Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 20:25
Do1989
Do1989 is offline
Hai iedereen,
al een tijdje lijkt het me leuk om in een toneelgroep te gaan en ook uitvoeringen te geven enzo, dus wel best serieus. Ook lijkt het me leuk om in musicals mee te spelen ed. Ik heb gehoord dat je dan het beste naar een toneelschool kunt gaan. Maarre waar zitten die in Amsterdam? En zijn er eigenlijk wel meer dan 1?? Misschien is het een beetje dom dat ik dit niet weet, maar kunnen jullie me toch misschien even advies geven?

Groetjes,
Dominique
Advertentie
Oud 16-03-2003, 21:38
leandra
leandra is offline
Jij zit denk ik precies hetzelfde als mij inelkaar. Ik wil ook graag acteren, en met musicals meedoen! Ik zit nu in de 3e van HAVO, en ik denk dat ik na mijn HAVO opleiding naar een kunstacedemie ga. (ergens in Nederland) of Amsterdam. Ik heb ook al gezocht, maar toneelgroepen in de buurt van almelo heb je niet. Wel verder in Nederland geven ze workshops, maar dat is te ver van mijn woonplaats!!! Typ eens bij een zoekmachine goede sleutelwoorden in. Ik heb dat dus laatst ook gedaan en kwam op (een) site(s) waar ze mensen vroegen voor musicals.

Ik heb een eigen homepage: http://www.kinderlines.nl/homepages/...ntastique.html

slechts 1 pagina maar met forum en gastenboek, neem even een kijkje en zet wat in mijn gastenboek! kunnen we contact houden!!!!!

groetjes,
Oud 18-03-2003, 18:37
Balance
Balance is offline
Gezien je naam ga ik er maar vanuit dat je 13/14 bent. Dan kan je echt wel een toneelgezelschap vinden in Amsterdam! Maar besef je wel dat je voor optredens altijd eerst moet leren toneelspelen. Je kan dus niet zomaar jezelf aanmelden en gelijk een grote rol in een productie verwachten. Immers, jij wilt ook niet naar een toneelstuk gaan kijken waar iemand speelt die er niks van kan omdat hij/zij pas net begonnen is. Je zult dus eerst gewone lessen moeten volgen (die overigens heel leuk zijn).
Artisjok is bijvoorbeeld een gezelschap in Amsterdam voor jongeren.
Oud 24-03-2003, 16:23
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
leandra schreef op 16-03-2003 @ 22:38:
Jij zit denk ik precies hetzelfde als mij inelkaar.
Dat zou wel erg apart zijn!
Oud 27-03-2003, 11:17
Dwarser
Dwarser is offline
Nederland heeft verschillende toneelscholen
Ze zitten in Utrecht, Arnhem, Amsterdam, Maastricht en misschien nog wel meer, maar dat zou ik zo even niet weten. Elke school heeft zijn of haar eigen kenmerk.

Globaal gezien:

In Utrecht speel je heel fysiek. De aandacht ligt bij het fysieke.
In Arnhem zijn ze juist bezig met het tegen overgestelde.
Maastricht is heel klassiek. En Amsterdam weet ik eigenlijk niet zo veel van af (van de andere ook niet hoor)
Je moet minimaal een Havo diploma hebben. Meestal nemen ze pas mensen aan vanaf 18 jaar.
Je zou gewoon eens moeten kijken op internet. De site van de Hoge school voor de kunsten Utrecht is www.hku.nl daar is informatie te vinden.

succes!
Oud 28-03-2003, 21:25
Black Sugar
Black Sugar is offline
Weet iemand mischien nog iets in de buurt van Enschede?
Oud 29-03-2003, 18:44
Dwarser
Dwarser is offline
Citaat:
Black Sugar schreef op 28-03-2003 @ 22:25:
Weet iemand mischien nog iets in de buurt van Enschede?

Ik ben bang dat je het dan zal moeten doen met Arnhem. ik zou niet iets anders weten. Ik weet wel dat er in Kampen/Zwolle de Hogeschool voor de Kunsten Constantyn Huygens zit. Op deze school kunnen ze je o.a. opleiden tot drama docent. maar ik weet niet of dit is wat je wilt...
Advertentie

Regels voor berichten