Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 12:58
Lyra
Lyra is offline
Ik heb al maanden een disscusie met een vriend van me, maar we komen er dus niet uit.

Kun je andere mensen vertrouwen?-> ja, tot in hoeverre kunt je gaan en zijn ze wel te vertrouwen?.
En hoe kun je bijvoorbeeld weten of je ze wel kunt vertrouwen?

Ik ben van mening dat je geen andere keus hebt, mijn vriend daar in tegen is voorstander van de eenzaat..

thx!
Oud 16-03-2003, 14:10
Briseïs
Briseïs is offline
Dus jouw vriend vertrouwt je niet? Nou das ook leuk.
Maar ik vind ook dat je geen andere keus hebt...
Oud 16-03-2003, 14:21
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 16-03-2003 @ 15:10

Dus jouw vriend vertrouwt je niet? Nou das ook leuk.
Maar ik vind ook dat je geen andere keus hebt...

, neen hij vertrouwt me niet, als hij op iets of iemand wilt terugvallen doet hij dat op zichzelf. Maar eigenlijk heeft hij wel veel vrienden die op hem vertrouwen

zijn theorie: Ik hoef niet op iemand te vertrouwen, ik vertrouw op mezelf en voor de rest doe ik wat ik wil. Ik kan even goed met mensen omgaan die ik niet vertrouw, om fun te hebben heb je geen vertrouwen nodig. Ik heb genoeg gekwetst geweest.
...

Edit: Gebruik svp quote-tags.

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 14:23
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Je kunt nooit zeker weten of je iemand 100% kunt vertrouwen. Maar als je iemand heel goed kent, kun je toch wel een beetje inschatten hoe die persoon zijn karakter is.
Mensen worden beinvloed door andere mensen, door hun omgeving en ook door zichzelf en veranderingen om zich heen. Karakters veranderen, vriendschappen veranderen, maar als je eenmaal een hechte vriendschap met iemand hebt kun je zeggen dat je die persoon vertrouwd... Dat je je op je gemak voelt bij die persoon, in elke omstandigheid. Dat je die persoon alles kunt vertellen (en er zeker van zijn kan dat het tussen jullie blijft) en vooral dat je weet dat die persoon je niet zomaar opeens laat vallen. Ik denk dat je hier pas op lange termijn zeker van kan zijn... Als je heel erg lang bevriend bent en al veel hebt meegemaakt met elkaar, dan hechten jullie beide dezelfde waarde aan die vriendschap en vinden jullie het allebei belangrijk dat die vriendschap blijft wat hij is. Volgens mij kun je bij zo'n vriendschap pas spreken van echt vertrouwen.
Oud 16-03-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Je kunt nooit zeker weten of je iemand 100% kunt vertrouwen. Maar als je iemand heel goed kent, kun je toch wel een beetje inschatten hoe die persoon zijn karakter is.
Inderdaad. Maar ik vertrouw m'n vriendin (waar ik nu 3 jaar wat mee heb) en m'n beste vriend (die ik sinds de basisschool ken) echt voor 100 %, zoals ze ook op mij vertrouwen, en dat vertrouwen zal ik ook nooit durven beschamen.
Maar ik weet niet of ik ooit verder iemand echt zo zou vertrouwen... ik ben nogal paranoide

zoals Tony Montana zei

who put this thing together? ME!
who do I trust? ME! Thats who
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:27
tictactoe
tictactoe is offline
ik had een tijdje total geen vertrauen in mensen, echt niemand durfde ik te vertellen over mezelf, want wie zegt dat dat tussen ons blijven zou.

Maar de laatste tijd heb ik wat mensen ontmoet die ik 100% vertrau, echt 100%. Ik weet gewoon zeker dat ze zich aan hun woord houden en dan alles tussen ons bleibt.

Je kunt lang niet iedereen vertrauen, maar ze zijn er wel!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:39
Lyra
Lyra is offline
Wanneer weet je dan dat je iemand kunt vertrouwen?

Denk eens aan die jaren terug, die mensen die je toen kende.
Is je vertrouwen in de mensen niet afgenomen naarmate jullie allemaal evolueerde?
En de mensen die je nu 100% vertrouwt, dus je die over 3 maanden nog vertrouwen.. en ben je daar zeker van?

Wanneer weet je dat je iemand kunt vertrouwen?
en zou je gek kunnen worden als je dat niet doet??

(sorry van al die vragen.. 't boeit me gewoon)
Oud 16-03-2003, 19:13
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Als je na een tijdje geen contact meer hebt met mensen verdwijnt ook het vertrouwen. Het blijft leuk om die mensen weer te zien, maar als je elkaar niet meer regelmatig spreekt is het ook moeilijk om je diepste gedachten met die personen te delen. Ik weet zeker dat de personen die ik nu ECHT helemaal vertrouw, over 3 maanden nog steeds vertrouw, en over 3 jaar nog steeds. Dat weet ik gewoon omdat de vriendschap of relatie die we hebben zo sterk is, dat ik het gewoon niet laat gebeuren dat we elkaar niet meer regelmatig zullen spreken. Mensen en hun karakters veranderen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het vetrouwen daardoor compleet moet verdwijnen. Misschien erger je je aan bepaalde dingen, maar dat heeft niets te maken met je vertrouwen... Je past je ook aan elkaar aan.
Het is, volgens mij, niet goed om alles voor jezelf te houden. Er zijn gewoon bepaalde dingen waar je niet alleen doorheen kunt komen. Daarvoor heb je vrienden nodig, om je er doorheen te slepen en je te steunen. Of om gewoon mee te praten en je aan iets anders te laten denken...
Oud 16-03-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 16-03-2003 @ 19:39:
Wanneer weet je dan dat je iemand kunt vertrouwen?

Denk eens aan die jaren terug, die mensen die je toen kende.
Is je vertrouwen in de mensen niet afgenomen naarmate jullie allemaal evolueerde?
En de mensen die je nu 100% vertrouwt, dus je die over 3 maanden nog vertrouwen.. en ben je daar zeker van?

Wanneer weet je dat je iemand kunt vertrouwen?
en zou je gek kunnen worden als je dat niet doet??

(sorry van al die vragen.. 't boeit me gewoon)
ik heb geen idee hou je het weet wanneer je iemand kunt vertrouwen. in their eyes they never lie.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:54
Iotje
Iotje is offline
Vertrouwen heb je nodig in je leven. Maar ik dnek niet dat je iemand helemaal kunt vertrouwen. En ik weet van mezelf dat ik het zeker niet kan.
Oud 18-03-2003, 09:57
Toemoesh
Toemoesh is offline
Niemand is volledig te vertrouwen. Uiteindelijk zal elk individu handelen om zichzelf beter te maken. Er is niet die volledig te vertrouwen is.
Oud 18-03-2003, 14:07
Verwijderd
Niemand is volledig te vertrouwen. Als je jezelf vaak niet eens snapt, hoe kan je een ander dan snappen, en hoe kan je op zijn/haar denkwijze vertrouwen?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:05
Lyra
Lyra is offline
Heb je vertrouwen in andere personen nodig om gezond bij geest te blijven ??
Oud 19-03-2003, 13:22
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik kan niemand vertrouwen. Zelfs al kan ik heel goed iemand doorgronden, toch weet ik dat ik dat nooit voor 100% zal kunnen.

Maar dat betekent niet dat ik iedereen heel erg wantrouw. Er zijn wel degelijk mensen die ik (gelukkig) heel erg kan vertrouwen. Alleen niet voor 100%.
Oud 19-03-2003, 13:22
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Lyra schreef op 18-03-2003 @ 19:05:
Heb je vertrouwen in andere personen nodig om gezond bij geest te blijven ??
Nee hoor. Als je jezelf maar vertrouwt.
Oud 23-03-2003, 00:39
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Kwestie van mensenkennis.
Oud 23-03-2003, 08:47
Isa
Isa is offline
Nee je kunt niemand vertrouwen. dat weet ik wel nu ik in werelden heb geleefd waar ik Truman was net als in de film.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:24
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-03-2003 @ 15:07:
Niemand is volledig te vertrouwen. Als je jezelf vaak niet eens snapt, hoe kan je een ander dan snappen, en hoe kan je op zijn/haar denkwijze vertrouwen?
Precies, je kan niemand (inclusief jezelf) voor 100% vertrouwen, want je ként niemand voor 100%, zelfs jezelf niet, je hebt nog je onderbewustzijn waar je helemaal niks van weet.
Oud 23-03-2003, 11:25
Diovai
Diovai is offline
Alleen jezelf kun je vertrouwen. Hoe meer je jezelf kunt vertrouwen en hoe dichter je bij jezelf komt, hoe meer je ook anderen kunt gaan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:15
SK
SK is offline
Je kunt op niemand vertrouwen, ook op jezelf niet. Alleen op God.

Mensen om je heen gaan dood, en zullen altijd fouten maken omdat het mensen zijn, dus kun je niet op anderen vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 15:47
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
SK schreef op 25-03-2003 @ 21:15:
Alleen op God.
hahahaha

maar verder ben ik met je eens.
Je kan niemand vertrouwen en ook niet jezelf.
Maar vertrouw jezelf maar wel,
is wel zo praktisch.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 15:53
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 23-03-2003 @ 12:24:
Precies, je kan niemand (inclusief jezelf) voor 100% vertrouwen, want je ként niemand voor 100%, zelfs jezelf niet, je hebt nog je onderbewustzijn waar je helemaal niks van weet.
mee eens
Oud 27-03-2003, 14:21
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens. Ook al denk je iemand voor 100% te kunnen vertrouwen, moet je er toch mee opppassen. Sommige mensen van wie je het niet verwacht naaien je gewoon wanneer het hun uitkomt.

Ik heb nu al 2 keer meegemaakt, dat ik iemand 100 % vertrouwde en me gewoon ontzettend nare dingen hebben geflikt en ik heb daarvan geleerd. Er zijn nu nog maar heeeeel weinig mensen die ik nog een beetje vertrouw.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
En hoe kun je bijvoorbeeld weten of je ze wel kunt vertrouwen?
ga voor iemand staan en doe je ogen dicht en laat je naar achter vallen, als ie je opvangt kun je hem vertrouwen
Oud 27-03-2003, 19:33
Isa
Isa is offline
Citaat:
duyvel schreef op 27-03-2003 @ 17:42:
ga voor iemand staan en doe je ogen dicht en laat je naar achter vallen, als ie je opvangt kun je hem vertrouwen
dus niet want een beetje gezicht optillen zegt niks over betrouwbaarheid. zo iemand kan er nog altijd vandoor gaan met jouw geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 13:07
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 27-03-2003 @ 20:33:
dus niet want een beetje gezicht optillen zegt niks over betrouwbaarheid. zo iemand kan er nog altijd vandoor gaan met jouw geld.
ut was ook niet zo serieus bedoelt denk ik
Reageren

Regels voor berichten