Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2003, 19:05
Apomes
Apomes is offline
Vind jij dat de USA uit de VN moet stappen of dat Tony Blair moet ontslag nemen?
Ik vind van wel Amerika weet niet waar ze bij bezig zijn! Juist heb ik gehoord op het nieuws dat Amerika 2 bommen gaat gooien in Bagdad die juist ontploffen voor dat ze grond raken en alles in een straal van 2 km verpulveren, dan vind ik niet dat die Domme Cowboy moet zeggen dat hij geen burgerslachteroffers wilt! En die Tony Blair is een domme meeloper
Wat voor zin heeft trouwens dat Amerika in de VN zit, ze doen toch maar wat ze willen ! Ook gaat Frankrijk, Belgie en Duitsland een Top meeting houden waar ze gaan bespreken wat te doen na de oorlog, want geen van de 3 wilt dat Amerika aan de macht komt in Iraq en zullen daarom ook geen resolutie ondertekenen. Ook gaan ze het defensie plan bespreken van Europa!

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 19:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2003, 19:07
CraigDavid
CraigDavid is offline
dat van die bom is wel interessant
heb je bronnen.

bush mag voor mijn part wel voor het internationale gerechtshof gesleept worden. en de vs gaat flink dokken hiervoor.!
Oud 21-03-2003, 19:08
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:07:
heb je bronnen.
Vtm en TV1 journaal van 7 uur in Belgie
Oud 21-03-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 21-03-2003 @ 20:07:
heb je bronnen.
De 'daisy cutter', heeft meerdere malen al vanalles over gestaan in landelijke dagbladen, o.a. wetenschapsbijlage van de Volkskrant.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 20:13:
De 'daisy cutter', heeft meerdere malen al vanalles over gestaan in landelijke dagbladen, o.a. wetenschapsbijlage van de Volkskrant.
Het gaat hier volgens mij om de 'opvolger' van de 'daisy cutter', 'the mother of all bombs'. Die nog wel een stukje sterker is..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:16
Verwijderd
Mja. Dat vorige ding had geloof ik een bereik van 600 meter ofzo...

Nouja, hoe het ook zij, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n ding in bevolkt gebied kunt gebruiken en tegelijkertijd toch het aantal burgerslachtoffers kunt beperken.

Als de Yanks dat ding gebruiken mag er van mij wel een aanslagje op een burgerflatgebouw in Amerika tegenover staan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:17
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Glow schreef op 21-03-2003 @ 20:15:
Het gaat hier volgens mij om de 'opvolger' van de 'daisy cutter', 'the mother of all bombs'. Die nog wel een stukje sterker is..
dat was hem
Oud 21-03-2003, 19:18
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 20:16:

Als de Yanks dat ding gebruiken mag er van mij wel een aanslagje op een burgerflatgebouw in Amerika tegenover staan.
Groot gelijk heb je!
Oud 21-03-2003, 19:21
Verwijderd
Lekker kortzichtig, want geweld moet je nooit met geweld vergelden tenzij het echt niet anders kan en deze mensen treft ook geen enkel verwijt, maar toch.

*evil*
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:21
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:

Nouja, hoe het ook zij, ik kan me niet voorstellen dat je zo'n ding in bevolkt gebied kunt gebruiken en tegelijkertijd toch het aantal burgerslachtoffers kunt beperken.

eerder het plan uit fight club
Oud 21-03-2003, 19:42
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:

Oh, die komt er ook vast wel...zul je zien dat al die Amerikanen nog steeds geen idee hebben waar ze het aan te danken hebben
Oud 21-03-2003, 20:20
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Natuurlijk uit de VN, daar hebben ze zichzelf toe geforceerd, nee?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:52
Martian
Martian is offline
Die bom is wel in het nieuws geweest ja, maar waar staat dat ze hem gaan gebruiken / hebben gebruikt in Baghdad?
Oud 21-03-2003, 20:57
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Martian schreef op 21-03-2003 @ 21:52:
Die bom is wel in het nieuws geweest ja, maar waar staat dat ze hem gaan gebruiken / hebben gebruikt in Baghdad?
in het nieuws
Oud 21-03-2003, 21:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Amerika, Engeland, Spanje, Israël en Japan moeten gezamenlijk de UN verlaten.

En dan iets opzetten zoals de NATO, een (militair) samenwerkingsverband en verdedigingsverdrag.

Als dat zou gebeuren, verhuis ik naar Israël (of Amerika)!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:17
Nate
Nate is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-03-2003 @ 22:11:
.. en Japan moeten gezamenlijk de UN verlaten.
Dan kan Nederland ook wel inpakken. Japan steunt de oorlog alleen politiek omdat het in strijd met hun grondwet zou zijn om militair in te grijpen in buitenlandse conflicten. Ik geloof dat ze momenteel alleen schepen bevoorraden met brandstof en voedsel.
Oud 21-03-2003, 21:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Nate schreef op 21-03-2003 @ 22:17:
[..] Ik geloof dat ze momenteel alleen schepen bevoorraden met brandstof en voedsel.
Dat heet ook wel militair steunen (materieel)
Oud 21-03-2003, 21:41
Nate
Nate is offline
Citaat:
dystopia schreef op 21-03-2003 @ 22:32:
Dat heet ook wel militair steunen (materieel)
Enfin, maar geen militair ingrijpen
Oud 21-03-2003, 21:45
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Nate schreef op 21-03-2003 @ 22:17:
Dan kan Nederland ook wel inpakken. Japan steunt de oorlog alleen politiek omdat het in strijd met hun grondwet zou zijn om militair in te grijpen in buitenlandse conflicten. Ik geloof dat ze momenteel alleen schepen bevoorraden met brandstof en voedsel.
Ik denk dat hij dat zegt omdat als die landen verenigen ze onkwetsbaar zijn
Oud 21-03-2003, 21:49
Verwijderd
Misdadige landen horen idd niet in de VN thuis. Bovendien hoeven we dan de Amerikanen niet te helpen als ze aangevallen worden
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:28
Martian
Martian is offline
Nou hef dan gelijk de hele VN op, die heeft dan toch geen zin meer he.
Oud 21-03-2003, 23:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Nate schreef op 21-03-2003 @ 22:41:
Enfin, maar geen militair ingrijpen
Wel: in Turkije. Hetzij defensief...
Oud 22-03-2003, 00:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 21-03-2003 @ 20:05:
Vind jij dat de USA uit de VN moet stappen of dat Tony Blair moet ontslag nemen?!
Gezien de volgende zaken, o.a.:

- het leveren van een VN ambassadeur (negroponte) met een dubieus verleden: verdwijningen en moorden waren in Honduras dagelijks in de kranten toen hij daar VS ambassadeur was, maar hij gaf door aan de VS zelf dat er niks aan de hand was. Ook zou hij niks "geweten" hebben van een massagraf dat notabene op een Amerikaanse basis gevonden was.

- het verstoren van verdragen. Zo heeft de VS veel macht gehad binnen de onderhandelingen over het opzetten van het International Criminal Court (internationaal gerechtshof in Den Haag) en NU by all means dit ICC boycotten door geen Amerikanen tewillen uitleveren aan het ICC als dit nodig was en daarnaast ook nog landen als Roemenie (die snakken naar lidmaatschap van de EU en dus westerse wereld en de VS hun positie dus domweg misbruikt door zo'n chantage actie) chanteren door te dreigen geen financiele steun te geven als ze niet akkoord gaan met het verdrag tussen dat betreffende land (zoals Roemenie) en de VS waarin staat dat dat betreffende land geen Amerikaanse soldaten (en ook burgers) die verdacht worden van oorlogsmisdaden uitgeleverd zullen worden aan het internationaal gerechtshof.

- door de VN inspecteurs zo kinderachtig te behandelen (als je info hebt over waar massavernietigingswapens liggen, geef dit dan door aan die inspecteurs en behandel ze niet als een stelletje kleuters die niet weten wat ze aan het doen zijn!!!)

- door de VN niet serieus te nemen (we voeren toch oorlog,... wat jullie allemaal ook zeggen,..... lekker puh!)

m.a.w. dat de VS maar uit de VN stapt. Ik lig er totaal niet wakker van! Wellicht dat de VN dan werkelijk zich als een goede organisatie kan ontplooiien zonder inmenging van Amerikaanse belangen. Noem de VN desnoods anders.
Oud 22-03-2003, 00:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Dat heet "collatoral damage".
Oud 22-03-2003, 02:06
Nate
Nate is offline
Citaat:
dystopia schreef op 22-03-2003 @ 00:17:
Wel: in Turkije. Hetzij defensief...
Ehm.. Flrp... Ja, Nederland ja. Maar ik had het even over het ingrijpen van Japan
Oud 22-03-2003, 06:36
WolterB
WolterB is offline
het is wel zo dat de VS alleen de voordelen van de VN prettig vindt.
Zo moet de hele wereld de VS helpen als zij aangevallen zijn, maar als Nederland een internationaal gerechtshof heeft en er een Amerikaan berecht wordt, komt het tot een invasie op Scheveningen.

Dát noem ik nou hypocriet
Oud 22-03-2003, 08:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
WolterB schreef op 22-03-2003 @ 07:36:
het is wel zo dat de VS alleen de voordelen van de VN prettig vindt.
Zo moet de hele wereld de VS helpen als zij aangevallen zijn, maar als Nederland een internationaal gerechtshof heeft en er een Amerikaan berecht wordt, komt het tot een invasie op Scheveningen.

Dát noem ik nou hypocriet
Zeker met het oog op:
Afghan massacre haunts Pentagon
(...)Nobody knows exactly how many Taliban prisoners were secretly interred in this mass grave, a short distance from the main road. But there is now substantial evidence that the worst atrocity of last year's war in Afghanistan took place here; most controversially, during an operation masterminded by US special forces.
(...)
http://www.guardian.co.uk/internatio...791840,00.html

(smerig detail: deze feiten zijn in een documentaire opgenomen die nu momenteel draait op het Amnesty International Film Festival (http://www.amnesty.nl/filmfestival/NK-FF0041.html)
Op het einde van deze documentaire meldde deze dat twee getuigenissen al vermoord waren.)

Hij draait nog:
22 maart 2003, 14:15 Filmmuseum (Vondelpark) – Parisien zaal
23 maart 2003, 14:45 De Balie – Grote Zaal
(te Amsterdam)
Oud 22-03-2003, 11:56
NN
NN is offline
De VS heeft het VN-handvest overtreden door zonder toestemming van de Veiligheidsraad unilateraal een oorlog te ontketenen tegen een ander VN-lid (ja, Irak is ook lid van de VN). Zodoende kunnen de overige leden dit land er uit gooien. Alleen zal geen enkel land dit durven aan uit angst voor de mondiale politieagent George W. Bush.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 13:36
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 21-03-2003 @ 22:11:
Amerika, Engeland, Spanje, Israël en Japan moeten gezamenlijk de UN verlaten.

En dan iets opzetten zoals de NATO, een (militair) samenwerkingsverband en verdedigingsverdrag.

Als dat zou gebeuren, verhuis ik naar Israël (of Amerika)!
nee geen japan.
japan moet juist een organisatie oprichten tégen de vs engeland spanje en israel.

technologie vs domheid.
Oud 22-03-2003, 13:36
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 21-03-2003 @ 20:08:
Vtm en TV1 journaal van 7 uur in Belgie
belgië is dom, sorry, maar dat is dikke bullshit, die bommen gooien ze niet in een stad...

ze zullen de aerosol bom bedoelen denk ik..
Oud 22-03-2003, 13:42
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Dikkie schreef op 22-03-2003 @ 14:36:
belgië is dom, sorry, maar dat is dikke bullshit, die bommen gooien ze niet in een stad...

maar wel twee atoombommen op japanse steden
Oud 22-03-2003, 16:27
Marnix_temp
Marnix_temp is offline
Hoe kan de VN doorgaan, als alles waar ze voor stonden naar de klote is geholpen door de wereld dictatuur Amerika.
Bush heeft alles uit ze verband getrokken. diplomatie was de beste oplossing geweest.

alle voor 1
1 voor alle
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:49
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-03-2003 @ 01:37:
Gezien de volgende zaken, o.a.:

- het leveren van een VN ambassadeur (negroponte) met een dubieus verleden: verdwijningen en moorden waren in Honduras dagelijks in de kranten toen hij daar VS ambassadeur was, maar hij gaf door aan de VS zelf dat er niks aan de hand was. Ook zou hij niks "geweten" hebben van een massagraf dat notabene op een Amerikaanse basis gevonden was.

- het verstoren van verdragen. Zo heeft de VS veel macht gehad binnen de onderhandelingen over het opzetten van het International Criminal Court (internationaal gerechtshof in Den Haag) en NU by all means dit ICC boycotten door geen Amerikanen tewillen uitleveren aan het ICC als dit nodig was en daarnaast ook nog landen als Roemenie (die snakken naar lidmaatschap van de EU en dus westerse wereld en de VS hun positie dus domweg misbruikt door zo'n chantage actie) chanteren door te dreigen geen financiele steun te geven als ze niet akkoord gaan met het verdrag tussen dat betreffende land (zoals Roemenie) en de VS waarin staat dat dat betreffende land geen Amerikaanse soldaten (en ook burgers) die verdacht worden van oorlogsmisdaden uitgeleverd zullen worden aan het internationaal gerechtshof.

- door de VN inspecteurs zo kinderachtig te behandelen (als je info hebt over waar massavernietigingswapens liggen, geef dit dan door aan die inspecteurs en behandel ze niet als een stelletje kleuters die niet weten wat ze aan het doen zijn!!!)

- door de VN niet serieus te nemen (we voeren toch oorlog,... wat jullie allemaal ook zeggen,..... lekker puh!)

m.a.w. dat de VS maar uit de VN stapt. Ik lig er totaal niet wakker van! Wellicht dat de VN dan werkelijk zich als een goede organisatie kan ontplooiien zonder inmenging van Amerikaanse belangen. Noem de VN desnoods anders.
Een VN zonder Amerika gaat ook niet werken denk ik. Je zou het kunnen proberen natuurlijk, maar ik denk dat je dan een soort van VN vs. VS krijgt. En ik vraag me af wie er dan aan het langste eind trekt.
Wind er maar geen doekies om; de VS is oppermachtig en met internationale verdragen kun je hun arrogantie en machtspolitiek niet inperken.
Oud 22-03-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-03-2003 @ 09:33:
Zeker met het oog op:
Afghan massacre haunts Pentagon
(...)Nobody knows exactly how many Taliban prisoners were secretly interred in this mass grave, a short distance from the main road. But there is now substantial evidence that the worst atrocity of last year's war in Afghanistan took place here; most controversially, during an operation masterminded by US special forces.
En dat trekt dan ten strijde om een dictator als Saddam Hussein aan te pakken, zelf mensenrechten schenden en dan Saddam Hussein om dezelfde reden willen wegjagen uit Irak. Hypocriete klootzakken. Helaas is bovenstaande voorbeeld niet het enige wat de Amerikanen aan mensenrechtenschendingen op hun naam hebben staan. En dat noemt zich de bewaker van democratie en vrijheid, andersdenkenden worden door de Amerikanen anders als grof vuil behandeld. De communistenjacht is nog niet eens voorbij of de Amerikanen richten hun pijlen, correctie, bommen, nu op islamieten.
Net zo lang tot de wereld een mooi harmonisch beeld is van kapitalistische schijn-democratiëen met schijnheilige christenen aan het hoofd.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 22-03-2003 @ 17:49:
Een VN zonder Amerika gaat ook niet werken denk ik. Je zou het kunnen proberen natuurlijk, maar ik denk dat je dan een soort van VN vs. VS krijgt. En ik vraag me af wie er dan aan het langste eind trekt.
Wind er maar geen doekies om; de VS is oppermachtig en met internationale verdragen kun je hun arrogantie en machtspolitiek niet inperken.
Helaas heb je gelijk, de VS zijn het bewijs dat je met geld en wapens een eind komt. Maar een grote economische boycot zullen ze niet overleven. Als de Afrikaanse landen eens hun handen ineen slaan om een sterke Afrikaanse Unie te vormen en Zuid-Amerika en Azië hetzelfde doen, hebben we de VS niet nodig. Maar de VS ons wel
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:23
Verwijderd
Als Amerika uit de VN stapt, zijn de rapen gaar. Dan kan je net zo goed de hele VN opheffen, want de VS zijn wel (militair) het machtigste land ter wereld. Een hervorming van de VN is wel nodig, want zo kan het niet langer. Neem het systeem van veto's in de Veiligheidsraad. Als één land zijn veto kan uitspreken over een oorlog, heb je in feite een onwerkbaar systeem. Een ruime meerderheid, in een andere Veiligheidsraad, zou al beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-03-2003 @ 22:06:
Helaas heb je gelijk, de VS zijn het bewijs dat je met geld en wapens een eind komt. Maar een grote economische boycot zullen ze niet overleven. Als de Afrikaanse landen eens hun handen ineen slaan om een sterke Afrikaanse Unie te vormen en Zuid-Amerika en Azië hetzelfde doen, hebben we de VS niet nodig. Maar de VS ons wel
Dat zal vies tegenvallen. Amerika is grotendeels zelfvoorzienend. Tegen de tijd dat ze door hun voorraden heen zijn, is er al een oplossing gevonden.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 22-03-2003 @ 22:24:
Dat zal vies tegenvallen. Amerika is grotendeels zelfvoorzienend. Tegen de tijd dat ze door hun voorraden heen zijn, is er al een oplossing gevonden.
Maar ze moeten afzetmarkten hebben om hun economie draaiende te houden. En zo zelfvoorzienend zijn ze niet, anders zouden ze bijv. geen olie importeren.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:45
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 20:21:

*evil*
*rechtvaardigheid* bedoel je.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:45
Isa
Isa is offline
o, en ja, van mij mag de VS uit de VN, als ze weigeren afspraken na te komen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-03-2003 @ 22:39:
Maar ze moeten afzetmarkten hebben om hun economie draaiende te houden. En zo zelfvoorzienend zijn ze niet, anders zouden ze bijv. geen olie importeren.
Half Amerika zit onder de olie, dat is geen probleem lijkt me. Produktie per jaar is ongeveer 300 mln ton.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:50
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 22-03-2003 @ 22:49:
Half Amerika zit onder de olie, dat is geen probleem lijkt me. Produktie per jaar is ongeveer 300 mln ton.
Waarom importeren ze het dan?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-03-2003 @ 22:50:
Waarom importeren ze het dan?
Geen idee, opdat ze later niet afhankelijk van andere landen zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 21:58
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 22-03-2003 @ 22:51:
Geen idee, opdat ze later niet afhankelijk van andere landen zijn?
Hehe, met mijn plan worden ze dat straks wel Maar ze importeren van alles, geloof me: als je de VS diep wil raken moet je hun economie ontregelen. Alleen al 11 september had zijn weerslag op de economie, laat staan een wereldwijde boycot.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:07
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Dikkie schreef op 22-03-2003 @ 14:36:

neen want ik heb het ook gehoord op ccn en op een hollande post en ze bedoelde TMOAB en de daisy cutter (die trouwens geen bereik heeft van 600 meter maar van 2 km en de mother of all bombs heeft een bereik van 3 km )
Oud 23-03-2003, 11:11
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-03-2003 @ 22:58:
Hehe, met mijn plan worden ze dat straks wel Maar ze importeren van alles, geloof me: als je de VS diep wil raken moet je hun economie ontregelen. Alleen al 11 september had zijn weerslag op de economie, laat staan een wereldwijde boycot.
ik denk het ook maar ik vrees ook dat je wel amerikaanse producten zult nodig hebben gelijk Coca cola! Maarja de dag dat we amerika gaan boycotten op grootschale manier zal nog ver ver liggen
Oud 23-03-2003, 11:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
duyvel schreef op 22-03-2003 @ 17:49:
Wellicht ligt er nog een oorlog VS-Europa in het verschiet...

zucht
Oud 23-03-2003, 11:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
snees schreef op 22-03-2003 @ 22:24:
Hun economie is anders niet zo erg sterk. En de armeren zijn behoorlijk slecht af en steeds slechter af.
Een enorme boycot van Amerikaanse producten over de hele wereld kan al snel een economische daling van ong. 2 procent in 1 maand (das dan echt het maximum) veroorzaken!
Denk maar niet dat de arme Amerikaan dit zomaar accepteert.

Wanneer is Mekka cola in NL te koop?
Oud 23-03-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-03-2003 @ 12:17:
Wanneer is Mekka cola in NL te koop?
In de betere Turkse/Marokkaanse winkel .
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:53
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 23-03-2003 @ 12:11:
ik denk het ook maar ik vrees ook dat je wel amerikaanse producten zult nodig hebben gelijk Coca cola! Maarja de dag dat we amerika gaan boycotten op grootschale manier zal nog ver ver liggen
ik boycot coca cola en de mac al!
als jij dat nou ook doet en de rest van het forum en iedereen die we kennen en iedereen die hun kennen dan zal de vs snel om genade smeken.

maar wat ik wou zeggen: als de arrogante houding van bush op deze manier doorgaat duurt het mischien niet zo lang.
Reageren

Regels voor berichten