Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 16:32
Atje85
Atje85 is offline
Jongeren opgepakt wegens ernstige buurtterreur

Uitgegeven: 3 april 2003 17:13
Laatst gewijzigd: 3 april 2003 17:17

GLANERBRUG - De politie heeft veertien jongeren uit Glanerbrug in Overijssel aangehouden voor bedreigingen, diefstallen, vernielingen en brandstichtingen in hun woonplaats. Het gaat om elf jongens en drie meisjes in de leeftijd van 9 tot 17 jaar.

De delicten zijn zo ernstig dat tien van de arrestanten in verzekering zijn gesteld en voor de kinderrechter moeten verschijnen, maakte de politie donderdag bekend. Twee broertjes van 12 en 13 jaar zijn in een internaat geplaatst en een 17-jarige jongen is doorgestuurd naar de jeugdstrafinrichting in Veenhuizen.

De jongeren zeiden uit verveling te hebben gehandeld. Soms werd er ook onder dwang gehandeld. Als een groepslid niet wilde meedoen, werd hij of zij bedreigd met een pak slaag. De groep vormde volgens de politie een grote bedreiging voor zijn omgeving.
---

omg 9/10 jaar en dan gewoon brand stichten, dingen vernielen uit 'verveling' ???

Sommige ouders letten echt niet goed op hun kinderen he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 16:46
Verwijderd
Dit land gaat naar de klote, meneer
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:58
Verwijderd
Boefjes zijn het. Maar ze deden het uit verveling... Dat houdt in dat Glanerburg saai is voor de jeugd, zou Glanerburg er dan niet goed aan doen verantwoorde sportveldjes en speeltuinen aan te leggen. Je hoort wel vaker dat die hangjongeren zich vervelen, vraag ze dan wat ze willen doen (behalve dreigend rondhangen)en zorg voor activiteiten e.d.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:03
Verwijderd
Verder valt er ook niet zoveel op te zeggen. Vervolgen, berechten, in internaat plaatsen, wham-bam-thank-you-ma'am.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 18:03:
Verder valt er ook niet zoveel op te zeggen. Vervolgen, berechten, in internaat plaatsen, wham-bam-thank-you-ma'am.
Hehe, als de LPF het voor het zeggen had zaten ze nu in een mooi strafkamp in Noordoost-Groningen aka de Hollandse Goelag-archipel.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het wachten is nu op iemand als theone87nl die hier gaat roepen dat het vast allemaal allochtonen waren.

ontopic: ik zou me ook stierlijk vervelen als ik in Glanerbrug zou wonen. Volgens mij is daar gewoon he-le-maal niets te doen.
Oud 03-04-2003, 17:43
FloatAZiggy
FloatAZiggy is offline
Ik ben laatst nog in Glanerbrug geweest
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-04-2003 @ 18:21:
Het wachten is nu op iemand als theone87nl die hier gaat roepen dat het vast allemaal allochtonen waren.
Dan kun je lang wachten, hij is eindelijk verbannen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 18:52:
Kijk, dat noem ik goed nieuws! Een permban?

Je hebt er trouwens nog zo één op dit forum: Hooligirl. Tenzij die ook verbannen is natuurlijk.
[edit]Die zit tegenwoordig op Onzin. Lekker laten zitten.[/edit]

Maar goed, we wijken af...

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:

Eindelijk...

Dat kleine kutfiguurtje hoeft hier van mij nooit meer terug te komen.

Kleine nazi-kleuter... (Hij, dus... )
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-04-2003 @ 18:11:
Hehe, als de LPF het voor het zeggen had zaten ze nu in een mooi strafkamp in Noordoost-Groningen aka de Hollandse Goelag-archipel.
En wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:12
CraigDavid
CraigDavid is offline
glanerburg... eigenlijk nog nooit van gehoord

ligt zeker in the middle of the nowhere
Oud 03-04-2003, 18:13
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 03-04-2003 @ 19:12:
glanerburg... eigenlijk nog nooit van gehoord

ligt zeker in the middle of the nowhere
Tussen Enschede en de Duitse grens.
Oud 03-04-2003, 18:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FloatAZiggy schreef op 03-04-2003 @ 18:43:
Ik ben laatst nog in Glanerbrug geweest

en, was het leuk?

of heb je je ook verveeld?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-04-2003 @ 19:13:
Tussen Enschede en de Duitse grens.

dat verklaart t...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-04-2003 @ 17:58:
Boefjes zijn het. Maar ze deden het uit verveling... Dat houdt in dat Glanerburg saai is voor de jeugd, zou Glanerburg er dan niet goed aan doen verantwoorde sportveldjes en speeltuinen aan te leggen. Je hoort wel vaker dat die hangjongeren zich vervelen, vraag ze dan wat ze willen doen (behalve dreigend rondhangen)en zorg voor activiteiten e.d.

Sja, ik weet niet welke partijen daar t beleid uitvoeren, maar ik denk ook niet dat t veel uitmaakt. te veel gemeentes letten zowiezo (helaas) te weinig op zulke dingen.
denken alleen maar aan vervolging, ipv het probleem bij de wortel aan te pakken. dan gefe je maar eens een xtje wat meer geld uit, maar dan hoef je dat niet telkens te doen en dan is iederene tevreden.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-04-2003 @ 19:11:
En wat is daar mis mee?
Het is niet aangetoond of dat werkt. Bovendien is het nazistisch.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:15
BARON
BARON is offline
Citaat:
Wat flauw zeg, dan roep ik het maar: "Het zijn vast allochtonen"!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 03-04-2003 @ 20:15:
Wat flauw zeg, dan roep ik het maar: "Het zijn vast allochtonen"!
inderdaad, het zijn vast en zeker allochtonen!

...
Oud 03-04-2003, 19:30
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-04-2003 @ 20:24:
inderdaad, het zijn vast en zeker allochtonen!

...
We zijn het eens
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 20:10:
Het is niet aangetoond of dat werkt. Bovendien is het nazistisch.
Nou, zo'n legerbootcamp helpt voor 2/3e van de jongerendeliquenten behoorlijk, heb ik laatst in een documentaire mogen vernemen. De probleemjongeren worden dan geleerd om te vertrouwen in zichzelf en op anderen, in en op een positieve manier. Jongeren die anders op straat geëindigd waren zien 't nou weer zitten en kijken uit naar het terugkeren in de maatschappij waar ze zo goed mogelijk willen functioneren.

Ik ben dan ook groot voorstander van sociale dienstplicht. Sowieso.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:01
Verwijderd
Ik wil wel wat meer bewijs zien dan 'een documentarie die ik laatst gezien heb' voor ik zo'n ingrijpende maatregel kan goedkeuren.

Let wel, ik sta er niet in beginsel afwijzend tegenover, ik wil gewoon zeker weten of het werkt. En dat is mij tot op heden nog niet duidelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 21:01:
Ik wil wel wat meer bewijs zien dan 'een documentarie die ik laatst gezien heb' voor ik zo'n ingrijpende maatregel kan goedkeuren.

Let wel, ik sta er niet in beginsel afwijzend tegenover, ik wil gewoon zeker weten of het werkt. En dat is mij tot op heden nog niet duidelijk gemaakt.
http://ublad.warande.uu.nl/ubladen/3...liquentie.html maakt duidelijk wat 't voornaamste probleem is van de 'probleemjeugd'.

Toen op TV kregen ook de jongeren zelf het woord, en die waren lovend over deze aanpak. Althans, de meesten.

Ik heb geen idee meer hoe die docu heette, noch op welke zender het uitgezonden werd (vermoedelijk nederland 2 of 3). Kan me trouwens niet voorstellen dat ik de enige ben die 't gezien heeft, helemaal niet op dit forum. Either way; je hoeft 't niet van me aan te nemen hoor. Maar je zou er ook vanuit kunnen gaan dat ik hier niet uit mijn nek zit te lullen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-04-2003 @ 19:11:
En wat is daar mis mee?
Het woord strafkamp zegt het al, ik ben een voorstander van preventieve projecten bij dit soort jongeren, niet van ze onmondige militairen maken maar jongeren die de maatschappij aankunnen en er een nuttige bijdrage aan kunnen leveren. Bij maatschappijleer heb ik eens een aantal jongeren die op een soort internaat waren geplaatst en daar voorbereid werden op een succesvolle terugkeer in de maatschappij. Het internaat had een Amerikaanse naam, ik weet em even niet meer. Anywayz, het is een uitermate succesvol project waarin deze jongeren een nieuwe kans krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 03-04-2003 @ 19:32:
Sja, ik weet niet welke partijen daar t beleid uitvoeren, maar ik denk ook niet dat t veel uitmaakt. te veel gemeentes letten zowiezo (helaas) te weinig op zulke dingen.
denken alleen maar aan vervolging, ipv het probleem bij de wortel aan te pakken. dan gefe je maar eens een xtje wat meer geld uit, maar dan hoef je dat niet telkens te doen en dan is iederene tevreden.
Kijk, jij hebt het begrepen. GroenLinks maakt zich sterk voor preventieve projecten i.p.v. de algehele trend van strenger straffen te volgen. Door de problemen in achterstandswijken aan te pakken voorkom je misschien al minstens 25% van de grote criminaliteit, en meer dan 50% van de kleine criminaliteit. In achterstandswijken is het echt troosteloos, van zo'n omgeving alleen al wordt je zwaar depressief. Er is bovendien echt niets te doen. Ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2003 @ 17:46:
Dit land gaat naar de klote, meneer
dat is het al half.

daarom heb ik ook schijt gekregen aan de politie enzo.
die staan toch alleen maar te flitsen.

zo nu en dan zie je er 1tje rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 21:49
Martian
Martian is offline
Citaat:
Havock schreef op 03-04-2003 @ 22:46:
dat is het al half.

daarom heb ik ook schijt gekregen aan de politie enzo.
die staan toch alleen maar te flitsen.

zo nu en dan zie je er 1tje rondlopen.
In het centrum van Utrecht zijn een hoop patrouilles nu....
Ik werd pas om 01:30 aangehouden bij het Vredenburg omdat ik door rood reed met de fiets, door een motoragent

hij gaf me geen boete gelukkig.
Maar rond uitgaanscentra zijn ze hier wel actief.
Oud 03-04-2003, 23:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Martian schreef op 03-04-2003 @ 22:49:
In het centrum van Utrecht zijn een hoop patrouilles nu....
Ik werd pas om 01:30 aangehouden bij het Vredenburg omdat ik door rood reed met de fiets, door een motoragent

hij gaf me geen boete gelukkig.
Maar rond uitgaanscentra zijn ze hier wel actief.
Hier in Hoorn (en in Nijmegen) zie ik ze ook vaak zat hoor.

Verder, strafkampen/ heropvoedingskampen sta ik ook niet afwijzend tegenover, zo lang het in de juiste mate word ingezet.
Oud 04-04-2003, 08:52
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-04-2003 @ 18:21:

ontopic: ik zou me ook stierlijk vervelen als ik in Glanerbrug zou wonen. Volgens mij is daar gewoon he-le-maal niets te doen.
Overal is iets te doen, als je een beetje creatief is. Ze waren immers al met een groep, dan kunnen ze best gaan voetballen ofzo. Maar waarschijnlijk zijn deze lui te dom of te asociaal om dat te kunnen bedenken, dus is het hardstikke goed dat ze zijn opgepakt. Vind ik.
Oud 04-04-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 04-04-2003 @ 00:30:
Hier in Hoorn (en in Nijmegen) zie ik ze ook vaak zat hoor.

Verder, strafkampen/ heropvoedingskampen sta ik ook niet afwijzend tegenover, zo lang het in de juiste mate word ingezet.
ja, uitsluitend voor jongeren die:
1- problemen blijven veroorzaken.
2- door problemen thuis op de slechte weg zijn geraakt.

ik vind neit dat de belastingbetaler, pietje "onderdak" moet geven omdat pietje zojuist de banden van een auto lekstak.

ik vind dat pietje de banden moet betalen + boete, z'n bek moet houden en meot optyfen. punt.

doet pietje het vaker; DAN gaat ie fijn even opnieuw opgevoed worden (maandje in de zomervakantie uiteraard, zijn school mag er niet onder lijden).

issie er dan nog niet vanaf, dan is het zijn probleem, gaat em vrije tijd kosten.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 19:06
geen punt.
geen punt. is offline
Bij ons hier in Goes hebben een stel jonge lui, ook zo rond die leeftijd een hele basisschool in de fik gestoken op oudejaarsavond! Dat vind ik echt erg. Het ergste was nog dat de school stond in een buurt met wat minder intelligente aso's...
Reageren

Regels voor berichten