Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 16:59
ABrules
ABrules is offline
Augustus 2003 ligt ie hier in de winkels...

21 juni zijn ze al te koop in alle engelstalige landen...

HP en de Orde van de Feniks telt 225000 woorden, in vergelijking, de vuurbeker heeft er 191000. het boek telt 38 hoofdstukken.

Nou, ik wil hem zo snel mogelijk hebben wacht er al zo lang op...

Wie gaat rent er nog meer meteen naar de boekenwinkels... of bestelt hem ergens in Engeland ofzo??

En nog iets omdat het misschien een beetje vroeg is om er al een topic over te openen...

Wat maakt de Harry Potter zo speciaal en anders dan andere kinderboeken???

ikzelf ben van mening dat het vooral komt doordat Rowling een wereld heeft gecreëerd binnen de onze zeg maar... het zou bv. best gewoon kunnen dat ie bestaat... tenminste zo goed is het uitgewerkt...

ook gebruikt ze veel wezens en mensen uit vele mythologiën en het eeuwige gevecht tussen goed en kwaad zit er in...

dat Harry een wees is helpt aan het verhaal mee omdat iedereen onmiddelijk een enorme sympathie voor hem krijgt...

er zit veel aktie in de boeken...

and last but not least:
het Tovenaar zijn, het speciale krachten bezitten... macht hebben dat spreekt iedereen aan denk ik... mensen hunkeren altijd naar macht, en door deze boeken krijg je een fantasie voorgeschoteld die plezierig is... en je kan goed fantaseren over wat voor macht je zou kunnen hebben door alles wat in de boeken voorkomt... spreuken enz.

denk dat dit vooral er voor zorgt dat het zo graag gelezen wordt...
Oud 19-01-2003, 18:22
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Ik ga hem kopen!!! IK ben echt fan van HP, alleen wel een beetje jammer dat dit het laatste boek is.
Daarentegen vind ik het wel weer heel leuk dat het een dik boek wordt, dan heb ik hem misschien eens niet in 1 avond uit.
Oud 19-01-2003, 18:28
Ieke
Ieke is offline
Hier nog wat leuks:

In het persbericht van Bloomsbury, maakte deze uitgever haar fans al lekker voor het boek, door twee passages uit het reusachtige boek van J.K. Rowling te publiceren. Als eerste de openingszinnen: “Het slot aan de warmste dag van de zomer kwam naderbij, en een lome stilte hing over de grote, vierkante huizen van de Ligusterlaan. (…) Buiten was er maar één persoon overgebleven, een jongen die plat op zijn rug in een bloemperkje lag, voor nummer vier.” Dat ook dit boek een flink aantal onthullingen zal bevatten, en dat het boek een stuk duisterder zal zijn, blijkt al gedeeltelijk uit een andere passage, die Bloomsbury koos om vrij te geven. “Perkamentus liet zijn handen zakken en bekeek Harry door zijn brillenglazen, in de vorm van halve maantjes. ‘Het is tijd,’ zei hij, ‘dat ik je vertel wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen, Harry. Ga alsjeblieft zitten. Ik zal je alles vertellen’.”

Ik kan niet wachten, zeker als ik dat onderste fragment lees. Ik vind het geweldige boeken, wat er zo speciaal aan is kan ik niet direct zeggen.
Om eerlijk te zeggen vraag ik me af of ze het redden om hem in augustus hier in de winkels hebben liggen. Naar wat ik gehoort heb kan de vertaler pas met de vertaling beginnen als de Engelse versie in de schappen ligt. Dan nog vertalen en dan drukken. Lukt dat in 2 maanden? Ik denk van niet. Zelf verwacht ik hem eind November begin december in het nederlands.

Dit vond ik ook wel interresand:
-------------------
‘ORDER OF THE PHOENIX’ NU AL BESTSELLER
Het vijfde Harry Potter-boek, dat op 21 juni in het Engels zal verschijnen, is nu al een succes. Sinds afgelopen woensdag, de dag waarop het langverwachte Verlossende woord naar buiten kwam, reserveerden al tienduizenden fans een exemplaar van het boek.
Meteen nadat uitgeverij Bloomsbury de verschijningsdatum, die nu al P-Day wordt genoemd, startte internetwinkel Amazon.com de voorverkoop voor het boek. Slechts twee uur daarna hadden al zo veel mensen het besteld, dat het nog niet verschenen ‘Harry Potter and the Order of the Phoenix’op nummer één in de verkooplijst stond. Amazon kon eerder nog geen orders aannemen, maar toen is er een e-maillijst opgezet; de abonnees daarvan zouden het publicatienieuws direct
ontvangen. Meer dan 600.000 klanten van Amazon hadden zich opgegeven om meteen als de verschijningsdatum bekend was, daarover bericht te ontvangen - een record voor de online boekhandel.
In Engeland, het moederland van de jonge tovenaar, schoot boek vijf meteen naar de eerste positie in alle bestsellerlijsten. Lesley Miles, van boekwinkelketen Waterstones zei donderdag tegen ‘The Times’: “Met de grote interesse en opwinding die Harry Potter altijd teweegbrengt, verwachten we dat de hoeveelheid reserveringen enorm zal zijn. Het is al weer een paar jaar geleden dat ‘Harry Potter en de Vuurbeker’ verscheen, en we weten dat Harry’s fans niet kunnen wachten op een exemplaar van het nieuwe deel.”
Ook bij de Engelse tak van Amazon liep het storm. Meer dan 30.000 mensen reserveerden het vijfde boek, en het stevent daarmee af op het aantal reserveringen van het vierde deel uit J.K. Rowlings serie. In de maanden voorafgaand aan de publicatie, reserveerden zo’n 65.000 mensen het boek via
Amazon.co.uk.
Oud 19-01-2003, 19:20
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
Ik ga hem kopen!!! IK ben echt fan van HP, alleen wel een beetje jammer dat dit het laatste boek is.
Daarentegen vind ik het wel weer heel leuk dat het een dik boek wordt, dan heb ik hem misschien eens niet in 1 avond uit.
euh... deel 6 en 7 komen ook nog hoor... ze heeft zeg maar de geraamtes van die boeken ook al geschreven enzo... ze wil het alleen nog wat aankleden zeg maar...
Oud 19-01-2003, 20:15
Verwijderd
Ik heb hem al besteld op bol.com
Op 21 juni krijg ik hem thuis, echt heerlijk.. Ik kan haast niet wachten Ik heb de andere delen ook in het Engels gelezen, dus dat is prettig nu
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 22:43
notbonefish
notbonefish is offline
ik denk dat ik even wacht, hoe graag ik hem ook wil lezen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 12:24
Anne
Anne is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Augustus 2003 ligt ie hier in de winkels...
Ik vermoed dat dit wel langer gaat duren. Vertalen en drukken neemt nog best wat tijd in beslag en het moet wel goed gedaan worden natuurlijk.
Met de feestdagen, half november of oktober, hou het daar maar op. Dat was ook zo met boek 4, en dat kwam ook in juni uit in Engeland.
Oud 20-01-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:
Hier nog wat leuks:

In het persbericht van Bloomsbury, maakte deze uitgever haar fans al lekker voor het boek, door twee passages uit het reusachtige boek van J.K. Rowling te publiceren. Als eerste de openingszinnen: “Het slot aan de warmste dag van de zomer kwam naderbij, en een lome stilte hing over de grote, vierkante huizen van de Ligusterlaan. (…) Buiten was er maar één persoon overgebleven, een jongen die plat op zijn rug in een bloemperkje lag, voor nummer vier.” Dat ook dit boek een flink aantal onthullingen zal bevatten, en dat het boek een stuk duisterder zal zijn, blijkt al gedeeltelijk uit een andere passage, die Bloomsbury koos om vrij te geven. “Perkamentus liet zijn handen zakken en bekeek Harry door zijn brillenglazen, in de vorm van halve maantjes. ‘Het is tijd,’ zei hij, ‘dat ik je vertel wat ik je eigenlijk vijf jaar geleden had moeten vertellen, Harry. Ga alsjeblieft zitten. Ik zal je alles vertellen’.”

Tering, ik had die zinnen alleen nog maar in het Engels gelezen, dan voelen ze toch al heel anders aan. Gek is dat.

Ga 'm iig zeker weten kopen. Vind de boeken erg leuk, hoewel het niet per se literaire hoogstandjes zijn (maar aan die heb ik uit principe dan ook een hekel dus dat komt goed uit )

Ben bijzonder benieuwd naar wat er gaat komen, helemaal omdat er zoveel fanfiction over de latere jaren is...

<edit> Oh, en 'het slot aan de dag'... dat is toch geen goed Nederlands? *frons* Ik ga de Engelse boeken ook maar eens lezen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 15:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morgan schreef:
<edit> Oh, en 'het slot aan de dag'... dat is toch geen goed Nederlands? *frons* Ik ga de Engelse boeken ook maar eens lezen...
Het is ook geen al te beste vertaling, maar de engelse heb ik zelf niet gezien. (heb je dat misschien voor me?) Het zal in het boek wel beter worden.
Oud 20-01-2003, 15:25
Vlooienband
Vlooienband is offline
I'll curb my enthousiasm. Tot die tijd red ik het wel met boeken die ik nog wil lezen.
Oud 20-01-2003, 18:38
Verwijderd
ik wil hem ook graag.
en als ik hem niet koop doet mijn moeder het wel, want die vind het net zo leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
morgan1986 schreef:
ik wil hem ook graag.
en als ik hem niet koop doet mijn moeder het wel, want die vind het net zo leuk.
Jij vuile naamjatster, het is al erg genoeg dat Morgan C. Hoax mijn naam heeft (ok nevermind dat hij hem eerder had XP)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
I beg your pardon? Dit is dus niet het laatste boek, er komt nog een zes, zeven en misschien een acht. Dus.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 08:25
Verwijderd
En ja, ik ga 'm ook meteen kopen. Ik heb nu al lang genoeg gewacht.... ARGH.

Maar oké, alright... Ze moet natuurlijk wel goede boeken schrijven.... Dusse...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 16:46
Verwijderd
Heb 'm al besteld! Echt fijn dat hij nu dan eindelijk komt, moet al veel te lang wachten. Hoezo verslaafd?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:38
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
I beg your pardon? Dit is dus niet het laatste boek, er komt nog een zes, zeven en misschien een acht. Dus.
ja ik dacht ook al: waar haalt die zn info vandaan???
Oud 21-01-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
ja ik dacht ook al: waar haalt die zn info vandaan???
me either. Maar oké, ik heb 'm ook bij bol.com besteld... Yeah! HP here I come!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Maar oké, alright... Ze moet natuurlijk wel goede boeken schrijven.... Dusse...
Er komen er toch maar 7 toch? Ik bedoel, 7 schooljaren dus ik dacht dat er dan ook wel 7 boeken zouden komen..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Inge13 schreef:
Er komen er toch maar 7 toch? Ik bedoel, 7 schooljaren dus ik dacht dat er dan ook wel 7 boeken zouden komen..
Dat klopt, maar misschien zou er een achtste boek komen met wat Harry na zijn school ging doen. Misschien wordt ie wel Schouwer of zo, vet koel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:21
Verwijderd
Ik ben echt wel benieuwd wat er in deel 5, 6, 7 en mogelijk 8 gaat gebeuren.. En ook of Rowling daarna nog doorgaat met andere boeken, die los staan van HP...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
En ook of Rowling daarna nog doorgaat met andere boeken, die los staan van HP...
Dat lijkt me echt gruwelijk gaaf! Meer Rowling!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Dat lijkt me echt gruwelijk gaaf! Meer Rowling!
of misschien juist héél slecht (soort van rip-off van HP, maar dan over een kikker bv.. )
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
of misschien juist héél slecht (soort van rip-off van HP, maar dan over een kikker bv.. )
[nutteloze reply-mode]

Ûh... nou, dan maar niet hè?
*GRIN*

[/nutteloze reply-mode]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Dat klopt, maar misschien zou er een achtste boek komen met wat Harry na zijn school ging doen. Misschien wordt ie wel Schouwer of zo, vet koel.
*zit even na te denken over wat een schouwer is* Ow jah, auror! ...ik heb echt teveel HP fanfiction gelezen de laatste tijd ^_^;;
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:57
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik vind HP aars zuigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef:
Ik vind HP aars zuigen.
Ach ja, dat is jouw mening hè? Maar het is nou niet bepaald een nuttige reply want daar hadden we het helemaal niet over.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Woe cool!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:25
*Rupsje*
een paar geruchten.........

- Er komt een nieuw Sorteerlied.
- Het boek wordt net zo dik als "De Vuurbeker" (zo'n 550 pagina's dus).
- Deel 5 speelt zich in een heel ander gebied af, een gebied dat je nog niet eerder hebt gezien, een magische wereld.
- Deel 5 zal enger zijn.
- Harry ontdenkt een aantal dingen waar hij tot nu toe nog nooit mee te maken heeft gehad.
- Harry zal moeten onderzoeken wat de dood precies inhoudt, zelfs van dichtbij.
- Er zullen dingen gebeuren met de Duffelingen die men niet zou verwachten. (iets met financiele problemen...)
- Mevrouw Vaals, waar Perkamentus in deel 4 naar verwijst, is inderdaad de buurvrouw van de Duffelingen.
- Mevrouw Vaals zal ook in deel 5 naar voren komen en je zal alles over haar ontdekken.
- Harry zal de echte Dwaaloog Dolleman ontmoeten.
- We komen er achter waarom Voldemort, Lily en James Potter heeft vermoord.
- Er zal iets heel belangrijks over Lily Potter worden onthuld. er wordt gezegd dat zij misschien ooit een volgeling van voldemort is geweest....
- Er zal een vrouwlijke leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten komen. Dwaaloog Dolleman wil de baan niet meer nadat hij een jaar is opgesloten.
- Lupos komt terug in deel 5.
- Er komen een hoop oude karakters terug.
- Ginny Wemel zal een grotere rol van betekenis gaan spelen in deel 5.
- Een van de hoofdpersonen, een "fan" van Harry, zal sterven.
- Er wordt vooral gedacht aan Kasper Krauwel, maar het zou ook wel eens Ginny of bijvoorbeeld Dobby de huiself kunnen zijn...

bron: http://www.euronet.nl/~marij/index2.html
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
*Rupsje* schreef:

- Het boek wordt net zo dik als "De Vuurbeker" (zo'n 550 pagina's dus).
- Deel 5 speelt zich in een heel ander gebied af, een gebied dat je nog niet eerder hebt gezien, een magische wereld.
- Deel 5 zal enger zijn.
- Harry ontdenkt een aantal dingen waar hij tot nu toe nog nooit mee te maken heeft gehad.
- Harry zal moeten onderzoeken wat de dood precies inhoudt, zelfs van dichtbij.
- Er zullen dingen gebeuren met de Duffelingen die men niet zou verwachten. (iets met financiele problemen...)
- Mevrouw Vaals, waar Perkamentus in deel 4 naar verwijst, is inderdaad de buurvrouw van de Duffelingen.
- Mevrouw Vaals zal ook in deel 5 naar voren komen en je zal alles over haar ontdekken.
- Harry zal de echte Dwaaloog Dolleman ontmoeten.
- We komen er achter waarom Voldemort, Lily en James Potter heeft vermoord.
- Er zal iets heel belangrijks over Lily Potter worden onthuld. er wordt gezegd dat zij misschien ooit een volgeling van voldemort is geweest....
- Er zal een vrouwlijke leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten komen. Dwaaloog Dolleman wil de baan niet meer nadat hij een jaar is opgesloten.
- Lupos komt terug in deel 5.
- Er komen een hoop oude karakters terug.
- Ginny Wemel zal een grotere rol van betekenis gaan spelen in deel 5.
- Een van de hoofdpersonen, een "fan" van Harry, zal sterven.
- Er wordt vooral gedacht aan Kasper Krauwel, maar het zou ook wel eens Ginny of bijvoorbeeld Dobby de huiself kunnen zijn...

bron: http://www.euronet.nl/~marij/index2.html
Dikker, geloof ik. En Ginny mag niet dood! Ik vind haar cool
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Dikker, geloof ik. En Ginny mag niet dood! Ik vind haar cool
ja, ik dacht ook dikker, maar Ginny is niet zo erg, maar dobby...
dobby mag niet dood gaan....
dobby is lief en schattig en... en hij mag niet doodgaan...

Maareh, er was toch elk jaar een nieuw sorteerlied?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 11:59
Ieke
Ieke is offline
Ik ken deze voorspellingen wel. Een klein gedeelte is wel van Roling afkomstig, maar er zijn er zeker ook een aantal bedacht door mensen. Dus ik geloof ze niet allemaal. Die waarvan ik zelker weet dat ze van Rowling zelf komen natuurlijk wel, maar bij de anderen zet ik mijn vraagtekens. Dit was namelijk ook voor het 4e boek verscheen en toen waren er ook een heel aantal onware dingen.
Ik denk btw dat veel mensen speculeren en de uitgever zijn uiterste best doet om het niet uit te laten lekken. Er zijn nu nog maar 3 mensen die het gelezen hebben, dus ik wantrouw veel van dit soort informatie.
Oud 24-01-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
*Rupsje* schreef:

Lieve schat, er is elk jaar een nieuw sorteer lied, wat moet die hoed anders het hele jaar doen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:26
Verwijderd
't Boek is allereerst 1/3 dikker dan deel vier, dus niet even dik.
Daarnaast is er inderdaad elk jaar een nieuw sorteerlied,

ennehm.. is er niemand die denkt dat Dombledore (Perkamentus dus) dood zal gaan? Ik hoorde dat er een vrij belangrijk persoon zal gaan sterven.. Hagrid zal het niet zijn, Hermione en Ron ook niet.. dus dacht ik Dombledore... Maar goed, dat merken we dan wel..

Overigens geloof ik niet dat Lily ooit een volgeling van Voldemort is geweest, lijkt me nogal raar... Maar ik ben wel erg benieuwd waarom James en Lily zijn vermoord..

Ik vertrouw overigens alleen officiele mededelingen over de gebeurtenissen van het boek, er zijn heel veel mensen die zelf een verloop bedenken.. kan je niet op vertrouwen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 14:55
the tourist
the tourist is offline
Ik ben echt blij dat er nu eindelijk een datum is wanneer het boek uitkomt, ook al duurt het nog 5 maanden.
Ik ga hem denk ik gewoon in het Engels kopen, dan kan ik hem mee nemen op vakantie en ik heb echt geen zin om nog langer te wachten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:29
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ja, ik dacht ook dikker, maar Ginny is niet zo erg, maar dobby...
dobby mag niet dood gaan....
dobby is lief en schattig en... en hij mag niet doodgaan...

Ze mogen van mij allemaal vermoord worden door frodo baggins
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef:

wat triest zeg...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:49
*Rupsje*
Citaat:
Krummeltje schreef:
Lieve schat, er is elk jaar een nieuw sorteer lied, wat moet die hoed anders het hele jaar doen?
ik heb het maar gekopieerd van die site, maar dr is idd altijd een nieuwe, beetje dom van mij... maar ik weeet dus niet of deze allemaal van de shcrijfster komen hoor, denk het niet, maar ja vind het wel leuk om te lezen, trouwens op heel veel sites staan weer allemaal andere 'geruchten'
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:50
Verwijderd
Ik heb waarschijnlijk nog minder kennis over Harry Potter dan iemand die al een maand dood is zou hebben, maar ik hoorde wel van mijn lieftallige, rondborstige wederhelft dat Perkamentus (of iets in die richting) dood was gegaan. Althans, de acteur die hem speelde.
Volgens mij vertelde ze ook dat ze nu Gandalf the Grey, die vent van Heer der Kringspieren ervoor gaan gebruiken (nu zal het nog moeilijker zijn die twee hypes uit elkaar te houden), maar daar weet ik ook niets van.
Het zou dus het makkelijkste zijn om Perketheemuts dood te laten gaan. Scheelt een hoop gerommel.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:57
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Assasin schreef:
je hoeft niet te reageren hoorrrr....

nou ja... ik kijk eigenlijk helemaal niet naar al die roddels enzo... ik kan ze zelf ook wel bedenken... maar ja, het zou ook wel gewoon kunnen zijn om de mensen zeg maar laten denken wat er allemaal gaat gebeuren, maar dan komt Rowling met iets wat veel verassender is enzo...
Oud 24-01-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik heb waarschijnlijk nog minder kennis over Harry Potter dan iemand die al een maand dood is zou hebben, maar ik hoorde wel van mijn lieftallige, rondborstige wederhelft dat Perkamentus (of iets in die richting) dood was gegaan. Althans, de acteur die hem speelde.
Volgens mij vertelde ze ook dat ze nu Gandalf the Grey, die vent van Heer der Kringspieren ervoor gaan gebruiken (nu zal het nog moeilijker zijn die twee hypes uit elkaar te houden), maar daar weet ik ook niets van.
Het zou dus het makkelijkste zijn om Perketheemuts dood te laten gaan. Scheelt een hoop gerommel.

LUH-3417
maar kijk. In de boeken leeft ie iig nog 2 jaar, als ze em in de film dood laten gaan nu kloppen de boeken helemaal niet meer met de films
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 22:26
Verwijderd
Dat bedoel ik dus met niets afweten van Harry.

Nu ik er over nadenken, waarom begon ik over de films als het gewoon over het vijfde boek gaat? Laat maar. Ik moet me niet meer met Potter bemoeien.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 08:18
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Ik vlieg een week van te voren naar engeland, ga bij een boekhandel op de stoep bivakeren en om middennachy 20juni-21juni dat boek halen, en dan uitlezen voor de zon eeer op is!

De boeken zijn echt mega speciaal, het beste boek dat ik gelezen heb sinds ik lord of the rings las (die is nog ietsje leuker)

Ik vind het vooral zo mooi omdat het een soort droom voorsteld. Een wereld waar iedereen wel bij zou willen horen, en stiekem hoopt dat het waar is. Dat droomidee, dat is fantastisch weergegeven.
Oud 25-01-2003, 18:26
Aurora
Aurora is offline
WIEIIEIEIEIEE het werd daarom wel tijd ook zeg. Damn
Oud 27-01-2003, 18:29
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
---roddels-roddels-roddels-roddels-roddels---
  • Er komt een boek deel 8 (Warner Bros. heeft namelijk ook een achtste domein op internet gereserveerd)(Misschien blijft Harry wel zitten..)
  • Order of the Phoenix (Orde van de Feniks) is een groep die door Dumbledore (Perkamentus) is samengesteld om Voldemort te bestrijden
  • Professor Lupis (Lupus) komt terug
  • Achtergrond van Lily Potter wordt uitgediept
  • Hermione (Hermelien) wordt Prefect (klassenoudste)
  • Fleur Delacour wordt Defense against the Dark Arts-leraar (ze zei aan het eind van boek vier dat ze een baantje op Hogwarts wilde om haar Engels te verbeteren.. (?)

maar pin me er niet op vast..
Oud 27-01-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
CodeName Egg schreef:
---roddels-roddels-roddels-roddels-roddels---
  • Er komt een boek deel 8 (Warner Bros. heeft namelijk ook een achtste domein op internet gereserveerd)(Misschien blijft Harry wel zitten..)
  • Order of the Phoenix (Orde van de Feniks) is een groep die door Dumbledore (Perkamentus) is samengesteld om Voldemort te bestrijden
  • Professor Lupis (Lupus) komt terug
  • Achtergrond van Lily Potter wordt uitgediept
  • Hermione (Hermelien) wordt Prefect (klassenoudste)
  • Fleur Delacour wordt Defense against the Dark Arts-leraar (ze zei aan het eind van boek vier dat ze een baantje op Hogwarts wilde om haar Engels te verbeteren.. (?)

maar pin me er niet op vast..
Lupin in het engels

Fleur zat toch nog maar in haar 6e jaar?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:15
ABrules
ABrules is offline
ja, lijkt me niet zo waarschijnlijk dat het fleur wordt... en nou ja, ook dr verweer tegen zwarte kunsten is niet echt... euh... tja, goed te noemen als je kijkt in boek 4... lijkt me niet zo geschikte lerares... zeker met de tijden die aanbreken denk ik dat Perkamentus liever iemand met enige ervaring heeft... zoals Dolleman dus...
Oud 28-01-2003, 07:14
Verwijderd
Citaat:
ABrules schreef:
ja, lijkt me niet zo waarschijnlijk dat het fleur wordt... en nou ja, ook dr verweer tegen zwarte kunsten is niet echt... euh... tja, goed te noemen als je kijkt in boek 4... lijkt me niet zo geschikte lerares... zeker met de tijden die aanbreken denk ik dat Perkamentus liever iemand met enige ervaring heeft... zoals Dolleman dus...
... maar die durft niet meer.

Ik zei toch dat er een achtste boek kwam? Volgens mij blijft Harry niet zitten, maar gaat dat boek dus over wat er na Hogwarts (of Zweinstein, zo je wil...) gebeurd..

Oh ja: ik heb nu zowel de filmposter van de steen der wijzen als de filmposter van de geheime kamer in mn slaapkamer hangen... en de poster van het spel. Yeah.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 07:32
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
... maar die durft niet meer.
Ik zei toch dat er een achtste boek kwam? Volgens mij blijft Harry niet zitten, maar gaat dat boek dus over wat er na Hogwarts (of Zweinstein, zo je wil...) gebeurd..
Oh ja: ik heb nu zowel de filmposter van de steen der wijzen als de filmposter van de geheime kamer in mn slaapkamer hangen... en de poster van het spel. Yeah.
Ik denk dat ik een 8e boek toch minder vind. Ik heb daar iets tegen dat soort dingen. Ik weet zeker dat ik het wel zal lezen en het ook wel leuk kan vinden, maar nu heb ik echt zoiets van dar het van mij niet hoeft zo'n 8e.

Ik heb van alle boeken 1 poster hangen, (de voorkanten van de boeken) en nog 1 met die 2 kleine comic relief boekjes. Ook heb ik 1 filmposter, maar die hangt niet meer.
Oud 28-01-2003, 07:33
Verwijderd
Citaat:
ieke schreef:

Ik heb van alle boeken 1 poster hangen, (de voorkanten van de boeken) en nog 1 met die 2 kleine comic relief boekjes. Ook heb ik 1 filmposter, maar die hangt niet meer.
Waar haal je die vandaan????
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 07:47
Ieke
Ieke is offline
Bij een boekhandel die ging stoppen. Ze hadden ze hangen en ik heb gewoon gewraagt of ik ze mee mocht nemen. Ze gingen toch stoppen.
Die van die comic relief hadden ze hier bij een tijdschriften handel (met ook enkele boeken) hangen en ben het ook gaan vragen. Ik mocht over een paar weken terug komen en hem menemen.
Die van de eerste boeken zijn erg moeilijk te krijgen, ik had gewoon geluk. Misschien als je ebay (nl) of marktplaats in de gaten houd je ze wel een keetje vind. Of nog brutaler, bel de uitgever.
Reageren

Regels voor berichten