Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jij zit denk ik precies hetzelfde als mij inelkaar. Ik wil ook graag acteren, en met musicals meedoen! Ik zit nu in de 3e van HAVO, en ik denk dat ik na mijn HAVO opleiding naar een kunstacedemie ga. (ergens in Nederland) of Amsterdam. Ik heb ook al gezocht, maar toneelgroepen in de buurt van almelo heb je niet. Wel verder in Nederland geven ze workshops, maar dat is te ver van mijn woonplaats!!! Typ eens bij een zoekmachine goede sleutelwoorden in. Ik heb dat dus laatst ook gedaan en kwam op (een) site(s) waar ze mensen vroegen voor musicals.
Ik heb een eigen homepage: http://www.kinderlines.nl/homepages/...ntastique.html slechts 1 pagina maar met forum en gastenboek, neem even een kijkje en zet wat in mijn gastenboek! kunnen we contact houden!!!!! groetjes, |
![]() |
|
Gezien je naam ga ik er maar vanuit dat je 13/14 bent. Dan kan je echt wel een toneelgezelschap vinden in Amsterdam! Maar besef je wel dat je voor optredens altijd eerst moet leren toneelspelen. Je kan dus niet zomaar jezelf aanmelden en gelijk een grote rol in een productie verwachten. Immers, jij wilt ook niet naar een toneelstuk gaan kijken waar iemand speelt die er niks van kan omdat hij/zij pas net begonnen is. Je zult dus eerst gewone lessen moeten volgen (die overigens heel leuk zijn).
Artisjok is bijvoorbeeld een gezelschap in Amsterdam voor jongeren.
|
Nederland heeft verschillende toneelscholen
Ze zitten in Utrecht, Arnhem, Amsterdam, Maastricht en misschien nog wel meer, maar dat zou ik zo even niet weten. Elke school heeft zijn of haar eigen kenmerk. Globaal gezien: In Utrecht speel je heel fysiek. De aandacht ligt bij het fysieke. In Arnhem zijn ze juist bezig met het tegen overgestelde. Maastricht is heel klassiek. En Amsterdam weet ik eigenlijk niet zo veel van af (van de andere ook niet hoor) Je moet minimaal een Havo diploma hebben. Meestal nemen ze pas mensen aan vanaf 18 jaar. Je zou gewoon eens moeten kijken op internet. De site van de Hoge school voor de kunsten Utrecht is www.hku.nl daar is informatie te vinden. succes! |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Toneelschool ? Noname,.. | 4 | 01-08-2010 13:24 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe rek ik tijd?!? summer1986 | 9 | 30-11-2002 17:45 | |
Algemene schoolzaken |
Toelating toneelschool! summer1986 | 13 | 16-11-2002 10:59 | |
Films, TV & Radio |
Zou jij een naaktscene doen? bubbeltjes | 37 | 28-02-2002 15:59 | |
Algemene schoolzaken |
Van gymnasium naar Toneelschool freakie | 6 | 23-01-2002 14:25 | |
Algemene schoolzaken |
Zal ik es gek doen??? Mijn ouders gaan flippuh... Winner | 4 | 14-12-2001 15:54 |