Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 14:52
Summersmile
Summersmile is offline
Ik vroeg mij af wat jullie daarvan vinden. Nog steeds zijn er, ondanks dat 1 op de 10 homo is, mensen die het niet kunnen accepteren dat er mensen van hetzelfde geslacht zijn. Dit is ook wel een beetje voor te stellen gezien de media die een niet al te vrolijk beeld scheppen van de homo; zie bijvoorbeeld de gigolo uit Neuken doe je zo...
Ikzelf ben homoseksueel en heb er nogal eens moeite mee. Het grooste deel van mijn vriendenkring weet het ook niet echt, dus dat is een beetje moeilijk voor mij. Ook om er voor uit te komen dat je op jongens valt; ik heb toch steeds altijd een gevoel dat ik 'anders' ben begrijp je?
Oud 28-03-2003, 14:53
Verwijderd
----> Psychologie?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:55
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat je geaardheid meer met liefde dan met sexualiteit te maken heeft, dus dan zou dit topic verkeerd staan, maar los daarvan
Het kan me vrij weinig schelen wat voor geaardheid iemand heeft. Oke, dat mijn vriend heteroseksueel is, dat vind ik belangrijk, maar voor de rest, mjah, kan het me dus niets schelen.
Maar ja, ik weet dat er mensen zijn die er idd moeilijk over doen. Dat zijn vaak ook de mensen die denken dat een vriendschap met iemand van het andere geslacht onmogelijk is, viel me op, dus eigenlijk mensen die zo min mogelijk om willen gaan met iemand die wel eens op hun zou kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik kijk net zo tegen homoseksuele mensen aan als tegen heteroseksuele.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 28-03-2003 @ 15:57:
IK kijk net zo tegen homoseksuele mensen aan als tegen heteroseksuele.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Summersmile schreef op 28-03-2003 @ 15:52:
Ik vroeg mij af wat jullie daarvan vinden. Nog steeds zijn er, ondanks dat 1 op de 10 homo is
haha klopt mijn pa heb 10 broers. en een daarvan is homo
ik accepteer het hoor. weetje hoe leuk mijn oom is.
veel sterkte ermee, en je hoeft je er niet voor te schamen hoor. 'k vind het juist knap dat je al weet wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:05
Evito
Evito is offline
Ik ben ook anders, maar geen homo. Maar ik heb me daarvoor afgesloten en voel me nu heel gelukkig. Het is vreselijk dat er mensen zijn die onderscheid willen maken en anders-zijnden en anders-denkenden discrimineren. Helaas is homoseksualiteit een veelal verguisd kenmerk en is het makkelijk iemand daarop te pakken (net als bijvoorbeeld op huidskleur). Maar bijna alle mensen discrimineren mensen die anders zijn. Niet alleen de homo-haters.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:12
Verwijderd
Je bént toch ook anders?

Vat dit niet verkeerd op, maar heteroseksualiteit is toch de norm en als homoseksueel van je daar toch wel een beetje buiten lijkt me. Het is alleen gelukkig zo dat in onze redelijk ontwikkelde maatschappij homo's zoveel mogelijk gelijk worden gesteld aan hetero's. Maar ik kan wel begrijpen dat je je af en toe niet aan de gedachte kunt onttrekken dat je anders bent.

Ik heb ook wel dingen waarin ik mezelf anders voel, en waarin ik dat misschien ook wel bén. Maar ik kan er zo verdomd weinig aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 15:16
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 16:12:

Ik heb ook wel dingen waarin ik mezelf anders voel, en waarin ik dat misschien ook wel bén. Maar ik kan er zo verdomd weinig aan veranderen.
Het zou pas erg zijn als je het wel zou kunnen veranderen en het ook zou doen. Ik ben ervan overtuigd dat homoseksuelen, net als alle andere mensen die hun anders-zijn willen verbergen, als ze werkelijk de mogelijkheid hadden zichzelf een hetero zouden maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 28-03-2003 @ 16:16:
Ik ben ervan overtuigd dat homoseksuelen, net als alle andere mensen die hun anders-zijn willen verbergen, als ze werkelijk de mogelijkheid hadden zichzelf een hetero zouden maken.
Nou, dat denk ik niet Ik heb mijn geaardheid in mijn voordeel kunnen draaien! Ik kan tenminste roepen dat ik anders ben! Het is een groot stuk van mijn identiteit geworden
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:01
Evito
Evito is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-03-2003 @ 21:58:
Nou, dat denk ik niet Ik heb mijn geaardheid in mijn voordeel kunnen draaien! Ik kan tenminste roepen dat ik anders ben! Het is een groot stuk van mijn identiteit geworden
Yep, niet allemaal. Dat had ik erbij moeten zetten. Maar veel wel, denk ik. Maar zo'n sterk seksueel gevoel is niet negeerbaar.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 22:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik weet dat ze er zijn, mensen die het niet accepteren, maar ik kom ze maar zelden tegen. En als ik ze tegen kom, dan is het meteen voor de laatste keer geweest, want zulke met zulke personen kan ik niet bevriend raken. Tsja, op mijn werk reageren de meeste heel verbaasd, ze vinden mij 'geen homo-type' En daar moet ik altijd smakelijk om lachen, alsof er een stereotype is...

Het gevoel kan ik me heel goed voorstellen, zo heb ik mezelf ook heel lang gevoeld. Je ziet dat mensen om je heen allemaal een vriendinnetje krijgen (en de meisjes een vriend), en aan jou wordt continu gevraagd hoe jou ideale meisje eruit ziet enzo. Maar je zult merken dat hoe meer je er met je vrienden over praat, en grapjes over kunt maken, hoe makkelijker je het voor jezelf kan accepteren. En op het moment dat je jezelf accepteert, is het gevoel van anders zijn ook voorbij. Je moet er eigenlijk trots op zijn, trots dat jíj speciaal bent!

Citaat:
Evito schreef op 28-03-2003 @ 16:16:
Ik ben ervan overtuigd dat homoseksuelen, net als alle andere mensen die hun anders-zijn willen verbergen, als ze werkelijk de mogelijkheid hadden zichzelf een hetero zouden maken
Dat gevoel heb ik vroeger zeker gehad, maar nu ik mezelf gewoon helemaal happy voel met vriendje en al, zou ik niets anders willen! (ik zou niet eens weten wat je met een vrouw moest doen )
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ed De Pijpslet schreef op 29-03-2003 @ 00:28:
Ik haat homoos!
Als je er nu een onderbouwde argumentatie bij had gezet, maar nee...

Ofwel: je bent een bekrompen idioot.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:56
Boeing 747-400
Citaat:
Ed De Pijpslet schreef op 29-03-2003 @ 00:28:
Ik haat homoos!
En je kan het woord niet eens schrijven
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:17
poesiefox
poesiefox is offline
Het zal me werkelijk jeuken wat iemands sexuele geaardheid is. Dat is wat mij betreft net zo belangrijk als iemands kleur haar of kleur ogen.

Wel jammer dat homo jongens nooit op mij vielen, en ik soms wel op hun. Ik heb het nooit door namelijk.
Oud 29-03-2003, 10:22
blackcamel
blackcamel is offline
Citaat:
Summersmile schreef op 28-03-2003 @ 15:52:
Nog steeds zijn er, ondanks dat 1 op de 10 homo is, mensen die het niet kunnen accepteren dat er mensen van hetzelfde geslacht zijn.
Dat accepteer ik wel hoor maar niet als ze op hetzelfde geslacht vallen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:52
Boeing 747-400
Citaat:
blackcamel schreef op 29-03-2003 @ 11:22:
Dat accepteer ik wel hoor maar niet als ze op hetzelfde geslacht vallen.
Waarom accepteer je het niet als iemand op hetzelfde geslacht valt? Wat heb jij daar nou voor een last van? En, ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar vaak vinden jongens het 'normaal/opwindend' om 2 meiden te zien zoenen, en als dat 2 jongens waren geweest, is het ineens vies.

Ik hoef toch ook niet te accepteren dat jij op meisjes valt?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 14:05
McCaine
McCaine is offline
Je went er vanzelf aan. En zoals nare man ook zegt, we zijn ook anders. Weinig aan te doen, gewoon een beetje een positieve instelling houden en van je geaardheid iets cools maken.

Regels voor berichten