![]() |
||
[teletext]
Citaat:
Zo te zien neemt de VN wel haar verantwoordelijkheid, in tegenstelling tot wat Bush beweert, door voor voldoende opvang te zorgen. Amerika heb ik nog niet over opvang gehoord, wat ik betreur. Dat Iran de grenzen sluit vind ik meer dan schandalig. Er staat enkele tientallen kilometers file voor de grens met vluchtelingen, die niet meer genoeg benzine hebben om terug naar huis te gaan. Zonder geld, voedsel, medische zorg, etcetera. Je kunt rustig van schande spreken. Syrië houdt overigens ook de grenzen dicht (bron). De VN moet m.i. dan ook zo spoedig mogelijk de doorgang naar buurlanden (vooral Iran en Syrië) mogelijk maken. Wat zijn jullie ideëen over de opvang?
Laatst gewijzigd op 20-03-2003 om 19:38. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iemand zou eigenlijk bush moeten verdrinken in olie: je wou toch olie, hier heb je olie, motherfucker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar je hebt helemaal gelijk
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Che Guevara, wil je niet teveel offtopic gaan in mijn topic? Dank je wel. Dit gaat over de vluchtelingen, niet over voor/tegen de oorlog, de motieven van de oorlog of mijnheer Bush. Daar zijn andere topics voor.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() anyway, de balstingen gaan ook omhoog, dan kan niet anders. bush gaat na zijn termijn verdwijnen en dan mag de volgende president de rotzooi opruimen. maar dan moeten de wapenfabrikanten in de vs en alle fabrikanten die de oorlog hebben gesteund ook flink dokken.
||
Citaat:
maar ontopic: de landen rondom irak zijn ook lid van de VN en die moeten gewoon hun grenzen openstellen. ook al willen ze het zelf niet en is het omdat kofi dat zegt. het hoeft niet gelijk, want de oorlog is een paar uur geleden begonnen, maar het zou wel prettig zijn voor de VN als ze dat wel deden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Iran ready to shelter Iraqi refugees in border camps Wednesday, March19 , 2003 - © 2003IranMania.com Tehran, Mar 18 - Iran is ready to encounter the crisis of Iraqi refugees in border camps after the US launches its probable attacks against that country, Managing Director of the Foreign Ministry's Bureau for Aliens and Foreign Immigrants Affairs (BAFIA) said on Tuesday, IRNA reported. Ahmad Hosseini added that Iran has set up several refugee camps on the no man's land near the northern border with Iraq to prevent influx of Iraqi refugees to Iran. "Those refugees who are wanted or threatened by chemical and biological attacks would temporarily be settled in the camps," the official noted. According to the official, more than 20 international, governmental and non-governmental organizations have expressed readiness to provide the camps with humanitarian reliefs. On the country's preparations for sheltering the refugees from the southern Iraqi borders, Hosseini said that Iran is scheduled to establish 10 refugee camps in Khuzestan, Ilam and Kermanshah provinces with a capacity of200 , 000people. Referring to Iran's sheltering of two-million-Afghan refugees, he said that the country is unable to shelter the Iraqi refugees without the help of the UN. "The UN should be required to provide Iran with a15 -million dollar budget to encounter the Iraqi refugees crisis." He further briefed reporters on the duties of the Headquarters for refugees Crisis as well as the Headquarters for Iraq Crisis that was set up by the Interior Minister on Monday. Hosseini who is also head of the Headquarters for Refugees Crisis added that the headquarters has formed several committees including representatives from the Foreign Ministry, Red Crescent, Ministry of Health and police in order to help refugee camps to attract international reliefs, fight against contagious diseases as well as protect the camps. According to the official, the headquarters is obliged to help evacuate nationals of other states as well as the UN stuff living in Iraq through Iran if they request crossing the official border points. http://www.iranmania.com/News/Articl...rent%20Affairs
||
Citaat:
Bovendien spreekt het ANP er ook van dat er opvangplaatsen zijn in Iran. Maar als je niet bij de opvangplaatsen kunt (doordat de grens dicht is) heb je er zo bitter weinig aan.
|||
Citaat:
Die is behoorlijk betrouwbaar hoor. Citaat:
Misschien vanwege een geldkwestie, of misschien ook vanwege de mogelijke opzet van vluchtelingenkampen. Zoals je in mijn artikel leest: "Ahmad Hosseini added that Iran has set up several refugee camps on the no man's land near the northern border with Iraq to prevent influx of Iraqi refugees to Iran." en: "Those refugees who are wanted or threatened by chemical and biological attacks would temporarily be settled in the camps," the official noted. " Dus met andere woorden: beperkte ruimte beschikbaar en alleen maar voor die vluchtelingen die bedreigd worden met chemische en/of biologische aanvallen. ------ maareh,.... ik ben het met je eens dat Iran meer kan doen. Vergeet echter niet dat Iran samen met Pakistan al de meeste vluchtelingen herbergt (Afghanen) in de wereld. Dat er ook nog bij..... tsja.... het is aan de VS en GB en andere die militair steunen om Iran financieel te steunen. Of de VN uit humanitair opzicht, maar beetje stom inderdaad dat de VN zou moeten opdraaien voor de rotzooi van een anderwaar ze geen toestemming voor hebben gegeven. Affijn. De UNHCR is er niet voor niets en helpen toch.
|
![]() |
Ik vind dat de internationale gemeenschap de plicht heeft Irakese vluchtelingen op te vangen en wederopbouw van Irak. We kunnen de mensen uit Irak niet aan hun lot over laten. Ik zou er zelfs mijn eigen tuin wel voor af willen staan om vluchtelingen op te vangen als me dat gevraagd zou worden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind trouwens dat de VN zich wel met de opvang van vluchtelingen moet bemoeien, ook al hebben de VS een oorlog gestart waar de VN het niet mee eens zijn. Irakese vluchtelingen moeten gewoon geholpen worden op humanitaire gronden. En dit standpunt zal de VS wel goed uitkomen...
Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 12:04. |
![]() |
||
Citaat:
Waar ik het niet mee eens ben, is dat je die vluchtelingen uit Irak in Nederland wilt gaan opvangen. Op zeer kort termijn misschien een aardige oplossing, maar denk eens na over de complicaties. Je trekt zo'n hele familie uit elkaar, je zet de mensen in een omgeving die geheel anders is dan ze gewend zijn, en belangrijker: je zet ze in een maatschappij die ze geheel vreemd is, met nauwelijks enige verbintenissen met de cultuur die ze gewend zijn. Het is veel beter dat je die mensen in de regio opvangt. Iran en Irak verschillen kwa cultuur niet zo van elkaar, mensen kunnen daar makkelijk wennen. Bovendien kunnen ze met hun eigen taal uit de voeten. En als klap op de vuurpijl kunnen ze eenvoudig terug als Irak weer gestabiliseerd is.
||
Citaat:
Wat wel gedaan kan worden, is dat VN de kosten doorberekend aan VS en Irak (waar twee vechten hebben er twee schuld). Laat ze er maar voor betalen, als een soort dienst dat geleverd is.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Illegaal ontkomt aan uitzetting door glas in te slikken ExeCute | 70 | 08-08-2003 23:14 | |
Asielopvang in eigen land wordt proef Gatara | 14 | 22-06-2003 09:48 | |
Waar zou je op stemmen als er weer verkiezingen komen? autodropje | 478 | 02-02-2003 22:17 |