Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik herken wel veel in je brief. Ik heb de laatste tijd echt zo'n up en down gevoel, ik kan heel erg vrolijk zijn, abnormaal vrolijk dat ik blij ben met de kleinste dingetjes, het zonnetje dat schijnt, bloemetjes, een complimentje van iedereen of een goed cijfer. Ik kan alleen ook heel erg down zijn, dan zie ik het niet meer zitten, vind ik iedereen irritant en gaat het thuis helemaal mis. Toch heb ik nog plezier in het leven en ik zou ook absoluut niet dood willen, een grote troost voor mn vriendin die zich soms grote zorgen om me maakt. Ik heb samen met haar een dagboek waar we om en om in schrijven en als ze dan soms mn verhaal leest is ze bang dat ik zelfmoord ga plegen ofzow wat ik absoluut niet van plan ben. Het leven is veel te leuk en ik heb het reuze naar mn zin alleen ben ik soms zo ontzettend down. Ik heb de laatste tijd echt een humeur van extremen, heel vrolijk en heel down wisselen elkaar af. Zo kan ik niet echt genieten van mn goede humeur omdat ik weet dat de donkere wolken wel weer over komen.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt of in herkent. Ik vind het heel goed van je dat je het opgeschreven hebt. Dat doe ik dus ook in dat dagboek en ik heb dan het idee dat ik het aan mezelf schrijf maar mn vriendin leest het dus dan heb ik het van me afgeschreven en ik hoef het haar niet meer te vertellen en ze kan me ook begrijpen als ik het niet meer zie zitten omdat ze zoveel van me weet. Groetjes Daantje
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
xxxx wendy p.s. sorry voor de lange replay
Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 16:53. |
![]() |
|
euhm heb het wel gelezen...
kgeloof dat bijna iedereen hier wel mee te maken heeft... de vraag waarom we leven hoe we leven bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat... zelf hebk het ook gehad op school, het is wel belangrijk, een mooie glanzende opleiding die je later een goed salaris zal geven, het probleem is dat ik daar nou niet bepaald op zit te wachten ![]() het nut in jouw leven is wat jij wilt... wil jij graag dat er wat gedaan word aan die milieuvervuiling?!, wil je graag wat doen aan onrecht?!, dan kun je je daar in gaan verdiepen en daar zijn die diploma's redelijk handig voor, want anderen mensen zien jou echt niet serieus zonder wat wij een 'nutteloos papiertje' noemen... en ik begrijp je ook heel goed wat betreft het 'fantasie wereldje', maarja dat heeft ook bijna iedereen, het is makkelijker je af te sluiten als het effe niet meezit... maar achja, als ik jou was zou ik genieten van wat je nu hebt, we hebben het niet slecht... |
![]() |
|
Ik herken dit ook. Het enige dat ik op dit moment heb om voor te leven zijn mijn vriendin Ester en mijn beste vriendin Edith.
Verder hoeft het voor mij eigenlijk allemaal niet meer zo. (ik heb het eigenlijk hier wel gezien mensen) Nee ik heb nog niet alles gedaan wat er te doen valt. Dat lukt niemand. Maar moet dat? Moet ik perse een opleiding afmaken? Nee. Maar de maatschappij dwingt mij er toe Moet ik perse werken? Als ik geld en daarmee eten wil wel. Moet ik perse blijven leven als ik er geen zin meer in heb en absoluut niet meer wil? Ja want ik doe er o zoveel mensen pijn mee. Dus ik moet mezelf maar verrot gaan vervelen en er dus werkelijk waar absoluut geen zin meer in hebben. Continu niks anders meer willen dan dood zijn omdat er anderen zijn die per ongeluk misschien wel eens last van zouden hebben dat ik dood ben. Ik zou mezelf bijna als de uber klootzak gaan gedragen om die mensen even allemaal subtiel de deur te wijzen en daarna lekker rustig te verdwijnen. Maar nu eerst mijn vriendin ![]()
|||||||||||||
Citaat:
Ik wil als eerst zeggen dat ik het knap van je vind dat je de tip van je moeder hebt opgevolgd en dat je het hier hebt neergezet!!das heel knap van je! Kun je uitleggen waarom je het nooit hebt opgestuurd?Bang voor de reactie erop of heeft dat een andere reden? Die zou ik, als je die kan vertellen, graag willen weten...Zo niet moet je jezelf afvragen of je de brief niet alsnog op wilt sturen.Je moet het wel pas doen als je er met 100% 8er staat...Je zegtdat je op zoek bent naar herkenning...Helaas kan ik je dat niet echt geven...Wel heb ik me ongeveer zo gevoelt toen ik een jaar of 11 was...Toen werd mijn vader psygisch ziek en dat heeft me erg veel pijn gedaan! Ik schrijf nu ook nog wel af en toe (misschien kun je het gedicht van mij lezen; het topic heet vechtend om mijn tranen (gedicht)) Schrijven is heel goed en ik denk dat jij daar ook goed aan zal doen om gewoon vaker dit soort dingen op te schrijven!Zo schrijf je de vele gedachten van jezelf van je af... Citaat:
Ik weet cker dat je dan alleen maar meer gaat nadenken en dat doe je al veel te veel zeg je zelf!Je bent nu met iets bezig waar je later in plaats van thuiszitten mee bezig kan zijn...Werk. Je eigen inkomen verdienen is heerlijk!Ik weet niet of je nu ook al werkt (ik wel) en das echt heel leuk! Waar je voor leeft?Wat dacht je van je familie, je vriend en je vriendinnen?Tuurlijk leef je ergens voor!Ik snap dat je het nut er nu ff niet in ziet maar dat komt heus wel weer terug! Leven= liefde; liefde geven en liefde nemen... Citaat:
Praat je? Kun je praten? Waarom mislukt je leven?Omdat je ongelukkig bent? Wie is de persoon die daar wat aan kan doen?JIJ Suusjuuuh dat ben JIJ!! Je kan hulp zoeken! Weet je vriend hiervan en zo nee denk je dat je het hem kan vertellen aangezien hij alles voor je is.Denk je niet (als hij het nog niet weet) dat hij er recht op heeft?Je houd van um en ik weet hoe dat voelt op 15 jarige leeftijd want dat kan degelijk heel goed! je faalt pas als je opgeeft....Je zegt...Ik misluk duzz doe ik nix meer...Jah dan misluk je inderdaad!!Als je er voor vecht komt het wel goed!Dan zien de docenten ook dat je je best er voor doet...Als je nu opgeeftzien ze dat niet en zal je (denk ik) mislukken.Klinkt hard maar tis de waarheid.... Citaat:
Citaat:
Praat met hem!Als je dat niet durft (wat heel logisch is; ik zou ook nie weten hoe ik moet beginnen) schrijf hem dan een brief of laat hem deze lezen........... Citaat:
Mensen die echt denken dat het niet kan, weten niet wat houden van is! ![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik net al zei; ga meer dingen opschrijven... Schrijf bv beroepen op die je leuk lijken en praat met iemand op school die je dingen erover kan vertellen... Wat Wendy al zegt; laat het niet iemand anders kiezen! Het is een keuze vor je leven en die kan jij het beste maken! Als je het iemand anders laat doen ga je denk ik pas echt goed de fout in en hoezo stel je mensen ermee teleur en wie dan wel? Citaat:
Uit met je vriend, shoppe met vriendinnen, weekendje weg enz.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
xxx Suus
||
Citaat:
een opleiding hoef je ook niet perse te doen, ( look at me ) kdacht er een tijdje geleden precies hetzelfde over als jij, waarom MOET ik perseej een opleiding doen?!, waarom zit ik op school?!, waarom moet ik huiswerk maken?!, waarom moeten we van alles doen en wenneer komt het mogen?!, maar euhm kvind het er meer op lijken dat je sinds je vierde ontzettend gehersenspoeld word, je word klaargestoomd voor je toekomst, je hoort niks anders meer dan het examen van je als 16 17-jarige moet gaan maken, daarna moet je beroepskeuze testen maken, je bent continue met je toekomst bezig, maar we leven toch nu?!...wat als ik morgen overreden word?!, wat als ik een ernstige ziekte bij me draag?!, probeer daarom wel van dag tot dag te leven maar houd de toekomst in je achterhoofd, dus doe het andersom, niet de de hele tijd aan je toekomst denken zoals elke leraar je voorspeld... werken ja, daar zit niks anders op, maar er zijn ook hele leuke baantjes, met heel leuke mensen waar je ook genoeg lol mee zult hebben... perse blijven leven, hoeft niet perse, zie het meer als overwinning als jij strax als 88-jarige incontinente opa bingo zit te spelen in het bejaarden tehuis ![]() ( klinkt misschien wel heel weird ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Blueeyez03 schreef op 20-03-2003 @ 18:19:
Ik wil als eerst zeggen dat ik het knap van je vind dat je de tip van je moeder hebt opgevolgd en dat je het hier hebt neergezet!!das heel knap van je! Dankje.. ![]() Kun je uitleggen waarom je het nooit hebt opgestuurd?Bang voor de reactie erop of heeft dat een andere reden? Die zou ik, als je die kan vertellen, graag willen weten...Zo niet moet je jezelf afvragen of je de brief niet alsnog op wilt sturen.Je moet het wel pas doen als je er met 100% 8er staat... Ik heb de brief nooit opgestuurd omdat ik de dingen die erin staan eigelijk veel te persoonlijk vind. Klinkt raar omdat ik t op het forum heb gezet, maar hier zitten mensen met verschillende problemen, en dat vertrouw ik meer dan een vreemde die zelf niks meegemaakt heeft. Schrijven is heel goed en ik denk dat jij daar ook goed aan zal doen om gewoon vaker dit soort dingen op te schrijven!Zo schrijf je de vele gedachten van jezelf van je af... Vaak heb ik er de moed niet voor. Of ik voel em zo kut dat ik een woedeaanval tegen mezelf krijg. Ik begin dat steeds vaker te krijgen. Net zoals die topic van..."weer een woedeaanval". Dat herken ik echt. Ik kan mezelf wel ik weet neit wat aandoen en vaak ook anderen terwijl ze helemaal niks doen. Je eigen inkomen verdienen is heerlijk!Ik weet niet of je nu ook al werkt (ik wel) en das echt heel leuk! Ik wil al zo lang een beetje leuk werk zoeken waar ik me niet zo verveel. Het probleem is dat ik in een boerengat woon waar nix is. Ik wil zolang op mezelf wonen, maar dat kan neit ik ben nog net eens 16! Ik heb er wel eens aan gedacht om in zoon tienerhuis te gaan wonen. Maar dat heeft geen nut, want schoolgaan moet ik nog tot juni.. ![]() Je leven is een grote puinhoop (veel te veel om ongelukkig van te worden)...waarom doe je daar niets aan? Er valt nix aan te doen. Als ik denk mn leven weer een beetje op orde te hebben dan komt er weer wat bij. Ik heb mezelf nu eindleijk geaccepteerd zoals ik ben. Maar nu willen ze me weer gaan testen op dyslectie. Het ene gebrek na het andere komt boven. Er is tegen me gezegt dat ik een stel hele goede hersens moet hebben....hoog iq blabla...maar hoe kan ik dan dyslectisch zijn? Zulke dingen maken me zo onzeker als de pest! Praat je? Nee, heel soms met mn vriend..ik heb 1 keer gehuild in zijn bijzijn omdattie het gewoon uit me trok met 15 paarden... [/B]Kun je praten?[B] Ik praat neit vaak met anderen, het lukt me vaak neit. Ik voel het als een soort zwakte. Dat is onzin, maar veel mensen zien me als iemand om tegen te praten, een sterk iemand. Bij die mensen kan ik gewoon niet praten. Wie is de persoon die daar wat aan kan doen?JIJ Suusjuuuh dat ben JIJ!! Je kan hulp zoeken! Ik heb al een tijdje bij een Maatschappelijk werkster gelopen, maar dat hielp voor geen reet. Dat mesn ging mij dingen aanpraten. Ze ging een beetje zeggen dat ik met mn ouders moest gaan praten..waarom d8 ze nou dat ik bij haar zat????? Btje zeggen dat het snijden wel eens in zelfmoord over kan gaan als ik door ga zonder hulp... Weet je vriend hiervan en zo nee denk je dat je het hem kan vertellen aangezien hij alles voor je is.Denk je niet (als hij het nog niet weet) dat hij er recht op heeft? Ik probeer het hem te zeggen en hij zegt dattie het snapt, maar ik heb het gevoel van niet. Hij denkt nu eenmaal anders over dingen na. Ik heb het hem wel verteld, maar toch snap hij het voor mijn gevoel niet Waar nix voor je is?En je vriend dan?Die is alles voor je! Praat met hem!Als je dat niet durft (wat heel logisch is; ik zou ook nie weten hoe ik moet beginnen) schrijf hem dan een brief of laat hem deze lezen........... Dat is idd een goed id...thnx en hoezo stel je mensen ermee teleur en wie dan wel? Mn ouders mijn hele familie. Ik zit nu op de hoogste opleiding die in onz familie gedaan is..iedereen wil dat ik het haal. Mn moeder heeft zelf ik dr jeugd alleen huishoudschool kunnen doen. Zij wil zo graag dat ik het haal....omdat zij het nooit gehaald heeft. Ik zeg dat zo vaak tegen dr, maar t dringt niet in dr botte kopt door. shoppe met vriendinnen mn laatste dichtbij vriendin die heeft me ook verlaten. nou ik haar. zij werd aangevallen door 5 meiden en ik ging dr helpen. heb ik 10 minuten om dr staan te knokken omdat zij wegrende naar huis. Ze heeft nog niet eens gezegd: badankt voor het helpen. ![]() God wat een klaagzang van me..sorry hor...moest t ff kwijt. Heel heel erg bedankt!! xxx suujsuhhhhhh |
![]() |
||
Citaat:
xxxiez en knuffel Wendy
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |