Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het juist egoistisch als je het niet vertelt. je partner heeft het recht het te weten als jij bent vreemd gegaan. Tenminste, dat ligt natuurlijk ook aan hoe je binnen je relatie over vreemdgaan denkt, maargoed.. zo denk ik erover.
En als ik naar mezelf kijk, zou ik liever wel horen als mijn partner vreemd zou gaan, ook al heb je daar dan veel verdriet van. Liever dan het van een ander horen of dat hij het gewoon nooit vertelt.. dat is pas egoistisch.
|
Verwijderd
|
Hier stond een keer een artikel over in een blad van een of andere psycholoog die dat dus inderdaad ook zei..
Ik vind het niet persé egoïstisch het te vertellen, alhoewel ik het inderdaad uit schuldgevoel zou doen, ik zou niet kunnen leven met dat geheim... Maar verder sluit ik me best wel aan bij wat Nare Man zegt, wat niet weet wat niet deert.. als het een eenmalig iets was en verder zit alles goed, ja.. dan weet ik het eigenlijk liever niet omdat het hoe dan ook de relatie kapot zou maken enzow.. mja, zit die dan nog wel zo goed wanneer de ander dat doet.. Ach ja, ik weet het eigenlijk niet.. De algemene moreel bestaat dat de ander het recht heeft om dit te weten, dus ga je daar automatisch ook vanuit en betrek je dat op jezelf.. maar of het uiteindelijk de beste uitkomst geeft en je er het gelukkigst van wordt.. neej.. dat zal wel niet |
![]() |
|
![]() |
Maar je kan de stelling ook anders bekijken!
Als je zwijgt dat je bent vreemdgegaan... kan het zijn omdat je bang bent voor de gevolgen! De gevolgen die dat kan hebben voor jou!!!! Dus op die manier is het ook wel best egoïstisch!!!
||
Citaat:
|
Het zou mij niks meer kunnen schelen of het egoïstisch is! Heel misschien zou ik het hem kunnen vergeven maar als je het verzwijgt dan zeker niet!! Vreemdgaan betekent dat er toch wel iets mis is in je relatie
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Want het schuldgevoel zou er pas zijn als je ook aan de ander denkt, en niet alleen aan jezelf. |
![]() |
|
nouja ik ben 1 ker vreemd gegaan en toen was k ook egoistisch. k heb t nie vertel, omdat k wist dattie t uit zou maken. en k wist ook dat t n grote fout wa en nie meer weer zou gebeuren. dus waarom zou ik t m dan vertellen? zie das pas egoistisch...
|
Verwijderd
|
Egoïstisch mjah, maar minder egoïstisch dan níét vertellen dat je vreemd bent gegaan.
Tenzij je het al uit hebt gemaakt zeer kort na het vreemdgaan. Dan zou ik het alleen vertellen als het van invloed op het uitgaan was, en ook alleen willen weten in dat geval. Als nu iemand naar me toekwam en zei: 'hee Sarah, je ex-vriend ging vreemd' dan zou ik echt kwaad op diegene worden. Wat doet dat er nog toe? 't Is uit, dat wil ik helemaal niet meer weten... |
![]() |
|
Verwijderd
|
niet mee eens :
-als ie t via via achterkomt of als t uit is dan voelt ie zich nog lulliger en verraden -zo weet ie dat je relatie niet zo stevig meer is en eraan gewerkt moet worden,van welke kant dan ook -je bent eerlijk(ook al ben je vreemdgegaan) en dat is toch een belangrijk ding voor als je verder gaat in een relatie |
![]() |
|
TUURLIJK bEn je dan EGOISTISCh !!! duhhh.....cker als je verder wilt met de persoon waarvan je houDt!!!!
waarom zou je haar dingen verklappen waarvan jezelf ook spijt hebt, maar waarvan je niet wilt dat het ten koste gaat van je relatie ????? en voor degene met een ander mening zeg ik :YeAH wHaTeVaH!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|