Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 10:26
Sysy
Sysy is offline
Ik heb sinds kort een nieuw bijbaantje dat ik erg leuk vind, ik heb er net een dag gewerkt het was natuurlijk zwaar maar erg leuk. Het ging uitermate goed. Maar ik heb altijd al een zwakker rug gehad, en in mijn familie zit een syndroom waarbij men zwak bindweefsel heeft en waardoor dus gewrichten snel uit de kom kunnen gaan en snel pijn kunnen doen. Er is een grote kans dat ik dit ook heb maar in zeer lichte vorm... dit heb ik ook altijd gemerkt aan mn rug en knieen.

Maar dit baantje is de hele dag staan, en ijs scheppen.. Ik merkte dat ik heel erg last van mn knieen kreeg en mn hand van het omgaan met die ijsschep. Ook mn rug doet pijn. En vandaag heb ik er nog last van. Gisteravond drong het toen opeens tot me door dat ik dit baantje waarschijnlijk niet vol zou kunnen houden vanwege mn knieen, handen en rug. En hier had ik het nogal moeilijk mee. Het is me nog niet eerder voorgekomen dat ik hierdoor echt iets op zou moeten geven en ik weet niet wat ik moet doen. Ik voel me gewoon machteloos, dit baantje was iets zelfstandigs voor mij, ik verdien eindelijk weer geld, heb een verantwoordelijkheid en misschien moet ik het dus opgeven...

heeft één van jullie zoiets meegemaakt dat je iets op moest geven vanwege fysieke beperkingen en hoe ging je er dan mee om?

XXX
Sysy
Oud 22-03-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Sysy schreef op 22-03-2003 @ 11:26:
heeft één van jullie zoiets meegemaakt dat je iets op moest geven vanwege fysieke beperkingen en hoe ging je er dan mee om?
Soms is het ook een kwestie van opbouwen.

Ik heb het vaak meegemaakt dat ik dingen moet laten door fysieke klachten. Met sporten ben ik inmiddels gestopt, omdat dat niet meer ging. Ik heb een tijdje parttime gewerkt, vier dagen in de week, maar na een maand of 1,5 ben ik 3 dagen per week gaan werken, 4 dagen was te zwaar. Bij mijn vakantiewerk heb ik het twee weken fulltime uitgehouden, daarna ben ik halve dagen gaan werken, dat soort dingen. Ik weet ook dat ik nooit fulltime zal kunnen werken, zeker niet als ik daarbuiten nog een gezin en een leven ed wil hebben. Maar goed, het is niet anders. Ik probeer zo goed als het kan naar oplossingen te zoeken, vaak is het best mogelijk om halve dagen te werken ed of om af en toe even te gaan zitten ed. Ik kan met alles wat ik niet of niet goed kan gaan zitten, maar dat heeft geen zin, het maakt m'n leven er iig niet beter op en het-toch-gaan-kunnen zal daardoor ook niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:06
Sysy
Sysy is offline
ik dacht ook al van nu ga ik van niet werken naar opeens zes uur werken... misschien moet ik er aan wennen... maar eigenlijk betwijfel ik het.. Hoe vaak ik ook naar de disco ga en een hele nacht sta te dansen, elke keer heb ik aan het eind weer last van mn rug...

Ik werk nu dus al parttime, volgende week twee dagen in de week... Mag in de 6 uur iets van een kwartiertje pauze nemen... En ja als het druk is zit ik dus veel met die ijsschep te kloten... ik zie het wel...
Oud 22-03-2003, 15:57
pienie
mjah ik herken het wel, kheb ook rugklachten, eraan geopereerd de hele reut, nu hebk er weer last van en moet dus ook weer naar het ziekenhuis en de hele blaat...

echt dingen opgeven dat mjah, als ik naar een concert ga dan zit ik meestal wel een half uur op de wc, omdat ik dan gewoon even moet zitten...
sporten ben ik ook wel sort off mee gestopt, ik doe er wel wat aan, maar rustig aan en in eigen tempo...
ik weet iig, dat ik stage moest lopen voor mijn school, daar kreeg ik in negen uur werken een half uurtje pauze waarbij ik kon zitten, daarbij kreeg ik ook vreselijke pijn bij in de rug dus moest stage afzeggen en met de opleiding stoppen...

het baantje wat ik nu heb, tjah daar hebk ook vaak pijn bij in de rug, maar ik wil gewoon blijven werken...btw ik werk wel part-time...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 06:41
Verwijderd
Zoek werk waar je kan zitten als dat beter voor je is. Ik moet bv. af en toe zitten en af en toe staan, ik doe pabo en voor de klas kan dat. Soms heb je geen keus en moet je staan of zitten, maar over het algemeen heb je zelf de keus wat je doet. En zo zijn er zat meer baantjes, misschien daar eens naar kijken.

Uitgaan doe ik zelden tot nooit, dus problemen daarmee heb ik nooit echt gehad. Ik ben in m'n hele leven tot nog toe één keer naar een concert geweest en dan ga ik zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:12
Sysy
Sysy is offline
Tja ik ga denkik ook wat anders zoeken... misschien wel deze maand nog want dat is mn proeftijd en dan kan ik er gewoon uitstappen... Maar ja anders kunnen ze me toch niet verplichten meer dan 4 uur te werken... Maar ja ik ben nooit echt het baantje tegengekomen dat ik had van wou dat wil ik doen... dus voorlopig is het best...
Oud 25-03-2003, 11:32
shaya
shaya is offline
ik heb altijd vrij goed kunnen turnen, maar op mijn 7e knalde mijn kniebanden en sindsdien kan ik niet meer zo goed turnen.
ik heb nu bovendien al ruim een jaar pfeiffer en daardoor mag ik af en toe maanden niet sporten, wat voor mij heel frustrerend is, omdat dat mijn uitlaatklep is.
Oud 25-03-2003, 11:58
Verwijderd
ik heb spanningshoofdpijn en migraine.. daarom mag ik niet te lang achter mekaar werken en niet te zwaar werk doen.. ja ik kan het wel doen maar ik krijg toch hoofpdijn.. bij elk bijbaantje krijg ik knallende koppijn.. daarom neem ik nu helemaal geen bijbaantje, maar voor in de zomer ga ik wel iets zoeken dat maar een paar uur achter mekaar is.. en dat heel licht is maar dankzij mijn leeftijd gaat dat niet echt lukken..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:57
Sysy
Sysy is offline
gisteren wilde ik stoppen met mn baan, maar vandaag weet ik het niet meer, ik heb na 6 uur werken wel last van mn knieeen wat ik erg merk, maar mn hand gelukkig niet.. en mn rug ben ik al gewend eigenlijk... Ik moet nu voor mezelf alleen afwegen of de pijn in mn knieen het waard is..
Oud 25-03-2003, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heb ik wel eens.

Astma.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:07
Verwijderd
ja, ik had last van mijn gewrichten waardoor ik moest stoppen met viool spelen, stoppen met hockeyen en sport op school enzo, dat was echt heel frustrerend. later heb ik dat wel weer opgepakt en daarna ben ik er toch weer mee gestopt maar dat meer op psychische redenen. maar nu heb ik weer heel erg last van mijn gewrichten, en ik moet dus ook eigenlijk niet te veel computeren enzow, maar het is zo verslavend! (ja ik ben dus nu oko stout hahaha). 2 jaar geleden kon ik op een gegeven moment ook niet meer schrijven enzow, ik kon daar soms heel kwaad om worden.
ja en afgelopen zomer kon ik niet op vakantie, ik had blindedarm onsteking. dat was voor mij echt een klap. dat was waar ik maanden naar uit zag, daar probeerde ik mijn energie nog uit te putten en dat was weg. maar ik vond dat ik die straf had verdiend en zo ben ik de zomer doorgekomen. (nou niet echt een tip hoor!)

probeer te kijken naar wat je wél kunt, wat wél goed lukt. van de dingen die niet gaan, jammer dan (ok, moeilijk om zo te denken) en voor de rest er van maken wat er van te maken valt!
veel sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten