Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerst wil ik even zeggen dat ik dit een goeie vraag vind!! Ik vroeg t mezelf ook al een tijdje af duss
![]() Maar euhm wat voor invloed het op mij heeft... Als ik vrolijk ben, kom ik hier meestal toch, gewoon voor de objectieve psychologische vragen zegmaar. En dan lees ik ook nog gewoon de 'depressieve' dingen zegmaar, weet niet waarom eigenlijk, vind het interessant en ik wil die mensen ook wel helpen. Ik ga me er dan ook niet slecht door voelen. Als ik me rot voel kom ik hier ook, als je dan een topic opent en je krijgt wat nuttige antwoorden enzo kan dat best helpen. Maar je kan indd ook je nog rotter gaan voelen door wat anderen zeggen. Dat heb ik gelukkig niet zoveel, heel af en toe een beetje. Nouja, dit forum heeft dus niet superveel invloed op mij. Tenminste... als ik dan de problemen van anderen lees ga ik wel denken van: wat heb ik t toch eigenlijk makkelijk, waar maak ik me druk om, het kan allemaal veel erger. En daar ga ik me dan niet beter of slechter door voelen ofzo, maarja het is gewoon goed om dat te weten denk ik. Trouwens, ik vind dat hier ook wel es wat meer objectieve psychologische vragen kunnen komen enzo... Ja, mensen moeten daar topics over openen, en als ze dat niet doen, gebeurt dat gewoon niet, maar het zou gewoon geen kwaad kunnen. Het lijkt soms echt zo alsof alle depressieve mensen hier komen, terwijl een psychologie forum in eerste instantie gewoon bedoeld is om het over psychologie te hebben lijkt mij, en niet over problemen? Niet dat dat niet mag, maarja het lijkt soms of het daar alleen maar over gaat hier. Maarja. ![]()
|
Het is bij mij verschillend. Dat ligt sterk aan m'n bui. Als ik vrolijk ben en alles loopt lekker dan verandert het forum daar niks aan. Maar als ik een "twijfelachtige" bui heb, dan ben ik niet vrolijk maar ook niet sjago ofzow, dan kan dat altijd twee kanten op slaan - blij of down, en als ik op zo'n moment hier teveel ga lezen dan merk ik wel dat het toch de down kant opslaat. Dus ik denk dat op zo'n moment het forum wel invloed heeft.
Op zulke momenten zou ik hier dus beter weg kunnen blijven, maar soms trekt dan juist het forum aan enzo. En tja, ik denk dat ik vanzelf wel leer dat ik hier soms gewoon niet moet komen. En ik maak me er eigenlijk ook niet heel erg druk om.. Dus @ beta, probeer het forum te vermijden op bepaalde momenten! En misschien kan het helpen om gewoon maar ff niet op psych te komen Offtopic: onzin is ook leuk ![]()
||||
Citaat:
![]() Offtopic: Ja, ik weet dondersgoed dat je gelijk hebt.. Maar het komt telkens niet af. ![]() ![]() Citaat:
In het begin (m\n n00b=periode. ![]() psychologische vragen, nu lijkt het voor mijn gevoel al een hele tijd *probleem*topics.. Vind het niet erg, heb zelf ook veel topics hier geopend, maar soms wel jammer.. (en ja, ik weet dat je zelf aan zulke dingen werkt. Maar ik ben inspiratieloos. ![]() Citaat:
gevoelig voor ben, ben er minder gevoelig voor geworden denk ik. Offtopic: Zit je nu op onzin dan? ![]()
|
![]() |
ik heb niet alle reactie gelezen hoor!
maar in ieder geval even over mezelf... voor mij heeft het forum goede maar ook slechte dingen met zich meegebracht.. soms waren er van die momenten en dan voelde ik me heel minderwaardig en dan dacht ik wat zeur ik nou en soms ging ik me kloter voelen door de verhalen maar aan de andere kant ik kan ook me eigen verhalen hier kwijt en vaak krijg ik nog goede adviezen ook... en het geeft mij ook een goed gevoel als ik een ander een advies geef, weet niet of het ook helpt maar probeer het in ieder geval... ook door mijn reactie's op andere leer ik opener te praten over problemen (mijn eigen problemen of anderen) en doordat ik sommige dingen blijf herhalen (hoe moeilijk het ook is) het dringt beter tot me door en ik verwerk het beter en leer ervan... dus kan wel zeggen dat het voor mij meer positief dan negatief is Ik heb ook tegen mezelf gezegd als het slecht met me gaat en ik nog veel sipper van alle verhalen word dat ik dan gewoon ff niet op psychologie kom, afstand moet toch kunnen: tis niet mijn hele leven ![]()
|
dit forum heeft ook bij mij niet echt invloed gehad op hoe ik me voel, wel ben ik over dingen na gaan denken. Dan lees ik een verhaal en dan denk ik na het lezen van 'goh, dan heb ik toch weinig meegemaakt' soms plaats ik hier ook wel een topic, de reacties helpen me vaak! En ja, ik reageer ook vaak op topics van anderen... niet altijd even nuttige replays mja... Het heeft dus niet echt invloed op hoe ik me voel! ik ga me hooguit beter voelen van de reacties die ik op mijn topics krijg
![]() xxxxxxxxxxxxiez
|
Och...ik kan af en toe mijn ei kwijt (moet de paashaas m weer zoeken gna gna) en jah, ik lees andere topics als ik zeker weet dat de titel niks bij mij doet zeg maar. Als er bijvoorbeeld al het woord 'toekomst' in de titel staat, zal ik m alleen lezen als ik echt sterk in mijn schoenen sta, omdat het voor mij een heel zwaar onderwerp is.
En ja, ik lees topics, geef ze tips of praat mee en ga weer vrolijk verder alsof ik niks gelezen heb ![]() ![]() Oftewel...het heeft eik geen invloed op me, maar als ik tips krijg van anderen werk ik daar bijvoorbeeld wel weer aan, dus jah, een goeie invloed dan ![]()
|
Nou op mij heeft het dus wel grote invloed gehad.
Ik kom hier nu bijna nooit meer, maar toen ik hier dagelijks kwam voelde ik me ook steeds rot. Lezen over automutilatie wekte die behoefte bij mij ook weer op en als ik las over anorexia kreeg ik altijd meteen weer de wens om ook anorexia te hebben. (sorry als ik iemand kwets met die uitspraak) Sja voor mij is dit forum dus niet goed.
|
![]() |
Ik moet toegeven dat het forum in sommige opzichten zeer positief werkt op mijn gemoed. Op psych zit ik af en toe om te lezen van problemen maar ook om zelf iets kwijt te kunnen. En het heeft me vaak verwonderd hoevaak mensen automuleren of snijden en geen weg kunnen met zichzelf maar ik denk niet dat dàt een invloed heeft op me.
In de algemene omgang met mensen om me heen ben ik nogal teruggetrokken en babbel ik niet graag. Maar op papier kan ik alles beter verwoorden en voel ik me beter begrepen. Ook andere fora hebben mijn persoonlijkheid qua eigen gedachten wel wat versterkt. Door regelmatig op L&R en seksualiteit iets te lezen of iets kwijt te kunnen, ben ik veel losser geworden op dat vlak, want ik was nogal een verlegen iemand in bed. Ook omdat sex taboe is bij ons doet het goed meningen daarover te horen! Mijn reactie is misschien ietwat overdreven en soms voel ik me rot door vreemde reacties maar in het algemeen "chapeau" voor scholieren.com en laten we hopen dat het nog lang meegaat! ![]() Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 10:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]() posi- Je kan je verhaal kwijt en krijgt vaak goede tips negi- Je leest idd veel vervelende verhalen en soms zit je dan echt met een mond vol tanden naar je beeldschermpie te kijken... dan denk je shit en dan begint t tot je door te dringen en dan proberen goed advies te geven.... posi- Je kan soms best wat voor anderen betekenen... Mensen die bv. ongeveer t zelfde asl jou hebben meegemaakt en je kunt daarmee gedachtes wisselen wat heel fijn is! Ik heb duzz meer positieve dan negatieve invloed... ![]()
|
Als ik op het forum ben geweest dan is mijn vrolijke bui meestal wel weg en ben ik toe aan een jank film oid.
Maar ik denk niet dat dit forum een negatieve invloed heeft op mij. Zo zie ik tenminste dat niet iedereen het even goed als mij heeft en dat ik ook niet te veel aan mezelf moet denken en mezelf moet aan stellen, er zijn mensen die het erger hebben dan ik. En ik kan proberen anderen te helpen door steun tegeven bijv. Al voel ik mezelf dan wel rot, het is gewoon een goed forum, iedereen kan n verhaal kwijt en anderen kunnen helpen, steun geven enzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De kleur van jouw forum Verwijderd | 84 | 30-05-2010 22:21 | |
Psychologie |
Jongeren en de invloed van de media.... vertel je verhaal! applelicious88 | 2 | 25-02-2008 20:20 | |
Games |
Invloed van de media op jongeren.... vertel je verhaal!! applelicious88 | 2 | 25-02-2008 16:30 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Samenvatting: Forum, bijna hele boek numen | 1 | 25-09-2007 14:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Boekbespreking: het kiezen van het boek! Verwijderd | 16 | 11-02-2004 15:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |