ik liep al langer rond met het id om eens een boek(je) te schrijven om dat ik nogal wat verhaallijnen in mijn hoofd heb zitten.
Nu ben ik helemaal niet bekend met schrijven van verhalen en de regels waar men zich aan moet houden.
Maar hier is de eerste alinia uit mijn titelloos verhaal.
ik denk dat ik het ga indelen in dagen. En zo een heel schooljaar vertel in het verhaal.
Alles is welkom, Op/aanmerkingen, tips, id'en. laat het maar weten.
Let niet op spelfouten en taalgebruik enzo. Ben maar een amateurtje
------------------------------------------------------------------------------------
1 september,
“Hey” riep Inge. Het was vandaag kennismakingsdag op school. En iedereen rende maar wat door de aula. De nieuwe lichting brugklassertjes was heftig op zoek naar de lokalen. Terwijl de “ouwe rotten” op school rustig naar het aangewezen lokaal liepen. Marieke keek om.
“hoi” zie ze vriendelijk. Mariek en Inge zaten nu in de derde van de MAVO. En waren al goeie vriendinnen vanaf de basisschool. “Is het nog wat geworden met mijn ex?” vroeg Inge nieuwsgierig. Marieke keek haar met een rood hoofd aan. Ze was helemaal stapel gek geworden op Inge’s ex in de vakantie terwijl ze toen het uitging tussen haar beste vriendin en hij, ze hem nog een verschrikkelijk eikel vond. Natuurlijk had ze dat toen alleen gezegd omdat ze inge wou steunen. Stiekem was ze al heel lang verliefd op Roel. Nu keek ze naar de grond en zei: “we zijn afgelopen woensdag naar de film geweest”. Natuurlijk nam inge hier geen genoegen mee en vroeg nieuwsgierig verder. Eigenlijk wilde marieke er helemaal niet over praten en zei vluchtig: “hij heeft me naar huis gebracht en me een nachtkusje gegeven”.
Gelukkig begreep inge dat haar vriendin er liever niet over praatte en wisselde ze snel van onderwerp.
Een eindje verderop waren ook Ruben en Thijs aan gekomen op school. Al pratend liepen ze door de gangen. Omdat ze zo druk bezig waren met het discusiëren of je beter Intel of AMD kon hebben zag Ruben Inge veel te laat en botste frontaal tegen haar op.