Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 21:19
faith666
faith666 is offline
heej, ik zat ff na te denken en het leek mij niet onlogisch als er een nieuwe LPF-achtige beweging zal komen door de oorlog..
Een groot deel van het Nederlandse volk is namelijk tegen een oorlog, maar veel grote partijen die het volk zouden moeten vertegenwoordigen stemmen voor....het CDA, VVD, en PvdA gaat ook langzaam overstag omdat de formatie gevaar loopt.
Volgens mij is er in zo''n geval altijd wel iemand die misbruik weet te maken van de situatie....en het volk zegt dat de partijen het verkeerd hebben gedaan, niet de stem van het volk vertegenwoordigd hebben...
Daarbij zal Nederland er in een oorlog waarschijnlijk (economisch) niet op vooruit gaan dus zijn mensen sneller ontevreden..
BIj Hitler en Pim Fortuyn was dat op zich ook zo....
Ze beloven het volk gewoon beterschap enzo en winnen stemmen....daarbij 90% van de mensen die stemmen kennen het partijprogramma van hun partij niet eens en als zoiets ff duidelijk in de media komt en ze zijn het daarmee eens...
Ik zie het in ieder geval dus nog wel gebeuren...

Hoe denken jullie hierover....zal het Nederlandse volk er nog ene keer intrappen of is het vergezocht of hoe, wat????
Oud 18-03-2003, 21:49
Martian
Martian is offline
Groenlinks
Oud 18-03-2003, 21:51
BARON
BARON is offline
Gewoon terugkomen bij ons; de LPF dus.
Oud 18-03-2003, 22:02
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 18-03-2003 @ 22:59:
Ga terug naar de NCPN, demon!

Tijd voor een excorcism, want volgens mij is de geest van Stalin in jouw gekropen, m'n beste communist!
okee, dat is de druppel!

De IS zijn anti-stalinisten, kan je overal vragen!
ik ga de lpf toch ook nie vergelijken met hitler!

flikker toch op man!
Oud 18-03-2003, 22:02
BARON
BARON is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-03-2003 @ 23:00:
Net als de SGP een blijvertje is zeker. 3 Zetels op zijn hoogst binnen tien jaar.
Dat denk ik niet; er is een duidelijke behoefte in dit land aan een heldere rechtse partij als tegenwicht van extreem linkse partijen zoals Groen Links of de SP.
Oud 18-03-2003, 22:03
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 18-03-2003 @ 23:02:
Dat denk ik niet; er is een duidelijke behoefte in dit land aan een heldere rechtse partij als tegenwicht van extreem linkse partijen zoals Groen Links of de SP.

goh wie heeft hier nou de domste posts!
Oud 18-03-2003, 22:04
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 18-03-2003 @ 23:02:
okee, dat is de druppel!

De IS zijn anti-stalinisten, kan je overal vragen!
ik ga de lpf toch ook nie vergelijken met hitler!

flikker toch op man!
Wat ben jij toch snel boos man! En dan ga ik zelf ook al snel op dingen in, maar jij...
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 18-03-2003 @ 23:03:
Als jij nou eens iets minder flamede zou dat al een flinke vooruitgang zijn, denk je niet?
Martian
Martian is offline
die arme topicstarter
Oud 18-03-2003, 22:05
Martian
Martian is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-03-2003 @ 23:04:
Als jij nou eens iets minder flamede zou dat al een flinke vooruitgang zijn, denk je niet?
En dat zegt degene die begon? Cool.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Martian schreef op 18-03-2003 @ 23:04:
die arme topicstarter
Was niet zo'n origineel topic, anders.
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Martian schreef op 18-03-2003 @ 23:05:
En dat zegt degene die begon? Cool.
Jup.
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-03-2003 @ 23:04:
jups!
Oud 18-03-2003, 22:06
BARON
BARON is offline
ik vind het eerlijk gezegd een nogal slecht onderwerp, dus als McCaine het niet erg vindt en zelf mee wil doen, kunnen we dit topic even volzeiken.
Oud 18-03-2003, 22:08
BARON
BARON is offline
Citaat:
gegennazis schreef op 18-03-2003 @ 23:03:
beledig alsjeblieft verder, nog 481 replys te gaan!
Oud 18-03-2003, 22:09
McCaine
McCaine is offline
Voordeel van fb zijn

Trouwens, ik denk dat BARON wel wat geplaag kan hebben.
Oud 18-03-2003, 22:09
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
BARON schreef op 18-03-2003 @ 23:08:
beledig alsjeblieft verder, nog 481 replys te gaan!
Oud 18-03-2003, 22:11
BARON
BARON is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-03-2003 @ 23:09:
Voordeel van fb zijn

Trouwens, ik denk dat BARON wel wat geplaag kan hebben.
Wie zelf plaagt moet er ook tegenkunnen. En dat kan ik.
Oud 18-03-2003, 22:39
dystopia
dystopia is offline
De LPF is inderdaad min of meer ontstaan uit 11 september en heeft met hun campagne xenofobische angsten voor de Islam, moslims, en andere minderheden 'aangeslagen'. Op zich zou hier in het geval van de oorlog tegen Iraq een nieuwe stroming uit kunnen ontstaan maar wat dat betreft lijkt mij een vergelijking met de Vietnam oorlog waar de VS net als hier in veel ogen van mensen de agressor was, de punkscene opbloeide en de hoge werkeloosheid en economische crisis aanwezig waren stukken makkelijker te maken dan met de LPF en 11 september.
Oud 18-03-2003, 22:54
Nate
Nate is offline
Citaat:
BARON schreef op 18-03-2003 @ 22:59:
Ga terug naar de NCPN, demon!

Tijd voor een excorcism, want volgens mij is de geest van Stalin in jouw gekropen, m'n beste communist!
Heh-heh
Oud 18-03-2003, 23:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 18-03-2003 @ 23:02:

Kap nou eens een keer met uit je nek lullen over zogenaamd links-extremisme man! Alles wat niet in jouw rechtse straatje past is maar weer meteen een links complot!(zie andere posts van BARON) Zijn jullie LPF-ers nou echt allemaal zo dom en paranoïde?

En over dat blijvertje: ik geef de LPF nog twee verkiezingen, en dan halen ze de kiesdrempel niet meer. Ze hebben volgens mij namelijk als enige standpunten: (criminele) asielzoekers, (criminele) illegalen, (criminele) allochtonen, (criminele) buitenlanders en (criminele) moslims. Op een gegeven moment is die formule gewoon uitgewerkt, want dan denkt het stemmend publiek: 'nou weten we het wel'.
Oud 18-03-2003, 23:08
Martian
Martian is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-03-2003 @ 00:05:
*hap*
Oud 18-03-2003, 23:13
Nate
Nate is offline
LPF is een beetje uitgezakt. Net als een pudding, die moet je ook niet te lang laten staan, dan wordt 'ie slap. Opeten in z'n volle glorie. Helaas is de LPF nou typisch zo'n pudding waar je niet teveel van moet eten, 'm eigenlijk niet meer hoeft, maar waarvan je het sonde vindt om 'm weg te gooien. Een handgemaakte sinaasappel-bavarois o.i.d.

Om het in zijn politieke context te plaatsen: LPF is niets nieuws meer. Ze zijn niet meer extreem, hebben geen duidelijk ander beleid dan sommige andere partijen, en presenteren zichzelf niet goed. Als de LPF nu de kant van de CD op zou gaan, en niet meer zo 'soft' rechts zou handelen, dán zouden ze weer wat stemmen kunnen vergaren. Mijne niet, maar wel die van anderen. Duidelijkheid is de sleutel, en "Illegalen het land uit" is duidelijker dan dwaze half-om-half regeltjes. De wil is er, de vaardigheid niet. En de wil die er is, overigens, is verdeeld.
Oud 18-03-2003, 23:15
McCaine
McCaine is offline
Ik moet de LPF overigens één positief, belangrijk punt meegeven: ze hebben het functioneren van het democratisch systeem weer op de agenda weten te krijgen. Kamer en Ministers houden zich er nog steeds weinig aan en lokaal men nog minder, maar de introductie van de dualisme-wetgeving is al een stap in de goede richting. Nou nog gekozen premier, burgemeesters en een wat machtiger Tweede Kamer.
Oud 18-03-2003, 23:17
Nate
Nate is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-03-2003 @ 00:15:
Ik moet de LPF overigens één positief, belangrijk punt meegeven: ze hebben het functioneren van het democratisch systeem weer op de agenda weten te krijgen. Kamer en Ministers houden zich er nog steeds weinig aan en lokaal men nog minder, maar de introductie van de dualisme-wetgeving is al een stap in de goede richting. Nou nog gekozen premier, burgemeesters en een wat machtiger Tweede Kamer.
Ik wil een gekozen kantinejuf op 't werk, want deze troela... Ik bedoel, als mensen met verstand kiezen dan kan zoiets. Het wil echter zo zijn dat dit nou niet bepaald voor de meerderheid van het volk opgaat
Oud 18-03-2003, 23:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-03-2003 @ 00:17:
Ik wil een gekozen kantinejuf op 't werk, want deze troela... Ik bedoel, als mensen met verstand kiezen dan kan zoiets. Het wil echter zo zijn dat dit nou niet bepaald voor de meerderheid van het volk opgaat
Jammer dan. Democratie is bepaald niet ideaal maar beslist te prefereren boven deze hybrid die we nu hebben. Óf je neemt een echte aristocratie, óf een (republiekeinse) democratie, maar niet tussenin zoals nu.
Oud 18-03-2003, 23:25
Nate
Nate is offline
Citaat:
McCaine schreef op 19-03-2003 @ 00:20:
Jammer dan. Democratie is bepaald niet ideaal maar beslist te prefereren boven deze hybrid die we nu hebben. Óf je neemt een echte aristocratie, óf een (republiekeinse) democratie, maar niet tussenin zoals nu.
Dat kan ik jou dan weer nageven, ondanks je onbeschaamde voorkeur voor blonde jongens. 'T een of 't ander, maar geen half werk leveren.
Oud 18-03-2003, 23:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-03-2003 @ 00:25:
Dat kan ik jou dan weer nageven, ondanks je onbeschaamde voorkeur voor blonde jongens. 'T een of 't ander, maar geen half werk leveren.
Zie je wel, kwestie van smaak hebben
Oud 19-03-2003, 09:35
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-03-2003 @ 23:00:
Net als de SGP een blijvertje is zeker. 3 Zetels op zijn hoogst binnen tien jaar.
Meneer McCaine mag ik je even goed voorlichten. De SGP is de meest stabiele partij in de Nederlandse politiek. Al sinds jaren altijd 2 of 3 zetels. SGP is dus wel degelijk een blijvertje.

Wat betreft de LPF: Die raken ingebed in de gangbare politieke stroming en worden een normale politieke partij.
Oud 19-03-2003, 09:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 19-03-2003 @ 10:35:
Meneer McCaine mag ik je even goed voorlichten. De SGP is de meest stabiele partij in de Nederlandse politiek. Al sinds jaren altijd 2 of 3 zetels. SGP is dus wel degelijk een blijvertje.

Wat betreft de LPF: Die raken ingebed in de gangbare politieke stroming en worden een normale politieke partij.
Hij zegt toch ook nergens dat ze dat niet zijn
Oud 19-03-2003, 09:42
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 19-03-2003 @ 10:40:
Hij zegt toch ook nergens dat ze dat niet zijn
Ik ga geen inhoudelijke discussie aan met iemand die 6 mei een bevrijdingsdag noemt.
Oud 19-03-2003, 09:42
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ach rot ook maar op, ik heb geen zin om driekwart van de replies te gaan verwijderen, een volgende keer moeten jullie je maar beter gedragen. Gesloten.

Regels voor berichten