Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 19:47
Jozzy
Jozzy is offline
Ladies 'n' people,

Ik wil graag in Windows XP (Prof, NL) een nieuw profiel aanmaken voor mezelf, zodat ik anderen niet hoef te storen met mijn achtergrond, übervolle Start-menu en eventueel een paar andere dingetjes. Maar ik heb weinig zin om dat from scratch te doen, dus heeft iemand een idee of, en zo ja hoe, ik een al bestaand profiel kan kopiëren naar een nieuw te maken profiel?

Mijn dank is groot!
Joost
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 19:48
JJzD
JJzD is offline
in win98 kon je zeggen dat niet niet een schoon profiel wilde dus heb je het al geprobeerd??
Oud 26-03-2003, 19:54
Jozzy
Jozzy is offline
Ja, ik heb al flink rondgekeken, maar ik kon geen dergelijke optie vinden helaas.....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 23:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Maak een nieuwe user aan, en kopiëer nu de Documents & Settings/MijnProfiel map naar Documents & Settings/MijnNieuwProfiel

Kweenie of dit gaat werken, maar kun je proberen, maar je mag dan natuurlijk niet ingelogd zijn met je nieuwe profiel.
Oud 27-03-2003, 00:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-03-2003 @ 00:09:
Maak een nieuwe user aan, en kopiëer nu de Documents & Settings/MijnProfiel map naar Documents & Settings/MijnNieuwProfiel
En daarna de owner meteen veranderen.
Oud 27-03-2003, 08:25
dafelix
dafelix is offline
registreer een nieuwe naam (blaat) copie-eer alles van je oude profiel-map (c:\documents and settings\oudenaam\) naar je nieuwe profiel-map (blaat)(c:\documents and settings\blaat\) en het werkt.. eeuh bij mij dan tenminste
Oud 29-03-2003, 15:42
Jozzy
Jozzy is offline
WOEI!! Het is gelukt! Ik had het al eens geprobeerd op de manier die jullie ongeveer aangaven, maar het moet ietsjes bijdehanter...

Mochten jullie het ooit nog eens nodig hebben: zo gaat het. Let wel: het werkt alleen als je naast WinXP ook nog een ander besturingssysteem hebt (dit in verband met bestanden die zogenaamd "in gebruik" zijn).

Voeg via het Configscherm een nieuwe gebruiker toe, en log op die account in (zodat de map ervan gemaakt wordt). Ga vervolgens naar het andere besturingssysteem, en kopiëer de gehele map van de oude account naar de nieuwe account. Voilà!!

Twee dingen waar ik bij eerdere pogingen niet aan had gedacht:
* Eerst een keertje inloggen, alvorens de hele riedel te kopiëren.
* Het kopiëren in een ander besturingssysteem uitvoeren.

Mein Dank ist groß!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 16:08
JJzD
JJzD is offline
en als je hem nou in de shared documents/settings had gezet??
Reageren

Regels voor berichten