Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan krimpt hij tot en met een witte dwerg, en brand hij netjes op. De zon explodeert en implodeert niet, maar na het rode reus-stadium stoot hij wel wat lagen af. zie ook: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=400632 |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
maar die straling is minder gevaarlijk dan de grote hoeveelheid UV en radioactieve stralen die vrijkomt als de zon opbrand. Citaat:
het absolute nulpunt is idd best koud ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [mierenneuk modus] Zon kan inderdaad niet zomaar ontploffen (als een bom), imploderen wel, maar die energie moet dan ook weg en het gevolg daarvan is weer een explosie (meestal dan, maar niet altijd, ligt aan meerdere factoren, en van een zon is dan geen sprake meer).[/mierenneuk modus]
Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 01:46. |
![]() |
|
![]() Trouwens, bovenstaande opmerking geldt niet wanneer ze Bush klonen, dan ziet het er inderdaad somber voor de mensheid uit. [enhanced mierenneukmodus] Wist je dat er een theorie bestaat over het bereiken van het absolute nulpunt? Sommige onderzoekers beweren dat er dan een reactie ontstaat waardoor atomen in de omgeving ook stil gaan staan waardoor uiteindelijk het hele helehal zal stilvallen en tijd (de 4e dimensie) zal ophouden te bestaan. [/enhanced mierenneukmodus]
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. licht doet er maar 8 min. over om hier te komtn 3. geluid kan niet door de ruimte reizen omdat er niets is om het over te brengen. dus daar hoef je nog niet bang voor te zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht trouwens dat de zon zou opzwellen tot mercurius, en niet tot aarde? Op de aarde zou het alleen zo warm worden als nu op mercurius (dus we verbranden...) Maarja, misschien moet ik vandaag maar is stoppen met denken.... ![]()
||
Citaat:
onee... klopt niet egen die tijd hebben we allaaang we iets anders gekoloniseerd, een jongere zon ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
gewoon boven water kan het gebeuren dat nadat iets geimplodeerd is, er een explosie volgt omdat door de snelheid waarmee het naarbinnen gedrukt wordt, de stukken weer uit elkaar vliegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan zou je je einde niet eens aan zien komen ![]() maar zouden wij dan óók zo een mooi nebulaatje krijgen? en wat zou er met de planeten gebeuren? ik neem aan dat de gasreuzen massaal in de hens vliegen? |
![]() |
|
![]() |
kzal je vertellen wat er dan gebeurd:
de zon ontploft. ten eerste, nabijgelegen planeten, sterren en kometen zullen daarbij ontploffen of hij hun koers raken door de ontploffingen verder doordat hij ontploft zal er een zwart gat ontstaan die zo'n grote aantrekkingskracht heeft dat hij alles om zich heen met zich meesleurt, waarbij het hele sterrenstelsel door beïnvloed zal worden maar wees gerust, dit alles maken wij toch niet mee, aangezien de straling van de explosie zo groot is dat we allang dood zijn wanneer de hierboven genoemde gebeurtenissen voorkomen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
bovendien: de zon wordt geen zwart gat, daar is hij te klein voor. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou het zwarte gat het hele sterrenstelsel beinvloeden???
|
Ik wel, maar dat had diegene in de post voor mij al gezegt...
/edit: wat noem jij 'velen malen groter'? Excuus als ik het fout heb, maar ik dacht dat 'slechts' 4x de zonmassa al een kans op zwart gat had. Hoe heet dat limiet ook alweer? Vernoemt naar een vietnamese leerling van Hawking ofzo. AAAaaaaaaaah waarom ben ik dat allemaal vergeten? ![]()
Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 11:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() kbedoel der zal wel ne reden zijn waarom wij dichter zijn bij de zon dan pluto ![]() ![]() [negeer dit]pluto ![]() |
![]() |
|
of de zon implodeerd en wordt een zwart gat
Maar hoe dan ook tegen die tijd zijn we allemaal dood Als je het allemaal mee wilt maken wacht dan nog maar 6 miljard jaar dan kom je in de buurt ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onderzoeker voorspelt dat de zon binnen zes jaar explodeert Onlyme | 36 | 20-09-2016 11:27 | |
Jouw toekomstvisie Last_Mohican | 19 | 15-04-2004 15:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Zou het menselijk ras nooit een keer uitsterven? king112 | 75 | 11-05-2003 17:30 | |
Hoe komt de Aarde aan zijn einde? Verwijderd | 2 | 16-12-2002 19:18 |