Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 12:57
Heliospan
Heliospan is offline
Ik moet 21 maart alle handelingsdelen hebben ingeleverd van school. De ANW-handelingsdelen heb ik voor het laatst bewaard (waarom waarom) en ik kom er, niet als enige, achter dat er drie weken tijd tussen twee metingen moet zitten. En ik heb nog 11 dagen.

Het idee er achter is dat je op een bepaalde dag kijkt hoe hoog de zon staat, dat op verschillende tijden op die dag bijhoudt, en drie weken later weer. Dan kun je een mooie vergelijking maken ofzo? Ik begrijp de logica niet helemaal, maar dat maakt niet uit, ik moet het gewoon doen.

Maar goed, ik heb dus nog maar heel even en als ik het dan niet inlever mag ik niet mee doen aan het examen. Mochten jullie eenofandere meteoroligische site vinden die zich daar mee bezig houdt, vertel het me dan alsjeblieft. Je helpt er iemand ontzettend mee

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 13:06
Heliospan
Heliospan is offline
Via Fok! heb ik net een antwoord gekregen. Dit topic mag een slotje!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:18
Verwijderd
is dit een geschikte voor dit geval?

Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:33
Heliospan
Heliospan is offline
T'is wel een beste. Probeer het eens zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Heliospan schreef:
T'is wel een beste. Probeer het eens zou ik zeggen
Tampert, doe je plicht
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:57
Joël
Joël is offline
Ik heb destijds een handig progje van Inet gehaald. Ik zoek de link ff voor je op:

http://www.ummah.org.uk/ildl/mooncalc.html

(Het heet mooncalc, maar je kunt er info over de stand van de zon mee zien, o.a. hoe hoog hij staat, en waar (t.o.v. noorden)). Je moet er wel ff mee leren omgaan, maar als je het eenmaal door hebt, is het superhandig.
Oud 19-03-2003, 16:05
#6 is offline
http://meteonet.nl/diversen/waarzonmaan.htm

je moet wel je metingen hebben, maar je kan de hoogte ten opzichte van de horizon enzo berekenen..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 18:06
Heliospan
Heliospan is offline
Bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten