Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 16:01
Verwijderd
hallo mensen.
men moeder had een tip aan me gegeven. ik kon een brief schrijven waar alle sinstond wat me bezig hield en wat ik voelde. Die kon ik dan opsturen naar een vrouwtje en zei zou daar dan dingen uit kunnen halen. De brief heb ik geschreven, maar nooit opgestuurd. Ik wil em aan jullie laten lezen zodat ik misschien wat herkenning kan krijgen en er met mensen over praten. Het is wel een lang verhaal...komtie:

Om met de deur in huis te vallen; ik zie geen nut in het leven. Waarom naar school als je toch alle sop internet kan vinden?Waarom werken als je een uitkering kan krijgen?Waarom leven als je nix in het leven ziet, wat de moeite waard is om voor te leven?
Ik heb het gevoel dat ik niet in de realiteit leef.Daar is veel te veel om ongelukkig van te worden.Soms moet je wel, maar daar word ik ook neit echt blij van.Door deze kijk op het leven mislukt mn hele leven verder..Op school weet ik dat ik misluk, dus dan droom ik maar weer weg. Als dan het moment komt dat ik mn gedachtes bij de tijd meot houden, zie ik de koude waarheid dat ik nog erger mislukt ben dan ik dacht. Waarom lukt me niets?
Het idee om mn pols door te snijden of een overdosis pillen te nemen lijkt me niet eens angstaanjagend. het enige waarom ik het niit zou doen is omdat ik niet weet wat er na de dood is. is er een soort van hemel? Iets waar je alles bent en kunt zijn waar je altijd van gedroomd hebt? Dan leef ik daar liever dan hier.
Maar wat als er niet is? Net alsof je heel diep slaapt, of flauwvalt? Er is niets geen gedachtes geen haat, pijn of liefde..
Als het dat laatse zou zijn, zou je dit leven wel als een wonder moeten beschouwen.
Ik heb het gevoel dat ik tussen de angst van het verdwijnen in de dood en het verdwijnen in het echte leven zit. In een leven waar nix voor me is, en dat nix voor me betekend. En wat is zoon fantasiewereld dan toch mooi...*zucht*

Natuurlijk heb ik ook opzich wel mn pleziertje in mn leven. Dat is mn vriend. Ook al ken ik em pas 7 maanden, hij is alles voor me.. Hij is mn rust, steunpunt en toeverlaat. Ik kan alles aan hem kwijt. mensen snappen neit dat je als 15-jarig meisje gewoon zoveel van iemand kan houden dat je je eigen leven voor die gene zonder twijfel zou geven. Dat zegt waarschijnlijk wel wat over onze relatie. Hij is MN vriend, maar ook mn beste vriend. Mn alles.
Aan een persoon kan nooit alles goed zijn. Mensen vinden mij te negatief, achteloos en soms te agressief en sadistisch. Zo heeft mn vrien ook negatieve punten. Het verschil is dat ik er wat aan kan veranderen. Bij hem zit zoiets gewoon in zn karakter.
Als je aan hem vraagt: waarom zijn we op de wereleld komtie met het verhaal van de bloemetjes en de bijtes, de seks. Niet echt het doel van leven. dat is wat ik aan hem mis.

Soms dnek ik wel es dat ik teveel nadenk. het leven zou makkelijker zijn als je er achteloos doorheen zou kunnen gaan. Als een hersenloze pop. Vaak als ik een beroepskeuze voor school moeten maken of een andere belangrijke keuze, denk ik: Waarom laat ik anderen die keuze niet maken, zo kan ik ook geen fouten maken en niemand teleurstellen. ik weet dat dat neit bij me past, maar de makkelijkste weg is neit moeilijk om te nemen. Ik geef eerlijk toe dat ik liever lui dan moe ben, maar wie is dat niet? Ik kan al ruzie met mezelf krijgen en in een dip raken als we het op school over een milieuprobleem hebben. Iedereen weet ervan, maar waarom doet niemand er wat aan? De mensheid verwoest zichzelf...Daar wor dik soms gewoon te radeloos van. Dat bedoel ik nou met te diep nadenken. Was ik maar gewoon simpel, gewoon de rest van de kudde volgen en niet nadenken, daar word je ook niet verdrietig van..

ik kan ook wel blij zijn hor, ik kan blij worden van makkelijke dingen. Als je het koud hebt, dat plotseling de zon gaatschijnen, van bloemen, gewoon zulke kleine dingen.

Veel mensen zeggen dat ik depressief ben. Zelf vind ik dat niet, misschien wel een te cynische kijk op het leven?

hoop dat iemand hier zich in herkent..

xxxx suusjuhh

Ps: iig bedankt voor het lezen..

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 16:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 16:11
Quiana
Quiana is offline
Heb 't wel gelezen, iets nuttigs kan ik er niet echt op zeggen.
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:

Veel mensen zeggen dat ik depressief ben. Zelf vind ik dat neit, misschien wel een te cinische kijk op het leven?
Of je ècht depressief bent, kunnen de mensen om je heen
denk ik niet zeggen, dat kan alleen een arts..
Kweenie, je klinkt wel negatief, iig met weinig levenslust..
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef:

Een klein beetje; het nut van 't leven niet inzien
heb ik. Niet meer zo erg als vroeger,
maar nog wel vaak, vooral op momenten dat het moeilijk gaat.

Kweenie, kan niet echt tips oid geven,
alleen dat jij degene bent die wat van je leven kan maken,
en het nut kan geven.
Je bent nou eenmaal op aarde,
en dan is aan jou de keuze wat je ervan maakt..
Maak er dan iets moois van, zorg dat je leven nut krijgt,
een doel.. Je bent er niet voor niets.
En ja, dat is heel makkelijk gezegd, dat weet ik.
Maar proberen kan altijd..
Oud 18-03-2003, 16:12
Verwijderd
dankje
xx suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik herken wel veel in je brief. Ik heb de laatste tijd echt zo'n up en down gevoel, ik kan heel erg vrolijk zijn, abnormaal vrolijk dat ik blij ben met de kleinste dingetjes, het zonnetje dat schijnt, bloemetjes, een complimentje van iedereen of een goed cijfer. Ik kan alleen ook heel erg down zijn, dan zie ik het niet meer zitten, vind ik iedereen irritant en gaat het thuis helemaal mis. Toch heb ik nog plezier in het leven en ik zou ook absoluut niet dood willen, een grote troost voor mn vriendin die zich soms grote zorgen om me maakt. Ik heb samen met haar een dagboek waar we om en om in schrijven en als ze dan soms mn verhaal leest is ze bang dat ik zelfmoord ga plegen ofzow wat ik absoluut niet van plan ben. Het leven is veel te leuk en ik heb het reuze naar mn zin alleen ben ik soms zo ontzettend down. Ik heb de laatste tijd echt een humeur van extremen, heel vrolijk en heel down wisselen elkaar af. Zo kan ik niet echt genieten van mn goede humeur omdat ik weet dat de donkere wolken wel weer over komen.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt of in herkent. Ik vind het heel goed van je dat je het opgeschreven hebt. Dat doe ik dus ook in dat dagboek en ik heb dan het idee dat ik het aan mezelf schrijf maar mn vriendin leest het dus dan heb ik het van me afgeschreven en ik hoef het haar niet meer te vertellen en ze kan me ook begrijpen als ik het niet meer zie zitten omdat ze zoveel van me weet.

Groetjes Daantje
Oud 18-03-2003, 16:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 18-03-2003 @ 17:01:
hallo mensen.
men moeder had een tip aan me gegeven. ik kon een brief schrijven waar alle sinstond wat me bezig hield en wat ik voelde. Die kon ik dan opsturen naar een vrouwtje en zei zou daar dan dingen uit kunnen halen. De brief heb ik geschreven, maar nooit opgestuurd. Ik wil em aan jullie laten lezen zodat ik misschien wat herkenning kan krijgen en er met mensen over praten. Het is wel een lang verhaal...komtie:
okeej, ik heb je verhaal gelezen!

Citaat:

Om met de deur in huis te vallen; ik zie geen nut in het leven. Waarom naar school als je toch alle sop internet kan vinden?Waarom werken als je een uitkering kan krijgen?Waarom leven als je nix in het leven ziet, wat de moeite waard is om voor te leven?
naar school om zelf wat te leren, over hoe dingen in elkaar zitten, en later de maatschappij van dienst kan zijn, in wat voor manier dan ook. Datzelfde geldt voor werken, om de maatschappij van dienst te zijn. Die maatschappij kan op zijn beurt jou van dienst zijn. (klinkt misschien vaag zoals ik het zeg)

Citaat:

Ik heb het gevoel dat ik niet in de realiteit leef.Daar is veel te veel om ongelukkig van te worden.Soms moet je wel, maar daar word ik ook neit echt blij van.Door deze kijk op het leven mislukt mn hele leven verder..Op school weet ik dat ik misluk, dus dan droom ik maar weer weg. Als dan het moment komt dat ik mn gedachtes bij de tijd meot houden, zie ik de koude waarheid dat ik nog erger mislukt ben dan ik dacht. Waarom lukt me niets?
tuurlijk ben je geen mislukkeling! Er zijn heus dingen die je goed doet, waarom is anders je vriend bij je? Hij houd zeker van je, anders zou hij niet bij je zijn, dat is een positief iets. Ik ken je natuurlijk helemaal niet, dus kan verder niks noemen, maar als ik je wel had gekend weet ik zeker dat ik zo 10 goede punten van je kan opnoemen. Verder zeg je niet echt blij te worden van het leven. maar kijk naar de goede dingen... (je vriend bv, alle dingen die je wel kan...) zo te zien kan je erg goed fantaseren, aangezien je het in je verhaal over een fantasiewereld hebt (NOG een kwaliteit van je!) dat zijn er al 2 zonder dat ik je ken...

Citaat:

Het idee om mn pols door te snijden of een overdosis pillen te nemen lijkt me niet eens angstaanjagend. het enige waarom ik het niit zou doen is omdat ik niet weet wat er na de dood is. is er een soort van hemel? Iets waar je alles bent en kunt zijn waar je altijd van gedroomd hebt? Dan leef ik daar liever dan hier.
Maar wat als er niet is? Net alsof je heel diep slaapt, of flauwvalt? Er is niets geen gedachtes geen haat, pijn of liefde..
Als het dat laatse zou zijn, zou je dit leven wel als een wonder moeten beschouwen.
Beschouw het dan maar als een wonder dat je mag leven!! Kijk naar jezelf, kijk naar anderen... kijk naar alles hier. het is toch een wonder dat alles bestaat?!! En... wat is een mensenleven nou eigenlijk als je bedenkt hoelang alles al bestaat... ooit ga je dood, maar zorg dat dat nu nog niet is. Dan heb je de ervaring hoe het hier was. Als het dan later beter mocht zijn merk je dat vanzelf, dat komt dan nog wel. mocht er inderdaad niks zijn, dan merk je dat dus ook niet meer (klinkt hard) iig, je hebt nog een tijd te leven (tenminste; normaal gesproken) maak daar gebruik van... als het later, na de dood beter blijkt te zijn, dan kom je daar vanzelf achter. wat is nou 70 tot 80 jaar, als je het vergelijkt met hoelang alles al bestaat.

Citaat:

Ik heb het gevoel dat ik tussen de angst van het verdwijnen in de dood en het verdwijnen in het echte leven zit. In een leven waar nix voor me is, en dat nix voor me betekend. En wat is zoon fantasiewereld dan toch mooi...*zucht*
Schrijf het op. hoe je het voelt in je fantasiewereld, en lees het als je je rot voelt. Of maak deze wereld zoveel mogelijk naar die fantasiewereld. Maak de wereld hier, voor jezelf, zo goed dat het erop gaat lijken. Dus zie positieve dingen van alles in.

Citaat:

Natuurlijk heb ik ook opzich wel mn pleziertje in mn leven. Dat is mn vriend. Ook al ken ik em pas 7 maanden, hij is alles voor me.. Hij is mn rust, steunpunt en toeverlaat. Ik kan alles aan hem kwijt. mensen snappen neit dat je als 15-jarig meisje gewoon zoveel van iemand kan houden dat je je eigen leven voor die gene zonder twijfel zou geven. Dat zegt waarschijnlijk wel wat over onze relatie. Hij is MN vriend, maar ook mn beste vriend. Mn alles.
Aan een persoon kan nooit alles goed zijn. Mensen vinden mij te negatief, achteloos en soms te agressief en sadistisch. Zo heeft mn vrien ook negatieve punten. Het verschil is dat ik er wat aan kan veranderen. Bij hem zit zoiets gewoon in zn karakter.
Als je aan hem vraagt: waarom zijn we op de wereleld komtie met het verhaal van de bloemetjes en de bijtes, de seks. Niet echt het doel van leven. dat is wat ik aan hem mis.
Gelukkig zie je zelf ook de positieve dingen. Is hij het dan niet waard op voor te leven?

Citaat:

Soms dnek ik wel es dat ik teveel nadenk. het leven zou makkelijker zijn als je er achteloos doorheen zou kunnen gaan. Als een hersenloze pop. Vaak als ik een beroepskeuze voor school moeten maken of een andere belangrijke keuze, denk ik: Waarom laat ik anderen die keuze niet maken, zo kan ik ook geen fouten maken en niemand teleurstellen. ik weet dat dat neit bij me past, maar de makkelijkste weg is neit moeilijk om te nemen. Ik geef eerlijk toe dat ik liever lui dan moe ben, maar wie is dat niet? Ik kan al ruzie met mezelf krijgen en in een dip raken als we het op school over een milieuprobleem hebben. Iedereen weet ervan, maar waarom doet niemand er wat aan? De mensheid verwoest zichzelf...Daar wor dik soms gewoon te radeloos van. Dat bedoel ik nou met te diep nadenken. Was ik maar gewoon simpel, gewoon de rest van de kudde volgen en niet nadenken, daar word je ook niet verdrietig van..
veel nadenken is niet per definitie slecht, maar inderdaad gaan mensen door het nadenken de negatieve dingen denken. de beroepskeuze moet je zeker niet aan iemand anders over laten, een ander weet niet zoals jij wat het beste voor je is, en wat je het leukste lijkt. Normaal gesproken moet je nog lang met een baan doen, het lijkt me dan toch beter dat dat een plezierige baan is?!!

Citaat:

ik kan ook wel blij zijn hor, ik kan blij worden van makkelijke dingen. Als je het koud hebt, dat plotseling de zon gaatschijnen, van bloemen, gewoon zulke kleine dingen.
Gelukkig!! dat is mooi...

Citaat:

Veel mensen zeggen dat ik depressief ben. Zelf vind ik dat niet, misschien wel een te cynische kijk op het leven?
Dat kan ik niet voor je bepalen denk...

Citaat:

ik denk wel veel na, maar toch op een andere manier als jij...

Citaat:

Ps: iig bedankt voor het lezen..
graag gedaan
xxxx wendy

p.s. sorry voor de lange replay

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:17
Verwijderd
ik herken mezelf wel in stukjes die je schrijft...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:46
pienie
euhm heb het wel gelezen...
kgeloof dat bijna iedereen hier wel mee te maken heeft...
de vraag waarom we leven hoe we leven bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat...
zelf hebk het ook gehad op school, het is wel belangrijk, een mooie glanzende opleiding die je later een goed salaris zal geven, het probleem is dat ik daar nou niet bepaald op zit te wachten...
het nut in jouw leven is wat jij wilt...
wil jij graag dat er wat gedaan word aan die milieuvervuiling?!, wil je graag wat doen aan onrecht?!, dan kun je je daar in gaan verdiepen en daar zijn die diploma's redelijk handig voor, want anderen mensen zien jou echt niet serieus zonder wat wij een 'nutteloos papiertje' noemen...
en ik begrijp je ook heel goed wat betreft het 'fantasie wereldje', maarja dat heeft ook bijna iedereen, het is makkelijker je af te sluiten als het effe niet meezit...

maar achja, als ik jou was zou ik genieten van wat je nu hebt, we hebben het niet slecht...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:57
Verwijderd
allemaal bedankt!(K)

(special thnx to wendy, i meant a lot to me)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 01:34
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik herken dit ook. Het enige dat ik op dit moment heb om voor te leven zijn mijn vriendin Ester en mijn beste vriendin Edith.
Verder hoeft het voor mij eigenlijk allemaal niet meer zo. (ik heb het eigenlijk hier wel gezien mensen)
Nee ik heb nog niet alles gedaan wat er te doen valt. Dat lukt niemand. Maar moet dat?
Moet ik perse een opleiding afmaken? Nee. Maar de maatschappij dwingt mij er toe
Moet ik perse werken? Als ik geld en daarmee eten wil wel.
Moet ik perse blijven leven als ik er geen zin meer in heb en absoluut niet meer wil? Ja want ik doe er o zoveel mensen pijn mee. Dus ik moet mezelf maar verrot gaan vervelen en er dus werkelijk waar absoluut geen zin meer in hebben. Continu niks anders meer willen dan dood zijn omdat er anderen zijn die per ongeluk misschien wel eens last van zouden hebben dat ik dood ben. Ik zou mezelf bijna als de uber klootzak gaan gedragen om die mensen even allemaal subtiel de deur te wijzen en daarna lekker rustig te verdwijnen.
Maar nu eerst mijn vriendin
Oud 20-03-2003, 17:19
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 18-03-2003 @ 17:01:
hallo mensen.
men moeder had een tip aan me gegeven. ik kon een brief schrijven waar alles instond wat me bezig hield en wat ik voelde. Die kon ik dan opsturen naar een vrouwtje en zei zou daar dan dingen uit kunnen halen. De brief heb ik geschreven, maar nooit opgestuurd. Ik wil em aan jullie laten lezen zodat ik misschien wat herkenning kan krijgen en er met mensen over praten. Het is wel een lang verhaal...komtie:

Ik wil als eerst zeggen dat ik het knap van je vind dat je de tip van je moeder hebt opgevolgd en dat je het hier hebt neergezet!!das heel knap van je!
Kun je uitleggen waarom je het nooit hebt opgestuurd?Bang voor de reactie erop of heeft dat een andere reden?
Die zou ik, als je die kan vertellen, graag willen weten...Zo niet moet je jezelf afvragen of je de brief niet alsnog op wilt sturen.Je moet het wel pas doen als je er met 100% 8er staat...Je zegtdat je op zoek bent naar herkenning...Helaas kan ik je dat niet echt geven...Wel heb ik me ongeveer zo gevoelt toen ik een jaar of 11 was...Toen werd mijn vader psygisch ziek en dat heeft me erg veel pijn gedaan!

Ik schrijf nu ook nog wel af en toe (misschien kun je het gedicht van mij lezen; het topic heet vechtend om mijn tranen (gedicht))

Schrijven is heel goed en ik denk dat jij daar ook goed aan zal doen om gewoon vaker dit soort dingen op te schrijven!Zo schrijf je de vele gedachten van jezelf van je af...

Citaat:
Om met de deur in huis te vallen; ik zie geen nut in het leven. Waarom naar school als je toch alles
op internet kan vinden?Waarom werken als je een uitkering kan krijgen?Waarom leven als je nix in het leven ziet, wat de moeite waard is om voor te leven?[/B]
Wat moet je thuis doen als je niet naar school gaat of werk hebt?
Ik weet cker dat je dan alleen maar meer gaat nadenken en dat doe je al veel te veel zeg je zelf!Je bent nu met iets bezig waar je later in plaats van thuiszitten mee bezig kan zijn...Werk. Je eigen inkomen verdienen is heerlijk!Ik weet niet of je nu ook al werkt (ik wel) en das echt heel leuk!

Waar je voor leeft?Wat dacht je van je familie, je vriend en je vriendinnen?Tuurlijk leef je ergens voor!Ik snap dat je het nut er nu ff niet in ziet maar dat komt heus wel weer terug!

Leven= liefde; liefde geven en liefde nemen...

Citaat:
Ik heb het gevoel dat ik niet in de realiteit leef.Daar is veel te veel om ongelukkig van te worden.Soms moet je wel, maar daar word ik ook neit echt blij van.Door deze kijk op het leven mislukt mn hele leven verder..Op school weet ik dat ik misluk, dus dan droom ik maar weer weg. [/B]
Je leven is een grote puinhoop (veel te veel om ongelukkig van te worden)...waarom doe je daar niets aan?
Praat je?
Kun je praten?
Waarom mislukt je leven?Omdat je ongelukkig bent?

Wie is de persoon die daar wat aan kan doen?JIJ
Suusjuuuh dat ben JIJ!!
Je kan hulp zoeken!

Weet je vriend hiervan en zo nee denk je dat je het hem kan vertellen aangezien hij alles voor je is.Denk je niet (als hij het nog niet weet) dat hij er recht op heeft?Je houd van um en ik weet hoe dat voelt op 15 jarige leeftijd want dat kan degelijk heel goed!
je faalt pas als je opgeeft....Je zegt...Ik misluk duzz doe ik nix meer...Jah dan misluk je inderdaad!!Als je er voor vecht komt het wel goed!Dan zien de docenten ook dat je je best er voor doet...Als je nu opgeeftzien ze dat niet en zal je (denk ik) mislukken.Klinkt hard maar tis de waarheid....

Citaat:
Waarom lukt me niets?[/B]
omdat je nu geen zelfvertrouwen hebt en omdat je opgeeft...Het leven heeft geen nut duzz waarom zou ik nog wat doen?Zo voel je je duzz daarom lukken de dingen niet zo zoals jij zou willen...Als je dat terug zou willen moet je accepteren dat het leven nou eenmaal zo is!

Citaat:
In een leven waar nix voor me is, en dat nix voor me betekend. [/B]
Waar nix voor je is?En je vriend dan?Die is alles voor je!
Praat met hem!Als je dat niet durft (wat heel logisch is; ik zou ook nie weten hoe ik moet beginnen) schrijf hem dan een brief of laat hem deze lezen...........

Citaat:
mensen snappen niedat je als 15-jarig meisje gewoon zoveel van iemand kan houden dat je je eigen leven voor die gene zonder twijfel zou geven. Dat zegt waarschijnlijk wel wat over onze relatie. Hij is MN vriend, maar ook mn beste vriend. Mn alles.[/B]
Ow meid ik weet zo goed hoe dat voelt!Als ik dit lees mis ik mijn ex toch wel een beetje (terug wil ik hem nooit van mn leven!)
Mensen die echt denken dat het niet kan, weten niet wat houden van is!

Citaat:
Aan een persoon kan nooit alles goed zijn. Bij hem zit zoiets gewoon in zn karakter.
Als je aan hem vraagt: waarom zijn we op de wereld komtie met het verhaal van de bloemetjes en de bijtes, de seks. Niet echt het doel van leven. dat is wat ik aan hem mis.[/B]
Dat was ook zo met mn ex al heb ik dat um nooit gevraagd.Ik denk dat als ik t wel zou hebben gedaan dat de seks er ook uit zou komen...heel jammer is dat!Ik weet hoe het voelt en ik snap heel goed dat je het mist!Dat heb ik ook gedaan!

Citaat:
het leven zou makkelijker zijn als je er achteloos doorheen zou kunnen gaan. Als een hersenloze pop. Vaak als ik een beroepskeuze voor school moeten maken of een andere belangrijke keuze, denk ik: Waarom laat ik anderen die keuze niet maken, zo kan ik ook geen fouten maken en niemand teleurstellen. ik weet dat dat neit bij me past, maar de makkelijkste weg is neit moeilijk om te nemen. Ik geef eerlijk toe dat ik liever lui dan moe ben, maar wie is dat niet? Ik kan al ruzie met mezelf krijgen en in een dip raken als we het op school over een milieuprobleem hebben. Iedereen weet ervan, maar waarom doet niemand er wat aan? De mensheid verwoest zichzelf...Daar wor dik soms gewoon te radeloos van. Dat bedoel ik nou met te diep nadenken. Was ik maar gewoon simpel, gewoon de rest van de kudde volgen en niet nadenken, daar word je ook niet verdrietig van..[/B]

Zoals ik net al zei; ga meer dingen opschrijven...
Schrijf bv beroepen op die je leuk lijken en praat met iemand op
school die je dingen erover kan vertellen...

Wat Wendy al zegt; laat het niet iemand anders kiezen!
Het is een keuze vor je leven en die kan jij het beste maken!
Als je het iemand anders laat doen ga je denk ik pas echt goed de fout in
en hoezo stel je mensen ermee teleur en wie dan wel?

Citaat:
ik kan blij worden van makkelijke dingen. Als je het koud hebt, dat plotseling de zon gaatschijnen, van bloemen, gewoon zulke kleine dingen.[/B]
Dat is heel belangrijk!Als je meer dingen op gaat schrijven moet je ook cker de leuke dingen opschrijven!Misschien ga je de leuke dingen van het leven dan meer waarderen!
Uit met je vriend, shoppe met vriendinnen, weekendje weg enz.)

Citaat:
Mensen zeggen dat ik depressief ben. Zelf
vind ik dat niet, misschien wel een te cynische kijk op het leven?[/B]
Ik kan dat ook niet zeggen omdat ik je niet ken....Ik denk dat je er heel goed aan doet meer te praten en schrijven!Als je echt wilt weten of je depressief bent kun je het beste naar je huisarts gaan...

Citaat:
hoop dat iemand zich hier in herkent...[/B]
Dat kan ik helaas niet zeggen...

Citaat:
bedankt voor het lezen.. [/B]
Graag gedaan
xxx Suus
Oud 21-03-2003, 10:07
pienie
Citaat:
MazeMouse schreef op 20-03-2003 @ 02:34:
Ik herken dit ook. Het enige dat ik op dit moment heb om voor te leven zijn mijn vriendin Ester en mijn beste vriendin Edith.
Verder hoeft het voor mij eigenlijk allemaal niet meer zo. (ik heb het eigenlijk hier wel gezien mensen)
Nee ik heb nog niet alles gedaan wat er te doen valt. Dat lukt niemand. Maar moet dat?
Moet ik perse een opleiding afmaken? Nee. Maar de maatschappij dwingt mij er toe
Moet ik perse werken? Als ik geld en daarmee eten wil wel.
Moet ik perse blijven leven als ik er geen zin meer in heb en absoluut niet meer wil? Ja want ik doe er o zoveel mensen pijn mee. Dus ik moet mezelf maar verrot gaan vervelen en er dus werkelijk waar absoluut geen zin meer in hebben. Continu niks anders meer willen dan dood zijn omdat er anderen zijn die per ongeluk misschien wel eens last van zouden hebben dat ik dood ben. Ik zou mezelf bijna als de uber klootzak gaan gedragen om die mensen even allemaal subtiel de deur te wijzen en daarna lekker rustig te verdwijnen.
Maar nu eerst mijn vriendin
tuurlijk moet je niet alles doen wat je wilt doen, soms kun je een droom beter een droom laten dan die echt uitvoeren...
een opleiding hoef je ook niet perse te doen, ( look at me ) kdacht er een tijdje geleden precies hetzelfde over als jij, waarom MOET ik perseej een opleiding doen?!, waarom zit ik op school?!, waarom moet ik huiswerk maken?!, waarom moeten we van alles doen en wenneer komt het mogen?!, maar euhm kvind het er meer op lijken dat je sinds je vierde ontzettend gehersenspoeld word, je word klaargestoomd voor je toekomst, je hoort niks anders meer dan het examen van je als 16 17-jarige moet gaan maken, daarna moet je beroepskeuze testen maken, je bent continue met je toekomst bezig, maar we leven toch nu?!...wat als ik morgen overreden word?!, wat als ik een ernstige ziekte bij me draag?!, probeer daarom wel van dag tot dag te leven maar houd de toekomst in je achterhoofd, dus doe het andersom, niet de de hele tijd aan je toekomst denken zoals elke leraar je voorspeld...
werken ja, daar zit niks anders op, maar er zijn ook hele leuke baantjes, met heel leuke mensen waar je ook genoeg lol mee zult hebben...
perse blijven leven, hoeft niet perse, zie het meer als overwinning als jij strax als 88-jarige incontinente opa bingo zit te spelen in het bejaarden tehuis...
( klinkt misschien wel heel weird )...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:53
Verwijderd
Blueeyez03 schreef op 20-03-2003 @ 18:19:
Ik wil als eerst zeggen dat ik het knap van je vind dat je de tip van je moeder hebt opgevolgd en dat je het hier hebt neergezet!!das heel knap van je!

Dankje..

Kun je uitleggen waarom je het nooit hebt opgestuurd?Bang voor de reactie erop of heeft dat een andere reden?
Die zou ik, als je die kan vertellen, graag willen weten...Zo niet moet je jezelf afvragen of je de brief niet alsnog op wilt sturen.Je moet het wel pas doen als je er met 100% 8er staat...

Ik heb de brief nooit opgestuurd omdat ik de dingen die erin staan eigelijk veel te persoonlijk vind. Klinkt raar omdat ik t op het forum heb gezet, maar hier zitten mensen met verschillende problemen, en dat vertrouw ik meer dan een vreemde die zelf niks meegemaakt heeft.

Schrijven is heel goed en ik denk dat jij daar ook goed aan zal doen om gewoon vaker dit soort dingen op te schrijven!Zo schrijf je de vele gedachten van jezelf van je af...

Vaak heb ik er de moed niet voor. Of ik voel em zo kut dat ik een woedeaanval tegen mezelf krijg. Ik begin dat steeds vaker te krijgen. Net zoals die topic van..."weer een woedeaanval". Dat herken ik echt. Ik kan mezelf wel ik weet neit wat aandoen en vaak ook anderen terwijl ze helemaal niks doen.

Je eigen inkomen verdienen is heerlijk!Ik weet niet of je nu ook al werkt (ik wel) en das echt heel leuk!

Ik wil al zo lang een beetje leuk werk zoeken waar ik me niet zo verveel. Het probleem is dat ik in een boerengat woon waar nix is. Ik wil zolang op mezelf wonen, maar dat kan neit ik ben nog net eens 16! Ik heb er wel eens aan gedacht om in zoon tienerhuis te gaan wonen. Maar dat heeft geen nut, want schoolgaan moet ik nog tot juni.. Ik weet wel wat voor beroep ik ga doen hor...dat was alleen maar een voorbeeld van een belangrijke keuze. Ik ga het leger in over een jaar en 3 maanden. Dan ben ik 17 en kan ik op mn eigen benen gaan staan.

Je leven is een grote puinhoop (veel te veel om ongelukkig van te worden)...waarom doe je daar niets aan? Er valt nix aan te doen. Als ik denk mn leven weer een beetje op orde te hebben dan komt er weer wat bij. Ik heb mezelf nu eindleijk geaccepteerd zoals ik ben. Maar nu willen ze me weer gaan testen op dyslectie. Het ene gebrek na het andere komt boven. Er is tegen me gezegt dat ik een stel hele goede hersens moet hebben....hoog iq blabla...maar hoe kan ik dan dyslectisch zijn? Zulke dingen maken me zo onzeker als de pest!

Praat je? Nee, heel soms met mn vriend..ik heb 1 keer gehuild in zijn bijzijn omdattie het gewoon uit me trok met 15 paarden...

[/B]Kun je praten?[B] Ik praat neit vaak met anderen, het lukt me vaak neit. Ik voel het als een soort zwakte. Dat is onzin, maar veel mensen zien me als iemand om tegen te praten, een sterk iemand. Bij die mensen kan ik gewoon niet praten.

Wie is de persoon die daar wat aan kan doen?JIJ
Suusjuuuh dat ben JIJ!!
Je kan hulp zoeken!

Ik heb al een tijdje bij een Maatschappelijk werkster gelopen, maar dat hielp voor geen reet. Dat mesn ging mij dingen aanpraten. Ze ging een beetje zeggen dat ik met mn ouders moest gaan praten..waarom d8 ze nou dat ik bij haar zat????? Btje zeggen dat het snijden wel eens in zelfmoord over kan gaan als ik door ga zonder hulp...

Weet je vriend hiervan en zo nee denk je dat je het hem kan vertellen aangezien hij alles voor je is.Denk je niet (als hij het nog niet weet) dat hij er recht op heeft?
Ik probeer het hem te zeggen en hij zegt dattie het snapt, maar ik heb het gevoel van niet. Hij denkt nu eenmaal anders over dingen na. Ik heb het hem wel verteld, maar toch snap hij het voor mijn gevoel niet

Waar nix voor je is?En je vriend dan?Die is alles voor je!
Praat met hem!Als je dat niet durft (wat heel logisch is; ik zou ook nie weten hoe ik moet beginnen) schrijf hem dan een brief of laat hem deze lezen...........

Dat is idd een goed id...thnx

Mn ouders mijn hele familie. Ik zit nu op de hoogste opleiding die in onz familie gedaan is..iedereen wil dat ik het haal. Mn moeder heeft zelf ik dr jeugd alleen huishoudschool kunnen doen. Zij wil zo graag dat ik het haal....omdat zij het nooit gehaald heeft. Ik zeg dat zo vaak tegen dr, maar t dringt niet in dr botte kopt door.

shoppe met vriendinnen
mn laatste dichtbij vriendin die heeft me ook verlaten. nou ik haar. zij werd aangevallen door 5 meiden en ik ging dr helpen. heb ik 10 minuten om dr staan te knokken omdat zij wegrende naar huis. Ze heeft nog niet eens gezegd: badankt voor het helpen.

God wat een klaagzang van me..sorry hor...moest t ff kwijt.
Heel heel erg bedankt!!

xxx suujsuhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 16:46
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 21-03-2003 @ 16:53:

Mn ouders mijn hele familie. Ik zit nu op de hoogste opleiding die in onz familie gedaan is..iedereen wil dat ik het haal. Mn moeder heeft zelf ik dr jeugd alleen huishoudschool kunnen doen. Zij wil zo graag dat ik het haal....omdat zij het nooit gehaald heeft. Ik zeg dat zo vaak tegen dr, maar t dringt niet in dr botte kopt door.
Dit schijnt redelijk vaak voor te komen. Dat ouders bepaalde dingen niet bereikt hebben, en ze dit wel van hun kinderen verlangen. Ze willen dan, dat hun kind wel de dingen krijgt die zij hebben gemist, opzich is dat goed, maar het zet te veel druk op iemand (op jou dus) Het is lief van je familie dat ze willen dat je het haalt, maar het moet niet zo gaan van dat je het moet halen. Ze horen blij te zijn als je het wel haalt, dat knap te vinden, maar niet boos als je het niet haalt en dat slecht te vinden. Mja, ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel? Toch begrijp ik je gevoel wel, dat je ze denkt teleur te stellen. Daar heb ik ook nogal last van, maar niet om dezelfde redenen. Mijn ouders dwingen me niet om havo te doen... ze zullen niet boos zijn als ik blijf zitten of een laag cijfer haal. Toch zal ik, als het wel zou gebeuren het gevoel hebben dat ik hen teleur stel. Nou, meis... ik heb al eens gereageerd hier, dus meer weet ik niet te zeggen!
xxxiez en knuffel Wendy
Reageren

Regels voor berichten