlijk neergehaald ![]() en man tot man gevechten zijn die amerikanen ook wel een STUKKIE beter, dat er dooien vallen aan amerikaanse kant, raar he? dat heb je in oorlog, maar we horen wel van '10 amerikaanse mariniers gedood' , en meteen iedereen WoooW!!!wat krijgen ze het moeilijk!!, maar je hoort natuurlijk niet dat er in datzelfde gevecht 90 irakezen zijn gedood ![]() sja en verder, op de vlucht slaan? zoiets heet gewoon terugtrekken, en daarna terugkomen met wat meer backup, niets speciaals aan, dat is gewoon snugger om te doen als je langer wil leven maar ik vind het ongelovelijk dom om te gaan zitten zeuren om het aantal dode amerikanen, dat ze het zo zwaar hebben, terwijl je niet weet hoeveel irakeze soldaten dood zijn, als het 10 amerikanen tegen 2 irakezen zijn = kut maar ga er maar van uit dat het 10 amerikanen tegen 40 irakezen is, dat is acceptabel in militaire termen, dus.. Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 09:43. |
![]() |
|
Je vergeet dat de Irakezen het zich kunnen veroorloven om tienduizenden manschappen te verliezen; de publieke opinie in de VS kan heel slecht tegen zware verliezen.
En ze zijn nog niet in Baghdad, waar de Replubikeinse Garde zich ingegraven heeft..... Dat kan nog een goede ramp worden. En feit is gewoon dat de Amerikanen (deden alsof ze) verwachtten dat heel Zuid-Irak binnen de kortste keren zou vallen, en ze nou al 2 keer gemeld hebben dat ze Umm Quasr ingenomen hadden terwijl dat niet zo is.
||
Citaat:
By Stefan Steinberg 17 June 2002 Jamie Doran is an award-winning documentary filmmaker who has been producing films for the past 22 years. He spent seven years working for the BBC before establishing his own independent television company. He has spent much of the last eight months working in Afghanistan on film projects. The WSWS conducted this interview with Doran on June 14. WSWS: You deal briefly with the events in the fort of Qala-i-Janghi, but the main part of your film concentrates on the fate of all 8,000 fighters who surrendered to American forces in Konduz. JD: That’s right. 8,000 surrendered to Amir Jahn, who negotiated the surrender deal. In the film he says he counted the prisoners one by one, and there were 8,000 of them. 470 went to Qala-i-Janghi. The assumption is that seven-and-a-half-thousand went from Qala-i-Janghi to Sheberghan, and the result of that transport was that, according to his words, “Just 3,015 are left. Where are the rest?” WSWS: What happened to the surviving 3,015? Have they been set free? JD: No, most of them are still there in prison. They are letting some of them go, but the majority are still in detention. WSWS: Regarding the US involvement in what took place, could I ask about the witnesses who appear in the film? JD: Three members of the Afghan military appear in the film, two ordinary soldiers and one general. Then there is one taxi diver who witnessed three containers with blood pouring from them. He said his hair stood on end and that it was horrific. Then two of the truck drivers testify who were forced to take the containers into the desert. Based on the statements of the witnesses, the total number of those transported was at the very least 1,500, but more likely the total is up to 3,000. WSWS: Is there any other evidence, apart from the testimony of these witnesses, on the involvement of the American military in the deaths of these 3,000 prisoners? JD: Absolutely not. The reason the story has been released early is that I received a warning from Mazar-i-Sharif that the graves in the desert were being tampered with. All the evidence is in the graves, and it is essential that those graves are not touched! WSWS: Do you know who was tampering with them? JD: Yes I do, but I am not saying. What I am saying is that everyone is innocent until proven guilty, and the genuinely innocent have nothing to fear from an independent inquiry. So the Afghans and Americans involved in this have nothing to fear from an independent inquiry, if they are innocent. I am sure they can have no objections to such an inquiry. WSWS: In your opinion, in such an operation involving the transportation and elimination of up to 3,000 people, is it possible that the American troops did not have knowledge or give their consent? JD: You want my opinion? My answer is no. One hundred and fifty Americans soldiers were present at Sheberghan prison. That does not include CIA personnel. In my opinion, it would be highly unlikely that they could remain unaware of something taking place of such magnitude. WSWS: In your opinion, how high up in the US army chain of command does complicity in these events extend? JD: I repeat. When you have 150 American soldiers and a number of CIA personnel in the vicinity of Sheberghan prison, it would be extremely strange if they did not have knowledge of these atrocities taking place. WSWS: In the film, witnesses say that American military personnel were involved in the torture and shooting of Afghan prisoners. JD: In the film, accusations are made that torture was carried out by American soldiers, but the major accusation in terms of the numbers involved is that an American officer told one of the witnesses to get the containers out of the town of Sheberghan before satellite pictures could be taken. Also, one of the drivers talked of 30 to 40 American soldiers being present at the location of the murder and burial of survivors in the desert. WSWS: Is there any evidence to point to the participation of American soldiers in shooting victims in the desert? JD: I have absolutely no evidence that American troops were involved in the shooting that took place in the desert. At the same time, there are other witnesses to the mass grave in the desert. There are human rights activists who found the mass grave in the desert even before me, and they now describe my film as “the missing link.” They found the grave and, under the auspices of the UN, dug up a small section of earth containing 15 bodies. They estimate that in that one section of the desert there were about a thousand bodies. They too are calling for the grave to be protected, because at the moment it is being protected by no one. So the evidence can be easily tampered with. WSWS: Based on the evidence of your film, what are you calling for? JD: I am a journalist. I do not make calls. What I am saying is that evidence must be protected. It is essential that the grave is protected until an international inquiry can be carried out. WSWS: What has been the reaction to your film? JD: It has been incredible. I have had worldwide inquiries. There has even been interest in America. It has been astonishing. I have had inquires from South Africa, Australia, as well as every country in Europe. WSWS: What are your plans for showing the film to a wider audience? JD: As you know, this is a short film that I have released in order to prevent the graves being damaged. The main film will be finished in about five to six weeks, and will carry greater implications against the people involved. WSWS: Could you say something about the risks involved in shooting your film? JD: I was working as an independent journalist in Afghanistan—that says everything. I do not give a damn about my own position, but I am concerned about my journalists there and, in particular, I am concerned about the witnesses who risked everything to appear in the film. They had no reason to give these interviews. It has put them in great danger. None of them received a single cent for their contributions. I repeat that they received absolutely no payment for their appearance in the film and have only, in fact, put themselves in extreme danger. It is urgent that immediate action is taken to protect the graves, protect the evidence. The innocent have nothing to fear. ------- Ik heb die regisseur gisteren gesproken. Drie dagen geleden is de derde getuige vermoord. Hier kun je stukjes uit die documentaire zien: http://tv.oneworld.net/tapestry?story=584&window=full
Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 09:59. |
![]() |
|
![]() |
Deze hele oorlog is een complete propagandaoorlog.Maar ff voor de duidelijkheid,de amerikanen zijn echt NIET aan het verliezen. Die Irakies zijn wel sterker en vooral vasthoudender dan verwacht,maar ze zijn echt niet aan het winnen.
|
![]() |
||
Citaat:
zijn we een voetbalwedstrijd aan het kijken?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
heb je echt met saddam gesproken? ik dacht dat-ie dood was! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wat had je dan gedacht? Irak is een souvereine natie, en daar komt zomaar opeens een vreemde mogendheid binnenvallen. Hadden ze soms de rode loper moeten uitrollen, Bush maar meteen een waterpijpje met Saddam Hoessein laten roken ?
Natuurlijk gaan de Irakese soldaten er zo hard ze maar kunnen tegenin. Natuurlijk vallen er aan beide kanten slachtoffers en krijgdgevangenen, maar ik vind het tot nu toe gladjes verlopen Vergelijk dit eens met sommige slagen uit de Tweede Wereldoorlog. Ik noem Stalingrad, El Alamein, het Ardennenoffensief. Of uit de Eerste Wereldoorlog, de slag bij de Somme. Honderdduizend jongens in 1 dag over de kling gejaagd! Er zijn zes miljoen joden vermoord, en tien miljoen russen omgekomen. In een paar jaar tijd.
|||
Citaat:
technologisch. maar ik had het over organisatorisch. Citaat:
![]() lijkt me erg sterk dat het saddam was als ik het hier over het verschil tussen het belgisch en amerikaans leger had. Enneh...... dood? dacht het niet ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en daarna zal de vs wel komen met israel op de hielen.
||
Citaat:
wat voor een baan heb je als ik vragen mag ![]() maar serieus, dat verhaal wist ik al. wel fijn dat er nu iets aan gedaan wordt en wel beangstigend dat de derde getuige vermoord is. Bedoel je hiermee dat nummer 3 vermoord is of dat hij de dere lijk is in de lijst van getuigen?
||
Citaat:
![]() bron edit: kan je nagaan, in 4 jaar is de USA bijna 150 miljard dollar gestegen!
|||
Citaat:
Ik studeer ![]() Citaat:
![]() Ik vrees dat die massagraven ook niet ongeschonden zullen blijven waardoor de laatste bewijzen (en harde) uitgewist kunnen worden.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() "Ik studeer aan de universiteit" betekent in het bargoens overigens dat je in de bak zit ![]() Citaat:
en het zijn toch maar Afghanen
||
Citaat:
maar ik ga ff gundan wing kijke dus ik ga ff operation TV freedom uitvoeren en die smerige dictator van me zus elimineren
||
![]() |
Citaat:
![]() waar doe jij die connecties eigenlijk op?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe sneller en cleaner deze oorlog voorbij is, hoe meer gerechtvaardigd hij zal worden beschouwd achteraf. |
![]() |
||
Citaat:
Uitgegeven: 24 maart 2003 23:53 Laatst gewijzigd: 24 maart 2003 23:53 WASHINGTON - Rusland gaat onderzoeken of er wapens worden verkocht aan Irak. De Russische president Vladimir Poetin heeft dit maandagavond beloofd in een telefoongesprek met zijn Amerikaanse collega George Bush. Eerder op de dag had het Witte Huis van de Russische regering geëist dat het Russische bedrijven per onmiddellijk verbiedt antitankraketten, nachtkijkers en ander materieel aan de 'Gatara Faction' te verkopen. "De Verenigde Staten hebben geloofwaardig bewijs dat ex-KGB agenten een organisatie hebben opgericht met de naam 'Gatara Faction'. De Gatara Faction opgericht door voormalig KGB lid Gatar die op dit moment bezig is op vele fronten (cyberterorisme, onderhandelingen met legers en terroristische organisaties, Osama Bin Laden). Gatara zou ontevreden ex-KGB leden bij elkaar gebracht hebben tot het Gatara Faction. Hoewel dit allang bekend is in rusland, wisten de VS dit niet. De FBI begonnen pas vermoeden te krijgen toen leden van de site scholieren.com de FBI belden en vertelden dat ze iets verdachts hadden gezien. 'ze vertelde dat ze hoge connecties in het leger had, maar niet in details kon treden. op dat moment begon in erge vermoedens te krijgen en na Peter R. de vries te hebben geraadpleegd, besloot ik de FBI te bellen,' verklaarde k28. k28 verklaarde verder onder ede dat Gatara trots opschepte over hoe ze meer wist over de massagraven in afghanistan: 'ze zei dat met een producer had gesproken die daarover een film wou maken en dat ze van plan was om al het bewijs snel te verwijderen voordat de film uitgebracht werd.' of deze beweringen over de massagraven kloppen, worden later nog onderzocht. Toen de FBI bij DeltaOne op de deur klopte, begon deze jongeman hysterisch te schreeuwen en sprong uit het raam. hoe hij de val van de 15e etalage heeft overleefd is vooralsnog een mysterie, maar na zijn sprong stond hij op en rende hij heel hard weg. Na onderzoek bleek DeltaOne een deserteur te zijn bij de landmacht, luchtmacht en marine van Nederland EN de VS. k28 is een van de weinige leden van 'scholieren.com' die zijn volledige medewerking aan de FBI heeft verleend. De meeste leden wouden geen commentaar geven of renden weg. Er zijn al veel leden van scholieren.com op de zwarte lijst van de FBI geplaatst. De FBI vermoerd dat scholieren.com te maken heeft met de voortdurende hackers die pentagon en FBI hacken en heeft scholieren.com onder 'heavy security' geplaatst. 'Het Gatara Faction werd als snel populair onder de bevolking die het oude SovJet Unie wilden doen herleven. Als snel begonnen Russische bedrijven hulp en materiaal te leveren aan het Gatara Faction', aldus de woordvoerder van het Witte Huis, Ari Fleischer. Ook verdenken de Amerikaanse autoriteiten Russische technici ervan dat ze Gatara helpen om sattelietsignalen te verstoren. De Gatara Faction zijn bezig met het ontwikkelen van een hoogwaardig systeem die het 'geleiden' van bommen en raketten verstoort. Volgens Washington wordt dit systeem nu in Irak uitgeprobeerd. De Russische minister van Buitenlandse Zaken Igor Ivanov ontkende eerder op de dag dat Russische bedrijven de Gatara Faction steunen.. "Rusland houdt zich nauwlettend aan al zijn internationale verplichtingen. Het heeft geen uitrusting, ook geen militaire uitrusting, aan Gatara Faction geleverd en zo de sancties geschonden. We zullen alles doen wat in onze macht ligt om deze terroristische netwerk de kp in te drukken, maar voorlopig hebben we geen flauw idee waar we mee te maken hebben." 'Dit is een zwarte dag in de geschiedenis van de mensheid en van amerika.' aldus president Bush als reactie op de gebeurtenissen van gisterenavond.
Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 23:40. |
![]() |
|
irak is niet sterker!
maar slimmer, oud gezegde: Val nooit iemand aan op zijn eigen terrein!ofzo! het is net als tom en Jerry, de muis weet meer vd kat dan dat de kat weet! ze gaan weer net als in Viëtnam keihard verliezen, door oa guerilla strategiën van iraakse zijde, en terrecht! Dat zal Bush leren om een land zonder reden aan te vallen!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit is de url, maar je zal er nix aan hebben, het verhaal is verandert. http://www.nu.nl/news.jsp?n=125018&c=22
|
Mwa, Bush zal de oorlog winnen, maar ik heb nu al in de krant gelezen dat in Jordanie, waar eerst 2 procent Bush steunde, nu 0 procent bush steunt, behalve een paar ondergedoken lui.
Ditzelfde geld voor bijna de gehele Arabische wereld. dit wil overigens niet zeggen dat ze Saddam niet weg willen hebben, dat staat er nadrukkelijk bij. ![]() Bush zal in die zin hoe dan ook verliezen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politiek van de Verenigde Staten Mark Almighty | 205 | 20-04-2007 11:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik heb meer dan duizend mijl gelopen. Touché | 10 | 04-02-2006 14:21 | |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |