Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 18:34
dafelix
dafelix is offline
Heya medeforumers

ik ben zoals altijd weer us me MSN aan het fixxen en ik realiseerde my ineens dat als ik meerdere vensters open heb, en ik focus bijvoorbeeld mijn webbrowser, en dan weer een van me forms dat alle forms zichtbaar zijn, terwijl het toch verschillende forms zijn. nu is mijn vraag, kan ik die forms ECHT splitsen zodat alles als het ware een nieuw form is dat ik als enigste kan focussen zonder dat de rest ook zichtbaar word.

ik hoop dat iemand het begrijpt en duidelijker kan neerzetten
Oud 24-03-2003, 18:38
Verwijderd
Jaa ja. Duidelijke taal.

Ik snap er echt niets van ?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:39
Martin
Martin is offline
Citaat:
henri schreef op 24-03-2003 @ 19:38:
Jaa ja. Duidelijke taal.

Ik snap er echt niets van ?

Me neither, ik heb al geprobeerd om er punten tussen te zetten en het verband te zien, maar ik snap het ook nog steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:43
dafelix
dafelix is offline
was ik al bang voor, okay ik zal het proberen te beelden:

ik heb een project, met verschillende forms (vensters). in venster 1 opened mijn programma een tweede venster en een derde venster. Tot nu toe duidelijk?
Okay nu al die vensters staan open en ik klik via mijn taakbalk op bijvoorbeeld deze browser.
Nu zie ik dus deze browser (die is gemaximaliseerd) en geen enkele venster van mijn programma.
Nu als ik via de taskbar venster 3 aanklik, zie ik achter venster 3 nog venster 2 en venster 1, en daar achter pas mijn browser weer.
Nu wil ik dus dat alle vensters echt los van elkaar zijn en dat als ik venster 3 open daarachter dus gewoon de browser zie.

snap je het al of moet ik screenshots maken?

[EDIT] thankyou McLaren [/EDIT]

Offtopic: Sorry als ik ergens nietmeer uitkom ga ik brabbelen en verstaat niemand mij, en bij typen wil dat nog wel eens erger zijn, ik typ niet duidelijk en leg het nooit duidelijk uit.. sorry daarvoor

Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:01
Verwijderd
Lijkt mij te maken hebben met MDI/SDI settings (eventueel per form). Speel er eens mee
(Multiple Document Interface en Single Document Interface)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 08:39
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 24-03-2003 @ 20:01:
Lijkt mij te maken hebben met MDI/SDI settings (eventueel per form). Speel er eens mee
Hij zal sowieso werken met SDI, aangezien het verschillende forms zijn. Bij MDI host je verschillende instanties van forms binnen een parent-form, dat wil hij niet.

Ik ken het probleem, maar heb er geen oplossing voor. Het probleem is namelijk dat al je forms modeless worden aangemaakt vanuit een andere form, waardoor ze allemaal aan elkaar gelinkt zijn. Je geeft een child de focus, die brengt de parent gelijk mee naar voren, en het naar voren brengen van de parent sleurt weer de andere childs mee. 1 klik en ze zijn allemaal zichtbaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten