Advertentie | |
|
![]() |
|
Mobility Radeon 7500 is niet snel nee.
Probeer het eens met nieuwe ATi Catalyst drivers, nieuwste is 3.1 dacht ik. Kun je o.a. vinden op www.tweakers.net/meuktracker en dan links zoeken naar catalyst.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een uitzondering is als je te weinig geheugen hebt, dan wordt op de hardeschijf een swapfile gebruikt om tijdelijk geheugen op te slaan. Maar hoe snel je hdd dan ook is, het zal niet kunnen tippen aan de 2GB/s bandbreedte van je DDR geheugen. De snelste hdds halen zo'n 40MB/s sequential, zinloos dus.
|
Verwijderd
|
Natuurlijk heeft de snelheid van je harde schijf geen invloed op je pure 3D-prestaties. Die worden alleen bepaald door de snelheid van je geheugen, processor, chipset/cache, en videokaart.
Ik denk dat het er bij een laptop vooral aan kan liggen dat er uitgebreide powermanagement inzit, waarin delen van de componenten (ongemerkt) uitgeschakeld worden om de batterij te sparen. |
![]() |
||
Citaat:
Het is een misverstand dat de hardeschijven luchtledig zijn. Dit was vroeger zo, tegenwoordig worden ze gewoon in stofvrije ruimten geassembleerd. Verder is het toerental zeker niet de belangrijkste factor in desktopschijven. De throughput is doorgaans veel belangrijker, welke voornamelijk wordt bepaald door de plattergrootte. Een 5400rpm schijf met 60GB platters is sequential veel sneller dan een 7200rpm schijf met 40GB platters.
Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 12:39. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dus als mn hd sneller draait, heeft ie meer lichtweerstand... nog nooit eerder van gehoord maar als jij het zegt moet het wel kloppen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Luchtweerstand dus. Wrijving met de lucht, welke kwadratisch toeneemt.
|
anyway,, deze is kut. 3d prestaties ging het voornamelijk om en heb de 33xx drivers van ati. (nieuw). maar nog steeds geen resultaat.. en ja hoor,, had vandaag de allereerste chrash via Doom 3 (demo) die ik probeerde te draaien, tot de lift haalde die het.. helaas.
Zonde van me geld eigenlijk... kijken of ik 'm kan ruilen ? bedankt |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder, een laptop koop je niet om bruut te gamen, alhoewel spellen spelen niet onbelangrijk kan zijn voor iemand. Maar een laptop is daar gewoon niet erg geschikt voor, vooral door het hoge stroomverbruik van de snelle grafische chipsets als de Radeon 9700 en zeker de GeForce FX met z'n 70W (!).
|
![]() |
|
|