Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 15:33
Steefjuh
Steefjuh is offline
Hey allemaal,

ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik probeer het toch...
Het is een heel verhaal...

Twee maanden geleden had ik met mn moeder een plant gekocht. Toen we thuis kwamen zei ze tegen mn vader:"Ik heb een plant gekocht voor in de vensterbank in de keuken."

Mn vader zei toen alleen maar "o" en toen begon het. Ik zat erbij en hij doet altijd zo ontzettend ongeinteresseerd en nu was ik het zat. Ik zei als hint:"O, wat leuk, hoe ziet 'ie eruit??"
Want het lijkt me wel zo leuk om dat te vragen als iemand iets nieuws heeft gekocht.
Toen ik dat had gezegd reageerde hij er totaal niet op en ik had er gelijk de ziekte in!!!
Dus, als een soort wraak (ik weet het dat is fout) vroeg ik aan mn moeder of ze iets drinken wou. Ze wou het wel. Dus ik ging drinken pakken voor haar en mezelf.
Toen ik terug kwam zei ze:"Hoeft je vader niks?"
En ik zei:"Weet ik niet!!"

En daar was ie heel erg boos over. Sindsdien zegt hij helemaal niks meer. Dat is super irritant. Ik weet niet wat ik ermee aan moet. En ik weet wel dat ik veel eerder had moeten ingrijpen, maar nu wordt het echt te gek...

Mijn moeder was toen een weekje weg voor haar werk en op een avond was ik het helemaal zat, ik belde haar en kon amper stoppen met janken en ze heeft toen gezegd dat ik mijn excuses moest aanbieden. Maar dat durf ik niet. Ik ben bang voor zijn reactie, niet voor hemzelf. En ik weet zeker dat als ik mn excuses aanbiedt dat ik midden in de zin ineens ga janken en dat wil ik absoluut niet.

Weten jullie misschien iets? Of heb je een goed advies??
Ik ben echt wanhopig.

IK HAAT MIJN EIGEN VADER!!!

En dat vind ik heel erg.....
Oud 20-03-2003, 15:43
Fantôme
Fantôme is offline
ik ken je natuurlijk niet, maar HATEN is een groot woord hoor! Weet je zeker dat je je vader haat? als je hem zou haten kan het je toch niet schelen dat je ruzie met hem hebt. Je geeft om hem, dat weet ik zeker, en ik denk dat dat meespeelt dat je het zo moeilijk vind. Als je je excuus niet zo kan maken, is het dan niet mogelijk om het op te schrijven en hem de brief te geven? Dan hoeft hij je ook niet te zien huilen. vraag hem eventueel om terug te schrijven?!! Ik vond ook wel dat je vader een beetje erg overdrijft. alleen omdat je als kleine wraakactie geen drinken voor hem heb gehaald? Maargoed, probeer het maar, suc-9 ermee
Oud 20-03-2003, 15:47
Steefjuh
Steefjuh is offline
ja, maar als ik een brief schrijf, dan ga ik te ver, want dan ga ik hem echt flink de waarheid zeggen. Mn moeder zegt:
"Je zet wat drinken neer, je gaat naar boven en dan ligt de bal bij hem!" (dan is het zijn beurt)

Ja ik heb het erg vaak over mn moeder, maar zij is ook alles voor me. Als er iets met haar gebeurd, wil ik (ook) dood.
Oud 20-03-2003, 16:00
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 20-03-2003 @ 16:47:
ja, maar als ik een brief schrijf, dan ga ik te ver, want dan ga ik hem echt flink de waarheid zeggen. Mn moeder zegt:
"Je zet wat drinken neer, je gaat naar boven en dan ligt de bal bij hem!" (dan is het zijn beurt)

Ja ik heb het erg vaak over mn moeder, maar zij is ook alles voor me. Als er iets met haar gebeurd, wil ik (ook) dood.
je moeder is blijkbaar een goede vriendin voor je! dat is goed, maar dat laatste, daar zit ik toch wel even over na te denken... maargoed... brief schrijven is geen goed idee in dit geval dus... probeer dan wat je moeder heeft gezegd?!! ik vind het wel een goeie eigenlijk Slimme vrouw denk ik, maargoed, daar gaat het verder niet om. Je kan het wellicht proberen.
Oud 20-03-2003, 17:19
Toet0r
Toet0r is offline
ja haten is een heel groot woord (ik vidn trouwens dat mensen het woord haten echt te snel gebruiken, maar dat even terzijde)
ik snap het wel dat j eje zo voelt...dat hij je als het ware negeert is echt heel kut! ik denk dat je met hem moet gaan praten...gewoon tegen hem zeggen wat je dwars zit...praten is denk ik echt de beste oplossing...of schrijf een brief, dat is net zo iets. Of praat er nog een met je moedre over if die misschien is met je vader kan gaan praten.

veel succes en sterkte
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 17:25
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Steefjuh schreef:
ja, maar als ik een brief schrijf, dan ga ik te ver, want dan ga ik hem echt flink de waarheid zeggen.
En hoezo ga je dan te ver?
Liever de waarheid gezegd, alle irritaties eruit,
en een beetje duidelijkheid,
dan de halve waarheid, en diep van binnen nog wel irritaties ed.

Als je praten heel moeilijk vind, zou ik ook voor de brief gaan..
Praten lijkt me overigens het beste,
uiteindelijk komt dat (denk ik) er toch wel van,
of je nou een brief schrijft of niet.
Oud 20-03-2003, 17:33
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hej Steefje!

Je vader haten is onmogelijk denk ik! Net zoals ...; al schrijft je geeft om je vader en daarom baal je ervan dat je ruzie met hem hebt.

Ik heb ook een betere omgang met mijn moeder (mn ouders zijn uit elkaar) en ik woon ook samen met mijn broer bij haar.
haten is echt een te groot woord ookal weten we niet hoe get er precies aan toe gaat bij je thuis...

Ik heb ook vaak genoeg gedacht dat ik mn vader haatte maar meid dat kan niet...
Zoals je zelf al schrijft....ik haat hem en dat vind ik heel erg...
Das dus de reden dat je hem niet haat...Je bent gewoon woest omdat hij je een beetje negeert en doet alsof hij geen belangstelling heeft (in de plant)

Misschien (als t niet zo is moet je dat zeggen)
is je vader jaloers omdat je het zo goed met je moeder kan vinden en minder met je vader?
Heeft je vader een moeilijke jeugd gehad?
Daar kan het ook aan liggen maar dat weet ik niet...
Is hij ook zo tegen eventuele broertjes of zusjes?

Ik zou, zoals je moeder al zegt. gewoon naar hem toe gaan of om sorry te zeggen of om idd de beurt aan hem te geven.Al zeg je alleen 'alsjeblieft' tegen hem als je zijn drinken voor hem neer zet.Dan moet hij eigenlijk wel 'dank je wel' zeggen........

Succes ermee

(verder kan ik je geen raad geven)
Oud 20-03-2003, 18:34
Verwijderd
Als je wilt dat jullie relatie weer wat normaler wordt zou ik idd maar gewoon sorry tegen hem zeggen. Dan maar een stapje terug, misschien moeilijk en niet helemaal eerlijk, maar ja, soms moet het maar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 19:49
Gwinnie
Gwinnie is offline
heb ook dagelyks ruzie met mn pa... momenteel hangt de deur half los.. whoops!

meestal praat mn moeder dan met m dat ie naar me moet luisteren, meer interesse tonen en mij ook mn zegje moet laten doen. misschien kan jouw mama dat ook doen?
(niet dat t bij mij help, maar ja hij is zoo koppig. grinnik. ik ook, familie-trekje ) hoop dat t bij jou wel helpt!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 20:48
FastDuck
FastDuck is offline
ik heb ook ongeveer altijd ruzie met mn pa...
maar k accepteer het gewoon.
tis klote, maar goed tis zo, ik kan gewoon NIET met die gozer overweg weetje,...
maar ja... ik zou gewoon w88, geen excuses, gewoon afwachten en dan trektie vastwel bij, niet dan?
nouja sterkte en je bent absoluut niet de enige...
Oud 21-03-2003, 01:55
Verwijderd
Uhm, kan je moeder hier niet helpen dan? sorry hoor maar zolange tijd elkaar negeren is niet echt normaal en je moeder heeft hier ook mee van doen. Jullie zouden beiden elkaar excuses aan moeten bieden, en als je dat in een brief gaat doen, houdt je dan maar in, als je van jezelf weeet dat je dan tever kan gaan dan doe je er toch iets aan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 10:00
poesiefox
poesiefox is offline
Het is natuurlijk kinderachtig van hem, dus is het nu tijd om de wijste te zijn en hem je excuses aan te bieden. Zo van, pap, toen die keer dat ik jou oversloeg met drinken halen, dat spijt me. Ik was boos omdatr je niet reageerde op die plant in de keuken, maar dat is geen excuus natuurlijk. Sorry pap.

Waarschijnlijk reageert hij met, is al goed meid, denk eraan dat je voortaan je vader meer respecteert. Ik doe hier hardstikke mijn best voor jullie, en wat krijg ik , stank voor dank, enz enz.

Al die tijd sta jij een beetje bedremmeld te wachten tot het over is en af en toe zeg je ja pap, nee pap, spijt me pap.

Waarschijnlijk zegt hij dan niks ja pap, voortaan gedraag je je maar.

En dan jij weer ja pappa. snik. (onderdrukte snik)

En dan kan hij niet meer. Huilende dochters, daar kunnen ze niet tegen.

Komt alles toch nog goed.

Maar janken zal je, kreng!
Oud 21-03-2003, 10:53
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 20-03-2003 @ 18:33:
Hej Steefje!

Misschien (als t niet zo is moet je dat zeggen)
is je vader jaloers omdat je het zo goed met je moeder kan vinden en minder met je vader?
Heeft je vader een moeilijke jeugd gehad?
Daar kan het ook aan liggen maar dat weet ik niet...
Is hij ook zo tegen eventuele broertjes of zusjes?

Succes ermee

(verder kan ik je geen raad geven)

Ik weet niet of hij jaloers is. Maar hij is gewoon heel anders dan mn moeder. Met hem kan je bijvoorbeeld niet eens lekker winkelen. (met welke man wel ) Maar hij is wel extreem. Hij loopt er dan bij als een zandzak en interesseerd zich nergens voor.
Ik denk niet dat hij jaloers is.
En ja, zijn jeugd was ook niet al te leuk. Zijn vader deed ook niks voor hem. En daar heeft mijn moeder hem ook al mee geconfronteerd:"Wil je dat je net zo'n relatie hebt met je dochter als jij hebt met jouw vader?"
En ik heb twee broertjes, maar daar doet hij wel normaal tegen. Hij gaat altijd met ze naar voetbal en nou ja... altijd maar dat stomme voetbal.

Bedankt in ieder geval. Jouw stukje deed me het meest.
Sorry voor de anderen, maar aan die andere stukjes heb ik ook wat!!!

Citaat:
je moeder is blijkbaar een goede vriendin voor je! dat is goed, maar dat laatste, daar zit ik toch wel even over na te denken... maargoed... brief schrijven is geen goed idee in dit geval dus... probeer dan wat je moeder heeft gezegd?!! ik vind het wel een goeie eigenlijk Slimme vrouw denk ik, maargoed, daar gaat het verder niet om. Je kan het wellicht proberen.
Ja!! Mijn moeder is alles, maar dat komt omdat ze me in alles steunt en ze is er gewoon altijd voor me!!!
Ze kan ook goed met mensen omgaan, daarom praat ik met haar ook heel veel.
Bedankt allemaal!!!!!!!

O ja, en mijn vader was gister jarig. (je hoeft me niet te feliciteren) en ik moest dus ook een kado geven. Dat is een goed moment om je excuses te maken zei mams. Nou ik heb het niet gedaan.
Ik durf het gewoon niet. Het lijkt wel of ik bang ben voor mn eigen vader....

Nogmaals bedankt!!!
Oud 21-03-2003, 14:56
Fantôme
Fantôme is offline
mm, inderdaad goede replay suus (blueeyz03)
en je hoeft verder geen sorry tegen ons te zeggen hoor Steefjuh!
xxxxxxxxiesz
Oud 21-03-2003, 15:20
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 21-03-2003 @ 11:53:
Ik weet niet of hij jaloers is. Maar hij is gewoon heel anders dan mn moeder. Met hem kan je bijvoorbeeld niet eens lekker winkelen. (met welke man wel ) Maar hij is wel extreem. Hij loopt er dan bij als een zandzak en interesseerd zich nergens voor.
Ik denk niet dat hij jaloers is.
En ja, zijn jeugd was ook niet al te leuk. Zijn vader deed ook niks voor hem. En daar heeft mijn moeder hem ook al mee geconfronteerd:"Wil je dat je net zo'n relatie hebt met je dochter als jij hebt met jouw vader?"
En ik heb twee broertjes, maar daar doet hij wel normaal tegen. Hij gaat altijd met ze naar voetbal en nou ja... altijd maar dat stomme voetbal.

Bedankt in ieder geval. Jouw stukje deed me het meest.
Sorry voor de anderen, maar aan die andere stukjes heb ik ook wat!!!

Neej dat heb ik ook nooit met m'n vader gekund.
Mannen houden idd meer van voetbal....Hij ging ook liever naar voetbal...
Maar de meeste mannen (mannen; niet aangesproken voelen )
houden niet van uren shoppen duzz daar kan hij ook niets aan doen...
Mooi om te horen dat hij niet jaloes is dat zou hel vervelend zijn!

Ik weet cker dat je vader niet zijn eigen vader express nadoet ofzo maar dat hij gewoon (omdat hij net zo is opgevoed) niet beter weet...Hij vind het denk ik heel normaal om wat minder geintereseerd te zijn omdat zijn vader dat ook is.Je moeder is een lieve vrouw dat merk ik zo (En dat zei Wendy (... )
ook al....Ze is slim en sterk...

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het beter met haar kan vinden.Dat heb ik duzz net zo....Ze laat je zien dat ze veel van je houd en dat doet je vader niet...Hij houd wel van je zo bedoel ik t niet maar hij laat het op zijn eigen manier zien (net als zijn vader dat deed)

Btw, wel ff gefiliciteerd met je vader...

Ik denk niet dat je bang bent...Het is gewoon moeilijk en dat moeilijke zorgt er een beetje voor dat je 'bang' wordt...
Maar geloof me niemand is bang voor zijn of haar ouders...
Ik denk dat je alleen bang bent als je vader of moeder je mishandelt en dat is niet zo duzz...
(Blauwe plekken van Carry Slee is btw heel mooi heb je die gelezen?

Ik vind het heel lief van je dat je veel eraan hebt gehad aan mijn stukkie en ik hoop dat het goed komt met je vader en met jou...
Als er iets is kun je me een pv-bericht sturen of mailen ik stuur altijd wel terug...

Sterkte en probeer alsnog je excuses aan te bieden...

Nogmaals bedankt!!!
Oud 21-03-2003, 15:22
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
... schreef op 21-03-2003 @ 15:56:
mm, inderdaad goede replay suus (blueeyz03)
en je hoeft verder geen sorry tegen ons te zeggen hoor Steefjuh!
xxxxxxxxiesz
thanxx ik doe mn best

Je hoeft idd geen sorry te zeggen en het is geen kwestie van de beste willen zijn ofzo ik herken gewoon een beetje das alles....
Reageren

Regels voor berichten