Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2002, 23:25
MiSsDeLiCiOuSs
MiSsDeLiCiOuSs is offline
Mensen die nog maar net komen kijken hebben bijna allemaal nog ouderwedse ideeen over sexualiteit.

Voorbeelden van ouderweds gedrag zijn de angst en afkeur van ontmaagding, vreemdgaan, one night stands, sex uit pure lust, meer mensen dan met zijn 2en...

Het feit dat de jonge idealistische scholiertjes hier zoveel waarde aan hechten betekent dat ze nog erg onervaren zijn. Oudere mensen weten dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn, en doen niet zo moeilijk over sex.

Daarnaast denken jongeren ook niet over sex NA... Ze volgen alleen maar hun gevoel, en argumenteren alleen maar op basis van dubieuze meningen. Ze proberen ook hopeloos hun mening op elkaar op te dringen.

Echt belangrijke gevaarlijke dingen zoals soa-gevaar, zwangerschap, dodelijke ziektes etc komen nouwelijks aan de orde.

Scholieren zijn ouderweds. Eens of oneens?

ps. (ik ben ook behoorlijk ouderweds of conservatief dus dit is een objectieve observatie )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2002, 23:43
Optima
Optima is offline
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:
[B]Mensen die nog maar net komen kijken hebben bijna allemaal nog ouderwedse ideeen over sexualiteit.
veralgemenisering

Citaat:
Voorbeelden van ouderweds gedrag zijn de angst en afkeur van ontmaagding, vreemdgaan, one night stands, sex uit pure lust, meer mensen dan met zijn 2en...
ook mensen die al 40 jaar seksueel actief zijn kunnen dit ervaren. Het zijn eerder universele thema's

Citaat:
Oudere mensen weten dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn, en doen niet zo moeilijk over sex.
nee, omdat ouderen
1)minder seksuele drang hebben
2) verstand hebben en daarom ddingen kunnen relativeren

maar er zijn genoeg ouderen die een bekrompen visie hebben tov seks en er panisch voor zijn

Citaat:
Daarnaast denken jongeren ook niet over sex NA... Ze volgen alleen maar hun gevoel, en argumenteren alleen maar op basis van dubieuze meningen. Ze proberen ook hopeloos hun mening op elkaar op te dringen.

Echt belangrijke gevaarlijke dingen zoals soa-gevaar, zwangerschap, dodelijke ziektes etc komen nouwelijks aan de orde.
neem maar van MIJ aan dat dat iig bij 1 persoon speelt....

Citaat:
ps. (ik ben ook behoorlijk ouderweds of conservatief dus dit is een objectieve observatie )
t is dat je het zelf zegt.......
Oud 04-04-2002, 02:06
De-GeXte
De-GeXte is offline
Wow wat een moelijke woorden hier .. ik ga maar weer terug naar het drugs forum .... sorry
Oud 04-04-2002, 02:33
GRRR
GRRR is offline
oneens. veralgemenisering -> niet alle pubers zijn conservatief opgevoed en kunnen op een dusdanige manier wel relativeren over sex als een volwassene. dit misschien dankzij hun omgeving, denk aan ouders en vrienden met ervaring.
en opdringen van meningen is ook onzin. en ik heb geen zin meer om interessant te doen dus ga ik maar the monkey spanken
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 09:50
fsb_b3
fsb_b3 is offline
Tis ouderwets!!!!

Niemand is ouderweds, want dat bestaat namelijk niet!!

Maar ik vind dat iedereen zichzelf heeft en de een heeft alleen wat andere ideeen als de ander. Dat ligt vaak gewoon aan de opvoeding. Maar ik denk niet dat iemand ouderwets is.[COLOR=darkred]
Oud 04-04-2002, 10:06
FB
FB is offline
Ik ben zelf 16 en mijn vriendin is 15, maar wij denken toch echt wel over dat soort dingen na.
En we zijn het ook met elkaar eens dat zoiets echt iets voor ons 2en is, en niet voor anderen.

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 11:15
Aurora
Aurora is offline
waarom ben je per se ouderwets als je tegen vreemdgaat bent? Dit slaat echt nergens op..kep nu even geen zin om heel erg mn mening te onderbouwen if ya don't mind..Maar tid iig erg generaliserend.
Oud 04-04-2002, 16:15
brightness68
brightness68 is offline
Citaat:
GRRR schreef:
oneens. veralgemenisering -> niet alle pubers zijn conservatief opgevoed en kunnen op een dusdanige manier wel relativeren over sex als een volwassene. dit misschien dankzij hun omgeving, denk aan ouders en vrienden met ervaring.
en opdringen van meningen is ook onzin. en ik heb geen zin meer om interessant te doen dus ga ik maar the monkey spanken
ik ben het eens met jou, zo'n beetje, yeah ik ben het eens met jou.

ik ben het dus oneens met jouw stelling(meisje met de stelling)
Oud 04-04-2002, 17:43
Klaine Je
Klaine Je is offline
is het dan gek dat ik niet hou van dingen als one night stands en vreemd gaan?
Oud 04-04-2002, 17:46
Verwijderd
Yeah yeah totally agreed..

Niet dat ik zo'n super volwassen kind ben ofzo maar toch!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:47
Heaven's Eye
Heaven's Eye is offline
omdat je zelf niet nadenkt hoeft dat nog niet te betekenen dat niemand nadenkt over sex en de gevolgen.
En waarom heeft iedereen zo'n moeite met jongeren die sex hebben?!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:52
NILSJUH
NILSJUH is offline
hoi
heb je wat tegen pubers??
((mag ik je toevoegen op msn????????
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:58
sientjuh
sientjuh is offline
Wat isser nou weer mis met jongeren en sex?! Ik en mn vriendeke hebben het daar trouwens best wel over gehad, maar dr zijn ook nog andere dingen waar we over praten, en daar lijkt mij niks mis mee
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 08:41
chanel
chanel is offline
Ik ben t niet met je eens, helemaal niet op de manier waarop je t stelt, mijn mening is dat je een bepaalde groep, bijvoorbeeld: 'scholieren' '55+' 'kleuters' nooit over een kam kan en mag scheren, wat jij dus wel doet. In bepaalde dingen zou je misschien wel gelijk kunnen hebben, maar k denk dan in mindere mate..

Chanel
Oud 05-04-2002, 10:21
T-beertje
T-beertje is offline
Ik zal voor mij en m'n vriendin spreken: wij zijn gelukkig wel conservatief... wij hebben genoeg aan elkaar, en wat wij doen is uit 'pure liefde' en daar hebben wij geen schokkende vernieuwingen voor nodig.
Maar aan de andere kant, ik denk niet dat je ons kan verwijten dat we d'r niet over nadenken, dat we 'zomaar' iets doen.. we zijn wel bewust bezig, en weten wat mogelijke consequenties kunnen zijn bij onvolwassen (=onvoorzichtig in dit geval ) gedrag.
Oud 05-04-2002, 11:37
moenbase
moenbase is offline
'k vind wel dat de jongeren er te makkelijk over denken. "Oh ik ben verliefd op je, dus we hebben maar sex." Maar dat komt doordat ze allemaal aan't puberen zijn en daardoor dus ook veel aan sex denken.
Daarom vind ik ook dat er een wet mag komen dat je geen sex mag hebben onder een bepaalde leeftijd. Jonger dan 18 zou okay zijn. Want op je 18e mag je toch wel verwachten van ze dat ze toch wel meer stil blijven staan over de gevolgen. En ik hoop dat zij ook niet moeilijk doen over het gebruik van condooms.
Daar komt nog eens bij dat er misschien een soort 'toelatingstest' moet komen. Wanneer je geschikt bent om iemand leven te veranderen met de voordelen en nadelen van sex.
Ook zou er op vreemdgaan een straf moeten staan. Dit hoort nu eenmaal niet. Dit betuigd ook dat je geen vastigheid wilt, maar toch ook weer wel. Of te wel, men weet het gewoon niet. Dit kan de relatiepartner erg veel pijn doen. Dit moet verkomen worden.
Oud 05-04-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
'k vind wel dat de jongeren er te makkelijk over denken. "Oh ik ben verliefd op je, dus we hebben maar sex." Maar dat komt doordat ze allemaal aan't puberen zijn en daardoor dus ook veel aan sex denken.
Daarom vind ik ook dat er een wet mag komen dat je geen sex mag hebben onder een bepaalde leeftijd. Jonger dan 18 zou okay zijn. Want op je 18e mag je toch wel verwachten van ze dat ze toch wel meer stil blijven staan over de gevolgen. En ik hoop dat zij ook niet moeilijk doen over het gebruik van condooms.
Daar komt nog eens bij dat er misschien een soort 'toelatingstest' moet komen. Wanneer je geschikt bent om iemand leven te veranderen met de voordelen en nadelen van sex.
Ook zou er op vreemdgaan een straf moeten staan. Dit hoort nu eenmaal niet. Dit betuigd ook dat je geen vastigheid wilt, maar toch ook weer wel. Of te wel, men weet het gewoon niet. Dit kan de relatiepartner erg veel pijn doen. Dit moet verkomen worden.
Je begint een btje op abt te lijken... (no offense, abt)

Waarom hoort vreemdgaan niet?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:25
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
Ik ben 16 en me vriend is 18 en tuurlijk denken we over dat soort dingen na!
ik vind het te veralgemeend zoals al eerder vermeld door anderen. En ik ben het echt niet eens met alles wat je schrijft!
Oud 05-04-2002, 12:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
eddie schreef:

Waarom hoort vreemdgaan niet?
vreemdgaan hoort niet. dat omdat je dan laat blijken dat je geen relatie aan kunt, wil je vreemdgaan, geen probleem, maar ga dan geen relatie aan. Met een relatie geef je aan dat je bij elkaar bent, dat je bepaalde dingen alleen met je relatiepartner deelt, en dus niet met anderen. Kun je dit niet, dan ben je niet geschikt voor een relatie. Geen testrelatie, en dus ook geen huwelijksrelatie.
Oud 05-04-2002, 12:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
eddie schreef:

Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 13:00
Verwijderd
Citaat:
MiSsDeLiCiOuSs schreef:
*conservatief gelul*
vies kleurtje

Ik ben het er niet mee eens. De jeugd van tegenwoordig is veel opener over sex dan vroeger.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 23:15
bracelance
bracelance is offline
oneens, elk mens is verschillend, de stelling dat ALLE scholieren zo zijn, gaat er bij mij niet in
Reageren

Regels voor berichten