Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Met de feestdagen, half november of oktober, hou het daar maar op. Dat was ook zo met boek 4, en dat kwam ook in juni uit in Engeland. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga 'm iig zeker weten kopen. Vind de boeken erg leuk, hoewel het niet per se literaire hoogstandjes zijn (maar aan die heb ik uit principe dan ook een hekel dus dat komt goed uit ![]() Ben bijzonder benieuwd naar wat er gaat komen, helemaal omdat er zoveel fanfiction over de latere jaren is... <edit> Oh, en 'het slot aan de dag'... dat is toch geen goed Nederlands? *frons* Ik ga de Engelse boeken ook maar eens lezen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
een paar geruchten.........
- Er komt een nieuw Sorteerlied. - Het boek wordt net zo dik als "De Vuurbeker" (zo'n 550 pagina's dus). - Deel 5 speelt zich in een heel ander gebied af, een gebied dat je nog niet eerder hebt gezien, een magische wereld. - Deel 5 zal enger zijn. - Harry ontdenkt een aantal dingen waar hij tot nu toe nog nooit mee te maken heeft gehad. - Harry zal moeten onderzoeken wat de dood precies inhoudt, zelfs van dichtbij. - Er zullen dingen gebeuren met de Duffelingen die men niet zou verwachten. (iets met financiele problemen...) - Mevrouw Vaals, waar Perkamentus in deel 4 naar verwijst, is inderdaad de buurvrouw van de Duffelingen. - Mevrouw Vaals zal ook in deel 5 naar voren komen en je zal alles over haar ontdekken. - Harry zal de echte Dwaaloog Dolleman ontmoeten. - We komen er achter waarom Voldemort, Lily en James Potter heeft vermoord. - Er zal iets heel belangrijks over Lily Potter worden onthuld. er wordt gezegd dat zij misschien ooit een volgeling van voldemort is geweest.... - Er zal een vrouwlijke leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten komen. Dwaaloog Dolleman wil de baan niet meer nadat hij een jaar is opgesloten. - Lupos komt terug in deel 5. - Er komen een hoop oude karakters terug. - Ginny Wemel zal een grotere rol van betekenis gaan spelen in deel 5. - Een van de hoofdpersonen, een "fan" van Harry, zal sterven. - Er wordt vooral gedacht aan Kasper Krauwel, maar het zou ook wel eens Ginny of bijvoorbeeld Dobby de huiself kunnen zijn... bron: http://www.euronet.nl/~marij/index2.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dobby mag niet dood gaan.... dobby is lief en schattig en... en hij mag niet doodgaan... Maareh, er was toch elk jaar een nieuw sorteerlied? |
![]() |
|
Ik ken deze voorspellingen wel. Een klein gedeelte is wel van Roling afkomstig, maar er zijn er zeker ook een aantal bedacht door mensen. Dus ik geloof ze niet allemaal. Die waarvan ik zelker weet dat ze van Rowling zelf komen natuurlijk wel, maar bij de anderen zet ik mijn vraagtekens. Dit was namelijk ook voor het 4e boek verscheen en toen waren er ook een heel aantal onware dingen.
Ik denk btw dat veel mensen speculeren en de uitgever zijn uiterste best doet om het niet uit te laten lekken. Er zijn nu nog maar 3 mensen die het gelezen hebben, dus ik wantrouw veel van dit soort informatie.
|
Verwijderd
|
't Boek is allereerst 1/3 dikker dan deel vier, dus niet even dik.
Daarnaast is er inderdaad elk jaar een nieuw sorteerlied, ennehm.. is er niemand die denkt dat Dombledore (Perkamentus dus) dood zal gaan? Ik hoorde dat er een vrij belangrijk persoon zal gaan sterven.. Hagrid zal het niet zijn, Hermione en Ron ook niet.. dus dacht ik Dombledore... Maar goed, dat merken we dan wel.. Overigens geloof ik niet dat Lily ooit een volgeling van Voldemort is geweest, lijkt me nogal raar... Maar ik ben wel erg benieuwd waarom James en Lily zijn vermoord.. Ik vertrouw overigens alleen officiele mededelingen over de gebeurtenissen van het boek, er zijn heel veel mensen die zelf een verloop bedenken.. kan je niet op vertrouwen denk ik... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb waarschijnlijk nog minder kennis over Harry Potter dan iemand die al een maand dood is zou hebben, maar ik hoorde wel van mijn lieftallige, rondborstige wederhelft dat Perkamentus (of iets in die richting) dood was gegaan. Althans, de acteur die hem speelde.
Volgens mij vertelde ze ook dat ze nu Gandalf the Grey, die vent van Heer der Kringspieren ervoor gaan gebruiken (nu zal het nog moeilijker zijn die twee hypes uit elkaar te houden), maar daar weet ik ook niets van. Het zou dus het makkelijkste zijn om Perketheemuts dood te laten gaan. Scheelt een hoop gerommel. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() nou ja... ik kijk eigenlijk helemaal niet naar al die roddels enzo... ik kan ze zelf ook wel bedenken... maar ja, het zou ook wel gewoon kunnen zijn om de mensen zeg maar laten denken wat er allemaal gaat gebeuren, maar dan komt Rowling met iets wat veel verassender is enzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vlieg een week van te voren naar engeland, ga bij een boekhandel op de stoep bivakeren en om middennachy 20juni-21juni dat boek halen, en dan uitlezen voor de zon eeer op is!
De boeken zijn echt mega speciaal, het beste boek dat ik gelezen heb sinds ik lord of the rings las (die is nog ietsje leuker) Ik vind het vooral zo mooi omdat het een soort droom voorsteld. Een wereld waar iedereen wel bij zou willen horen, en stiekem hoopt dat het waar is. Dat droomidee, dat is fantastisch weergegeven.
|
---roddels-roddels-roddels-roddels-roddels---
maar pin me er niet op vast.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Fleur zat toch nog maar in haar 6e jaar? |
![]() |
|
ja, lijkt me niet zo waarschijnlijk dat het fleur wordt... en nou ja, ook dr verweer tegen zwarte kunsten is niet echt... euh... tja, goed te noemen als je kijkt in boek 4... lijkt me niet zo geschikte lerares... zeker met de tijden die aanbreken denk ik dat Perkamentus liever iemand met enige ervaring heeft... zoals Dolleman dus...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zei toch dat er een achtste boek kwam? Volgens mij blijft Harry niet zitten, maar gaat dat boek dus over wat er na Hogwarts (of Zweinstein, zo je wil...) gebeurd.. Oh ja: ik heb nu zowel de filmposter van de steen der wijzen als de filmposter van de geheime kamer in mn slaapkamer hangen... en de poster van het spel. Yeah. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb van alle boeken 1 poster hangen, (de voorkanten van de boeken) en nog 1 met die 2 kleine comic relief boekjes. ![]()
|
Bij een boekhandel die ging stoppen. Ze hadden ze hangen en ik heb gewoon gewraagt of ik ze mee mocht nemen. Ze gingen toch stoppen.
![]() Die van die comic relief hadden ze hier bij een tijdschriften handel (met ook enkele boeken) hangen en ben het ook gaan vragen. Ik mocht over een paar weken terug komen en hem menemen. Die van de eerste boeken zijn erg moeilijk te krijgen, ik had gewoon geluk. Misschien als je ebay (nl) of marktplaats in de gaten houd je ze wel een keetje vind. Of nog brutaler, bel de uitgever.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
harry potter en de orde van de feniks annekiejj | 5 | 06-07-2010 07:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees je nu? Deel XVII Verwijderd | 500 | 21-05-2007 22:23 | |
Algemene schoolzaken |
Grappige Leraaruitsprake Magican | 236 | 04-02-2007 16:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees je nu? deel III Briseïs | 500 | 17-11-2004 08:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek lees je nu? pt. II Blitzkrieg Bop | 500 | 19-07-2004 14:33 | |
De Kantine |
wat is het laatste literaire boek dat je gelezen hebt? kevertje84 | 11 | 26-11-2003 20:40 |