Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
lievie, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om voor jezelf te kiezen. Toch is dat echt het allerbeste, uit je brief krijg ik inderdaad het idee dat hij drank + drugs meer nodig heeft dan jou. Dat is keihard maar het is beter om dat echt goed onder ogen te zien.
het is moeilijk maar ik denk echt dat het beter is om het uit te maken, hij mag je niet zoveel en zo vaak kwetsen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij heeft jullie allebei nodig, maar het probleem van een verslaving aan alcohol of drugs is dat het wat ingrijpender is dan verslaving aan een persoon. Als jouw vriend geen verdovende middelen gebruikt voelt hij zich lichamelijk klote, daarom gaat hij ermee door. Hij is echt verslaafd. Hij houdt misschien (waarschijnlijk) wel echt van je maar als hij onder invloed staat van drugs is hij zichzelf niet meer.
Ik heb maar één advies voor je: neem afstand van hem en raad hem aan professionele hulp te zoeken, want een alcoholverslaving (een échte) is geen grapje. |
![]() |
|
![]() |
Het stomme hieraan is ook nog eens dat hij helemaal niet verslaafd is aan die alcohol.....hij vind het gewoon lekker en hij dronk ook niet veel, maar als hij dronk dan werd hij vervelend.
Dat vond iedereen. Ik voel me nu zo nutteloos omdat hij zoiets als een paar glazen bier in het weekend kennelijk belangrijker vindt dan een liefdevolle relatie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Helemaal niet verslaafd? Als ik jouw verhaal zo lees, komt hij behoorlijk verslaafd over. Misschien geeft hij het niet toe, misschien ziet hij er niet uit als de verslaafde zwervers die je achter Amsterdam Centraal aantreft, maar een alcoholverslaving heb je snel. Als hij jou een klap heeft gegeven toen hij dronken was, kan hij er dus duidelijk niet mee omgaan. Dat op zich is al meer dan voldoende reden om hem à la minute te dumpen en hem nooit meer aan te kijken.
Verder is het inderdaad stom dat hij drinken en drugs gebruiken verkiest boven jou, maar sommige jongens zijn nu eenmaal enorme klootzakken. Die zijn je aandacht gewoon niet waard. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de reacties tot nu toe.....
En ik weet dat ik nu ECHT afstand moet nemen, en dat doe ik ook, maar nu ben ik gewoon een beetje wanhopig, ik weet niet meer waar ik moet beginnen met leven en wat ik moet doen om weer gewoon te leven, ik ben zwaar overstuur en heb niet veel mensen waar ik van op aan kan (ik vetrouw mensen ook niet meer zo goed). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, dat begrijp ik. Als je twee jaar met iemand hebt gehad en dat valt ineens weg dan kom je in een enorm gat terecht. Dat is inderdaad heel moeilijk en er is niet echt een pasklare oplossing voor. Goede vrienden en mensen die je vertrouwt kunnen namelijk ook niet echt veel meer doen dan er gewoon voor je zijn en je bemoedigend toespreken. Maar de échte pijn zit van binnen, en die moet je helemaal zelf onder de knie zien te krijgen en te verwerken. En dat kost gewoon veel tijd.
|
![]() |
|
Uit je verhaal opmakend, denk ik dat je ex wel degelijk verslaafd was. Als jij hem namelijk de keus geeft of te stoppen met drank of met jou en hij kiest voor de drank terwijl hij veel om je geeft, dan lijkt me dat zeker een verslaving!
Net als de vorige reacties zou ik je ook willen adviseren afstand van hem te nemen, zodat je niet te vaak aan hem herinnerd wordt. Probeer trouwens wel de mensen om je heen te blijven vertrouwen, want zij zijn het NIET die je gewetst en teleurgesteld hebben, dat heeft je ex gedaan. De mensen om je heen (vrienden, familie ed) zul je echt nodig hebben de komende tijd Sterkte!
|
![]() |
bedankt voor de reacties....
Ik heb een afspraak met hem gemaakt om mijn spullen op te komen halen en ik heb afgesproken hem in principe niet meer te spreken tenzij het echt nodig is. Ik vertrouw mezelf niet als ik hem blijf zien, en ik weet dat ik uit zijn buurt moet blijven omdat het anders niet goed komt met mij. |
![]() |
|
Ik zou zeker niet bij een jongen blijven die je slaat. In een relatie hoor je elkaar niet te slaan! Laat je ook vooral nooit meer slaan! Drank maakt meer kapot dan je lief is, echt een spreekwoord wat zo hard is, maar zo waar is...
![]() Je doet er goed aan bij hem weg te gaan. Jongens die alcohol belangrijker vinden dan hun vriendin hebben geen recht op een meisje dat zich voor hen uitslooft. En als hij ook nog eens niet met alcohol kan omgaan, dan is het helemaal duidelijk. Veel sterkte ermee!
|
![]() |
Ik weet dat dat slaan echt absoluut niet door de beugel kon, ik had eigenlijk toen gewoon moeten zeggen dat ik niet meer wilde, maar ik heb zo'n zwak voor die jongen dat ik elke keer als we een ruzie hadden hem weer op zocht. Ik was afhankelijk, maar ik wist al een lange tijd dat onze relatie niet meer goed zat en dat het aan me vrat. Hij dronk niet eens vaak, maar als hij dronk dan dronk hij veel te veel en daar werd hij agressief van.
Maargoed, nu is het uit, ik ga veel moeite hebben om weer op te krabbelen maar ik weet dit keer wel echt dat het zo beter is. Ik hoop dat ik weer mijn leventje een beetje op kan bouwen..... ![]() P.S. Ik vind het echt raar dat ik nog steeds van hem hou terwijl ik eigenlijk ontzettend kwaad op hem ben en hem niet eens aardig vind |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Jouw leugens. AfterTheEulogy. | 4 | 11-02-2005 15:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Kwellende leugens Halogeen | 11 | 03-06-2004 17:26 | |
Psychologie |
Ik ben een ziekelijke leugenaar Piper | 22 | 02-05-2003 20:14 | |