Advertentie | |
|
![]() |
|
ja maar als je het nou nog druk had gehad en veel moest doen in de lessen zou je waarschijnlijk kwaad zijn dat je niet genoeg gelegenheid krijgt om je voor te bereiden op je examens.
het is dus het één of het ander. hoewel vrij zijn wel een goede optie is.. ![]()
|
De laatste tijd kom ik steeds vaker in lessen waarvan de leraar toch niet opschrijft, natuurkunde bijvoorbeeld, we zijn al klaar met herhalen en ik heb er altijd goede cijfers voor gehaald zonder er iets voor te doen. Ik zie het nut er dus gewoon niet van in
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
dat klopt ik doe echt geen ene moer meer, waar ik vroeger voor sommige docenten toch nog wel wat woordjes ofzo (iets onzinnigs) zou gaan vertalen, nhe dikke vinger.. ja we hebben luister toets dus we gaan weeeer oefenen, normaal zou k wel mee doen, nu tja 1 keer de volgende 6 ben ik met me mp3 speler aan op me tas gaan liggen.. t kan me niet echt meer boeien.. laat dat examen maar komen nou
|
![]() |
|
* loopt vakken af *
Economie: Daar ben ik de helft van de tijd niet door tussenuren enzo, doe ik op andere momenten. Daar zijn we in principe gewoon nog hard aan het werk om de stof te behandelen Engels: Mondeling voorbereiden door in de les tegen elkaar engels te praten over een stelling bijvoorbeeld, verder uit de examenbundel teksten maken ter voorbereiding van het examen (Saai dus) Biologie: We zijn door de stof heen en zijn aan het herhalen. Dit is echt superboring, vooral omdat het zeg maar bijna alleen maar zelfstudie is.. ik voer dus geen hol meer uit bij bio.. Natuurkunde: Daar doe je gewoon nooit wat, maar nu moeten we nog een PO maken.. Op zich nog niet saai dus.. Scheikunde: Stof nog aan het behandelen, niet echt saai Nederlands: Tentamens aan het voorbereiden.. Mondeling (volgende week) over 6 teksten met de analyse daarvan en nog wat opdrachten ![]() Noujda, dat was het zo'n beetje.. Het is over het algemeen wel saaier en je voert idd een stuk minder uit.. hehe |
![]() |
|
Bij ons komt de helft van de leerlingen in de lessen al niet meer opdagen!!! Behalve dan bij wiskunde bijvoorbeeld, daar doen we ook nog echt wat. De meeste leraren schrijven toch niet mee op of je er wel of niet bent en als ze t wel doen doet de conrector er toch niks aan.
T is nu onze eigen verantwoordelijkheid. En dat vind ik eigenlijk wel goed. Ik denk dat als ik geen les had ik meer deed dan nu. Ik ga de laatse weken ook steeds vaker voor mezelf aan t werk ipv in t lokaal. En meestal vinden de leraren dat wel goed. En t werkt ook een stuk beter!!! |
![]() |
|
bij veel vakken doen we examentraining. en dat is nou net bij de vakken dat ik ut niet nodig heb. voor frans en engels en nederlands enzo, waar je alleen nog maar teksten gaat lezen.
voor biologie zijn we nog nie door de stof heen, dan vind ik het ook niet erg om naar de les te gaan. ook voor economie zijn we nog niet klaar, en en ik ook niet zo goed in. overigens zijn de lessen bij mij op school niet facultatief. het is meer je moet nog 3 weken naar school en dan is er ook geen les meer. je mag wel iets gaan vragen aan leraren enzo, maar er is dan geen vast uur voor ofzo.
||
Citaat:
Officieel pas na de meivakantie (de laatste lesweek geloof ik). Ik verwacht dat een aantal lessen na de komende tentamenweek (begint volgende week) wel facultatief zullen worden. Bovendien kan me dat nu niet meer zo heel veel schelen. Ik kan zelf na 6 jaar wel inschatten welke lessen belangrijk zijn voor mij en welke niet... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om eerlijk te zijn, ik verveel me momenteel dood, het enige wat ik in mijn les doe is wachten op de cijfers vd toetsweek (=vorige week), en verder weet ik echt niet wat ik met al die tijd moet doen....... bij ons hebben ze facultatieve lessen afgeschaft, dus als je de stof snapt, wat meestal het geval is, ben je behoorlijk genaaid....
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Hoe kijk je achteraf terug op je middelbare school? Verwijderd | 76 | 12-02-2012 20:41 | |
Algemene schoolzaken |
Na HAVO een MBO opleiding? summer1986 | 21 | 11-10-2004 21:55 |