Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als ik ga emigreren naar Marokko, zou ik zeker de taal leren. Mijn geloof zou ik behouden, cultuur ook gedeeltelijk. Maar ik ga niet op klompen lopen.
En bij dat laatste punt missen zij dus. Ik denk dat iedereen maar ff moet kappen met hoofddeksels. "Die vrouwtjes van de heilige profeet Mohammed droegen ook hoofddoeken". Sorry, maar dan ben je toch wel heel erg achterhaald. Een paar eeuwen geleden liepen ze daar ook op sandalen, maar dat doen ze ook niet meer. Ik dacht ook, zoals ik in eerdere hoofdoek-topics had gelezen, die domme dingen niet eens verplicht zijn volgens de islam. Tsja, mijn ongecensureerde mening luidt dat ik het zwaar achterhaald en achterlijk vindt. Als ze zo graag die hoofddoekjes willen dragen, dan kunnen ze toch gewoon weer terug naar Marokko? Als ik dus dat zou zeggen dat ik een nieuwe sekte heb opgericht, die het verplicht stelt een pet te dragen, zou dat dus ook moeten worden geaccepteerd? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben zelf ook een moslim meisje.
Ik draag ook een hoofddoek. En ik heb veel vriendinnen die ook op het R.O.C. zitten. Je mag je geloof toch wel behouden. Stel dat je op een reguliere school gaat werken. Waar er dus niet met gelofen wordt gewerkt. Dan mag je dus ook geen kruisje om je nek hangen. Want dat is ook zoiets. ![]() Of een keppeltje dragen bijv. Vind ik dan ook niet mogen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het is zo dubbel. In een land waar relatief veel moslims wonen, zoals Turkije, mag je volgens mij niet met een hoofddoekje om naar school. Waarom zou het in dan in Nederland wel mogen? En op het moment dat het je opleiding(bijvoorbeeld het verkrijgen van een stageplaats) belemmert, vind ik dat de school het recht heeft om het te verbieden.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik vind dat je tijdens een opleiding je hoofddoek moet kunnen dragen,men hoort respect op te brengen voor andermans geloof.
![]() dat doet men hier in nederland ook voor de christenen,katholieken en joden,dus waarom niet voor de moslims? ![]() een katholieke non die gekleed gaat volgens hun normen,die worden erom gerespecteerd, en ze zien er bijna hetzelfde uit als een moslim vrouw. waarom is er dan zoveel kritiek op wat een moslim vrouw draagt? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ikzelf zou er geen bezwaar bij hebben als, later als ik misschien kinderen heb, iemand met een hoofddoek op mijn kinderen past. Ik vind echter wel dat als iemand niet wil dat er door iemand met een hoofddoek op zijn of haar kinderen past, dit ook niet mag gebeuren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bovendien zijn ze in een ander land dus aanpassen die hap. En waarom mogen ze hier wél hoofddoekjes dragen terwijl dat streng verboden is in Turkije. En daarnaast heb ik van een klasgenoot die zelf een moslim is gehoord dat er niet eens in de Koran staat dat ze een hoofddoekje om moeten doen. Hij zei dat de mensen dat zelf hebben bijverzonnen. DUS BULLSHIT ALLEMAAL! 1 woord: aanpassen! |
![]() |
|
Echt vette Bullshit! Dus alles wat die klasgenoot zegt is waar? In de Koran staat duidelijk dat het wel verplicht is. Ga het dan eerst zelf lezen voordat je zoiets zegt. Overigens blijkt dat jullie het niet helemaal snappen! Het is niet verboden om een "hoofddoek" te dragen. Maar het is verboden om een "gezichtssluier" te dragen. Dat is een sluier die het "hele" gezicht bedekt. Mijn moeder is hoofd van een peuterspeelzaal, zij is wel Nederlands (Ik ben half Nederlands). Ze heeft veel werknemers met hoofddoeken, dat is helemaal niet verboden. Ik ken ook zat van die meisjes die gewoon Nederlands zijn en bijv. een petje, sjaaltje of etc. op hun hoofd dragen. Dat is helemaal niet verboden als je met kinderen werkt. Ik ken zat kinderdagverblijven in Amsterdam met heel veel Marokkaanse medewerksters die ook een hoofddoek dragen. En bovendien, dacht je dat kinderen daar van zouden schrikken ofzo? Ziet zo iemand er bedreigend uit dan? Echt een "zinlose" discussie hoor!
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben het helemaal eens met maroc lady!
trouwens waarom zouden vrouwen niet met hoofdoeken op kinderen passen? denken jullie dat dat de kinderen afschrikt? schaf dan eerst maar die hele sinterklaas troep af! kinderen schrikken zich kapot en zijn als de dood voor zwarte piet! en dat is zeker wel allemaal normaal? al die bullshit? |
![]() |
|
Sorry hoor, maar ik vind het niet kunnen. En ik denk dat het de kinderen dus wel afschrikt..Natuurlijk zijn de moslim meisjes in gedrag ongeveer hetzelfde als nederlandse meisjes maar het uiterlijk zien de kinderen het meest. En je ziet nu toch al in sommige situaties dat de kleinere kinderen eerder naar een vertrouwd gezicht lopen dan naar iemand waar je het gezicht bijna niet van ziet.. Mij lijkt dat het wel degelijk afschrikt.
|
![]() |
|
![]() |
Tegen.
Die meiden hebben GEEN enkele reden om die rare kappen over hun kop te doen. In de Koran staat daar niets over. Het is maar een heel klein groepje fundamentalistische moslims die dat doen. Hoofddoekje, oke. Pet, oke. Maar een niqaab ofzo vind ik té ver gaan! Overigens draag ik zelf altijd een pet, om medische redenen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dacht je dat ik er minder van wist dan jij!? Ik ben zelf toch Moslim, jij niet! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het ook eens met jou! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat weet jij nou van de Nederlandse cultuur wat scholen betreft? Ik ben zelf toch Nederlander, jij niet! ( ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
kijk jullie hebben gewoon geen sterke argumenten, om je mening te ondersteunen
waarom zeggen jullie niet gewoon dat het jullie bedoeling is om te discrimineren?! draai niet meer om de zaak heen...alsjeblieft zeg...wij moslims hebben daar genoeg van! en trouwens ga niet lullen over dat het hoofddooekje niet verplicht is want you dont know shit about it! ga alsjeblieft eerst de qoran lezen voordat je zulke uitspraken uit. een non wordt geacepteerd...dus accepteer ons ook! en als jullie zeggen...jullie moeten je aanpassen als je in nl bent,pas je dan ook maar aan als je op vakantie bent in ons land! dus hoofddoek op,dichte kleding en geen gezeik! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Okee ik heb het weliswaar over het dragen van hoofddoekjes in het algemeen. Maar okee okee why not. Maar nu gezichtssluier.... dan gaat mijn redenering toch op. Het is verboden in Turkije en waarom zou het hier wél toegestaan moeten worden???? ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als ze een opleiding willen volgen om kinderen te verzorgen moeten ze zeker het goede voorbeeld geven en niet met een hoofddoek daar gaan rondlopen, ze moeten de regels respecteren en anders moeten ze naar een speciale school gaan.
Ook als Nederlanders geen pet op mogen, mogen ook moslims GEEN hoofddoek om!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Luister eens, als jullie er genoeg van hebben ga dan weg! Ook al is het onze bedoeling te discrimineren, hier is vrijheid van menings uiting. Maakt niet uit of we sterke argumenten hebben of niet, we hebben ze trouwens wel, wij accepteren het gewoon niet, als je hier wil komen moet je je aanpassen aan de Nederlandse cultuur en niet vasthouden aan eigen stokpaardjes. En op vakantie gaan is iets heel anders dan hier PERMANENT blijven. Bovendien verdienen jullie aan onze vakanties. Laatst gewijzigd op 11-03-2003 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
wij moeten osn aanpassen aan jullie terwijl jullie... passen jullie je ookmaar ene beetje aan aan de ned bevolking??? jullie intergreren nauwelijk, mollen heel amsterdam alsof jullie op vaakntie zijn, hebben eigen scholen waar jullie jullie eigen taal spreken, dragen je eigen kleren, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. HOEZO meoten WIJ ons aanpassen?? wij discrimineren niemand, jullie willen perse anders zijn. |
![]() |
|
![]() |
ten eerste als alle buitelanders weg zouden gaan uit nederland zou de economie sterk achteruit gaan!
te tweede er zijn ook mensen van jullie die permanent wonen in ons land,en dragen die een hoofddoek? NEE! als jullie alle geloven respecteren...respecteer ons geloof dan ook...staat het je niet aan? dan draai je je maar om!wie zegt dat je naar ons moet kijken? kanker op man! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
HELEMAAL MEE EENS!!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe kom je erbij dat de economie achteruit gaat als jullie weg gaan!!! het tegenovergestelde zal gebeuren. Wij mogen niet eens permanent in jullie land wonen, we worden meteen weggestuurd en kunnen zeker niet rekenen op financiele steun. |
![]() |
|
Oh en wat zei je dan over die klasgenoot van mij dan he? Hij is ook moslim. Zelfs nog een ander klasgenoot van me is moslim. En hij beweert óók dat er niets in de koran daarover staat geschreven.
----------------------------------------------------------------------------------- Oh dus omdat hij het zegt terwijl hij zelf ook een moslim is mag ik hem niet geloven en waarom zou ik jóu dan wél moeten geloven?? Terwijl ook eens twee mensen het bevestigen dat het níet in de Koran staat. Okee ik heb het weliswaar over het dragen van hoofddoekjes in het algemeen. Maar okee okee why not. Maar nu gezichtssluier.... dan gaat mijn redenering toch op. Het is verboden in Turkije en waarom zou het hier wél toegestaan moeten worden???? Ik snap dus zulke mensen niet. Je bent in een ander land dus aanpassen. Ik ben zelf ook een chinees en ik pas me toch ook gewoon aan? --------------------------------------------------------------------------------- Zoals ik al zei, GA HET ZELF DAN LEZEN! Ga naar de bibliotheek ofzo ![]() Snowbell M - Lid gepost op 11-03-2003 @ 17:52 -------------------------------------------------------------------------------- Als ze een opleiding willen volgen om kinderen te verzorgen moeten ze zeker het goede voorbeeld geven en niet met een hoofddoek daar gaan rondlopen, ze moeten de regels respecteren en anders moeten ze naar een speciale school gaan. Ook als Nederlanders geen pet op mogen, mogen ook moslims GEEN hoofddoek om!! ---------------------------------------------------------------------------------- Jezus je SNAPT het niet he!? Je mag WEL een hoofddoek om als je met kinderen werkt! Waar staat dat dat niet mag? Eerst nadenken jongen... egyptian_maffia V - Lid gepost op 11-03-2003 @ 18:04 -------------------------------------------------------------------------------- ten eerste als alle buitelanders weg zouden gaan uit nederland zou de economie sterk achteruit gaan! te tweede er zijn ook mensen van jullie die permanent wonen in ons land,en dragen die een hoofddoek? NEE! als jullie alle geloven respecteren...respecteer ons geloof dan ook...staat het je niet aan? dan draai je je maar om!wie zegt dat je naar ons moet kijken? kanker op man! ---------------------------------------------------------------------------------- Helemaal mee eens ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kleine kinderen pikken heel snel dingen op, en ik wil niet dat mijn kind een godsdienst krijgt opgedrongen door anderen, wat ik, bij een creche met moslims medewerkers die gesluierd, dus niet voldoende geďntegreerd zijn, zeker niet uitsluit. Moslims hebben andere normen en waarden dan ik, en ik wil dat mijn kind later mijn normen en waarden meekrijgt, en niet die van de islam.
||
![]() |
Citaat:
En het gaat hier niet om het dragen van een hoofddoek in het algemeen, maar tijdens werk. En het gaat al helemaal niet over geloven respecteren of juist niet, maar of het verenigbaar is met werk en studie. En waarom, geef me een reden, zou ik mij, als Nederlander, om moeten draaien als ik iemand zie met een hoofddoek? En helaas ben je te zien aan je taalgebruik op precies de verkeerde punten ingeburgerd.
||
![]() |
Citaat:
En jullie worden geaccepteerd. Jullie mogen toch dezelfde bus in als wij? Jij krijgt toch ook stufi? Jij mag toch ook lid van de bibliotheek worden? En, als ik op vakantie ben, en ik wil een moskee bezoeken, dan houd ik me aan de geldende kledingregels, omdat ik dat logisch vind. Maar ik vind vakantie en permanent ergens anders wonen toch een wereld van verschil.
||
![]() |
Citaat:
En tja, als je ook wel zonder kritiek van mij kan, zeg dan niet van die domme dingen...
||
![]() |
Citaat:
P.S. Ik ben het helemaal met studentje eens, de economie gaat er alleen maar door achteruit, door al die uitkeringen! En dat gedoe van dat we naar de bibliotheek moeten om de koran te lezen is ook zulke onzin, waarom zouden wij ons moeten verdiepen in dt geloof?!!!! En het hoort helemaal niet thuis in de bibliotheek. |
![]() |
|
|