Advertentie | |
|
![]() |
|
aangezien al mn backups op platinums t na anderhalf jaar hebben begeven raad ik je die af
MMore, Lifetec bevallen goed
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Bij de kwaliteit van CD-R media kun je het beste kijken naar het Dye type. Helaas bestaan er zeer veel soorten typen Dye, waardoor het niet makkelijk is om te vergelijken.
Ik zelf gebruik Primedisc CD-R spindels die het Dye type Phthalocyanine hebben. Dit Dye-type wordt ook gebruikt op dure kwaliteit CD-R's zoals Kodak. Je kunt ook eens zoeken op google naar "CD-R quality" oid. Daar zul je wel veel reviews vinden. Maar een helder antwoord valt niet te geven. Ook omdat een type media niet overal te verkrijgen is. Platinum is relatief goedkoop en goed verkrijgbaar in Nederland, en heeft een redelijk goede kwaliteit.
|||
Citaat:
opgezocht? ![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik gebruik spindels van Platinum, ben er tevreden over en goed te betalen (www.perfectsystems.nl bijvoorbeeld).
Brander is een Lite-On 48x24x48x ook daar gekocht en burn prog gebruik ik gewoon Nero, wordt bij de brander geleverd. Met deze combi nog geen enkele mislukte burn gehad.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Zoals menigeen hier inmiddels al weet bezit ik een riante MP3-collectie op CD-R. Het betreft hier 152 CD-R's, die ik pasgeleden allemaal opnieuw heb ingelezen in 't catalogiseerprogramma geschreven door mijn paps. 't Fijne er van is dat ook de MP3-headers ingelezen worden; dus je kunt meteen zien of de CD-R zijn beste tijd gehad heeft of niet door middel van tijdsduur van 't inlezen (goed, natuurlijk scheelt 't of er 50 of 150 nummers op CD-R staan, maar als de CD-ROM speler blijft hangen is dat makkelijk te constateren).
De collectie bestaat uit een hele zwik Taiyo Yudens en een hele meut Mitsui's. 2 CD-R's uitgezonderd; die 2 komen van Ritek af. Ik mag kapotvallen als het niet zo is; maar ik geef jullie te raden welke 2 CD-R's ik niet/nauwelijks meer terug kon lezen. En ik ga uitermate voorzichtig met mijn CD-R's om; geen vetvlekje of krasje te zien. Welke CD-R's goed zijn? Die vraag is heel simpel te beantwoorden. Een gedeelde eerste plaats is voor Taiyo Yuden en Mitsui. Dan komt er een poos niets, gevolgd door Kodak. Dan komt er een hèle poos niets.. En dan de rest. Het is onzin om te stellen dat iedere CD-RW een apart merk liever lust dan de ander; Mitsui's en Taiyo Yudens doen het overal. Kodaks ook. De rest is gewoon inferieur. Punt. De juiste CD-R's aanschaffen kan wel eens tricky zijn. Zo heeft Philips zelf geen CDR-fabriek; die laat ze maken. Philips heeft een uitstekende serie gehad, te weten de Silver Premiums. Deze werden eerst gebrouwen door Taiyo Yuden, later Mitsui. Deze serie is d'r uit gekegeld. Waarschijnlijk werden de kosten te duur voor Philips. Enfin, 't punt is: een merk zegt niets (behalve met Mitsui). De fabrikant is veel belangrijker -- en die kun je halen uit de ATIP van de CD-R. Je doet er dus verstandig aan om vòòr je 200 CD-R's gaat aanschaffen eerst even een mailtje te sturen naar de shop met een verzoek om de ATIP van de desbetreffende CD-R's -- mocht je twijfelen. www.cdmediaworld.com heeft trouwens interessant leesvoer betreffende kwaliteitsnormen en testen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja rond en wit ![]() |
![]() |
|
erhm.. nouja ik werk in een computerzaak en daar adviseren we de klant om Verbatim; Super Azo te nemen. De surface is harstikke sterk. 'Lagen' structuur zit goed, en ze kunnen tegen een stootje. Voor muziek heb je ook niet zozeer slechter kwaliteit ofsow. En ikzelf neem ze alleen maar.
Oohja.. ze zijn gewoon blanco op de bovenkant. Dus geen merk of streepjes wat dan ook bovenop. Dat vind ik ook altijd wat verzorgelijker uitzien dan allemaal lijntjes voor teksten en een groot logo van het merk. Alleen... ze zijn nogal enorm duur voor een enkel CD-R'tje... Op dit moment bij de 1 euro per stuk. Maar je krijgt waar voor je geld ![]() Succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Jewelcases zijn wel leuk om mee te nemen of weg te geven. Maar 400 jewelcases gaat toch wel erg veel ruimte innemen enzo. Een mooi CD mapje om je CDs in te doen vind ik wel fijn. En een spindel is natuurlijk veel economischer. 100 CD's voor €30.
![]()
|
![]() |
Over het algemeen kan iedere brander net weer met wat andere media het beste overweg. Vroeger had je bv. Philips branders, die konden niet met Philips cd's opschieten. Stom, maar waar.
Ik heb heel lang Philips gebruikt maar gebruik nu alleen nog maar Taiyo Yuden. Superkwaliteit en niet duur. Je kunt ze o.a. bij www.cdrwinkel.com kopen. |
![]() |
||
Citaat:
vind verbatim trouwens ook wel aardig, maar dat hangt ook af van welke type |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het hebben over Philips CD-R's kan gaan over Taiyo Yuden, Mitsui en Ritek. Probably nog meer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vroeger was het fl. 70 per 100 cd's, dus €30 is een juiste prijs als je het bij de juiste shop koopt. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Een standaard persoon gaat eerder op t merk af(ah kijk Sony! Philips! bekende merken...) en koopt die dan. Die gaat niet letten op Ritekshit of Taiyo kwaliteit... Ik zeg niet dat die mensen er niet zijn, maar ik zei alleen maar dat een redelijk groot deel zich daaar niet mee bezig houdt. ps. waar kan je dat zien dan? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens; ik betaal liever iets meer voor échte CD-R's. Taiyo's of Mitsui's dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat je maar wat lult ofzo. Ik gaf alleen maar aan dat een redelijk groot deel allen maar naar prijs en merk kijkt. En dan verkoopt een Sony of Philips of TDK ofzo sneller dan 1 of ander merk...(ook al is die beter) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als de mensen zich er niet mee bezighouden, moeten ze ook maar eens hun klep houden. Draagt namelijk he-le-maal niets bij. Kreten als "TDK is goed!" slaan als kut op Dirk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb ik dat gezegd dan?? Ik zei alleen maar dat de ervaring mij dat leert. Of iemand anders zich daariets van aantrekt is zijn/haar probleem. De ervaring is ook erg belangrijk, net zoals de fabrikant. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buitendat; topics niet eens doorlezen voor je reageert vind ik per definitie absurd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Sopranen kraken bij hoge tonen.. Laudate Dominum | 9 | 20-11-2003 01:40 |