Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 20:02
schildpaddaggie
schildpaddaggie is offline
Ik naar italie op vakantie vorige zomer. Ik had al drop meegenomen voor in de auto..(altijd lekker plakkerig met dat warme weer)..maar ik met mijn dropverslaving had daar natuurlijk niet genoeg aan, dus na een paar dagen was het op, e moest ik in Italie drop gaan kopen. Ten eerste weet ik absoluut niet wat drop is in het engels, duits, laat staan italiaans, en het probleem was....
ZE HEBBEN HET NERGENS DAAR! vinden jullie ook niet dat ze drop gewoon in alle landen zoudne moeten verkopen, en dat ze het dan ok maar meteen drop noemen in alle talen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 20:05
Boogie
Boogie is offline
Nee, het is gewoon een typisch Hollands product en ik zie geen reden waarom dat wereldwijd verkocht zou moeten worden. Globalisering brengt bepaald niet alleen maar voordelen met zich mee.
Oud 01-07-2003, 20:16
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nee, drop is gewoon het meest vieze en het smerigste wat er is, dat mogen jullie lekker zelf alleen in Nederland houden
Oud 01-07-2003, 20:46
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 01-07-2003 @ 21:16:
Nee, drop is gewoon het meest vieze en het smerigste wat er is, dat mogen jullie lekker zelf alleen in Nederland houden
Ik vind drop juist heerlijk, maar dan moet je alleen niet met Engelse drop bij me aankomen. Dat is echt niet te vreten.
Maar goed ik heb niet echt opgelet of ze in t btl drop verkopen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:01
AlopiA
AlopiA is offline
het is inderdaad typisch nederlands. Maar wel erg lekker! engelse drop ook, maar katjesdrop roeleert wel erg zwaar
Oud 01-07-2003, 21:53
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 01-07-2003 @ 22:01:
het is inderdaad typisch nederlands. Maar wel erg lekker! engelse drop ook, maar katjesdrop roeleert wel erg zwaar

helemaal mee eens...alle drop is gewoon zeer goed te verteren (behalve van die grachtenpanden of weet ik veel in welke uitvoering je ze heb...)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 22:01
Verwijderd
vorig jaar in venetie nog dropstaven gekocht! ze smaakten alleen niet als echte goede drop
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:15
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dat probleem heb ik nog nooit gehad. Alleen op dit moment in Belgie zelf. Ik kocht vroeger altijd een grote doos met de dikkere staafjes, maar die is niet meer te vinden. Dus nu hou ik het maar met de kleine staafjes...
*steekt nieuw dropje in mond*
Oud 13-07-2003, 10:20
zoef de haas
zoef de haas is offline
kgeloof ook niet dat mensen innet buitenland die drop van ons egt waarderen (zie reactie als je de gemiddelde fransman/italiaan/engelsman of tsjech een droppie geeft)
dus neeeh eigenlijk niet zo'n goed idee
Oud 13-07-2003, 10:31
Qamra
Qamra is offline
Behalve de Denen, de Belgen en de Nederlanders, lust de rest van de wereld geen drop..

En ze weten écht niet wat ze missen
Oud 13-07-2003, 11:39
ajaccio
ajaccio is offline
oplossing: nog meer drop meenemen
Oud 13-07-2003, 12:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Je kan in Nederland toch ook geen typische gerechten uit alle landen kopen, dus waarom zou er over de hele wereld drop verkocht moeten worden. Wanneer dit wel zo zou gebeuren, zouden de supermarkten minstens 10 keer zo groot moeten worden om al die verschillende producten te kunnen verkopen en das ook niet handig eigenlijk. Want dan weet je dat ze het hebben, maar kan je het nergens vinden en das misschien nog wel frustrerender dan wanneer je gewoon weet dat het er niet is.
Oud 13-07-2003, 13:10
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Fennutjuh schreef op 13-07-2003 @ 11:20:
kgeloof ook niet dat mensen innet buitenland die drop van ons egt waarderen (zie reactie als je de gemiddelde fransman/italiaan/engelsman of tsjech een droppie geeft)
dus neeeh eigenlijk niet zo'n goed idee
Klopt

We hebben anders ook drop, maar gewone zoete, lekkere ... dat spul dat in Nederland verkocht wordt is gewoon ... bah ... en salmiak is ook zo iets, misschien nog wel erger dan Nederlandse drop.
Oud 13-07-2003, 13:16
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Laurier drop vind ik echt goddelijk! Van die platte ronde zeg maar... mmmmmmmm
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 01-07-2003 @ 22:01:
of kokkinnetjes
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:05
Verwijderd
Mensen in het buitenland kennen alleen de zoute drop.. In Denemarken zie je echt overal drop, maar echt lekkere drop Dus dropijs, dropdrankjes, alles... Erg Nederlands is drop trouwens niet, eerder Deens of Scandinavisch, dat zijn echt drop en salmiaklanden.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 13-07-2003 @ 13:42:
Je kan in Nederland toch ook geen typische gerechten uit alle landen kopen, dus waarom zou er over de hele wereld drop verkocht moeten worden. Wanneer dit wel zo zou gebeuren, zouden de supermarkten minstens 10 keer zo groot moeten worden om al die verschillende producten te kunnen verkopen en das ook niet handig eigenlijk. Want dan weet je dat ze het hebben, maar kan je het nergens vinden en das misschien nog wel frustrerender dan wanneer je gewoon weet dat het er niet is.
Niet uit alle landen, maar wel dingen uit veel landen. Het is soms wat moeilijker te vinden maar toch...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:47
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Drop in elk dorp.
Lijkt me geen goed idee. Anders kunnen we namelijk niet meer met volgeladen auto's met drop, pindakaas en aardappellen naar t buitenland vertrekken.

*lust soms een dropje, maar is geen fan*
Oud 15-07-2003, 00:14
Bobby James
Bobby James is offline
mmm.. het is in engeland bijvoorbeeld wel te kopen, daar heet het liquorice
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:14
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Teunster schreef op 15-07-2003 @ 01:14:
mmm.. het is in engeland bijvoorbeeld wel te kopen, daar heet het liquorice
spreekt uit als: likkurisj
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:16
Verwijderd
Ik heb alle belgische meisjes bij ons op het BELGISCH internaat, drop leren eten... Nou eten ze iedere week al mijn dropjes op, omdat ze ze in Belgie niet kunnen vinden
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 15:51
Verwijderd
Ik heb een keer om liquorice/licorice gevraagd in Amerika - niet te vreten dus - als ik nu op vakantie ga ergens heen neem ik altijd mijn eigen prive-drop koffer mee
Kweenie hoe ik het zou vinden als ze het in andere landen ook hebben - het heeft wel zn charme vind ik - ook met het eten uit die landen kennismaken - en is vaak net zo heerlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten