Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 16:50
shaya
shaya is offline
ligt het aan mij of is het volgen van lessen echt gewoon saaier geworden de laatste paar weken. bij sommige vakken moet er nog veel gedaan worden voor het examen, maar vakken zoals nederlands en engels zijn toch wel erg saai en voor mijn gevoel nutteloos
Oud 18-03-2003, 16:56
WolterB
WolterB is offline
dat gevoel heb ik ook bij een aantval vakken

Engels en Nederlands idd, maar ook M&O is niet echt heel erg boeiend meer de afgelopen weken. (maar dan is de toets op de SE week weer zo vaag gemaakt zodat je bij een aantal sommen niets kunt :@)
Oud 18-03-2003, 16:57
Montoya
Montoya is offline
Ik voel me ook nutteloos in de les , je doet helemaal nix , ze kunnen me beter gewoon vrij geven dan leer ik denk nog meer dan met dat herhalen op school
Oud 18-03-2003, 16:58
Verwijderd
Tja...wij beginnen volgende week donderdag met de derde en laatste schoolexamenweek. De stof daarvoor hebben we natuurlijk al af. Verder hoeft er voor het CSE alleen nog maar herhaald te worden. De lessen zijn dus idd zeer saai aan het worden omdat we klaar zijn met de stof. Herhalen, herhalen, herhalen, dus...En da's saai.
Oud 18-03-2003, 17:09
@Moon
@Moon is offline
de lessen waren bij de meeste vakken altijd al saai en nutteloos geweest
Oud 18-03-2003, 17:11
shaya
shaya is offline
Citaat:
de lessen waren bij de meeste vakken altijd al saai en nutteloos geweest
ja okay, maar nu heb ik echt het gevoel van: Wat doe ik hier nog!
op woensdag vooral, want dan heb ik maar 4 uur les waarvan maar 1 uur soms nuttig is.
Oud 18-03-2003, 17:29
Balance
Balance is offline
ja maar als je het nou nog druk had gehad en veel moest doen in de lessen zou je waarschijnlijk kwaad zijn dat je niet genoeg gelegenheid krijgt om je voor te bereiden op je examens.
het is dus het één of het ander.

hoewel vrij zijn wel een goede optie is..
Oud 18-03-2003, 17:32
Japzer
Japzer is offline
De laatste tijd kom ik steeds vaker in lessen waarvan de leraar toch niet opschrijft, natuurkunde bijvoorbeeld, we zijn al klaar met herhalen en ik heb er altijd goede cijfers voor gehaald zonder er iets voor te doen. Ik zie het nut er dus gewoon niet van in
Oud 18-03-2003, 17:43
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
shaya schreef op 18-03-2003 @ 18:11:
ja okay, maar nu heb ik echt het gevoel van: Wat doe ik hier nog!
op woensdag vooral, want dan heb ik maar 4 uur les waarvan maar 1 uur soms nuttig is.
Bij mij zijn de lessen vanaf deze week facultatief Ga dan natuurlijk niet naar lessen waarbij je nix uitvoert. Maar het is ons wel aangeraden om toch naar de lessen te gaan, omdat er dan bv. wordt besproken wanneer je nou punten krijgt toegekend als je het zus en zo opschrijft en wanneer niet als je het weer zo opschrijft ofosw. Bovendien gaan we nu bij de meeste vakken examens maken, soms best nuttig, maar ja sommige vakken blijven gewoon saai.
Oud 18-03-2003, 17:55
lucy48
lucy48 is offline
Ik vind de lessen eigenlijk juist wel leuk nu, ik vind het wel prettig dat we niet meer echt nieuwe stof krijgen, qua stof zijn de lessen dus wel een beetje saai, maar voor de rest niet wat mij betreft
Oud 18-03-2003, 18:13
Japzer
Japzer is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 18-03-2003 @ 18:55:
Ik vind de lessen eigenlijk juist wel leuk nu, ik vind het wel prettig dat we niet meer echt nieuwe stof krijgen, qua stof zijn de lessen dus wel een beetje saai, maar voor de rest niet wat mij betreft
Het is inderdaad ook gewoon voor de gezelligheid dat ik naar school ga, voor de lessen hoef ik het niet te doen.
Oud 18-03-2003, 18:57
Smartie
Smartie is offline
IK heb het niet bij een aantal vakken, maar echt bij alle vakken. IK verveel me echt dood waardoor ook de motivatie ontbreekt om ook maar iets te doen. En dat is minder leuk dan het lijkt!
Oud 18-03-2003, 20:31
black rabbit
black rabbit is offline
dat klopt ik doe echt geen ene moer meer, waar ik vroeger voor sommige docenten toch nog wel wat woordjes ofzo (iets onzinnigs) zou gaan vertalen, nhe dikke vinger.. ja we hebben luister toets dus we gaan weeeer oefenen, normaal zou k wel mee doen, nu tja 1 keer de volgende 6 ben ik met me mp3 speler aan op me tas gaan liggen.. t kan me niet echt meer boeien.. laat dat examen maar komen nou
Oud 18-03-2003, 20:48
Snufje
Snufje is offline
* loopt vakken af *

Economie: Daar ben ik de helft van de tijd niet door tussenuren enzo, doe ik op andere momenten. Daar zijn we in principe gewoon nog hard aan het werk om de stof te behandelen

Engels: Mondeling voorbereiden door in de les tegen elkaar engels te praten over een stelling bijvoorbeeld, verder uit de examenbundel teksten maken ter voorbereiding van het examen (Saai dus)

Biologie: We zijn door de stof heen en zijn aan het herhalen. Dit is echt superboring, vooral omdat het zeg maar bijna alleen maar zelfstudie is.. ik voer dus geen hol meer uit bij bio..

Natuurkunde: Daar doe je gewoon nooit wat, maar nu moeten we nog een PO maken.. Op zich nog niet saai dus..

Scheikunde: Stof nog aan het behandelen, niet echt saai

Nederlands: Tentamens aan het voorbereiden.. Mondeling (volgende week) over 6 teksten met de analyse daarvan en nog wat opdrachten en het betoog / beschouwing schrijven over het onderwerp 'De naam van god ijdel gebruiken', HOE KOMEN ZE EROP!

Noujda, dat was het zo'n beetje.. Het is over het algemeen wel saaier en je voert idd een stuk minder uit.. hehe
Oud 18-03-2003, 20:53
Ieke
Ieke is offline
Heb ik ook al last van....
Oud 18-03-2003, 21:23
Stepsje
Stepsje is offline
Bij ons komt de helft van de leerlingen in de lessen al niet meer opdagen!!! Behalve dan bij wiskunde bijvoorbeeld, daar doen we ook nog echt wat. De meeste leraren schrijven toch niet mee op of je er wel of niet bent en als ze t wel doen doet de conrector er toch niks aan.
T is nu onze eigen verantwoordelijkheid. En dat vind ik eigenlijk wel goed.
Ik denk dat als ik geen les had ik meer deed dan nu.
Ik ga de laatse weken ook steeds vaker voor mezelf aan t werk ipv in t lokaal. En meestal vinden de leraren dat wel goed. En t werkt ook een stuk beter!!!
Oud 20-03-2003, 15:37
shaya
shaya is offline
bij veel vakken doen we examentraining. en dat is nou net bij de vakken dat ik ut niet nodig heb. voor frans en engels en nederlands enzo, waar je alleen nog maar teksten gaat lezen.

voor biologie zijn we nog nie door de stof heen, dan vind ik het ook niet erg om naar de les te gaan. ook voor economie zijn we nog niet klaar, en en ik ook niet zo goed in.

overigens zijn de lessen bij mij op school niet facultatief. het is meer je moet nog 3 weken naar school en dan is er ook geen les meer. je mag wel iets gaan vragen aan leraren enzo, maar er is dan geen vast uur voor ofzo.
Oud 20-03-2003, 16:00
SpiritX
SpiritX is offline
Ik moet me d'r bij veel vakken echt toe aanzetten om toch netjes de lessen te volgen. Bij een aantal vakken kan me dat niet zo heel veel meer schelen en mis ik dus ook geregeld een uurtje. Uiteindelijk moet ik me dan verantwoorden bij de afdelingsleider....
Oud 20-03-2003, 16:04
coecie
coecie is offline
hebben jullie geen facultatief les?
Oud 20-03-2003, 16:11
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
coecie schreef op 20-03-2003 @ 17:04:
hebben jullie geen facultatief les?
Nog steeds niet...
Officieel pas na de meivakantie (de laatste lesweek geloof ik).
Ik verwacht dat een aantal lessen na de komende tentamenweek (begint volgende week) wel facultatief zullen worden. Bovendien kan me dat nu niet meer zo heel veel schelen. Ik kan zelf na 6 jaar wel inschatten welke lessen belangrijk zijn voor mij en welke niet...
Oud 20-03-2003, 16:20
Verwijderd
valt mee, het worden alleen maar minder lessen
F1, Du1, gym en ckv1 heb ik inmiddels al afgerond.
met de vakken die ik nog over heb (zijn er 5 ) zijn we de laatste hoofdstukken aan het afronden enexamens aan het oefenen
Oud 20-03-2003, 17:24
Verwijderd
Om eerlijk te zijn, ik verveel me momenteel dood, het enige wat ik in mijn les doe is wachten op de cijfers vd toetsweek (=vorige week), en verder weet ik echt niet wat ik met al die tijd moet doen....... bij ons hebben ze facultatieve lessen afgeschaft, dus als je de stof snapt, wat meestal het geval is, ben je behoorlijk genaaid....
Advertentie

Regels voor berichten