Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ben ooit bij een chinees in Leiden geweest. Mijn oom gooit een glas bier om wat over mij heen gaat. Probeert ie het glas tegen te houden, heeft ie helaas z'n soeplepel nog in z'n hand, dus had ik ook nog haaievinnesoep in mijn haar.
heerlijk joh, naar de chinees! ![]()
||
Citaat:
![]() Dat spul het trouwens gehakt. En dus ook gehaktballen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik wil niet weten wat er allemaal in de keuken van een restaurant gebeurd...dan eet ik nooit meer in een restaurant... Mijn restaurant'trauma' was in Frankrijk in een hotel...ik wou alleen patat (ben vegetariër en in het enige vegetarische gerecht zat oa tomaat en dat mag ik niet)...kon niet, ik moest iets van de kaart bestellen... Oftewel: ik kon dus niet eten. Na een hoop gezeik en uitleggen (en probeer dat maar eens in je beste Engels, als de obers alleen maar yes en no spreken en verstaan...) kreeg ik van een 'onder'-ober steikem toch een bord patat.
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik was uit eten met m'n ouders. We zaten lekker te eten enz. dus ik had m'n eten op en kreeg een groot bord met ijs. En nog voor ik m'n 1e hap had genomen merkte ik dat er wat glimmende dingentjes in het ijs zat. Dus ik kijk goed en ineens zie ik dat het kleine stukjes glas zijn.
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Vroeger was ik heel nieuwschierig (nog steeds wel eigenlijk), maar zo waren wij een keer uit eten toen ik 6 was ofzo, en ik wilde weten wat er in een potje op tafel was. Dus ik steek mn vinger erin en neem een flinke lik van de saus...
Bleek het sambal te zijn, heel het restaurant bij elkaar gekrijsd... beetje jammer |
![]() |
|
Een maand geleden had ik bedrijfsuitje met mijn werk. WE gingen wokken bij de Japanner, klonk goed maar dat bleek het niet te zijn.
De ochtend erna was ik zo ziek en dat heeft ruim een week geduurd, terwijl ik normaal nooit ziek ben ![]() En die gore geur van wokken blijf ik altijd ruiken, gatver ![]() |
![]() |
|
wij waren eens in mallorca waar m'n moeder in d'r beste steenkolenengels een kopje koffie met veel slagroom wilde bestellen. dus zij: 'a cup of coffee with ice cream'. 'Ice cream?' 'Yes, ice cream at the coffee. A lot ice cream. You know what I mean?' 'Well, I think so'.
Kwamen ze dus even later met een kopje koffie aanzetten waar ze twee bolletjes ijs in hadden gegooid ![]() ![]() Ik lag helemaal dubbel en vervolgens de ober ook. Die besloot daarop de rest van het personeel te gaan halen, zodat iemand m'n moeders koffie met ijs kon zien en iedereen begon daar massaal te lachen. M'n moeder heeft het nog wel geproeft, maar het smaakte voor geen meter. Maar goed, we hebben d'r dus wel veel lol om gehad ![]()
|
Hmm, ja.
en ik werk ook in de bediening van een hotel/restaurant Maar gore dingen als pissen in de wasbak en gehaktballen in je oksels draaien komt bij ons echt niet voor. Ik vind eerlijk gezegd dat ze dat soort mensen moeten ontslaan en een aantekening ervan maken zodat hij niet meer aan de bak komt als kok zijnde, gaat ie maar wc-potten maken ofzo. En als blijkt dat het bedrijf het wist dan mag dat bedrijf ook dicht. Dit soort praktijken kunnen gewoon niet. Iedereen die de koksopleiding doet(en hotelschool ook volgens mij) haalt z'n hygiene dus dat kan gewoon echt niet.
||
Citaat:
Een tafel had vlees gekregen, volgens de bestelling. Dit vonden ze echter he-le-maal niet lekker en heel erg taai, dus stuurden ze het terug. "No prob," zei de kok. Ze kregen ander vlees. Komt het in de keuken, gooit de serveerster het weg. In de prullenbak met andere etensresten dus. De kok pakt het er uit, laat het nog eens op de vloer vallen, legt het serieus op het aanrecht en eet er gewoon een stukje van af! ![]() Daarna besluit hij dat het vlees nog heel erg goed is, dus doet 'ie het in een bakje en gaat het de later als "tournedo"(hoe je dat ook schrijft) gebruiken. Gatverdamme!
|
Verwijderd
|
Kehb eigenlijk twee dingen die ik echt als vies kan beschouwen wat ik heb meegemaakt.
Mn ouders, mn broertje en ik waren op vakantie op Malta. Daar zijn we in een restaurantje gaan eten. M'n moeder en ik wilden inktvisringetjes uit de frituur hebben. Dus mn vader zou in zijn goede engels dit voor ons bestellen. Alles goed en aardig tot ze met twee borden naar buiten kwamen lopen... Daar lag op ieder bord een hele (gekookte) intvis met de zuignappen nog aan de tentakels... Dit was wel zo smerig. Maar jah je hebt het toch al op je bord liggen dus proef je het ook maar. T smaakte ronduit smerig, de smaak die ik in herinnering heb is zeeppoeder... Uiteindelijk hebben we het maar aan de katten die er rondliepen gevoerd. (we zaten buiten, en ieder die wel eens op Malta en het bijbehorende eiland Gozo is geweest kent die vissersplaatsjes wel en de grote hoeveelheden katten die er rondlopen) Wat we achteraf hoorden is datene wat we besteld hadden de plaatstelijke specialiteit was... Geen aanrader dus Het tweede was minder schokkend, maar een stukje plastic in de salade waarvan ik de helft heb doorgeslikt en de andere helft gelukkig niet. Het bleek een stukje van de sla snijmachine te zijn... Echt veel trek had ik daarna niet meer... liefs, hanne |
![]() |
||
Citaat:
Heb tot nu toe niet echt trauma's van een restaurant |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf heb ik wel eens bij eens toen ik shaslick bestelde bij een restaurantje lunchroom shaslick gekregen die aan de onderkant nog half rauw was. Omdat ik daar wel vaker kom was alles wat we die avond gegeten en gedronken hebben gratis (voor ons alle 3) Verder wel eens dingen dat je chateaux briand (of hoe je het ook schrijft) besteld in griekenland en dat je gewoon taai soepvlees krijgt oid (terwijl het eigenlijk supermals moet zijn) maar toen kreeg ik gewoon een nieuwe portie. |
![]() |
|
nou niet echt een trauma en het was ook niet echt in een restaurant..maar toch ff een verhaaltje..
En paar jaar geleden ging ik bij een vriendin slapen. omdat haar ouders die avodn bezoek zouden krijgen mochten wij samen met haar zus in de stad een frietje gaan eten in een soort snackbar achtig iets..Wij gezellig aan een tafeltje, met een frietje en een frikandelletje speciaal. Ik ging ff een servetje pakken dus ik sta op en stoot zo met mn elleboog mijn frikandel speciaal van de tafelaf..de hele vloer onder de uitjes, curry en mayo...dat servetje heb ik maar meteen gehaald, maar ik heb er wel meteen een hele stapel mee genomen want de vloer was echt heel ranzig...gelukkig vonden ze het daar niet erg ofzo...maar de rest van die avond kwamen we niet meer bij. En nu een paar jaar later, als we weer eens goeie ouwe herinneringen aan t ophalen zijn, komt dat voorval bij Fonsie (zo heette die zaak) nog regelmatg voorbij. ![]() |
![]() |
|
Ik werk zelf in een Restaurant. Ik heb nog nooit meegemaakt dat zoiets ernstigs gebeurd! De kok is altijd netjes.... Hij wil ook altijd dat de hele keuken schoon is... zodra hij ff nix te doen heeft dan maakt hij even weer wat schoon. Ook dingen zoals pissen in ut eten komt niet voor... Wij zouden dat zow merken en dan kan hij naar zijn baan fluiten!
als klanten iets niet lekket vinden, gaat ut de prullenbak in. Het wordt er niet uitgevist en wordt gewoon weggegooid! K snap niet dat dit soort dingen in sommige restaurants gebeurd!
|
Een paar jaar geleden ging ik op schoolexcursie naar Barcelona. We aten elke avond in het zelfde restaurantje bij dezelfde ober. Omdat het vlees van de 1e dag er zo ranzig uitzag heeft bijna driekwart van de scholieren besloten maar 'vegetarisch' te zijn: vervolgens kregen de lui die nog wel vlees aten elke avond lekker frietjes en vlees, en de rest IEDERE avond een omelet (omelet met sperziebonen, omelet met tomaat, omelet met...etc.) Heel zielig voor dat mannetje: telkens kreeg hij zo'n beetje driekwart van het eten weer terug omdat we het niet aten.
|
![]() |
|
Ik heb een keer in Frankrijk iets besteld waarvan ik dacht dat het een vlees in bladerdeeg was, bleken het varkenshersens
![]()
|
![]() |
Ik heb een tijdje geserveerd, en inderdaad, we deden wel eens een dolletje. Hele vervelende mensen kregen nog weleens een spuugje in hun drinken. Als er vlees over de vloer ging, was het een kwestie van afspoelen en weer even opbakken.
Dat laatste heb ik hier thuis ook wel eens gedaan hoor. Er is ook wel eens een kat vandoor gegaan met een pond rosbief. Moet ik dat dan weggooien met hongerige gasten in aantocht? Wij zeggen maar zo: What the eye don't see, mr Fawlty, the chef gets away with.
|
Verwijderd
|
'k Ben wel eens met een grote groep in een pizzeria geweest, en ze wilden ons per se allemaal tegelijk onze pizza geven. Hoefde van ons niet, wij riepen al 'nee joh, doe maar gewoon zodra het klaar is', maar nee, alle twaalf mensen moesten tegelijk te pizza krijgen. En dat in een restaurantje dat maar 2 pizza's tegelijk kan bakken én de andere klanten tussendoor ook wil helpen... tegen de tijd dat we de pizza's kregen, was de eerste dus al weer twee uur oud en steenkoud...
Op werkweek met school in Rome trouwens ook zoiets... we zaten op een camping, en de eerste dag aten we ook op die camping. Je kon kiezen tussen kip en pizza. Bij de pizza kreeg je cola, want die hoorde daar bij, maar bij de kip hoorde geen cola dus daar kreeg je niets te drinken bij. Glaasje water vragen kon natúúrlijk, maar dat rekenden ze dan dus wel de prijs van een frisdrank voor. De kip was half rauw, de patat die bij de kip zat was geen patat maar gekookte reepjes aardappel (en dat is ook best lekker, maar wel even schrikken als je de eerste hap neemt), en de pizza's waren grotendeels aangebrand, zwartgeblakerd aan beide kanten. Ieuw. Gelukkig hebben we de rest van de week in de stad gegeten. Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 16:23. |
![]() |
|
Ik heb zo'n leuke vriendin die een kluns des levens is;
zaten we in eindhoven op een terrasje, haden we tomaten soep besteld.. Mevrouw wilde perse peper in haar soep en en dat werd dan ook netjes gevraagd, is ze peper in haar soep aan het doen valt het dekseltje eraf... Zaten we even verderop in de V&D ook in eindhoven (na een tijdje). Daar hebben ze zo'n lopend buffet. hadden we van die overheerlijk v&d broodjes gehaald en taart en zo. Mevrouw loopt naar haar stoel en laat die taart tussen a die mensen flikkeren. Hebben we eerst alles netjes op gegeten en daarna pas opgeruimd. Wat sociaal he... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hmm, een van mijn trauma's was in Schotland, we aten patat met sla ofzo, ik was toen nog wat jonger dus een kindermenu. Maar op de patat zat helemaal geen zout, dus pakte ik het zout van tafel, het zat in zo'n busje. Ik wil het er voorzichtig over strooien, maar ineens vliegt de dop eraf en vliegt het zout helemaal over al mijn eten... Kon het niet meer op eten ![]() Ook een keertje in een hotel hadden mijn ouders en ik zin in wat lekkers, we aten een stuk roomboterkoek, echt een groot stuk. Nog voor we het restaurantje uit konden lopen, kotste ik alles uit over de grond ![]() En tja, verder hou ik niet echt van 'uit-eten-gaan' helemaal niet zelfs, ben doodsbang voor restaurants en durf gewoon niet te eten in het openbaar ![]() |
![]() |
|
grootste trauma= Naar de mac, omdat je met allemaal WEL vlees eters bent (nix mis mee, als ik het maar niet hoef te eten) en dan een groente burger bestellen.
ik kreeg dus een burger in een groene verpakking en een groente burger broodje enzo...maar er zat een mackroket op!!! ARGHH EIKELS!!!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
ronald giphart skatefamke | 35 | 25-06-2001 20:59 |