Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 12:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wat vinden jullie bijvoorbeeld van Life of Brian en The search for the holy grail?

Ik vind het echt geweldig. Normaal hou ik helemaal niet van die britse humor, maar dit is echt zoooo droog. Het blijft gewoon leuk.
Ook dat ze zo zonder paarden rijden blijft heel stoer
Oud 12-04-2003, 12:36
shaya
shaya is offline
monty python is gewoon grappig. ik ken maar een paar mensen die u niet grappig vinden (vaak omdat ze ut niet begrijpen)
Oud 12-04-2003, 12:51
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
shaya schreef op 12-04-2003 @ 13:36:
monty python is gewoon grappig. ik ken maar een paar mensen die u niet grappig vinden (vaak omdat ze ut niet begrijpen)
ja, dat is et em vaak. Dat mensen het niet begrijpen.
Das net als bij Black Adder. Das vaak ook iets te hoog gegrepen voor de meeste mensen. Te ingewikkelde humor
Oud 12-04-2003, 13:07
Verwijderd
Monty python is inderdaad erg grappig. Ik had vroeger vrienden die het echt geweldig vonden en mij ook aangestoken hebben. maar Life of Brian en The Meaning of Life heb ik eigenlijk nog nooit gezien...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:07
Uice
Uice is offline
Vooral Life of Brian en The Meaning of Life roeleren. De serie ook trouwens.
Oud 12-04-2003, 13:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2003 @ 14:07:
Monty python is inderdaad erg grappig. Ik had vroeger vrienden die het echt geweldig vonden en mij ook aangestoken hebben. maar Life of Brian en The Meaning of Life heb ik eigenlijk nog nooit gezien...
haha, ohhww, nou bij life of brian bijvoorbeeld begind het zo dat de 3 koningen (van het bijbel verhaal) in een stal komen om die geschenken te brengen weet je wel. Dus ze geven zo die dingen aan brian....komen ze na een tijdje weer terug, rukken ze alles weer uit die mensen hun handen. Zeggen ze zo...ja, we moesten bij de stal hier naast zijn.

Ofterwijl, life of brian gaat over de jongen die in de stal naast Jezus is geboren en gewoon wat dat allemaal voor invloed heeft. Ach wat.....je moet em gewoon een keer kijken
Oud 12-04-2003, 13:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wie heeft trouwens wel is Time BAndits gezien?
Daar speelt Sean Connery ook een hoofdrol in. Ik vraag me af hoe die dat er van af heeft gebracht
Oud 12-04-2003, 15:25
Verwijderd
Ik vind the Meaning of Life nog steeds de allerbeste
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:50
Verwijderd
Ik heb Life of Brian en the holy grail gezien.. geweldig! Meaning of life staat (of stond) hier op video, maar die moet ik nog steeds een keertje kijken
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:53
el manuel
el manuel is offline
Ook bij the life of Brian tegen een mensenmassa:
''You are individuals''
zegt die massa tegelijk: ''Yes we are indviduals'' echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:53
Joostje
Joostje is offline
saai
*provoceer*
Oud 12-04-2003, 15:57
Daangerous
Daangerous is offline
te scetches zijn veel vetter als de films, de films duren meestal te lang, life of brian is nog wel het vetste. en over de 'moeilijke' humor: monty python is de makkelijkste humor die er is
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:28
Toet0r
Toet0r is offline
ik heb alleen life of brian gezien...en die vond ik super! wat een geweldige humor! op het eind als ze allemaal aan zo'n kruis hangen en dan gaan ze allemala zingen enzo echt geweldig!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:34
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 12-04-2003 @ 17:28:
ik heb alleen life of brian gezien...en die vond ik super! wat een geweldige humor! op het eind als ze allemaal aan zo'n kruis hangen en dan gaan ze allemala zingen enzo echt geweldig!
jaja Dan zingen ze dat nummer, Always look on the bright side of life. IEdereen kent dat nummer, maar heel weinig mensen weten dat het van die film komt
Oud 12-04-2003, 16:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 12-04-2003 @ 16:57:
en over de 'moeilijke' humor: monty python is de makkelijkste humor die er is
toch zijn er veel mensen die het niet snappen
Dan moet je gewoon letterlijk woord voor woord gaan uitleggen wat ze nou bedoelen

JIj gaat vast met allemaal super slimme hoogbegaafde mensen om . NEe hoor.......grapje
Oud 12-04-2003, 20:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 12-04-2003 @ 16:57:
te scetches zijn veel vetter als de films, de films duren meestal te lang, life of brian is nog wel het vetste. en over de 'moeilijke' humor: monty python is de makkelijkste humor die er is
Nee. Er zijn lange discussies mogelijk over bijvoorbeeld Life of Brian, zitten heel wat moeilijke thema's in.
Oud 12-04-2003, 22:03
Verwijderd
Toen ik de titel zag, dacht ik "wanneerrrrrr?".

Mja. Ons Monty-vriendje is geniaal. ..En lang niet zo makkelijk als sommige mensen schijnen te denken. Tuurlijk zitten er hele toegankelijke dingen in, maar net zoals bij bijvoorbeeld The Simpsons zit het vol verwijzingen en dubbele bodems. En die bodems en verwijzingen zijn vaak het grappigst.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:30
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 12-04-2003 @ 17:34:
jaja Dan zingen ze dat nummer, Always look on the bright side of life. IEdereen kent dat nummer, maar heel weinig mensen weten dat het van die film komt
ja precies ik wist wel dat het van monthy python was en dat het uit een film kwam maar meer ook niet...en toen mn broer um een tijdje geleden had gehuurd op dvd en ik hoorde dat, lach ik echt in een scheur! t zag er ook erg komisch uit...dan doen ze allemaal een soort dansje...echt grappig!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 22:50
Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik ben gek op Engelse humor. Monty Python dus ook. Vooral The Holy Grail vind ik erg grappig. Life Of Brian vind ik af en toe een beetje gaan vervelen.
Falwty Towers, Black Adder, Schone Schijn, vind ik ook ontzettend leuk.
Oud 13-04-2003, 00:05
Orsino*
Orsino* is offline
Echt geweldig Ik heb Life of Brian en The Holy Grail wel gezien, Meaning of Life nog niet. Het trekt me niet echt doordat ik iets hoorde over een dikke man die werd opgeblazen ofzo. Maar ga em toch een keer kijken denk ik..

Och, uit Life of Brian; als twee van die anti-groepen elkaar tegen komen onder het paleis. Hebben ze ruzie, probeert Brian ze te temmen, zo van, jullie hebben allemaal dezelfde tegenstander! Schreeuwen ze tegelijk zo'n naam van een derde anti-groep, terwijl dat eigenlijk natuurlijk de Romeinen hadden moeten zijn Nou ja, heel verhaal, heel grappig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 00:11
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 13-04-2003 @ 01:05:
Echt geweldig Ik heb Life of Brian en The Holy Grail wel gezien, Meaning of Life nog niet. Het trekt me niet echt doordat ik iets hoorde over een dikke man die werd opgeblazen ofzo. Maar ga em toch een keer kijken denk ik..

Och, uit Life of Brian; als twee van die anti-groepen elkaar tegen komen onder het paleis. Hebben ze ruzie, probeert Brian ze te temmen, zo van, jullie hebben allemaal dezelfde tegenstander! Schreeuwen ze tegelijk zo'n naam van een derde anti-groep, terwijl dat eigenlijk natuurlijk de Romeinen hadden moeten zijn Nou ja, heel verhaal, heel grappig.
Dat van die dikke man is echt de beste scene uit de hele film.
Het is in een chique restaurant waar een pianospeler ontzettende ordinaire liedjes speelt en de gasten reageren daarop met: "Wat geestig." Als je dat ziet lig je al gelijk dubbel.
Maar goed, John Cleese is de ober en er komt een ontzettende dikke man aan tafel zitten die aldoor moet overgeven. Verder ga ik het allemaal niet verklappen, maar ik kan je vertellen dat het echt ontzettend grappig is!
Oud 13-04-2003, 00:19
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-04-2003 @ 01:11:
Het is in een chique restaurant waar een pianospeler ontzettende ordinaire liedjes speelt en de gasten reageren daarop met: "Wat geestig." Als je dat ziet lig je al gelijk dubbel.
Maar goed, John Cleese is de ober en er komt een ontzettende dikke man aan tafel zitten die aldoor moet overgeven. Verder ga ik het allemaal niet verklappen, maar ik kan je vertellen dat het echt ontzettend grappig is!
[directovertuigdmodus] Nou ja, goed, zal ik em binnenkort maar een keer huren . [/directovertuigdmodus]
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 10:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-04-2003 @ 01:11:
De humor zit hem eigenlijk ook meer in de ober dan in de dikke man.
Oud 13-04-2003, 18:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb python 'ontdekt' toen ik een jaar of 10 was. Ik was echt meteen zeer geobsedeerd en huurde alle videos (van de series) en keek die non stop. Ik heb ook boeken en alle computer spellen. En de meeste films waarin python leden een rol speelden heb ik ook gezien (bijv. Jabberwocky,Splitting Heirs,clockwise)
Ik HOU echt van Python...En van alle andere vormen van Britse comedy. Ik heb 50 banden vol geteept. Ben een beetje geobsedeerd ja...

Maarruh GTC, jij zegt dat je normaal niet van engelse humor houd, maar dat dit zo droog is...maar de meeste engelse humor is zo droog.
Oud 13-04-2003, 18:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh, trouwens, jullie moeten echt de spellen van the holy grail en the meaning of life spelen. Briljant gemaakt, vooral meaning of life is erg knap in elkaar gezet en bevat veel nieuwe python dingetjes. Voor ouwe fragmenten en geluiden uit de series moet je 'complete waste of time' hebben...een spel dat ik na 6 jaar nog steeds niet heb opgelost.
Oud 13-04-2003, 18:50
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Noekie schreef op 13-04-2003 @ 19:13:
Maarruh GTC, jij zegt dat je normaal niet van engelse humor houd, maar dat dit zo droog is...maar de meeste engelse humor is zo droog.
Ja, Monty Python en Black Adder enzo vind ik echt geniaal. Maar die series als falwty Towers en Allo, Allo vind ik geen drol aan.
Oud 13-04-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Noekie schreef op 13-04-2003 @ 19:16:
Oh, trouwens, jullie moeten echt de spellen van the holy grail en the meaning of life spelen. Briljant gemaakt, vooral meaning of life is erg knap in elkaar gezet en bevat veel nieuwe python dingetjes. Voor ouwe fragmenten en geluiden uit de series moet je 'complete waste of time' hebben...een spel dat ik na 6 jaar nog steeds niet heb opgelost.
Daar zoek ik al een tijdje naar. Waar heb je die gevonden?!?!?!?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:08
Veenbes
Veenbes is offline
Life of Brian
Oud 14-04-2003, 20:11
NERD
NERD is offline
Citaat:
Noekie schreef op 13-04-2003 @ 19:13:
Ik heb 50 banden vol geteept.
En nu ga ik je dus net zo lang stalken tot ik een uitnodiging krijg voor een videomarathon... (en als er op die banden ook afleveringen van de Fast Show staan zit een huwelijkaanzoek er misschien ook nog wel in )
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja ik heb een paar afleveringen van de fastshow en een special, het is niet veel, maar het is iets.... Hoe oud ben je? Het moet natuurlijk wel legaal blijven he

PS: als je weet waaruit m'n sig komt trouw ik meteen met je. Zelfs als je een misvormde freak met 1 oog zou zijn.

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 13:34.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 13-04-2003 @ 21:33:
Daar zoek ik al een tijdje naar. Waar heb je die gevonden?!?!?!?
Gewoon, bij computerzaken zoals dixon.... Maar ik heb ze gekocht toen ze net uit waren dus toen waren ze iets makkelijker te vinden. 'complete waste of time' heb ik pas nog gezien in zo'n goedkopie CD-rom bak.
Oud 15-04-2003, 14:30
NERD
NERD is offline
Citaat:
Noekie schreef op 15-04-2003 @ 14:27:
S: als je weet waaruit m'n sig komt trouw ik meteen met je. Zelfs als je een misvormde freak met 1 oog zou zijn.
Dat heb je al eerder gezegd maar ik wist het ook toen niet. Terwijl ik vroeger toch zeer veel afleveringen van Fry & Laurie gezien heb... (voor de duidelijkheid, heb eventjes "gegoogled")
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:32
NERD
NERD is offline
Citaat:
Noekie schreef op 15-04-2003 @ 14:27:
Ja ik heb een paar afleveringen van de fastshow en een special, het is niet veel, maar het is iets....
Mocht je nog meer willen tapen, elke dinsdagavond (vanavond!!) op Belgie 2, begint meestal tussen 23.30 en 0.00 uur.

Boutros boutros gali!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 16:18
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Monty Python and the Search for the Holy Grail is echt geweldig...

Listen, strange women lying in ponds distributing swords are no basis for a system or government!

Life of Brian is ook geniaal, evenals Blackadder, Fawlty Towers enzo...
Oud 15-04-2003, 19:50
joopie
joopie is offline
Ik ga zometeen the holy grail bekijken, ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:56
battlestar
battlestar is offline
the search for the holy grail

maar persoonlijk vind ik fawlty towers grappiger dan monty python
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 22:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
joopie schreef op 15-04-2003 @ 20:50:
You'll love it
Oud 16-04-2003, 02:16
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 15-04-2003 @ 17:18:
Listen, strange women lying in ponds distributing swords are no basis for a system or government!
Supreme executive power derives from a Mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.

the bridge of Death, die scene vind ik ook geweldig

Look! There's the Old Man from scene twenty-four!

"He is the keeper of the Bridge of Death. He asks each traveller five questions-- "
- "Three questions."
"Three questions. He who answers the five questions-- "
- "Three questions."
"Three questions may cross in safety. "

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 02:18.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 16-04-2003 @ 03:16:
Look! There's the Old Man from scene twenty-four!
"He is the keeper of the Bridge of Death. He asks each traveller five questions-- "
- "Three questions."
"Three questions. He who answers the five questions-- "
- "Three questions."
"Three questions may cross in safety. "
"Whát is your name?"
- "Sir Lancelot, sir."
"Whát is your quest?"
- "To seek the holy grail, sir."
"Whát ... is your favorite colour?"
- "Eh... blue... no, red... AAAAAAAAAAAAAAH!"

Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:18
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-04-2003 @ 15:09:
"Whát is your name?"
- "Sir Lancelot, sir."
"Whát is your quest?"
- "To seek the holy grail, sir."
"Whát ... is your favorite colour?"
- "Eh... blue... no, red... AAAAAAAAAAAAAAH!"

whaha, ja precies. echt om je kapot om te lachen !!!!
Oud 16-04-2003, 15:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 15-04-2003 @ 21:56:
the search for the holy grail
the quest for the holy grail
Oud 16-04-2003, 16:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'Help Help, I'm being repressed, I'm being repressed'
Oud 16-04-2003, 17:03
AlopiA
AlopiA is offline
the search for the holy grail blijft leuk
Oud 16-04-2003, 17:53
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 16-04-2003 @ 18:03:
the search for the holy grail blijft leuk
the quest! for the holy grail
Oud 16-04-2003, 17:56
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Noekie schreef op 16-04-2003 @ 17:57:
'Help Help, I'm being repressed, I'm being repressed'

"It's only a fleshwound!
Oud 16-04-2003, 18:53
joopie
joopie is offline
Citaat:
joopie schreef op 15-04-2003 @ 20:50:
Erg grappige film! Het slap gelul over de zwaluwen, het killer konijn, het gevecht met de ridder, de domme bewakers, de "redder" van de prins enz... enz... Heb me soms gek gelachen man. 4*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 18:56
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Life of brian was echt kei goed Holy grail heb ik nog niet gezien denk ik.
In life of brian met die schoen dat ze denken dat ze allemaal hun schoen moeten uitdoen dan enzo is echt kei goed.
Oud 16-04-2003, 21:58
my iron lung
my iron lung is offline
ik heb life of brian en holy grail gezien en lag vooral bij de eerste echt dubbel
"just say jehova!"
bij mn krant is er nu een spaaractie: jabberwocky, meaning of life, holy grail en life of brian op dvd voor 50€ als ik nu maar geld had
Oud 16-04-2003, 22:58
Quistnix
Quistnix is offline
Grail is toch echt mijn favoriet ( "What is the air velocity of an unloaden swallow?" "an English or an African swallow?"), maar Brian is ook super ("Crucifiction?")
Oud 17-04-2003, 10:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het gaat trouwens om de 'african and european swallow'
(Ik weet dat want ik heb de scripts thuis liggen. Erg he)

En bij een van de laatste scenes van brian vind ik het zo grappig als die baardmans zegt:

I'm Brian, and so is my wife!
Reageren

Regels voor berichten