Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 21:24
weirdone666
weirdone666 is offline
Sinds een tijdje is bij mij vastgesteld dat ik lijdt aan het Borderline syndroom. Ik heb daar nu ook medicijnen voor die ik zeer waarschijnlijk mijn hele leven moet blijven slikken.
Met die pillen gaat het meestal wel redelijk, maar er zijn nog steeds van die periodes dat ik alles en iedereen ( inclusief mijzelf )haat. Dan ben ik echt instaat tot bruut geweld.
Daar baal ik zo enorm van, ook omdat ik ook doormiddel van therapie zoveel moeite heb gedaan om ervan af te komen.
Heeft iemand hier dezelfde ervaring en hoe ga je hiermee om?
Oud 01-04-2003, 21:52
Fantôme
Fantôme is offline
sorry geen ervaring (dus lekker nutteloos)
wens je wel veel sterkte toe!!!!
knuf, mij
Oud 02-04-2003, 08:24
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Geen agressie in zulke mate, maar zeker wel agressief op sommige momenten. En hoe ik ermee omga? Tsjah, meestal botvier ik alles op mezelf, maar dat is in ieder geval niet de goede oplossing . Tsjah, je zou kunnen proberen om gewoon eens een paar kussens in elkaar te slaan. Heel hard schreeuwen (evt. in een kussen) kan ook helpen bij mij.
Sterkte ermee! *knuf doet*
Oud 02-04-2003, 08:51
weirdone666
weirdone666 is offline
dank allebei
Oud 02-04-2003, 11:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Bij mij werd het vaak uitgelegd als n golfbeweging.
N beetje zoals bij n manische depressie, maar dan met meer golfjes.
De kunst is om van die golfjes een strakke lijn te maken, dat ze dus steeds kleiner worden. Dat je steeds "minder extreme" slechte, en "minder extreme" goede periodes hebt. Totdat je op een gegeven moment "normale periodes" hebt.

Kunt het ook zien als bergen. je doet je harstikke veel moeite om op die berg te komen, en als je er bent, val je er weer af.
Maar als je goed oplet zul je zien dat je nooit helemaal terugvalt naar het beginpunt toe.

Die agressie waar jij het over hebt kun je zien als een soort van pieken. Die zullen nog heel lang blijven terugkomen. Maar de kunst daar weer van is dat je controle krijgt daarover. Dat je het op een gegeven moment niet meer naar jezelf richt, je haat, je agressie, maar dat je het leert te uiten op andere manieren.
Je moet er mee leren omgaan.

Dat is heel zwaar, althans voor mij dan, maar uiteindelijk kom je er wel, dat weet ik zeker.

*knuv*

Ab.
Oud 02-04-2003, 11:14
Eend
Eend is offline
Ik heb t ook, ik weet alleen dat het gruwelijk irritant is
Maar ik moet het nog respecteren dat ik er mn hele leven last van zal gaan houden... Daar kan ik niet tegen he?! Andere mensen doen gewoon alles zo 1 2 3 en grrrrrr Nahjah...woede jah
Oud 02-04-2003, 15:11
miss x
miss x is offline
ik herken het wel, ik wens je er veel succes mee en als je er over wilt praten stuur dan ff n prive bericht oke?
liefs miss x
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:59
Verwijderd
ja kheb ut ook. ik ben nu al meer dan een jaar in dagbehandeling en daar heb ik er een beetje mee leren omgaan. op tijd mensen waarschuwen als het drijgt mis te gaan, als ik helemaal gek en druk wordt even uit de mensenmassa gaan en iets voor mezelf doen om tot rust te komen. verder heb ik veel beter leren praten enzo. tja, die pieken en dalen zullen er wel blijven maar de kunst is om er goed mee om te gaan zodat je geen last meer hebt van die pieken en dalen.
tja, niet dat alles nu goed gaat ofzow, maar wel ietsie beters.
verder... hebbik nie zoveel tips eigenlijk. welke medicatie heb je BTW?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:06
weirdone666
weirdone666 is offline
Ik heb fevarin en xanax........ en soms zopiclon als ik een tijd meer heb kunnen slapen.
Reageren

Regels voor berichten