Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2003, 23:39
gabby
gabby is offline
ik word helemaal gek thuis omdat mn ouders al een paar maanden de hele dag door ruzie hebben. ik wil het liefste weg maar ik wordt zo gek dat ik niet meer weet wat ik moet doen.
mijn zusje en ik zijn helemaal niet meer belangrijk voor ze, en als we iets willen zeggen krijg je meteen een knal tegen je kop, de wereld draait alleen maar aan hun, waar hebbe mijn zusje en ik dit aan te danken...mijn oudere zus woont niet meer thuis maar ze wil geen contact meer met ons hebben.
WAT MOET IK DOEN?????????????

xxxxxxxxxxxx
gabby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 00:19
Verwijderd
praten, de enige manier.
zeg er eens wat van, wat duidelijker, kom voor jezelf op.
Schakel anders iemand in, probeer toch contact met je zus op te nemen, of anders opa's, oma's, ooms of tantes.

Probeer je ouders duidelijk te maken dat jullie er ook mee zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 01:07
Verwijderd
Ik denk dat je woorden idd niet veel effect zullen hebben op je ouders, alleen al omdat ze nu zodanig in hun eigen wereldje bezig zijn, dat ze geen oog meer hebben voor iets anders.
Mijn vraag is nu: Gaan uw ouders scheiden? Want indien ja, bijt nog effe door en dan zal het beter gaan.
Indien nee, geef hen anders stille hints....

Mja, sorry, ik heb niet echt zo'n ervaring met ouders die ruzie maken en zo....

Kan je eigenlijk niet echt helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 01:45
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hier zou het schock-effect heel goed helpen. Dat hielp bij mijn ouders tenminste redelijk....
Tja, dat krijg je als je decaan ineens uitvind dat je suicidaal bent....
(dus als je ineens een hint zou geven naar iemand op school die dan ineens midden in de nacht voor de deur staat...)
Oud 04-03-2003, 01:49
Verwijderd
Eigenlijk wou ik dit ook al zeggen, dit shock-effect, maar was bang dat dit de verkeerde reactie van Gabby ging uitlokken.
Nl. dat Gabby echt suicidale pogingen zou ondernemen en da's nu ook weer de bedoeling niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 11:07
Verwijderd
Ja, jouw woorden zullen inderdaad niet echt aankomen..

Ik denk dat het wel een goed idee is om een buitenstaander in te schakelen en te informeren over de situatie thuis, wanneer diegene dan met je ouders gaat praten komt het misschien wel aan. (Je zou naar je huisarts kunnen gaan die kan misschien advies geven, je zou ook naar iemand op school of een familielid toe kunnen stappen).

Waarom wil je oudere zus geen contact meer met jullie?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 20:52
gabby
gabby is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja, jouw woorden zullen inderdaad niet echt aankomen..

Ik denk dat het wel een goed idee is om een buitenstaander in te schakelen en te informeren over de situatie thuis, wanneer diegene dan met je ouders gaat praten komt het misschien wel aan. (Je zou naar je huisarts kunnen gaan die kan misschien advies geven, je zou ook naar iemand op school of een familielid toe kunnen stappen).

Waarom wil je oudere zus geen contact meer met jullie?
omdat ze thuis weg is gegaan door ruzie met mn ouders,en omdat ik zo slim was om me dr weer mee te bemoeien weten we nu niet eens waar ze woont enzo.ik doe ook alles fout!!!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
gabby schreef:
omdat ze thuis weg is gegaan door ruzie met mn ouders,en omdat ik zo slim was om me dr weer mee te bemoeien weten we nu niet eens waar ze woont enzo.ik doe ook alles fout!!!
Ik denk niet dat dat jouw schuld is, al zal het zo misschien voelen. Er zal (veel) meer aan de hand zijn geweest voordat ze zo iets rigoreus heeft besloten. Denk ik. Misschien kan je er met je zusje, andere familie, een vriend(in) en/of iemand op school over praten?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 22:25
guitarplayer
guitarplayer is offline
Ik verstopte me altijd in een grote kast en droomde helemaal weg (ik ontdekte toen lucid dreaming, zoek dat eens op op google), ik wilde wel weg, maar ik kon nergens heen.

Heb jij niet een plekje waar je veilig bent, zoek iemand op en ga daar serieus leven met je zusje. Dus een vriendin, noem het een noodsituatie als dat iets uitmaakt. Want ik heb er nu nog steeds last van.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 09:56
Anne
Anne is offline
Hoe oud is jouw zusje? En zijn er geen vrienden of familie in de buurt waar jullie heen kunnen gaan als het thuis weer helemaal verkeerd gaat? Probeer in ieder geval iemand uit je omgeving in vertrouwen te nemen, en probeer, ook al heeft het misschien geen zin, toch met je ouders te praten...
Oud 09-03-2003, 10:25
Mir-idiotA
Oké, praten heeft dus geen zin. In ieder geval niet jij in je eentje of samen met je zusje tegen je ouders. Dan gaan ze toch schreeuwen en slaan zoals jij zei.
Als je nou vandaag of morgen een vriendin belt waar je vaak komt, of familie (als die in je buurt woont). Je gaat daar een tijdje logeren samen met je zusje, als het van de ouders van je vriendin mag. Je belt wel je ouders op om te vertellen waar je zit.
Maar dan kun je vanuit een wat veiliger en veel rustiger omgeving overleggen met anderen wat je moet doen..
succes
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 12:54
avantasia
avantasia is offline
ik zou maar heel hard op de loop gaan als ik jou was.....
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:59
poesiefox
poesiefox is offline
Je zit in een lastig parket. Op je veertiende met een jonger zusje kun je geen kant op. tijd dus voor hulp van buitenaf. Probeer het eerst met mensen die jou en je ouders kennen, loopt dat op niets uit, dan kun je professionele hulp gaan zoeken. Het is nu nog met namen een probleem van je ouders, en daardoor ook voor het gezin. He is niet de bedoeling dat het jou of je zusje met een trauma opzadelt.
Het zal niet bevorderlijk zijn voor je schoolprestaties, dus daar kunnen ze je misschien wel verder helpen of in ieder geval op weg helpen naar iemand die dat wel kan.
Alleen maar wegkruipen lost niets op.
Oud 15-03-2003, 10:08
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 09-03-2003 @ 11:25:
Oké, praten heeft dus geen zin. In ieder geval niet jij in je eentje of samen met je zusje tegen je ouders. Dan gaan ze toch schreeuwen en slaan zoals jij zei.
Als je nou vandaag of morgen een vriendin belt waar je vaak komt, of familie (als die in je buurt woont). Je gaat daar een tijdje logeren samen met je zusje, als het van de ouders van je vriendin mag. Je belt wel je ouders op om te vertellen waar je zit.
Maar dan kun je vanuit een wat veiliger en veel rustiger omgeving overleggen met anderen wat je moet doen..
succes
ja inderdaad, dit wilde ik ook schrijven....(maar je was me voor ) Nou, Gabby, heel veel sterkte hiermee he?!!
*hug en kus* mij
Oud 24-03-2003, 16:26
Verwijderd
hee ik heb precies hetzelfde probleem.
Mn ouders doen altijd of ik niet besta behalve als ze vinden dat ik meer taken in het huishouden ofzo moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten