![]() |
||
Verwijderd
|
De hik is een reactie van je lichaam als deze iets in de luchtpijp waarneemt. Door het hikken worden bepaalde spieren aangespannen waardoor datgene in de luchtpijp naar boven wordt gewerkt. Hikken kan gebeuren als je je ergens in verslikt heb, maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat het niet verklaarbaar is.
Citaat:
Op je kop hangen helpt misschien ook. (minstens met je bovenlichaam dus) |
![]() |
|
wat bij mij helpt: een slok water drinken, met m'n hoofd tussen m'n benen gaan hangen, met m'n handen zowel m'n neus als oren dichthouden (ja, dat kan, tenminste ik kan het (best lange vingers), ff oefenen ofzo) en dan het water doorslikken. voelt heel rot, maar soms helpt het wel.
|
En welke trucjes heb je daarvoor gebruikt. Wil ik wel eens weten want mn vriendin heeft soms wel vier keer op een dag de hik. Kan het zijn dat je pijn in je middenrif krijgt omdat je zovaak de hik hebt. Laats had ze namelijk buikpijn op een hele rare plek en ik dacht dus dat het haar middenrif was en dat het kwam doordat ze zovaak de hik had.
|
'Ik heb de hik,
ik heb hem nou en ik geef hem aan jou!' (en dan naar iemand wijzen) (Ik zeg niet dat het een feilloos systeem is ![]() Als iemand de hik heeft helpt het ook om hem/haar ergens diep over na te laten denken om hem/haar af te leiden. Ik had bijvoorbeeld eens de hik en iemand vroeg mij toen: 'hee, met wie zag ik jou gisteren?'. Ik diep nadenken en ik had die persoon helemaal niet gezien. Toen was ik zo aan het denken dat ik de hik kwijt was.
|
Verwijderd
|
Ik heb vreselijk snel de hik
![]() Maar als ik dan bijv. een hap van m'n brood eet, vervolgens een slokje drink, nog een hapje van m'n brood eet, en nog een slokje drink is het weer over ![]() |
![]() |
|
kweetniet of het al eerder is gezegd:
buig voorover zodat je kin bijna je borst raakt. Pak een glas water en drink dat ondersteboven op. Het kan je neus uitkomen maar dan is het ook over ![]() je hik zal inmiddels al weer over zijn... ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De Hik gewoonmax | 31 | 24-08-2006 10:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
hikken, gapen, jeuk wat is het? gewoonmax | 11 | 12-06-2006 18:57 | |
Muziek |
Hik Hop Verwijderd | 11 | 24-11-2004 13:33 | |
Lichaam & Gezondheid |