Advertentie | |
|
![]() |
|
nee, dit is echt heel k*t.
kijk, dit lees ik net op de astrosite: Negen planeten, waaronder de aarde, draaien om de zon. Samen met planetoïden, kometen, meteorieten, manen, stof en de zon heet dit het zonnestelsel. De zon is dus één van de ruim 400 miljard sterren in ons melkwegstelsel. oftewel: de informatie staat dus helemaal andersom. nouja... ik ga denk ik voor nu maar ff af op de astrosite. die weten het denk ik wel beter. tenzij iemand op het forum me nog meer kan helpen? ![]() xxx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op een rijtje: 1 Universum/Heelal bevat miljoenen Melkwegstelsels. 1 Melkwegstelsel bevat vele Zonnestelsels 1 Zonnestelsel bevat 1 Ster (of soms 2) 1 Ster (of soms dus 2, een dubbelster) kan eventueel 1 of meerdere Planeten om zich heen hebben 1 Planeet kan eventueel 1 of meerdere Manen hebben (en voorzover we weten is er maar 1 Universum/Heelal) |
![]() |
||
Citaat:
ja, ik weet t, nogal vaag uitgelegd, maar misschien snap je het... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op een rijtje: 1 Universum/Heelal bevat miljoenen sterrenstelsels. 1 Melkwegstelsel bevat vele Zonnestelsels 1 Zonnestelsel bevat 1 Ster (of soms 2) 1 Ster (of soms dus 2, een dubbelster) kan eventueel 1 of meerdere Planeten om zich heen hebben 1 Planeet kan eventueel 1 of meerdere Manen hebben Wij zitten met ons zonnestelseltje in een sterrenstelsel, die de melkweg genoemd wordt. Ons sterrenstelsel heet dus melkweg |
![]() |
|
![]() |
Nee: we hebben er al ettelijke honderden ontdekt.
Op dit plaatje zijn de 5 grotere bollen in het midden elk een compleet sterrenstelsel dat miljoenen sterren kan bevatten. (copyright Hubble space telescope) De 5 samen worden, dacht ik, een cluster genoemd. Dit is dus een verzameling sterrenstelsels. Als je hier zo naar kijkt en dan bedenkt dat wij rond een ster cirkelen die ergens op het randje van zo'n sterrenstelsel zit dan begin je langzaam te besseffen hoe giga giga groot het heelal wel niet is. Toen ik me dit voor het eerst realiseerde werd het me ook meteen duidelijk dat er zeer waarschijnlijk wel ander leven in het heelal is, maar dat we dat nooit of te nimmer tegen zullen komen. Laat staan dat ze ooit hier zullen komen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat stelt ons land eigenlijk voor he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is zo ongelooflijk allemaal... over zoiets kan ik echt uren nadenken. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Zoek maar op in et woordenboek ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |