Advertentie | |
|
![]() |
|
Je kunt nooit zeker weten of je iemand 100% kunt vertrouwen. Maar als je iemand heel goed kent, kun je toch wel een beetje inschatten hoe die persoon zijn karakter is.
Mensen worden beinvloed door andere mensen, door hun omgeving en ook door zichzelf en veranderingen om zich heen. Karakters veranderen, vriendschappen veranderen, maar als je eenmaal een hechte vriendschap met iemand hebt kun je zeggen dat je die persoon vertrouwd... Dat je je op je gemak voelt bij die persoon, in elke omstandigheid. Dat je die persoon alles kunt vertellen (en er zeker van zijn kan dat het tussen jullie blijft) en vooral dat je weet dat die persoon je niet zomaar opeens laat vallen. Ik denk dat je hier pas op lange termijn zeker van kan zijn... Als je heel erg lang bevriend bent en al veel hebt meegemaakt met elkaar, dan hechten jullie beide dezelfde waarde aan die vriendschap en vinden jullie het allebei belangrijk dat die vriendschap blijft wat hij is. Volgens mij kun je bij zo'n vriendschap pas spreken van echt vertrouwen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik weet niet of ik ooit verder iemand echt zo zou vertrouwen... ik ben nogal paranoide zoals Tony Montana zei who put this thing together? ME! who do I trust? ME! Thats who |
![]() |
|
![]() |
ik had een tijdje total geen vertrauen in mensen, echt niemand durfde ik te vertellen over mezelf, want wie zegt dat dat tussen ons blijven zou.
Maar de laatste tijd heb ik wat mensen ontmoet die ik 100% vertrau, echt 100%. Ik weet gewoon zeker dat ze zich aan hun woord houden en dan alles tussen ons bleibt. Je kunt lang niet iedereen vertrauen, maar ze zijn er wel! |
![]() |
|
Wanneer weet je dan dat je iemand kunt vertrouwen?
Denk eens aan die jaren terug, die mensen die je toen kende. Is je vertrouwen in de mensen niet afgenomen naarmate jullie allemaal evolueerde? En de mensen die je nu 100% vertrouwt, dus je die over 3 maanden nog vertrouwen.. en ben je daar zeker van? Wanneer weet je dat je iemand kunt vertrouwen? en zou je gek kunnen worden als je dat niet doet?? (sorry van al die vragen.. ![]()
|
Als je na een tijdje geen contact meer hebt met mensen verdwijnt ook het vertrouwen. Het blijft leuk om die mensen weer te zien, maar als je elkaar niet meer regelmatig spreekt is het ook moeilijk om je diepste gedachten met die personen te delen. Ik weet zeker dat de personen die ik nu ECHT helemaal vertrouw, over 3 maanden nog steeds vertrouw, en over 3 jaar nog steeds. Dat weet ik gewoon omdat de vriendschap of relatie die we hebben zo sterk is, dat ik het gewoon niet laat gebeuren dat we elkaar niet meer regelmatig zullen spreken. Mensen en hun karakters veranderen, maar dat hoeft niet te betekenen dat het vetrouwen daardoor compleet moet verdwijnen. Misschien erger je je aan bepaalde dingen, maar dat heeft niets te maken met je vertrouwen... Je past je ook aan elkaar aan.
Het is, volgens mij, niet goed om alles voor jezelf te houden. Er zijn gewoon bepaalde dingen waar je niet alleen doorheen kunt komen. Daarvoor heb je vrienden nodig, om je er doorheen te slepen en je te steunen. Of om gewoon mee te praten en je aan iets anders te laten denken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan niemand vertrouwen. Zelfs al kan ik heel goed iemand doorgronden, toch weet ik dat ik dat nooit voor 100% zal kunnen.
Maar dat betekent niet dat ik iedereen heel erg wantrouw. Er zijn wel degelijk mensen die ik (gelukkig) heel erg kan vertrouwen. Alleen niet voor 100%.
||
Citaat:
||
Citaat:
maar verder ben ik met je eens. Je kan niemand vertrouwen en ook niet jezelf. Maar vertrouw jezelf maar wel, is wel zo praktisch.
Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 15:50. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Daar ben ik het inderdaad ook mee eens. Ook al denk je iemand voor 100% te kunnen vertrouwen, moet je er toch mee opppassen. Sommige mensen van wie je het niet verwacht naaien je gewoon wanneer het hun uitkomt.
Ik heb nu al 2 keer meegemaakt, dat ik iemand 100 % vertrouwde en me gewoon ontzettend nare dingen hebben geflikt en ik heb daarvan geleerd. Er zijn nu nog maar heeeeel weinig mensen die ik nog een beetje vertrouw. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |