Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 15:17
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
en vind het heel leuk? En wie vind het maar niks..
Wat zijn de voor- en nadelen ervan? Hoe betalen jullie het allemaal en houden jullie veel over voor leuke dingen doen?
Zelf mag ik nog niet van m'n ouders maar ik wil graag naar Maastricht toe.
Kuss Shirley
Oud 26-03-2003, 15:46
Verwijderd
Ik woon samen, niet echt op mezelf dus, maar 't is wel een beetje te vergelijken lijkt me...
Ik vind het heerlijk, ik kan zelf bepalen wanneer ik wat doe zonder dat iemand me een taak geeft, zoals m'n ouders vaak deden, en alles wat ik om me heen zie is gewoon van mij... dat vind ik erg fijn...

Nadelen zijn natuurlijk dat je ineens ergens anders woont en opnieuw moet beginnen, tenminste voor mij was dat zo: ik woonde eerst in Enschede, nu in Maastricht... dat is toch wel een afstand...

Verder moet je ook meer doen, je eigen eten verzorgen etcetc... maar dat vind ik helemaal niet erg, juist erg fijn...

Ik heb het geluk dat mijn vriend full-time werkt en goed verdiend, omdat ik zelf nog geen studiefinanciering krijg (doe VWO thuisstudie) en dus niet super veel geld heb...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:28
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
heey!
Ik ben 17 en ga over een paar maanden ook op kamers in Maastricht. Alles is nog nieuw voor me dus ben ook wel benieuwd hoe andere het beleven

kuss Tessa
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:44
aquafemme
aquafemme is offline
Ik woon sinds juli 2002 op kamers in Utrecht. Dit kon niet anders, omdat ik in een andere stad ging studeren, en dan zou ik elke dag heen en terug 6 uur reistijd kwijt zijn..

Ik vindt het erg leuk... en je bent zo vrij en je kunt alles zelf doen.
Een nadeel is dat je veel dingen moet regelen en bij moet houden. Tja en je moeder wast, kookt etc. niet meer voor je.. je moet het zelf doen..

nadeel is ook dat je geld gigantisch snel opraakt.

Oud 27-03-2003, 11:10
Verwijderd
Ik zit ook op kamers, in Maastricht.. ik vind het heeel erg leuk! Je kunt alles op je eigen tempo doen, niemand die je opjaagt of aan je hoofd zeurt.. eten wat je wil en wanneer je wil..
Ik kan ook goed rondkomen, met studiefinanciering en een bijbaantje. Verder ga ik wel elk weekend naar huis, dus mn moeder doet nog gewoon mn was
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef op 27-03-2003 @ 11:28:
heey!
Ik ben 17 en ga over een paar maanden ook op kamers in Maastricht. Alles is nog nieuw voor me dus ben ook wel benieuwd hoe andere het beleven

kuss Tessa
Cool, wat ga je doen in M'tricht? (Sorry, nieuwsgierig )
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:13
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
geeft niets vind ik juist leuk!

Ik ga de PABO doen en ik weet wel dat ik die ook gewoon hier in de buurt kan doen, maar ik ben het zo zat hier. In maastricht kom ik al vier jaar, omdat mijn vader daar woont. Als mijn geld op is ga ik daar lekker eten en handig voor de was hè

En wat doe jij?

xxxTess
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:31
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Ik krijg altijd zulke kriebels als ik van die verhalen lees over op kamers gaan.
Ik hoop dat ik m'n ouders zover kan krijgen

Dus hebben jullie nog leuke verhalen?! Ik wil ze graag horen!!
Kuss
Shirley
Oud 27-03-2003, 12:39
Thomas
Thomas is offline
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het niet prettig vinden om op kamers te zitten. Anders hadden die mensen beter dichter bij huis kunnen gaan.

De enige reden die ik zo snel kan bedenken kan heimwee zijn, maar dat vind ik ook een beetje een loze reden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef op 27-03-2003 @ 13:13:
geeft niets vind ik juist leuk!

Ik ga de PABO doen en ik weet wel dat ik die ook gewoon hier in de buurt kan doen, maar ik ben het zo zat hier. In maastricht kom ik al vier jaar, omdat mijn vader daar woont. Als mijn geld op is ga ik daar lekker eten en handig voor de was hè

En wat doe jij?

xxxTess
Ik woon er nu al, zonder ouders, maar ga volgens jaar als het goed is dus psychologie aan de UM doen, nu doe ik nog VWO.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:35
Verwijderd
Ik zit sinds het begin van dit schooljaar op kamers. En om eerlijk te zeggen, ik heb me er ontzettend op verheugt, maar het viel me enorm tegen..

Ik ben thuis heel erg gaan missen, ik kende niemand uit de stad waar ik nu woon (nog steeds niet veel mensen trouwens) en heb de eerste 4 maanden in een kamer van +- 8 vierkante meter gezeten voor veel te veel geld. Ik heb nu een grotere kamer iets buiten mijn studie stad en dat bevalt me beter. Ik kan de huur betalen door mn studie financiering.

voordelen:
-zelfstandigheid
-eigen ruimte
-veel rust

nadelen:
-vaak alleen savonds (aangezien ik niet graag uitga en ik net buiten de studiestad woon)
-t kost behoorlijk wat
-je moet helemaal opnieuw beginnen

Maar als alles meezit, woon ik vanaf volgend jaar in een andere stad en samen met mijn allerliefste (verheug me er enorm op).

liefs, hanne
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:11
Verwijderd
Citaat:
miewbeessie schreef op 27-03-2003 @ 15:35:

nadelen:
-vaak alleen savonds (aangezien ik niet graag uitga en ik net buiten de studiestad woon)
-t kost behoorlijk wat
-je moet helemaal opnieuw beginnen
dat laatste zag ik juist als voordeel...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:04
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 16:11:
dat laatste zag ik juist als voordeel...
Dat eerste nadeel ook. De kosten zijn idd vaak wel hoog en misschien wel te hoog.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 17:04:
Dat eerste nadeel ook. De kosten zijn idd vaak wel hoog en misschien wel te hoog.
eerste is idd ook wel een voordeel
En tja, kosten zijn te hoog.. dan willen ze ook nog het college-geld omhoog gaan gooien en de totale studifinanciering als lening maken... dat kan gewoon écht niet...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:23
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-03-2003 @ 17:20:
En tja, kosten zijn te hoog.. dan willen ze ook nog het college-geld omhoog gaan gooien en de totale studifinanciering als lening maken... dat kan gewoon écht niet...
En of men het kan. Tot mijn grootste spijt zal dat misschien wel zeker werkelijkheid worden. Dan zal alleen de elite met veel geld nog maar kunnen gaan studeren omdat het niet meer haalbaar zal zijn voor de normale mens.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 17:23:
En of men het kan. Tot mijn grootste spijt zal dat misschien wel zeker werkelijkheid worden. Dan zal alleen de elite met veel geld nog maar kunnen gaan studeren omdat het niet meer haalbaar zal zijn voor de normale mens.
Achterlijk vind ik dat, iedereen moet gelijke kansen hebben om te studeren, daarom is er juist die studiefinanciering... En ik begrijp wel dat er nu ingekort moet worden op de uitgaven, maar je gaat toch pas echt als laatste inkorten op de toekomst? Bah, vind ik echt niet normaal...
Maar het is wel een beetje offtopic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:38
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Mijn moeder zegt dat ik denk dat het leuker is dan het uiteindelijk is, maar ik besef echt wel dat het hard werken wordt alleen ben ik echt aan iets nieuws toe. Ik woon in een suf dorp en het enige wat ik heb om hier te blijven is het gezin.

Ik ben wel een beetje bang om niet tussen de mensen daar te komen ja, maar wie zegt dat ik mijn plekje vind op die andere school in R'dam? Niemand toch dat is overal een risico of zeg ik dat fout?

kusssss Tess

Vind het trouwens fijn dat er zoveel op reageren enne verhoging collegegeld suckt
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef op 27-03-2003 @ 17:38:
Mijn moeder zegt dat ik denk dat het leuker is dan het uiteindelijk is, maar ik besef echt wel dat het hard werken wordt alleen ben ik echt aan iets nieuws toe. Ik woon in een suf dorp en het enige wat ik heb om hier te blijven is het gezin.

Ik ben wel een beetje bang om niet tussen de mensen daar te komen ja, maar wie zegt dat ik mijn plekje vind op die andere school in R'dam? Niemand toch dat is overal een risico of zeg ik dat fout?

kusssss Tess

Vind het trouwens fijn dat er zoveel op reageren enne verhoging collegegeld suckt
Ik was ook wel een beetje bang dat ik geen mensen zou leren kennen.. maar er komen zoveel nieuwe studenten, en er zijn zoveel mensen die niemand kennen.. ik heb er ook een aantal heel erg leuke mensen leren kennen Nadeel is alleen dat ze bijna allemaal niet op kamers zitten..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 17:28
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 13:39:
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het niet prettig vinden om op kamers te zitten. Anders hadden die mensen beter dichter bij huis kunnen gaan.

De enige reden die ik zo snel kan bedenken kan heimwee zijn, maar dat vind ik ook een beetje een loze reden.
Je mag NOOIT zeggen dat heimwee een loze reden is. Als je heimwee hebt, kan je daar echt niets aan doen (9 v.d. 10 keer) en dat is voor jezelf ook echt NIET leuk..!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:34
NN
NN is offline
Ik zit niet op kamers. Dit omdat ik vrij dicht bij mijn uni woon, het huis uit gaan duur is, het eten thuis goed smaakt en de was gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 11:50
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Ja ik snap dat het voordelen zijn als je moeder iedere dag je eten maakt, de was voor je doet, maar ik krijg mijn moeder niet zover dat ze meegaat naar Maastricht En mijn vader woont er dus zou elke avond mee KUNNEN eten De was doe ik daar ook gewoon en moeten kiezen tussen nog 4 jaar in dit saaie dorp wonen of lekker op kamers in een toffe stad...dat was niet zo moeilijk hoor

kussss Tess
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:07
1stGirl
1stGirl is offline
Op kamers gaan is leuk. Ik was er in iedergeval blij dat ik weer heelmaal op nieuw kon beginnen, want ik kon mijn imago in mijn dorp niet veranderen, wat ik ook deed en hier (in Wageningen) wisten ze echt niet hoe ik vroeger was. Ok, het is eng op het begin, maar je maakt zo vrienden. (en vooral als je leuke buurmannen Ach en je feest wat en je drinkt veel en je feest nog meer, en je sjanst wat en je neemt wat leuke gasten mee in je bed en niemand die er wat van zegt. hahaha... ja tuurlijk moet je ook wat studeren. Eten koken is leuk overigens. (ik moet voor 6 mensen koken als ik kook, dus je hebt ook nog eer van je werk) en de was is zo gedaan. Het leven is goed als student. Ik heb wel een voordeel dat in Wageningen echt iedereen op kamers woont (iedereen is even vrij).

Maar remember "vrijheid includeerd haar misbruik". Vooral op het begin als alles nog nieuw is enz. kunnen mensen flink misbruik van je maken ... maar ach misschien leer je er wel wat van. Elk voordeel heb zijn nadeel.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:13
DaaF
DaaF is offline
Ik zit ook op kamers sinds 4 maanden ofzo. (In Amsterdam)

Het bevalt me echt prima.

Het kutte is alleen dat je ook zelf moet koken en afwassen en schoonmaken enzo..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:27
ikkeTessa
ikkeTessa is offline
Maar worden jullie allemaal veel door jullie ouders gesteund(financieel)? Want als ik straks op kamers ga moet ik veel zelf betalen bijna alles eigenlijk maarja volgens mij berekeningen gaat dat ook wel lukken vroeg me alleen af hoe het in de praktijk is

xxxTess
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef op 31-03-2003 @ 17:27:
Maar worden jullie allemaal veel door jullie ouders gesteund(financieel)? Want als ik straks op kamers ga moet ik veel zelf betalen bijna alles eigenlijk maarja volgens mij berekeningen gaat dat ook wel lukken vroeg me alleen af hoe het in de praktijk is

xxxTess
Mijn ouders betalen vanaf volgens jaar alleen mijn collegegeld, meer niet. Doen ze bij mijn zus ook, en het lukt allemaal goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeTessa schreef op 31-03-2003 @ 17:27:

xxxTess
Mn ouders betalen boeken en de huur.. ze betalen huur tot 200 of 250 euro, maar mn kamer van nu is toch goedkoper..
Collegegeld en verdere dingen doe ik zelf
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:48
Cartosa
Cartosa is offline
Ik zit nu op kamers in Leuven, woonde hier vroeger dus ken de stad enzo wat wel een groot voordeel is.
Ik kom goed rond met alles omdat mn ouders de huur betalen, het is heel gezellig, eerst ff wennen met die nieuwe mensen als huisgenoten enzo, maar 't is echt superleuk, alles doen zoals je t zelf het liefste hebt.
Kan niet echt nadelen opsommen
Oud 01-04-2003, 10:18
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Snufje schreef op 27-03-2003 @ 18:28:
Je mag NOOIT zeggen dat heimwee een loze reden is. Als je heimwee hebt, kan je daar echt niets aan doen (9 v.d. 10 keer) en dat is voor jezelf ook echt NIET leuk..!
Oei, je hoeft niet zo agressief te doen.

Ik heb het zelf absoluut niet, en ik kan me volgens mij ook niet goed voorstellen wat het daadwerkelijk is. Maar als jij zegt dat het zo erg kan zijn dan neem ik dat direct van je aan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:27
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Ik ga in september heeel waarschijnlijk op kamers in het centrum van Amsterdam. Ik heb er nu al zin in, om spullen enzo te kopen en alles te regelen, nog ff wachten tot het schooljaar begint
De huur is zo rond de 300 incl.
Met de stufi en 2 betaalde baantjes moet ik vrij makkelijk rond kunnen komen. (Zaterdagpostbode, 50 euro per keer. En dan nog een baantje voor door de weeks 1 of 2 avonden wat goed verdient zoals call center werk of iets dergelijks)

Laatst gewijzigd op 01-04-2003 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 20:22
Shirleypurley
Shirleypurley is offline
Bedankt voor alle reacties!!
Hebben jullie ook nog tips om ouders over te halen??
Het lukt namelijk nog niet zo..
Alvast bedankt
Kuss Shirley
Reageren

Regels voor berichten