Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 16:28
Quiana
Quiana is offline
Ja, vroeg me af hoeveel invloed het forum,
(en dan vooral psych), op jou heeft..
(positief, of negatief)

Merk bij mezelf wel dat als ik vaak op psych kom,
me snel minder voel, door het lezen van alles..
Als je sommige verhalen ('t overgrote deel op psych bestaat uit problemen) leest , jeetje, is best heftig vaak..
Voel(de) me soms sneller (of meer) klote door 't forum,
maar aan de andere kant, mensen die ik hier 'ontmoet' heb,
hebben -over het algemeen-
wel een goeie invloed op me (gehad).
Plus dat dingen hier makkelijk kwijt kunnen
ook wel een goede invloed heeft gehad.. denk ik.

[edit]
Oeps. Iets vergeten..
En wat voor conclusie kan je daaruit trekken,
is het slecht om 'probleemverhalen' op te zoeken,
of valt dat wel mee? (voor mensen die zwak in hun schoenen staan, èn voor mensen die niet 'zwak' zijn..)

Offtopic:
Whe, 't staat er wel een beetje onduidelijk.. :\

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 16:46
Marcade
Marcade is offline
Ik denk dat je dit forum mee moet gebruiken voor objectieve psychologische vragen; daar heb ik een jaar geleden ofzo ook voor gepleit.

Ik denk gewoon dat depressievelingen nauwelijks echt geholpen kunnen worden via dit forum; en dat ze echt professionele hulp moeten zoeken. Want dit forum; je komt gewoon niet diep genoeg in zo'n iemand. En om iemand te helpen komt er toch een stukje forceren bij kijken. Dat lukt niet hier.

Daarnaast; zoals je zei, het is hier gewoonweg geen vrolijke boel en je zou je inderdaad alleen nog maar minder kunnen voelen.

..

Je doet hier soms wel leuke contacten op, aan de andere kant MITS ZE TENMINSTE WEL BLIJVEN REAGEREN OP MAIL
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:47
lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij heeft het forum op mij niet echt veel invloed, geen positieve, maar ook geen negatieve.
Maar ik kom dan ook meestal op de minder serieuze fora zaols school en studie en zo, waar het niet echt over grote problemen gaat.
Wel is het zo dat ik het prettig vind om te weten dat er meer mensen zijn die dezelfde problemen hebben als ik.
Ik heb een keer een bericht op het psych forum gezet omdat ik ergens mee zat waarvan ik dacht dat alleen ik daar last van had (nou ja, heel weinig mensen in ieder geval) maar daar merkte ik dat ik niet de enige ben, dat steunt wel

Volgens mij is het niet slecht om probleemverhalen op te zoeken, het is goed om te lezen dat er mensen zijn die problemen hebben als je zelf geen problemen hebt, je weet dat niet iedereen het zo gemakkelijk heeft als jij
Als je iets leest van iemand die hetzelfde probleem heeft als jij, is het dus prettig is om te lezen dat je niet de enige bent, dit geldt denk ik ook als het niet dezelfde problemen zijn, al zijn problemen natuurlijk niet minder erg als iemand anders ze ook heeft en is het misschien ook niet echt goed om andermans problemen als een soort van verlichting van je eigen problemen te zien
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:03
Verwijderd
Dit forum heeft bij mij nooit echt invloed gehad op hoe ik me voel of iets dergelijks, maar dat komt denk ik omdat ik toen ik hier kwam en fb ben geworden alweer helemaal lekker in mijn vel zat.

Ik zat eerder op een ander forum wat nu niet meer bestaat, zwaarweer, en dat heeft me in bepaalde dingen zeker wel meegesleept. Ik denk dat er zowel voordelen als nadelen aan zo'n forum kunnen zetten.

Ik denk dat het voor sommige mensen teveel een soort aanhangpunt wordt en men vergeet om in de echte wereld nu stappen te ondernemen, anderen kunnen zich laten meeslepen door verhalen hier, of hun problemen gaan wegcijferen omdat ze van mening zijn dat de problemen die ze hier lezen veel erger zijn. Maar zoals jij al zegt, aan de andere kant is het fijn je verhaal kwijt te kunnen en kun je waardevolle mensen leren kennen.

Mja, kheb me moeten leren distantiëren van andere mensen en hun problemen, en dat lukt me nu tegenwoordig wel eigenlijk.

Mja, iedereen moet voor zichzelf bepalen of het meer goed of meer slecht doet, als het laatste het geval is, moet je ook durven te beslissen om hier dan maar niet meer te komen.

Mja, das makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:35
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Dit forum heeft niet veel invloed meer op me.

Net als dusjcrib zat ik ook eerder op zwaarweer, dat had juist ontzettend veel invloed. Je werd echt meegesleept in alle problemen van iederen. Voelde ik me een keer goed, dan was er altijd wel iemand die zich niet goed voelde (die je goed kende) waardoor dat toch weer een soort domper op je gevoel was. Op die manier was het ook heel moeilijk om jezelf dus beter te gaan voelen.
Maar aan de andere kant, het was ook wel leuk daar (op onzin/dingen van alle dag) Ik heb er best veel mensen leren kennen, waarvan ik met een aantal nog steeds contact heb, en ik heb er zelf uiteindelijk ook ontzettend veel aan gehad.

Maarja, na zwaarweer ben ik een tijd forumloos geweest, even niks. Dat heeft me goed gedaan.
En nu ik op dit forum zit, jah.. het heeft niet zoveel invloed op me. Ik ken maar een aantal mensen die hier zitten, en dat zijn dan vooral de mensen die ook op zwaarweer zaten. Maar met het overgrote deel is het contact verminderd.
En aangezien ik op dit forum bijna niemand persoonlijk ken, probeer ik objectief advies te geven en afstand te houden, zodat ik minder persoonlijk betrokken ben met de problemen (om het zo te zeggen)

En jah, toen ik 15 was zat ik al op zwaarweer. En ook al wil je niet dat het gaat wennen, dat doet het toch. Op een gegeven moment heb je zoveel zelfmoordaankondigingen meegemaakt, dat een berichtje van "ik voel me klote" van een totaal onbekend iemand, me niet meer veel doet (jah het klinkt misschien hard.. maar het went toch, ook al wil je misschien wel helemaal niet dat het went)

Nouja goed, beetje lang verhaal misschien. Maar mij doet het dus niet zoveel. Maar ik denk dat het ook erg komt omdat ik afstand houd, de mensen niet goed en persoonlijk ken, en zo objectief mogelijk probeer te zijn.
Oud 17-03-2003, 17:39
Verwijderd
dit forum heeft niet echt veel invloed op me.. ja de meeste mensen die hier hun verhaal posten ken ik verder ook niet, maar sommige wel.. tja dan doet het je wel wat maar dat blijft altijd wel zo..
vroeger vond ik het veel erger om al deze verhalen hier te lezen, nu doet het me niet echt veel meer.. het lijkt net of het allemaal hetzelfde is geworden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:41
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef op 17-03-2003 @ 18:35:

En jah, toen ik 15 was zat ik al op zwaarweer. En ook al wil je niet dat het gaat wennen, dat doet het toch. Op een gegeven moment heb je zoveel zelfmoordaankondigingen meegemaakt, dat een berichtje van "ik voel me klote" van een totaal onbekend iemand, me niet meer veel doet (jah het klinkt misschien hard.. maar het went toch, ook al wil je misschien wel helemaal niet dat het went)
Ja inderdaad, ik kijk er ook niet meer van op. Ik vond zwaarweer ook heel meeslepend, maar dat geldt toch wel voor bijna iedereen die daar was denk ik.
Bij dit forum ben ik ook niet zo persoonlijk betrokken, ik lees meer dan ik post. Er lopen hier nog wel wat mensen van zwaarweer rond () maar voor de rest ken ik niet echt veel mensen.
Ik kan begrijpen dat zo'n forum moeilijk word als je veel mensen kent en daardoor vaak bezorgd bent als je weer wat op het forum leest.. Maar het is altijd - "maar van de andere kant", want het is natuurlijk wel fijn om contact te hebben met leuke mensen/lotgenoten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:42
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Eerst wil ik even zeggen dat ik dit een goeie vraag vind!! Ik vroeg t mezelf ook al een tijdje af duss

Maar euhm wat voor invloed het op mij heeft... Als ik vrolijk ben, kom ik hier meestal toch, gewoon voor de objectieve psychologische vragen zegmaar. En dan lees ik ook nog gewoon de 'depressieve' dingen zegmaar, weet niet waarom eigenlijk, vind het interessant en ik wil die mensen ook wel helpen. Ik ga me er dan ook niet slecht door voelen.
Als ik me rot voel kom ik hier ook, als je dan een topic opent en je krijgt wat nuttige antwoorden enzo kan dat best helpen. Maar je kan indd ook je nog rotter gaan voelen door wat anderen zeggen. Dat heb ik gelukkig niet zoveel, heel af en toe een beetje.
Nouja, dit forum heeft dus niet superveel invloed op mij. Tenminste... als ik dan de problemen van anderen lees ga ik wel denken van: wat heb ik t toch eigenlijk makkelijk, waar maak ik me druk om, het kan allemaal veel erger. En daar ga ik me dan niet beter of slechter door voelen ofzo, maarja het is gewoon goed om dat te weten denk ik.

Trouwens, ik vind dat hier ook wel es wat meer objectieve psychologische vragen kunnen komen enzo... Ja, mensen moeten daar topics over openen, en als ze dat niet doen, gebeurt dat gewoon niet, maar het zou gewoon geen kwaad kunnen. Het lijkt soms echt zo alsof alle depressieve mensen hier komen, terwijl een psychologie forum in eerste instantie gewoon bedoeld is om het over psychologie te hebben lijkt mij, en niet over problemen? Niet dat dat niet mag, maarja het lijkt soms of het daar alleen maar over gaat hier. Maarja.
Oud 17-03-2003, 18:02
C'est moi
C'est moi is offline
positief ik kan hier mn ei kwijt

groetjes chretienne
Oud 17-03-2003, 18:07
Miracle
Miracle is offline
Het is bij mij verschillend. Dat ligt sterk aan m'n bui. Als ik vrolijk ben en alles loopt lekker dan verandert het forum daar niks aan. Maar als ik een "twijfelachtige" bui heb, dan ben ik niet vrolijk maar ook niet sjago ofzow, dan kan dat altijd twee kanten op slaan - blij of down, en als ik op zo'n moment hier teveel ga lezen dan merk ik wel dat het toch de down kant opslaat. Dus ik denk dat op zo'n moment het forum wel invloed heeft.
Op zulke momenten zou ik hier dus beter weg kunnen blijven, maar soms trekt dan juist het forum aan enzo.

En tja, ik denk dat ik vanzelf wel leer dat ik hier soms gewoon niet moet komen. En ik maak me er eigenlijk ook niet heel erg druk om..
Dus @ beta, probeer het forum te vermijden op bepaalde momenten! En misschien kan het helpen om gewoon maar ff niet op psych te komen Offtopic: onzin is ook leuk
Oud 17-03-2003, 18:30
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef:
MITS ZE TENMINSTE WEL BLIJVEN REAGEREN OP MAIL
Geduld is een schone zaak.
Offtopic:
Ja, ik weet dondersgoed dat je gelijk hebt..
Maar het komt telkens niet af.

Citaat:
KissMyJackass schreef:

Trouwens, ik vind dat hier ook wel es wat meer objectieve psychologische vragen kunnen komen enzo... Ja, mensen moeten daar topics over openen, en als ze dat niet doen, gebeurt dat gewoon niet, maar het zou gewoon geen kwaad kunnen. Het lijkt soms echt zo alsof alle depressieve mensen hier komen, terwijl een psychologie forum in eerste instantie gewoon bedoeld is om het over psychologie te hebben lijkt mij, en niet over problemen?
Ben 'k 't wel mee eens..
In het begin (m\n n00b=periode. ), waren er meer
psychologische vragen, nu lijkt het voor mijn gevoel
al een hele tijd *probleem*topics..
Vind het niet erg, heb zelf ook veel topics hier geopend,
maar soms wel jammer.. (en ja, ik weet dat je zelf
aan zulke dingen werkt. Maar ik ben inspiratieloos. )
Citaat:
dreen schreef:

Dus @beta, probeer het forum te vermijden op bepaalde momenten! En misschien kan het helpen om gewoon maar ff niet op psych te komen Offtopic: onzin is ook leuk
Nja, nu is het voor mij niet echt zo da'k er echt
gevoelig voor ben, ben er minder gevoelig voor geworden denk ik.
Offtopic:
Zit je nu op onzin dan?
Oud 17-03-2003, 18:40
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 17-03-2003 @ 19:30:
Geduld is een schone zaak.
Offtopic:
Ja, ik weet dondersgoed dat je gelijk hebt..
Maar het komt telkens niet af.
Offtopic: Dan moet het wel een verdomd goed en leuk mailtje zijn zeg.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:58
gothicje
gothicje is offline
ik heb niet alle reactie gelezen hoor!
maar in ieder geval even over mezelf...
voor mij heeft het forum goede maar ook slechte dingen met zich meegebracht.. soms waren er van die momenten en dan voelde ik me heel minderwaardig en dan dacht ik wat zeur ik nou
en soms ging ik me kloter voelen door de verhalen
maar aan de andere kant ik kan ook me eigen verhalen hier kwijt en vaak krijg ik nog goede adviezen ook...
en het geeft mij ook een goed gevoel als ik een ander een advies geef, weet niet of het ook helpt maar probeer het in ieder geval...
ook door mijn reactie's op andere leer ik opener te praten over problemen (mijn eigen problemen of anderen) en doordat ik sommige dingen blijf herhalen (hoe moeilijk het ook is) het dringt beter tot me door en ik verwerk het beter en leer ervan...
dus kan wel zeggen dat het voor mij meer positief dan negatief is
Ik heb ook tegen mezelf gezegd als het slecht met me gaat en ik nog veel sipper van alle verhalen word dat ik dan gewoon ff niet op psychologie kom, afstand moet toch kunnen: tis niet mijn hele leven
Oud 17-03-2003, 20:30
Fantôme
Fantôme is offline
dit forum heeft ook bij mij niet echt invloed gehad op hoe ik me voel, wel ben ik over dingen na gaan denken. Dan lees ik een verhaal en dan denk ik na het lezen van 'goh, dan heb ik toch weinig meegemaakt' soms plaats ik hier ook wel een topic, de reacties helpen me vaak! En ja, ik reageer ook vaak op topics van anderen... niet altijd even nuttige replays mja... Het heeft dus niet echt invloed op hoe ik me voel! ik ga me hooguit beter voelen van de reacties die ik op mijn topics krijg ook heb ik hier lieve en leuke mensen ontmoet waarmee ik goed kan praten. een van deze mensen kende ik al voordat ik op het forum kwam (blueeyz heet ze geloof ik op het forum, suus dus) das echt een geweldige meid. met haar mail ik ook veel en ben op msn. diddl'tje staat ook in mn msnlijst, net als 'aboe' en nog enkele anderen! Dus voor mij heeft het meer een positieve uitwerking
xxxxxxxxxxxxiez
Oud 17-03-2003, 20:49
Eend
Eend is offline
Och...ik kan af en toe mijn ei kwijt (moet de paashaas m weer zoeken gna gna) en jah, ik lees andere topics als ik zeker weet dat de titel niks bij mij doet zeg maar. Als er bijvoorbeeld al het woord 'toekomst' in de titel staat, zal ik m alleen lezen als ik echt sterk in mijn schoenen sta, omdat het voor mij een heel zwaar onderwerp is.
En ja, ik lees topics, geef ze tips of praat mee en ga weer vrolijk verder alsof ik niks gelezen heb Pas als ik t topic open verdiep ik me er weer in

Oftewel...het heeft eik geen invloed op me, maar als ik tips krijg van anderen werk ik daar bijvoorbeeld wel weer aan, dus jah, een goeie invloed dan
Oud 18-03-2003, 12:24
Verwijderd
Mij helpt het wel. De reacties die ik op een bericht had gekregen gaven mij het inzicht van: ja, zo kan je het ook zien.
daar ga ik dan over nadenken en ik kom er beter uit.
thnx iedereen die me geholpen heeft.
dus positief...
kus
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:54
miekmuis
miekmuis is offline
Nou op mij heeft het dus wel grote invloed gehad.

Ik kom hier nu bijna nooit meer, maar toen ik hier dagelijks
kwam voelde ik me ook steeds rot. Lezen over automutilatie
wekte die behoefte bij mij ook weer op en als ik las over
anorexia kreeg ik altijd meteen weer de wens om ook anorexia
te hebben. (sorry als ik iemand kwets met die uitspraak)

Sja voor mij is dit forum dus niet goed.
Oud 19-03-2003, 10:37
elledc
elledc is offline
Ik moet toegeven dat het forum in sommige opzichten zeer positief werkt op mijn gemoed. Op psych zit ik af en toe om te lezen van problemen maar ook om zelf iets kwijt te kunnen. En het heeft me vaak verwonderd hoevaak mensen automuleren of snijden en geen weg kunnen met zichzelf maar ik denk niet dat dàt een invloed heeft op me.
In de algemene omgang met mensen om me heen ben ik nogal teruggetrokken en babbel ik niet graag. Maar op papier kan ik alles beter verwoorden en voel ik me beter begrepen.

Ook andere fora hebben mijn persoonlijkheid qua eigen gedachten wel wat versterkt. Door regelmatig op L&R en seksualiteit iets te lezen of iets kwijt te kunnen, ben ik veel losser geworden op dat vlak, want ik was nogal een verlegen iemand in bed. Ook omdat sex taboe is bij ons doet het goed meningen daarover te horen!

Mijn reactie is misschien ietwat overdreven en soms voel ik me rot door vreemde reacties maar in het algemeen "chapeau" voor scholieren.com en laten we hopen dat het nog lang meegaat!

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:55
Miss Helena
Miss Helena is offline
Dit forum heeft geen invloed gehad op mij. Ik probeer het gewoon objectief te bekijken, en daarbij komt ook dat ik de meesten hier niet persoonlijk ken.
Oud 19-03-2003, 14:10
Verwijderd
heeft geen invloed bij mij.. behalve dat ik als ik erachter ga zitten niet meer wegkom.. i'm an addict
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:29
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 19-03-2003 @ 15:10:
heeft geen invloed bij mij.. behalve dat ik als ik erachter ga zitten niet meer wegkom.. i'm an addict
ja, haha, heb ik ook last van
Oud 21-03-2003, 15:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 19-03-2003 @ 11:55:
Dit forum heeft geen invloed gehad op mij. Ik probeer het gewoon objectief te bekijken, en daarbij komt ook dat ik de meesten hier niet persoonlijk ken.
Jah zoiets....Ik ken ook niemand persoonlijk alleen ken ik ... al langer en niet van dit forum...

posi- Je kan je verhaal kwijt en krijgt vaak goede tips

negi- Je leest idd veel vervelende verhalen en soms zit je dan echt met een mond vol tanden naar je beeldschermpie te kijken...
dan denk je shit en dan begint t tot je door te dringen en dan proberen goed advies te geven....

posi- Je kan soms best wat voor anderen betekenen...
Mensen die bv. ongeveer t zelfde asl jou hebben meegemaakt en je kunt daarmee gedachtes wisselen wat heel fijn is!

Ik heb duzz meer positieve dan negatieve invloed...
Oud 23-03-2003, 22:49
Gomez
Gomez is offline
Vaak word ik er alleen maar somber of kwaad van.
Maar het posten of in ieder geval een poging doen tot posten helpen wel bij het kalmeren/ relativeren van de situatie.

(vloekt zachtjes)
Oud 24-03-2003, 17:52
Toet0r
Toet0r is offline
Als ik op het forum ben geweest dan is mijn vrolijke bui meestal wel weg en ben ik toe aan een jank film oid.
Maar ik denk niet dat dit forum een negatieve invloed heeft op mij. Zo zie ik tenminste dat niet iedereen het even goed als mij heeft en dat ik ook niet te veel aan mezelf moet denken en mezelf moet aan stellen, er zijn mensen die het erger hebben dan ik. En ik kan proberen anderen te helpen door steun tegeven bijv.
Al voel ik mezelf dan wel rot, het is gewoon een goed forum, iedereen kan n verhaal kwijt en anderen kunnen helpen, steun geven enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten